همکارهای سوپرمن چه کسانی هستند؟

همکارهای سوپرمن

در دنیای ابر قهرمانان، حتی سخت‌کوش‌ترین آدم‌های نیکوکار هم می‌توانند از یک یا دو دوست استفاده کنند تا مسیر رسیدن به هدف‌شان راحت‌تر باشد؛ گاهی اوقات بدون کمک دوستان خود موفق نخواهند شد و این موضوع نشان دهنده اهمیت همکاری با دوستان است. با کافه کمیک همراه باشید تا در این مقاله به معرفی همکارهای سوپرمن بپردازیم.

برخلاف بتمن که بطور مسخره‌ای دستیاران زیادی دارد، سوپرمن به ندرت همچین کسی را داشته است. حتی زمانی که او دستیاری داشته باشد، بیشتر اوقات در حالی که او به تنهایی یا با لیگ عدالت کار می‌کند، آن‌ها در ماجراجویی‌های خود هستند. در نتیجه، اکثر دستیاران سوپرمن این شانس را داشته‌ که رشد کنند و به شخصیت‌های با تجربه‌تری تبدیل شوند. با در نظر گرفتن این موضوع، جای تعجب نیست که سوپرمن در طول سال ها با مردم (و حیواناتی) همکاری کرده است که روحیه‌ای برای حمایت از حقیقت، عدالت و راه فرودستان را نشان داده‌اند.

آن‌ها نیازی به ماندن در زیر سایه سوپرمن ندارند. بنابراین، وقتی آنها با مرد پولادین کار می‌کنند، معمولاً به ماجراهای شگفت انگیزی منجر می‌شود. در ادامه به معرفی بدترین و بهترین این افراد خواهیم پرداخت.

شماره ۸ همکارهای سوپرمن : Beppo The Super Monkey

شماره ۸ همکارهای سوپرمن Beppo The Super Monkey

شماره ۸ همکارهای سوپرمن Beppo The Super Monkey

 

عصر نقره‌ای کمیک‌ها منجر به اضافات عجیب و غریبی به داستان‌های سوپرمن شد. به عنوان مثال، توانایی پرتاب رنگین کمان از دستان او یکی از همین اضافات بود! یکی از تغییرات عجیب و غریب زمانی بود که دی سی تصمیم گرفت به سوپرمن یک دستیار میمون بدهد. اسم این میمون «بپو» بود.

بپو مانند شباهتی که سوپرمن به یک انسان معمولی دارد، در واقع یک میمون کریپتونی است که با میمون‌های زمینی ترکیب شده است. او یک شخصیت دست و پا چلفتی است که خیلی هم در داستان‌ها دوام نیاورد و دلیل خوبی هم داشت زیرا او بیشتر شبیه به یک شوخی بود.

شماره ۷: Krypto The Superdog

شماره ۷: Krypto The Superdog

شماره ۷: Krypto The Superdog

کریپتو به مانند بپو تلاشی اجباریست تا دستیاران بیشتری برای سوپرمن خلق شود. برخلاف بپو، کریپتو در طول سال‌ها میراث بجامانده‌ی بیشتری از خود بجا گذاشته است. نسخه اولیه او یک سگ ساده با قدرت‌های سوپرمنی بود.

در طول سال‌ها، تلاش‌های زیادی برای رستگاری این شخصیت صورت گرفته که بهترین نمونه آن گرگ سفید (White Wolf) پیشرفته سوپربوی از انیمیشن یانگ جاستیس (Young Justice) است. شخصیت کریپتو حتی سریال تلویزیونی خود را با نام خود داشت. او حتی نقشی در تایتان‌های HBO Max داشت و حتی قرار است فیلم انیمیشنی او بزودی بر روی پرده نقره‌ای برود.

شماره ۶: Jimmy Olsen

شماره ۶: Jimmy Olsen

شماره ۶: Jimmy Olsen

جیمی ماسک یا شنل نمی‌پوشد اما او یک عکاس اختصاصی رزونامه دیلی پلنت (Daily Planet) است. جیمی که بهترین دوست سوپرمن محسوب می‌شود، هم به سوپرمن و هم به کلارک کنت کمک کرده است. به نظر می‌رسید دی سی می‌خواست جیمی پاسخ سوپرمن به رابین باشد.

متأسفانه، طی سال‌ها، جیمی اولسن به چیزی بیش از یک شخصیت پس‌زمینه تبدیل نشده است. او به ندرت در ماجراجویی به سوپرمن کمک می‌کند و بیشتر از لوئیس لین (Lois Lane)، ضعیف و بی دست و پاست.

شماره ۵: The Eradicator

The Eradicator

The Eradicator

ایردیکیتور (The Eradicator) دقیقاً یک دستیار نیست و بیشتر یک جایگزین موقت است. با این حال، ایردیکیتور در میان حامیان سوپرمن ارزش ذکر کردن دارد زیرا او تا حدودی به مرد فولادین کمک می‌کند. این شخصیت در ابتدا با اهداف بیگانه‌هراسی ایجاد شد. هدف او این بود که خلوص کریپتون را حفظ کند و هر نژادی را که ممکن است آن را مخدوش کند نابود کند.

