۱۰ مورد از بهترین حالت های مرد عنکبوتی

۱۰ مورد از بهترین حالت های مرد عنکبوتی

از داستان بدنام «حماسه کلون» گرفته تا چندین رویداد دنیای عنکبوتی، نسخه‌های مختلف مرد عنکبوتی که به کمیک‌ها معرفی شده‌اند بی‌پایان هستند. با کافه کمیک همراه باشید تا به معرفی ۱۰ مورد از بهترین حالت های مرد عنکبوتی بپردازیم.

مرد عنکبوتی ابتدا در سال ۱۹۶۲ در کمیک فانتزی شگفت انگیز (Amazing Fantasy) شماره ۱۵ توسط استن لی (Stan Lee)، استیو دیتکو (Steve Ditko)، استن گلدبرگ (Stan Goldberg) و آرتی سیمک (Artie Simek) معرفی شد، برای ۶۰ سال یکی از اجزای اصلی دنیای مارول بود. با هر نسخه‌ای از توتم عنکبوتی که به عنوان یک نسخه جایگزین از مرد عنکبوتی عمل می‌کند، چندین جایگزین ابدی برای بهترین مرد عنکبوتی وجود دارد.

در حالی که ممکن است چندین شخصیت عنکبوتی مورد علاقه طرفداران مانند انتخاب‌های برتر به نظر برسند، کلون‌هایی مانند کین (Kaine) و بن رایلی (Ben Reilly) و همچنین شخصیت‌هایی مانند زن عنکبوتی و آرانیا (Araña)، اما آن‌ها نسخه‌های واقعی و جایگزین نیستند و  در این میان نقشی ندارند. شخصیت‌های متفاوت و بسیار مهم‌تری هم وجود دارند که برای این مقام و لقب می‌جنگند.

10- Spider-UK نمونه اصلی از یک رهبر و یکی از بهترین حالت های مرد عنکبوتی بود

حالت های مرد عنکبوتی

حالت های مرد عنکبوتی

 

Spider-UK که در صفحات کمیک Edge of Spider-Verse شماره ۲ توسط جیسون لوتور (Jason Latour)، رابی رودریگز (Robbi Rodriguez)، ریکو رنزی (Rico Renzi) و کلیتون کاولز (Clayton Cowles) معرفی شد، قبل از این‌که به جنگ علیه وارثان (Inheritors) کشیده شود، عضوی از سپاه کاپیتان بریتانیا بود. نام اصلی او ویلیام «بیلی» برادوک (William “Billy” Braddock) است که او را از برادران پیتر پارکرش متمایز می‌کند.

پس از نبردها علیه وارثان، جایی که Spider-UK توسط مرد عنکبوتی اصلی در نقش رهبری باقی مانده است، متوجه می‌شود که کل دنیایش ویران شده است. Spider-UK به جای این‌که روی از دست دادن تمرکز کند، شروع به آموزش افراد عنکبوتی مختلفی به عنوان جنگجویان تار (Web Warriors) کرد.

9- مرد عنکبوتی کیهانی قدرت‌های خداگونه دارد

مرد عنکبوتی کیهانی

مرد عنکبوتی کیهانی

 

مرد عنکبوتی کیهانی، شخصیتی به سبک داستان‌های What If، ادامه یک خط داستانی کوتاه است که در آن کاپیتان یونیورس (Universe)، پیتر پارکر (Peter Parker) را به عنوان جدیدترین عامل نیروی انیگما انتخاب می‌کند.

در زمین ۱۳، پیتر پارکر هرگز قدرت‌های کهکشانی خود را از دست نداد و در عوض تبدیل به قدرتمندترین موجود جهان شد. زمین ۱۳ به دلیل ترس وارثان از قدرت عظیم مرد عنکبوتی کیهانی، در طول رویداد Spider-Verse به پناهگاه امن مردان عنکبوتی مختلف تبدیل شد.

با این حال این امنیت زیاد دوام نیاورد. پدر وارثان، نیروی انیگما را به عنوان انرژی حیات شناخت، به این معنی که اکنون این قدرت با انرژی توتم عنکبوتی آمیخته شده است، یعنی می‌تواند آن را بخورد و منجر به مرگ ناگهانی مرد عنکبوتی کیهانی شد.

