ده ابرقهرمانی که قدرت دستکاری زمان را دارند

ابرقهرمانانی که قدرت زمان دارند، الزاماً قوی‌ترین قهرمان گروهشان حساب نمی‌شوند اما طبیعتاً تأثیر به سزایی در نتایج به دست آمده دارند. با کافه کمیک همراه باشید تا ابرقهرمانانی که می‌توانند زمان را دستکاری کنند بشناسید.

دستکاری زمان، قدرت رایجی بین ابرقهرمانان نیست و بخاطر سختی به دست‌آوری و کنترلش معمولاً در داستان‌های کمیک مشکلات زیادی ایجاد می‌کنند. چه در دنیای مارول یا دی‌سی، تعداد کم و انگشت شماری از ابرقهرمانان می‌توانند زمان را به بازی بگیرند و هر چند روش کاری آن‌ها ممکن است مشابه به نظر بیاید اما دلایل به کارگیری و محرک‌های درونی و بیرونی که آن‌ها را به پیش می‌راند از یکدیگر مجزایشان می‌کند.

همه به خوبی می‌توانیم پیش‌بینی کنیم بازی با زمان، رفتن به گذشته یا دیدن آینده، چقدر می‌تواند در نتیجه‌ی یک عمل تأثیرگذار باشد. البته واضح است که دلیل دوست داشتنی و جالب توجه بودن یک قهرمان، يا به زبان خودمانی «باحال» بودنش، فقط به پیروزی در یک درگیری و مبارزه بستگی ندارد و یک دنیا عامل دیگر در این موضوع موثر است. از لباس و اسم گرفته تا شخصیت و عملکردش.

10. Booster Gold

Booster Gold

Booster Gold

بوستر گلد (Booster Gold) احتمالاً یکی از بدترین نام‌هایی است که می‌شود برای یک ابرقهرمان انتخاب کرد (معنیش یک چیزی شبیه تقویت کننده‌ی طلایی می‌شود! ترجمه خوبی نمی‌شود برایش درنظر گرفت.) و متاسفانه داستان و تاریخچه‌ی زندگیش هم آن‌قدر جالب از آب درنیامده است.

این قهرمان از آینده آمده و با دانشی که از همه جرائم و محل وقوعشان دارد، آمده تا جلوی انواع و اقسام کارهای زشت را بگیرد و او این‌کار را به هدف شکوه و عظمت آن می‌کند. بجز سفر در زمان، بوستر گلد هیچ قدرت ذاتی خاص دیگری ندارد و اين یعنی او فقط یک پارتیزان است که سعی می‌کند قانون را آن‌طور که تصور می‌کند درست است، پیاده کند. یادمان نرود که طراحی لباس و ظاهرش که آن‌قدرها خاص و الهام بخش بنظر نمی‌آید، در لوس بودن و عدم جذابیتش بی‌تأثیر نبوده است.

9. Bishop

بیشاپ(Bishop)(به معنی اسقف) یکی از چهره‌های محبوب تاریخ ایکس-من (X-Men) به حساب می‌آید و داستان و تاریخچه زندگیش هم کاملاً معمول، استاندارد و قابل قبول است.

بیشاپ از آینده‌ای آمده که در آن جهش‌یافتگان به صرف جهش یافته بودنشان به قتل می‌رسیدند و بیشاپ به عنوان الگویی زنده برای ایکس من به شمار می‌آید تا درس عبرت بگیرند و نگذارند تا زمینشان به آن‌چنان آینده‌ی تاریکی دچار شود. وقتی بیشاپ به گذشته یا همان زمان حال ما سفر کرد، تنها یک هدف در ذهن داشت و برای رسیدن به هدفش با چارلز اگزویر (Charles Xavier) دست دوستی می‌دهد و در نهایت به محافظ او بدل می‌شود.

8. Cable

کيبل(Cable) جهش یافته‌ای است که به محض تولد به آینده فرستاده شد. پس شاید بشود نتیجه گرفت که قوانین، شرایط و روش‌های سفر به آینده را مثل کف دستش می‌شناسد. تنها هدف کيبل جلوگیری از وقوع آینده‌ای است که او پیش‌تر دیده و می‌شناسد.

او در این آینده زندگی کرده پس دقیقاً می‌داند چه چیزی انتظار بشریت را می‌کشد. او آدمی نیست که گوشه‌ای بنشیند و دست روی دست بگذارد و دنیا در برابر دیدگانش با خاک یکسان شود. نقطه قابل توجه در رابطه با کیبل این است که آپوکیلیپس(Apocalypse) معتقد بود کیبل دلیل و مسئول مرگ او خواهد بود و به همین دلیل والدینش او را به آینده فرستادند.

7. Green Lantern

بله! درست خواندید، تمام گرین لنترن‌ها از قابلیت سفر در زمان برخوردار است. هر چند بخاطر علم به عظمت اثری که خواهد داشت و همتی که می‌طلبید، از آن استفاده نمی‌کنند.

