لیست بهترین کمیک های what if مارول

لیست بهترین کمیک‌های what if

کمیک‌های What if مارول حقایق را از زاویه‌ای دیگر و در قالب مولتیورس ارائه می‌دهند. با کافه کمیک همراه باشید تا بهترین کمیک های what if را مرور کنیم.

با این‌که برخی از کمیک‌های مارول به دلیل تأثیرشان بر MCU مشهور شده‌اند، جواهرات پنهان زیادی وجود دارد که ممکن است آن‌ها را از دست داده باشید. از جمله این داستان‌ها که کمتر به آن توجه شده سری What If مارول است.

پیش زمینه What if ساده است. یک داستان شناخته شده را انتخاب کنید و جزئیات آن را تغییر دهید تا یک روایت کاملاً جدید ایجاد شود. سری اول What if شامل ۴۷ شماره است و سری دوم این کمیک برای ۱۱۵ شماره چاپ شد. مارول از آن زمان تاکنون چندین بار این مجموعه را برای سری‌های کوتاه و موقعیت‌های خاص احیا کرده. با این‌که خواندن تک تک شماره‌های What If غیر ممکن است هنوز شماره‌های زیادی در دسترس خوانندگان بوده و برخی از آن‌ها را حتما باید بخوانید.

بهترین کمیک های what if

بهترین کمیک های what if

 

چه چیزی بهترین کمیک های what if را مشخص می‌کند؟ جدا از توانایی این کمیک‌ها در ارائه دیدگاه‌های منحصر به فرد در مورد شخصیت‌ها و داستان‌های آشنا، این سری به خوانندگان اجازه می‌دهد تا واقعیت‌های جایگزین را بررسی کنند و با چشم خود ببینند که چگونه تغییرات کوچک می‌تواند پیامدهای مهمی دربر داشته باشد. برخی از موضوعات برجسته در این مجموعه عبارتند از «چه می‌شد اگر مرد عنکبوتی به چهار شگفت‌انگیز می‌پیوست؟» و «چه می‌شد اگر هالک مغز بروس بنر را داشت؟». این موضوعات و موارد دیگر داستان‌های هیجان‌انگیز و قابل تاملی را در روایت‌های کلاسیک ارائه می‌دهند.

اگر به دنبال وارد شدن به دنیای این کمیک هستید و می‌خواهید برخی از بهترین کمیک‌ های What if را کشف کنید، هیچ زمانی بهتر از الان برای شروع وجود ندارد. شماره‌های بسیار زیادی برای انتخاب هست و برای هر نوع طرفدار کتاب‌های کمیک چیزی برای لذت بردن وجود دارد. چه از طرفداران سرسخت مارول باشید یا صرفاً در مورد کاوش واقعیت‌های جایگزین کنجکاو باشید، سری What if مطمئنا چیزی دارد که تخیل شما را جذب می‌کند.

10- چه می‌شد اگر شخص دیگری غیر از مرد عنکبوتی توسط عنکبوت رادیواکتیو گزیده می‌شد

10- چه میشد اگر شخص دیگری غیر از مرد عنکبوتی توسط عنکبوت رادیواکتیو گزیده می‌شد

شماره ۷ از سری اول What If یک نمونه عالی از بهترین کمیک‌هایی است که مارول ارائه می‌دهد. در این شماره اواتو (Uatu) این سوال را مطرح می‌کند: «چه می‌شد اگر شخص دیگری غیر از پیتر پارکر توسط عنکبوت رادیواکتیو گزیده می‌شد؟» این اتفاق منجر به یک سری نتایج جایگزین می‌شود که نشان می‌دهد شخصیت‌های مختلف چگونه با داشتن قدرت عنکبوتی کنار می‌آمدند.

داستان اول نشان می‌دهد که اگر پسر جی جونا جیمسون (J. Jonah Jameson) یعنی جان جیمسون (John Jameson)، به جای پیتر پارکر مرد عنکبوتی می‌شد، چه اتفاقی می‌افتاد. جان با آموزش فضانوردی از قدرت‌های جدید خود برای تبدیل شدن به یک ابرقهرمان که در فضا با جنایات مبارزه می‌کرد، استفاده کند. در همین حین بر روی زمین، مری جین واتسون عاشق او شده و دستیار او می‌شود. این تغییر منحصر به فرد در داستان کلاسیک مرد عنکبوتی، خوانندگان را به یک سواری هیجان انگیز در فضا و کیهان می‌برد.