8- می‌دی پارکر (Mayday Parker) دختر عنکبوتی پیتر پارکر است

می‌دی پارکر یکی از بهترین حالت های مرد عنکبوتی

می‌دی پارکر یکی از بهترین حالت های مرد عنکبوتی

اولین فرزند پیتر پارکر و مری جین واتسون (Mary Jane Watson)، می‌دی پارکر قبل از کشف قدرت‌های عنکبوتی‌اش، به عنوان یک نوجوان معمولی بزرگ شد.

می‌دی پس از اطلاع از تاریخچه پدرش به عنوان مرد عنکبوتی، ردا را بر تن کرد و لباس قدیمی بن رایلی (Ben Reilly) را پوشید تا پدرش را از دست نورمی آزبورن (Normie Osborn) که لباس گرین گابلین پدربزرگش را پوشیده بود، نجات دهد.

می‌دی چندین ماجراجویی به تنهایی و هم در تیم انتقام‌جویان از دنیای MC2 داشت تا این‌که در جریان داستان Spider-Verse پدرش توسط دموس (Daemos) کشته شد. خوشبختانه،برخلاف بسیاری از همتایان عنکبوتی خود، می‌دی از این مصیبت جان سالم به در برد و با اکثر اعضای خانواده‌اش پایان خوشی داشت.

7- پسر عنکبوتی، اسپایدرمن و سوپربوی را متحد کرد

پسر عنکبوتی

پسر عنکبوتی

پسر عنکبوتی که به عنوان ترکیبی از بن رایلی و سوپربوی برای Amalgam Universe، رویداد ترکیبی قهرمانان دی سی و مارول ایجاد شده، شخصیتی است که اغلب مورد توجه قرار نمی‌گیرد. در طراحی این کاراکتر جنبه‌های هر دو لباس، یعنی نماد سینه مرد عنکبوتی و ژاکت چرمی سوپربوی ترکیب شده است.

نام واقعی او پیت راس (Pete Ross) است. منشا قدرت‌های این شخصیت از جایی ریشه می‌گیرد که او در یک آزمایشگاه مشغول ساختن کلون از ابرسرباز (ابرسرباز در دنیای مارول یک دارو است که قدرت‌های کاپیتان آمریکا را ساخته است) بود، مورد تششعات یک انفجار قرار گرفت و صاحب قدرت شد.

سپس عمو ژن (Gen)، عموی پیت یا همان ژنرال راس، توسط یک دزد مورد اصابت گلوله قرار گرفت. در حالی که پسر عنکبوتی بلافاصله به یکی از شخصیت‌های محبوب کمیک‌های Amalgam Universe در کنار Dark Claw تبدیل شد، از آن زمان به دلیل مالکیت مشترک دیگر دیده نشده است. شایان ذکر است که بازوی او که از بدنش جدا شده در پایان رویداد Spider-Verse دیده شد.

6- اسپایدر-هم یک خوک و یکی بهترین حالت های مرد عنکبوتی  است

اسپایدر-هم

اسپایدر-هم

در حالی که اسپایدر-هم (Spider-Ham) به لطف هر دو فیلم Into The Spider-Verse و The Simpsons به یک نام آشنا تبدیل شده است، در حضورهای مختلف‌اش عمر ارزشمندی نداشته است. پیتر که اهل دنیای حیوانات متحرک است، قبل از گاز گرفته شدن توسط یک خوک پرتو زده، یک عنکبوت به دنیا آمد و او را به یک خوک انسان‌نما با قدرت عنکبوتی تبدیل کرد.

اسپایدر-هم علاوه بر داشتن تعداد زیادی از قدرت‌های دیگر پیتر پارکرها، توانایی اضافه‌ای در کارتون‌سازی نبردهای خود را نیز دارد و به این معنی است که می‌تواند ابزارها را از جایی ناشناخته بیرون بکشد و می‌تواند نسبت به سایر شخصیت‌های عنکبوتی دیگر آسیب بیشتری را تحمل کند.

پیوند او به همتای زمین ۶۱۶ خود، به این معنی است که او اسپایدر-گوئن (Spider-Gwen) خود را به شکل اسپایدر-گوین (Spider-Gwin) که یک گوئن استیسی (Gwen Stacy) پنگوئن است، دارد.