سوپرمن توانست از تبدیل زمین به کریپتون جدید جلوگیری کند و حتی برنامه‌ریزی شیطانی او را حذف کرد. پس از مرگ سوپرمن، ایردیکیتور سوپرمن را در ماتریکس شفادهی قرار داد. ایردیکیتور سپس ظاهری شبیه به سوپرمن به خود گرفت تا جای او را بگیرد و خودش را قربانی بازگرداندن قدرت‌های سوپرمن کند.

شماره ۴: Steel (John Henry Irons)

یکی از قهرمانانی که پس از مرگ سوپرمن ظاهر شد، جان هنری آیرونز (John Henry Irons) یک مهندس جنگ‌افزار درخشان بود که برای آمرتک کار می‌کرد. در طول حمله دومزدی (Doomsday) به متروپلیس، آیرونز تلاش کرد تا با یک چکش بزرگ جلوی دومزدی را بگیرد. بدیهی است که این اتفاق خوب پیش نرفت و آیرونز بیهوش شد.

آیرونز پس از مرگ سوپرمن به دست دومزدی بیدار شد. این موضوع به علاوه افزایش جرم و جنایت در متروپلیس، الهام بخش آیرونز شد تا یک زره مکانیکی بسازد. او با داشتن لوگوی نمادین سوپرمن، با جرم و جنایت در پایتخت مبارزه کرد. از بین تمام سوپرمن‌هایی که پس از حمله دومزدی قیام کردند، آیرونز بهترین کسی بود که ایده‌آل‌ها و ماموریت‌های سوپرمن را بر دوش می‌کشید.

شماره ۳: Superboy (Jonathan Kent)

شماره ۳ Superboy (Jonathan Kent)

شماره ۳ Superboy (Jonathan Kent)

جاناتان کنت پسر سوپرمن و لوئیس لین است که نامش را از پدر زمینی کلارک کنت به ارث برده است. جان کنت در ابتدا زندگی نسبتاً معمولی داشت، اما پس از دستگیری او و مادرش، قدرت او آشکار شد. این اتفاق منجر به افشای حقیقت مربوط به پدرش گردید و او تبدیل به جدیدترین سوپربوی شد.

شخصیت جان کنت یکی از بهترین چیزهایی است که از رویداد‌های Convergence و Rebirth بیرون آمده است. رابطه‌ی او با پدرش عالی است و دوستی جذابی با پسر بتمن، یعنی دیمین دارد. متأسفانه توسعه شخصیت جاناتان کنت پس از  اتفاقی که باعث شد او به طور چشم‌گیر و قابل ملاحظه‌ای رشد کند، با مشکل مواجه شد.

شماره ۲: Superboy (Connor Kent)

سوپربوی اصلی پسر کلارک نبود؛ در واقع او یک کلون بود که از DNA سوپرمن و لکس لوثور (Lex Luthor) خلق شد. این شخصیت یکی دیگر از سوپرمن‌هایی بود که پس از مرگ مرد آهنی معرفی شد. سوپربوی بعداً عضو کمیک یانگ جاستیس (Young Justice) شد.

در طول سال‌ها، سوپربوی از یک شورشی خودسر و کنایه‌زن به شخصیتی تیره‌تر و عصبانی‌تری تبدیل شده است. هر دو تفاسیر عالی هستند که به دست و پنجه نرم کردن‌های هویت کلون شده می‌پردازند. بعداً او نام کانر (Connor) یا به زبان کریپتونی کان-ال را به دست آورد و یاد گرفت که خودش را در قالب شخصیتی مستقل بپذیرد.

شماره ۱ همکارهای سوپرمن : Supergirl (Kara Zor-El)

شماره ۱ همکارهای سوپرمن Supergirl (Kara Zor-El)

شماره ۱ همکارهای سوپرمن Supergirl

 

البته سرشناس‌ترین یار سوپرمن، سوپرگرل است. اگر منصف باشیم، زمانی که به شخصی مانند کارا زور-ال اشاره می‌کنیم، اصطلاح یار کمی ساده به نظر می‌رسد. کارا در واقع دختر عموی بزرگ‌تر کال‌-ال است اما برای چندین دهه در خواب فضایی گم شده بود؛ بنابراین وقتی به زمین رسید، او هنوز یک نوجوان بود.

سوپرگرل با ضررهای زیادی سر و کله زده و برای سازگاری‌اش با زمین تقلای زیادی می‌کند. در طول سال‌ها، سوپرگرل از یک یار اجباری نوجوان به قهرمان خودش تبدیل شده است. سوپرگرل ستاره سریال تلویزیونی خودش شد و در دنیای Injustice یک شخصیت برجسته است.

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

همکارهای سوپرمن چه کسانی هستند؟
  • نام : کال ال - کلارک کنت
  • خالق : Jerry Siegel و Joe Shuster
  • اولین اثر : اکشن کمیکس ۱ سال ۱۹۳۸
  • متعلق به کمپانی : دی سی
  • لقب ها : مرد پولادین
  • محل تولد : کریپتون
  • معروفترین آثار : Man and Superman - Superman Red Son - Death of Superman - All-star Superman
  • قابلیت ها : قدرت بدنی بالا، اشعه لیزر، فوت یخی، پرواز
  • شغل : خبرنگار
  • حالت های دیگر : بیزارومن، سوپرمن اینجاستیس، رد سان سوپرمن، سوپرمن بیاند
  • همکاران: سوپربوی واندروومن بتمن سوپرگرل
  • دشمنان: دارک‌سید لکس لوتر لوبو