در داستان دوم می‌بینیم که اگر گوئن استیسی (Gwen Stacy) به جای پیتر توسط عنکبوت گزیده میشد، چه اتفاقی می‌افتاد. او تبدیل به زن عنکبوتی می‌شود و به سرعت به عنوان یک ابرقهرمان به شهرت می‌رسد. اما با شهرت، خطری به وجود می‌آید و به زودی گوئن جانش را در مبارزه با یک گروه شیطانی به نام مجریان (The Executives) به خطر می‌اندازد. وقتی گوئن برای نجات خود و کسانی که دوستشان دارد تلاش می‌کند، تنش داستان بیشتر می‌شود.

در داستان سوم فلش تامپسون (Flash Thompson) توسط عنکبوت گزیده می‌شود و تبدیل به مرد عنکبوتی می‌شود. برخلاف پیتر، فلش از قدرت‌های تازه‌یافته‌اش سواستفاده می‌کند و از آن‌ها برای تبدیل شدن به یک قلدر استفاده می‌کند، مدرسه را تصاحب می‌کند و باعث می‌شود همه از او بترسند. اما همان‌طور که قدرت او افزایش می‌یابد، غرور او نیز بیشتر می‌شود و به پایان غم‌انگیزی می‌انجامد. به طور کلی شماره ۷ از جلد 1 What If سه داستان منحصر‌ به‌ فرد و هیجان انگیز را ارائه می‌دهد که پتانسیل بهترین کمیک‌ های What if را به نمایش می‌گذارد.

9- چه می‌شد اگر ققنوس نمی‌مرد؟

9- چه میشد اگر ققنوس نمی‌مرد؟

«چه می‌شد اگر ققنوس نمی‌مرد؟» برخاسته از یکی از مشهورترین داستان‌های تاریخ مردان ایکس است. در داستان اصلی، مردان ایکس با قدرت ققنوس گارد امپراتوری را شکست دادند و جین گری (Jean Grey) تصمیم گرفت جان خود را فدا کند. در شماره ۲۷ کمیک What if، گارد امپراتوری پیروز شد و قدرت ققنوس را از جین گری سلب کرد.

جین در این شماره با یک کشمکش درونی دردناک مواجه شد. قدرت‌های ققنوس جین بازگشت و او با افزایش قدرتش از دوستان و خانواده‌اش دور شد. جین به مسیر بدی کشیده شد و کارهای وحشتناکی انجام داد. پایان تراژیک این شماره ثابت کرد که کمیک What if از پرداختن به موضوعات تاریک نمی‌ترسید.

این شماره همچنین یادآور عواقب قدرت کنترل نشده است. با این‌که حماسه اصلی ققنوس با فداکاری جین برای نجات جهان به پایان رسید، این خط زمانی جایگزین نشان می‌دهد که اگر اوضاع به گونه‌ای دیگر پیش می‌رفت چه اتفاقی می‌افتاد.

8- چه می‌شد اگر ناظر استندآپ کمدین بود؟

ناظر استندآپ کمدین

ناظر استندآپ کمدین

 

شماره ۳۴ از سری اول کمیک What If بدون شک یکی از بهترین کمیک‌هایی است که مارول تا به حال منتشر کرده. این شماره از بقیه این سری کمیک متمایز است زیرا رویکردی طنزآمیز به مفهوم جهان جایگزین دارد. این کمیک ایده ناظر را بررسی می‌کند، شخصیتی که به خاطر رفتار جدی خود شناخته می‌شود و او را تبدیل به یک استندآپ کمدین می‌کند.

خواندن این شماره لذت‌بخش و پر از چرخش‌های خنده‌دار در مورد شخصیت‌های آشنای مارول است. شخصیت جدید ناظر کاملاً در تضاد با شخصیت معمول او هست و دیدن شوخی‌های او و مسخره کردن دنیای مارول جالب است. این کمیک همچنین دارای طیفی از نویسندگان و هنرمندان با استعداد، از جمله جان بیرن (John Byrne)، فرانک میلر (Frank Miller)، و بیل سینکیویچ (Bill Sienkiewicz) است که همگی در لحن کمدی این شماره سهیم هستند.