5- اسپایدر-پانک از طریق تار زدن و ایجاد هرج و مرج مبارزه می‌کند

اسپایدر-پانک

اسپایدر-پانک

هوبارت «هابی» براون (Hobart “Hobie” Brown) از زمین ۱۳۸، که همچنین به عنوان اسپایدر-پانک (Spider-Punk) شناخته می‌شود، مرد عنکبوتی پر هرج و مرجی است که تمایل زیادی به توقف کردن جنایات دولت دارد.

اسپایدر-پانک پس از گاز گرفته شدنش توسط عنکبوتی، مرتباً با چهره‌های قدرتمندی مانند آدریان تومز (Adrian Toomez) و نورمن آزبورن (Norman Osborn) و نیروهای تاندربولت (Thunderbolt) مقابله کرده است.

اسپایدر-پانک همچنین در جهان خود نسخه‌ای از انتقام جویان، با نام گروه موسیقی عنکبوتی را دارد که چندین بار در جنگ‌ها او را همراهی کرده‌اند.

اعضای این گروه عبارتند از کاپیتان آمریکایی که در این دنیا کاپیتان هرج و مرج (Captain Anarchy)، آیرون هارتی (Iron Heart) که رایِت هارت (RiotHeart) و دردویلی (Daredevil) که دردویل نوازندده درام فیلادلفیا (Daredevil Drummer of Philly) است. خوشبختانه اسپایدر-پانک با حضور در فیلم Across the Spider-Verse در سال ۲۰۲۳ روی پرده سینما ظاهر خواهد شد.

4- اسپایدرمن سال ۲۰۹۹ نگاهی عالی به آینده است

اسپایدرمن سال ۲۰۹۹

اسپایدرمن سال ۲۰۹۹

میگل اوهارا (Miguel O’Hara) تا قبل از این‌که با قدرت توتم عنکبوتی آمیخته شود، یک کارمند ساده در یک شرکت بود. او یکی از مهم‌ترین شخصیت‌هایی است که از سری کمیک‌های ۲۰۹۹ مارول که تمرکز بر آینده دارند، خلق شده است. مرد عنکبوتی ۲۰۹۹ کپی یا شبیه‌سازی پیتر پارکر نیست، بلکه او ساکن Nueva York در زمین ۹۲۸ است.

برخلاف بسیاری از شخصیت‌های مشابه پیتر پارکر، نیروهای میگل شامل توانایی‌هایی مانند خزیدن روی دیوار و قدرت‌های اضافی مانند چنگال‌ها، دندان‌های نیش، تله‌پاتی و توانایی داشتن سرعت‌ دوبرابر بود. اسپایدرمن ۲۰۹۹ همچنین یکی از اولین افراد عنکبوتی بود که به جای دستگاه تارانداز که با دست ساخته می شدند، تارهای طبیعی داشت که بدنش تولید می‌کرد.

3- مرد عنکبوتی برتر دکتر اختاپوس و اسپایدرمن را ترکیب می‌کند

مرد عنکبوتی برتر

مرد عنکبوتی برتر

زمانی که آتو آکتیویس (Otto Octavius) پیتر پارکر را به دام انداخت، او بدن پارکر را دزدید و سعی کرد او را کشته و در این بدن جدید به زندگی ادامه دهد. درست زمانی که آتو در بدن پیتر به طور کامل وارد می‌شود، با خاطرات او روبرو شده و درس داشتن قدرت و مسئولیت‌های بزرگ را می‌آموزد.

آتو به عنوان مرد عنکبوتی برتر به خیابان‌ها رفت و جنایت را به شیوه‌ای بی‌رحمانه و بسیار خشن انجام داد که منجر به تحت فشار قرار گرفتن حتی بیشتر از قبل شد.

مرد عنکبوتی برتر جنبه‌های زیادی از مرد عنکبوتی را معرفی کرد که تا زمان بازگشت پیتر هم ادامه پیدا کرد، از جمله استفاده از بازوهای روباتیک و ارتشی از ربات‌های عنکبوتی، اما این تجهیزات اکنون نسخه‌های متفاوت و دوستانه‌تری از این تجهیزات هستند.