هل جوردن(Hal Jordan) یکی از بزرگ‌ترین گرین لنترن‌های که در تاریخ کمیک‌های دی سی دیده شده، در زمان سفر کرد. او با نام پول منینگ(Pol Manning) به آینده سفر می‌کند و حکومت را براندازی می‌کند. نکته جالب توجه این است که هل بلافاصله کل ماجرا را از خاطر می‌برد.

6. Waverider

ویو رایدر(Waverider) یک ابرانسان معمولی و متوسط است که قابلیت سفر در زمان دارد. اول از همه باید دانست که ویو رایدر هر وقت بخواهد می‌تواند در زمان سفر کند اما علاوه بر آن، او با لمس کردن هر کسی می‌تواند آینده او را پیش‌بینی کند.

باید به خاطر داشت که ویورایدر اولین بار برای جلوگیری از رویارویی با آینده‌ی خودش به زمان سفر کرد و سفرش آن طور که باید از آب در نیامد. نکته اخلاقی این داستان این است که ابرقهرمانان دارای این قابلیت، باید اول تمام عواقب و جوانب پریدن در یک زمان دیگر را در نظر بگیرند. ویو رایدر در نظر نگرفت و دنیا تقاصش را پس داد.

5. The Flash

فلش(The Flash) با استفاده از یکی از محبوب‌ترین اصل‌های علمی در زمان سفر می‌کند. بری آلن (Barry Allen) قادر است با سرعتی فراتر از سرعت نور حرکت کند و اگر با نکته علمی آن آشنا باشید، می‌دانید که اگر کسی قادر باشد با این سرعت حرکت کند، می‌تواند به گذشته یا آینده سفر کند.

این قابلیت بری آلن با عنوان تردمیل کیهانی شناخته شده است. او تا کنون بارها و بارها خط زمانی را دستکاری کرده است. قابل ذکرترین این دفعات استفاده از این قدرتش، در خط داستانی فلش پوینت و کرایسیس(Flashpoint and Crisis) در زمین‌های نهایی(Infinite Earths) بود. سوپرمن هم چند باری با استفاده از همین روش و به تقلید از فلش در زمان سفر کرده است.

4. Doctor Strange

قدرت زمان دکتر استرنج

قدرت زمان دکتر استرنج

دکتر استرنج (Doctor Strange) شاید قوی‌ترین ابرقهرمان مسافر زمان نباشد اما به طور قطع خلاق‌ترینشان است. بخاطر آشنایی دکتر استرینج با هنرها و علوم غریبه(Mystic Arts) از توانایی‌های گوناگونی از طی‌العرض گرفته تا سفر بین بُعدی برخوردار است.

از جایی که دکتر استرنج به عنوان ساحر اعظم(Sorcerer Supreme) زمین شناخته شده است، مسئولیت نگهبانی از سنگ زمان به عهده اوست و در نتیجه ی آن، بارها و بارها زمان را دستکاری کرده است، البته فقط و فقط وقتی کاملاً ضروری بوده است.

3. The Spectre

اسپکتر یک وجه خدایی دارد، هر چه باشد او به دست پِرِزِنس(The Presence) یا خود خدای دنیای دی سی به وجود آمده است. خداوندگار انتقام دنیای دی‌سی باید در چارچوب‌هایی که نیروهای ورایی برایش تعیین کرده‌اند عمل کند؛ پس در نتیجه او از قدرت سفر در زمان، به اندازه بقیه استفاده نمی‌کند.

نبوغ و زیبایی داستان اسپکتر در این است که سفر زمان بهترین قدرتش نیست. او در کنار بسیاری قابلیت‌های فوق‌العاده دیگر می‌تواند حقیقت را تغییر دهد، انرژی‌های کیهانی را دست‌کاری کند  و او تقریباً قادر مطلق است.

2. Doctor Manhattan

Doctor Manhattan

Doctor Manhattan

جاناتان اوسترمن(Jonathan Osterman) یا همان دکتر منهتن به‌نظر می‌آید دشمن شکست ناپذیر هر ابرشروری است. او از جسم برخوردار نیست، و به صورت انرژی وجودیت دارد. او زمان را به شکل متفاوتی نسبت به دیگران می‌بیند. دیدگاه او به زمان خطی است، به این معنا که در آن واحد گذشته، حال و آینده را با هم می‌بیند.

جالب اینجاست که دکتر منهتن اتفاقات خوب و بد دنیای دی‌سی برایش کوچک‌ترین اهمیتی ندارد و در هر چیزی که دوست داشته و احساس خوبی به آن داشته باشد خودش را دخيل می‌کند.

1. Franklin Richards

قدرت زمان

قدرت زمان

فرانکلین ریچاردز یک جهش یافته سطح امگا است. این یعنی قدرت‌های ابرانسانیش با موجودات آسمانی برابری می‌کند و در بعضی موارد حتی عظیم‌تر از آن‌هاست. او نه تنها می‌تواند در زمان حرکت کند، بلکه برخی حوادث را در رویا پیش‌بینی می‌کند. شگفت انگیزترین قدرت او تبدیل تفکرات و اندیشه‌هایش به واقعیت است.

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.