یکی از نکات برجسته این موضوع، نحوه تمسخر شخصیت‌های مارول است که ما آن‌ها را می‌شناسیم و دوستشان داریم. لهجه سوئدی ثور، صدای انفجار چشم سایکلاپس (Cyclops) که از گوشش بیرون می‌آید و تبدیل شدن خاله می‌ (Aunt May) به مورچه-خاله (Ant-Aunt) تنها نمونه‌هایی از کمدی این شماره است. این شماره همچنین دارای تصویری خنده‌دار از استن لی است که در صفحه پایانی ظاهر می‌شود تا همه کسانی که در این کمیک شرکت داشتند را اخراج کند.

7- چه میشد اگر لباس بیگانه مرد عنکبوتی را تسخیر می‌کرد؟

7- چه میشد اگر لباس بیگانه مرد عنکبوتی را تسخیر میکرد؟

یکی از بهترین کمیک‌ های What if کمیک «چه می‌شد اگر لباس بیگانه مرد عنکبوتی را تسخیر می‌کرد؟» است. این شماره به بررسی این موضوع می‌پردازد که اگر مرد عنکبوتی هرگز از شر لباس سیمبیوتی که در نهایت تبدیل به ونوم شد خلاص نمی‌شد چه اتفاقی می‌افتاد.

در این واقعیت جایگزین، این موجود سیمبیوتی با ادی براک (Eddie Brock) ارتباط برقرار نمی‌کند بلکه با خود پیتر پارکر پیوند می‌خورد. این سیمبیوت در نهایت از مرد عنکبوتی تغذیه می‌کند و باعث می‌شود که او تا زمانی که در بستر مرگ است با سرعتی نگران‌کننده پیر شود. وقتی کار این سیمبیوت با او تمام شد، برای یافتن میزبان‌های دیگر از جمله هالک و ثور اقدام می‌کند.

وقتی هرج و مرج می‌شود و قهرمانان باقی‌مانده سعی می‌کنند راهی برای توقف سیمبیوت بیابند، قهرمان واقعی داستان ظاهر می‌شود: گربه سیاه (Black Cat). او مجبور می‌شود تصمیم دشواری بگیرد که می‌تواند آینده او را نابود کند اما در نهایت این تنها انتخاب برای پایان دادن به سلطنت ترسناک سیمبیوت است.

6- چه میشد اگر پیتر پارکر و مری جین بچه دار می‌شدند؟

پیتر پارکر و مری جین

پیتر پارکر و مری جین

 

شماره ۱۰۵ از سری دوم کمیک What If یکی از شماره‌های این کمیک است که از بقیه متمایز بوده زیرا نگاهی اجمالی به میراث مرد عنکبوتی دارد. این کمیک بر خلاف بسیاری از داستان‌های دیگر که اغلب آینده‌های تاریک را بررسی می‌کنند، دیدگاهی خوش‌بینانه از آینده ارائه می‌دهد. می‌ پارکر یا «می‌دی» (Mayday)، کودکی که پیتر و مری جین در حماسه کلون (Clone Saga) از دست داده‌اند، در این شماره دیده می‌شود.

در این خط زمانی، می‌دی متوجه می‌شود که قدرت عنکبوتی پدرش را به ارث برده و پسر هری آزبورن (Harry Osborn) یعنی نورمی (Normie) گرین گابلین (Green Goblin) جدید شده. همان‌طور که سرنوشت می‌خواهد، می‌دی درست به موقع لباس دختر عنکبوتی را به تن می‌کند تا نقشه‌های شوم نورمی را خنثی کند. این داستان با ترکیبی از اکشن، طنز و توسعه شخصیت‌های پیشین هیجان ایجاد می‌کند. شخصیت می‌دی ترکیبی عالی از اعتماد به نفس مادرش و حس شوخ‌طبعی پدرش است و او را تبدیل به یک عضو جدید به دنیای مارول می‌کند.

داستان این شماره هوشمندانه و قابل تامل است و کاوشی جذاب از میراث و قهرمانی را ارائه می‌دهد. سفر می‌دی به عنوان دختر عنکبوتی نه تنها هیجان‌انگیز است بلکه الهام بخش نیز هست زیرا او میراث پدرش را ادامه می‌دهد و به یک قهرمان تبدیل می‌شود.

علاوه بر این، این داستان تعداد زیادی از قهرمانان و تبهکاران دیگر را معرفی می‌کند که به جهان MC-2 عمق و غنا می‌بخشد. این خط داستانی آن‌قدر موفق بود که به یک سری کامل از کمیک تبدیل شد که محبوبیت ماندگار می‌دی و شخصیت او را به نمایش می‌گذارد.