2- اسپایدر-گوئن (Spider-Gwen) با ورودش همه را شوکه کرد

اسپایدر-گوئن

اسپایدر-گوئن

در همان کمیک Edge of Spider-Verse شماره ۲ که قبل‌تر به آن اشاره شد، اسپایدر-گوئن، با نام مستعار روح عنکبوتی (Ghost Spider) و زن عنکبوتی (Spider-Woman) معرفی شد. این شخصیت گوئن استیسی از زمین ۶۵ است که به جای پیتر پارکر توسط عنکبوت رادیواکتیوی گَزیده شده.

در دنیای او، پیتر پارکر در پاسخ به قلدری و حسادت‌ها، خودش را به مارمولک تبدیل کرد ولی در نهایت حین مبارزه با اسپایدر-گوئن جان خود را از دست داد. اسپایدر-گوئن فوراً به شخصیت مورد علاقه طرفداران در بین شخصیت‌های جدید تبدیل شد.

او به سومین چهره فرنچایز مرد عنکبوتی بدل گشت. به لطف مخترعان زمین ۶۵ و زمین ۶۱۶، او بیشتر وقت خود را در زمین ۶۱۶ می‌گذراند، حتی در آن‌جا به کالج می‌رود و گاهی‌وقت‌ها به خانه بر می‌گردد.

1- مایلز مورالز وارث واقعی تاج و تخت عنکبوتی است

مایلز مورالز یکی از بهترین حالت های مرد عنکبوتی

مایلز مورالز یکی از بهترین حالت های مرد عنکبوتی

پس از مرگ پیتر پارکر در دنیای آلتیمیت (Ultimate) و گاز گرفته شدنش توسط یک عنکبوت اصلاح شده ژنتیکی، مایلز مورالز به عنوان جدیدترین مردعنکبوتی شروع به مبارزه با جرم و جنایت کرد. مورالز، برادرزاده آرون دیویس (Aaron Davis) جنایتکار، با نام مستعار The Prowler، که در واقع عنکبوتی که مایلز را نیش زد را دزدیده بود، پس از نابودی و تولد دوباره همه جهان‌های شناخته شده، بخشی از زمین ۶۱۶ شد.

اکنون که این شخصیت عضوی از جهان اصلی است، تاریخچه مایلز عمدتاً بدون تغییر باقی مانده و تنها مرگ پیتر بازنویسی شده است. مایلز که در مواقعی عضوی از انتقام‌جویان و قهرمانان (Champions) است، قدرت‌های بیشتر افراد عنکبوتی را با قدرت‌های اضافی مانند انفجار زهر الکتریکی و توانایی نامرئی شدن را دارد.

منبع : CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

۱۰ مورد از بهترین حالت های مرد عنکبوتی
  • نام : مرد عنکبوتی
  • خالق : استن لی - استیو دیتکو
  • اولین اثر : شماره ۱۵ Amazing Fantasy سال ۱۹۶۲
  • متعلق به کمپانی : مارول
  • لقب ها : پیتر بنجامین پارکر - Wall Crawler - Web-Head - Friendly Neighborhood Spider-Man
  • محل تولد : کویینز نیویورک
  • معروفترین آثار : Spider-Man: No More، The Death of Gwen Stacy، The Death of Jean DeWolff، Kraven's Last Hunt، Spider-Verse
  • قابلیت ها : حس عنکبوتی - هوش بالا - بالا رفتن از روی تقریبا هر سطحی - قدرت بدنی زیاد بخاطر نیش عنکبوت رادیو اکتیوی - سرعت و انعطاف بالا
  • شغل : صاحب شرکت Parker Industries - عکاس و خبرنگار روزنامه Daily Bugle - محقق در آزمایشگاه Horizon
  • حالت های دیگر : مرد عنکبوتی ۲۰۹۹ (میگل اوهارا) - مرد عنکبوتی (مایلز مورالس) - Ricochet
  • همکاران: چهار شگفت‌انگیز انتقام‌جویان جدید گربه سیاه سیلک مردان ایکس زن عنکبوتی مادام وب
  • دشمنان: گابلین سبز هاب گابلین دکتر اختاپوس مرد شنی کارنیج الکترو