5- چه می‌شد اگر ثور مامور گالاکتوس بود؟

5- چه میشد اگر ثور مامور گالاکتوس بود؟

یکی از بهترین کمیک‌ های What if شماره ۶ از سری چهارم این مجموعه است که این سوال را مطرح می‌کند «چه می‌شد اگر ثور مامور گالاکتوس بود؟». این شماره دنیایی را به تصویر می‌کشد که در آن ازگارد پس از خورده شدن توسط گالاکتوس از بین رفته است. ثور که لبریز از تمایل برای انتقام بوده، توسط گالاکتوس متقاعد می‌شود تا مامور او شود.

ثور و موج‌سوار نقره‌ای (Silver Surfer) دو نمونه از نجیب‌ترین شخصیت‌های دنیای مارول هستند اما این شماره جنبه متفاوتی از ثور را به نمایش می‌گذارد. او به عنوان مامور گالاکتوس وظیفه یافتن دنیاهای جدیدی برای بلعیده شدن توسط گالاکتوس را دارد. این امر او را در یک دوراهی اخلاقی قرار می‌دهد زیرا او در تلاش است تا وظیفه خود را با احساس گناه خود در مورد ناتوانی در محافظت از ازگارد متعادل کند. این شماره یک بحث جذاب در مورد اخلاق و قهرمانی ارائه می‌دهد و دیدگاه منحصر به فردی در مورد شخصیت ثور به خوانندگان ارائه می‌دهد.

یکی از جالب‌ترین جنبه‌های «چه می‌شد اگر ثور مامور گالاکتوس بود؟» نحوه‌ای است که تلاش ثور برای رستگاری را بررسی می‌کند. پس از نابودی ازگارد، حس شرافت و لیاقت ثور از بین می‌رود اما ماجراجویی او به عنوان مامور گالاکتوس به او فرصتی می‌دهد تا آن را دوباره به دست آورد.

در طول این شماره می‌بینیم که ثور با اشتباهات گذشته خود دست و پنجه نرم می‌کند و سعی می‌کند راهی برای جبران آن پیدا کند. این یک لایه پیچیدگی به شخصیت او اضافه می‌کند که طرفداران کمیک‌های خط داستانی اصلی ممکن است قبلا ندیده باشند.

4- چه می‌شد اگر وقایع سیاره هالک جور دیگری رخ می‌دادند؟

4- چه میشد اگر؟ در سیاره هالک

سری کمیک‌های What if از زمان آغاز انتشار مورد علاقه طرفداران بوده و جایگاه چهارم لیست بهترین کمیک‌های What if به شماره‌ای از این سری می‌رسد که در سیاره هالک می‌گذرد. این کمیک که توسط گرگ پاک (Greg Pak) نوشته شده، واقعیتی جایگزین را ارائه می‌کند که در آن هالک به دنیای ساکار فرستاده می‌شود.

در داستان اول «چه می‌شد اگر هالک می‌مرد و کایرا زنده می‌ماند؟»، پاک به بررسی این موضوع می‌پردازد که اگر کایرا (Caiera) نقش هالک را در جنگ جهانی هالک (World War Hulk) پس از مرگ هالک اصلی به عهده می‌گرفت چه اتفاقی می‌افتاد.

نتیجه چیزی جز وحشت نیست زیرا ثابت می‌کند کایرا برای قهرمانان زمین کابوس بزرگ‌تری از خود هالک است. این داستان سوالات جالبی را در مورد قدرت و اینکه چگونه تاریخ می‌تواند بر اساس تغییرات کوچک تغییرات بسیار بزرگی داشته باشد مطرح می‌کند.

در داستان دوم «چه می‌شد اگر هالک روی سیاره صلح‌آمیز که رید ریچاردز وعده داده بود فرود می‌آمد؟»، داستان را به سمت دیگری می‌برد. تصور این‌که هالک در هر کجا فرود بیاید، آسان است اما چه می‌شد اگر قرار بود در سیاره‌ای آرام فرود بیاید؟ آیا بروس بنر و هالک با هم همکاری خواهند کرد یا به مبارزه داخلی خود ادامه خواهند داد؟ این پرسش‌ها در این داستان تامل برانگیز بررسی می‌شوند که استعداد پاک را در خلق شخصیت‌ها و موقعیت‌های پیچیده نشان می‌دهد.

3- چه می‌شد اگر وقایع خاندان اِم جور دیگری رخ می‌دادند؟

3- چه میشد اگر؟ در خانه ام

در میان بهترین کمیک‌ های What if، «چه میشد اگر وقایع خاندان اِم (House of M) جور دیگری رخ می‌دادند» متمایز است. سری هفتم این کمیک، یک سری کوتاه پنج شماره‌ای است که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد و خوانندگان را به سفری در دنیایی می‌برد که اسکارلت ویچ (Scarlet Witch) به جای این‌که بگوید «No More Mutants» و توانایی‌های جهش یافته‌ها را حذف کند، از جمله «No More Power» استفاده می‌کرد و همه قدرت‌ها را حذف می‌کرد.

خط اصلی این داستان بررسی عواقب تصمیم اسکارلت ویچ در مورد قهرمانان فراتر از جهش یافته‌ها می‌پردازد. در سرتاسر این سری، ما شاهد بسیاری از چهره‌های آشنا هستیم که با معنای سلب قدرت و نحوه واکنش آن‌ها به این مفهوم جدید دست و پنجه نرم می‌کنند. رد اسکال (Red Skull) نقش کلیدی در این مینی سری ایفا می‌کند زیرا مکعب کیهانی را به دست آورده و از آن برای ایجاد ویرانی در سراسر جهان استفاده می‌کند. این امر زمینه را برای برخی نبردهای حماسی با حضور مرد آهنی و سایر قهرمانان مبتنی بر فناوری فراهم می‌کند.

این کمیک مضامین قهرمانی و معنای قهرمان بودن را بررسی می‌کند. برخی از شخصیت‌هایی که قدرت خود را از دست داده‌اند برای مبارزه با رد اسکال وارد میدان می‌شوند و به خوانندگان یادآوری می‌شود که قهرمان واقعی به ابرقدرت‌ها یا سلاح‌های پیشرفته وابسته نیست بلکه به تمایل فرد برای ایستادن و مبارزه برای آن‌چه درست است بستگی دارد. این یک پیام قدرتمند است که مدت‌ها پس از خواندن شماره نهایی طنین‌انداز می‌شود.

2- چه می‌شد اگر وقایع پسر سقوط کرده جور دیگری رخ می‌دادند؟

2- چه میشد اگر؟ پسر سقوط کرده

«چه می‌شد اگر وقایع پسر سقوط (Fallen Son) کرده جور دیگری رخ می‌دادند؟» موضوع قابل تاملی است که به بررسی نتیجه‌ای جایگزین از جنگ داخلی می‌پردازد. در این داستان، تونی استارک (Tony Stark) به جای استیو راجرز (Steve Rogers) کشته می‌شود. این اتفاق منجر به وقایع جنگ داخلی به شکلی کاملاً متفاوت می‌شود. این شماره واکنش خشمگین تام فاستر (Tom Foster) به مرگ تونی را نشان می‌دهد که به نقطه عطفی در این خط داستانی تبدیل می‌شود.

عواقب مرگ تونی با جزئیات زیادی مورد بررسی قرار می‌گیرد زیرا نزدیک‌ترین افراد به او پنج مرحله عزاداری را پشت سر می‌گذارند. این شماره یک سفر احساسی را برای خوانندگان فراهم می‌کند که اغلب در کمیک‌های ابرقهرمانی مورد بررسی قرار نمی‌گیرد. در نتیجه این داستان به عنوان یکی از بهترین کمیک‌ های What if در دنیای مارول متمایز است.

چیزی که این شماره را از داستان اصلی جنگ داخلی متمایز می‌کند، نحوه به تصویر کشیدن تونی استارک است. در داستان اصلی، تونی برنده شد اما دستانش به خون آلوده شده بود در حالی که استیو شکست خورد اما به عنوان قهرمان مرد. با این حال از طریق مرگ تونی در این شماره او دلسوزتر و قهرمان‌تر می‌شود. این تغییر ظریف به شخصیت تونی عمق می‌بخشد و داستان قانع کننده‌تری را ایجاد می‌کند.

1- شماره ۲۰۰ چه می‌شد اگر؟

1- شماره 200 چه میشد اگر؟

دویستمین شماره از کمیک What If مارول نقطه عطفی در تاریخ کتاب‌های مصور بود که نقطه اوج تقریباً سه و نیم دهه داستان گویی جهان‌های جایگزین بود. این نسخه ویژه با عنوان «شماره ۲۰۰ چه می‌شد اگر…؟»، تعدادی از بزرگ‌ترین نام‌های این صنعت را گرد هم آورد تا مجموعه‌ای از داستان‌های هیجان‌انگیز را ارائه دهد که مسیرهای زیادی را که قهرمانان و شروران مورد علاقه ما طی نکرده‌اند را بررسی می‌کند و این شماره را به بهترین کمیک‌های What if تبدیل کرد.

یکی از داستان‌های برجسته در «شماره ۲۰۰ چه می‌شد اگر…؟» نورمن آزبورن بود که در خط داستانی Siege با کمک سنتری پیروز شد. این داستان مهیج نگاهی اجمالی به دنیایی داشت که در آن انتقام‌جویان تاریک (Dark Avengers) پیروز بودند و سرنوشت دنیای مارول در تعادل بود. این داستان به طرز ماهرانه‌ای توسط برخی از بهترین نویسندگان و هنرمندان دنیای کمیک ساخته شد و بار دیگر ثابت کرد که «چه می‌شد اگر؟» خانه برخی از خلاق‌ترین ذهن‌ها در کمیک است.

یکی دیگر از نکات برجسته این شماره، بازگشت استن لی به سه گانه گالاکتوس بود که او با جک کربی نوشته بود. در «چه می‌شد اگر اواتو گالاکتوس را می‌کشت؟»، لی یک خط زمانی جایگزین را بررسی می‌کند که در آن اواتو ناظر امور را به دست خود می‌گیرد و گالاکتوس جهان خوار را می‌کشد. نتیجه یک ماجراجویی هیجان‌انگیز و قابل تامل است که تخیل بی‌حد و حصر یکی از نمادین‌ترین چهره‌های صنعت کمیک را به نمایش می‌گذارد.

دویستمین شماره از این سری همچنین مشارکت‌های فرانک میلر که برداشتی جایگزین از داستان کلاسیک دردویل خود ارائه کرد را به همراه داشت. در این نسخه از رویدادها، بولزای (Bullseye) الکترا را نمی‌کشد که منجر به انحراف شدید از داستان اصلی می‌شود. داستان به همان اندازه که جذاب و غیر متعارف است، موقعیت میلر را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان و هنرمندان کمیک تثبیت می‌کند.

کلام آخر

مجموعه What if برای هر طرفدار مارول که می‌خواهد اتفاقات دیگری را برای برخی از شناخته‌شده‌ترین مجموعه‌های کمیک بوک بررسی کند خواندنی است. این سری کمیک با جریان مداوم سناریوهای «چه می‌شد اگر» خوانندگان را به چالش می‌کشد تا قهرمانان و شروران مورد علاقه خود را به روش‌های منحصر به فرد و اغلب غیرمنتظره تصور کنند.

از بررسی پیامدهای مرگ ققنوس تا نشان دادن این‌که اگر ثور مامور گالاکتوس بود، چه اتفاقی می‌افتد، این مجموعه طیف گسترده‌ای از داستان‌ها را ارائه می‌کند که وسعت و عمق جهان مارول را به نمایش می‌گذارد.

در حالی که برخی ممکن است کمیک‌هایی که جزئی از داستان اصلی نیستند را پایین‌تر از همتایان اصلی خود بدانند، سری کمیک «چه می‌شد اگر…؟» ثابت می‌کند که بسیاری از جواهرات پنهان کمیک همینجا هستند. با ترکیبی از تراژدی، طنز و اکشن، «چه می‌شد اگر…؟» برداشتی تازه از شخصیت‌ها و رویدادهای آشنا ارائه می‌دهد که مطمئناً طرفداران قدیمی و تازه واردان را به یک اندازه خوشحال می‌کند.

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

1 دیدگاه در حال حاضر

  1. پینگ بک: Miles Morales | هرآنچه که باید درباره کمیک های مایلز مورالز بدانید - کافه کمیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

لیست بهترین کمیک های what if مارول
  • نام: مارول کامیکس
  • سال تاسیس: 1938
  • موسس: مارتین گودمن
  • کشور: آمریکا
  • حوزه فعالیت: کتاب کامیک
  • درآمد: ۱۲۵٫۷ میلیون دلار آمریکا ( 2007)