۱۰ مورد از فیلم های ابرقهرمانی بد که نقش آفرینی‌های خوبی داشتند

۱۰مورد از فیلم های ابرقهرمانی بسیار بدی که عملکرد خوبی داشتند

حتی ژانر بزرگی مانند فیلم‌های ابرقهرمانی نیز متحمل انتقادات زیادی می‌شوند. برخی از فیلم‌ها مورد تحسین جهانی بسیار مهم منتقدان قرار می‌گیرند و برخی دیگر چندان خوش شانس نیستند. با کافه کمیک در ادامه همراه باشید تا به ۱۰ مورد از نقش‌آفرینی‌های خوب در فیلم‌های ابرقهرمانی خیلی بد بپردازیم.

اخیراً مخاطبان این شانس را پیدا کرده‌اند که پیشرفت کارگردانان بزرگی را مشاهده کنند که فیلم‌های کمیکی درخشانی را با بازیگران برجسته‌ ارائه می‌دهند. فیلم‌هایی نظیر: سوپرمن دو از ریچارد دانر (Richard Donner)، سه گانه شوالیه سیاه (The Dark Knight) کریستوفر نولان (Christopher Nolan) و فیلم های اسپایدرمن (Spiderman) سم ریمی (Sam Raimi).

حتی زمانی که فیلم‌های ابرقهرمانی شکست می‌خورند، به طور کامل نمی‌توان آن‌ها را ناموفق دانست! استعدادهای زیادی در هر تولید دخیل هستند. اخیراً، طرفداران شروع به جشن گرفتن فیلم‌های ابرقهرمانی کمیکی کرده‌اند که در ابتدا کنار گذاشته شده بودند. باید از بسیار بازیگران بزرگی که تمام تلاش خود را در این فیلم‌ها انجام داده‌اند تجلیل شود، حتی اگر فیلم‌ها در نهایت همه ما و آن‌ها را ناامید کرده باشد.

شماره ۱۰: مارگو رابی (Margot Robbie) در فیلم Suicide Squad 2016

مارگو رابی

مارگو رابی

فیلم Suicide Squad 2016  فهرستی از شخصیت‌های رنگارنگ را به نمایش گذاشت، اما تنها یکی از آن‌ها توانست تأثیر بسیار زیادی بگذارد که حتی فیلم انفرادی مخصوص به خودش را داشته باشد. بازی مارگو در نقش شخصیت شرور مورد علاقه طرفداران دی سی یعنی هارلی کویین، علیرغم بازی در فیلمی بی‌شک مشکل‌دار، با استقبال زیاد مخاطبان و منتقدان موفقیت زیادی کسب کرد.

مارگو به خوبی جنبه‌های مسخره‌ی هارلین کوینزل (Harleen Quinzel) را به تصویر کشید و در عین حال انسانیت این شخصیت را به لحظات غم انگیزتر او آورد. منتقدان تقریباً به اتفاق آرا نگاه و لحن ناهماهنگ فیلم را زیرسوال بردند، اما آن‌ها همچنین مشتاق بودند که بازی بی‌نقص رابی را تحسین کنند. در مجموع، او مایه‌ی خوشحالی بود و طرفداران مشتاقانه منتظر دیدن نقش‌آفرینی‌های بیشتری از او هستند.

شماره ۹: مایکل بی جردن (Michael B. Jordan) در فیلم Fantastic Four 2015

مایکل بی جردن

مایکل بی جردن

مایکل بی جردن بازیگر فوق العاده‌ای‌ست و او بارها خودش را ثابت کرده است. مایکل در نقش کیلمانگر فیلم پلنگ سیاه (Black Panther) به رستگاری در نقش‌های کمیک بوکی رسید. با این حال اولین نقش ابرقهرمانی او به عنوان مشعل انسانی (Human Torch) در فیلم Fantastic Four 2015 ساخته جاش ترانک ( یک ریبوت نامطلوب توسط کمپانی فاکس از سری فیلم‌های چهار شگفت‌انگیز) مورد تحسین قرار گرفت.

طرفداران به طور ناعادلانه‌ای در مورد انتخاب نقش جردن به دو گروه تقسیم شدند، اما پس از ساخته شدن فیلم، آتش انتقادات پیرامون او خاموش شد. در واقع، بازیگران با استعداد تنها عنصر قابل ستایشی بودند که منتقدان به آن چسبیدند و جردن برجسته‌ترین آن‌ها بود. او جنبه صریح جانی استورم (Johnny Storm) را با یک کمدی جذاب متعادل کرد. هرچند که فیلم اصلا این‌طور نبود اما در نهایت جردن طرفداران مارول را جذب نقش‌آفرینی خود کرد.

شماره ۸: وال کیلمر (Val Kilmer) در فیلم Batman Forever 1995

وال کیلمر

وال کیلمر

وال کیلمر ثابت کرده که یک بازیگر بسیار با استعداد است. اولین نقش‌آفرینی او در فیلم Top Secret واقعاً قدرت کمدی او را نشان داد و در طول دهه 80 و 90، او در فهرستی از فیلم‌های بزرگ قرار داشت که نقش‌های مختلف را بازی می‌کرد و توجه زیادی را به خود جلب کرد.

پس از این‌که فیلم Tombstone در سینما اکران شد، ایده بازی او در نقش یک بتمن جدید برای طرفداران کمیک هیجان انگیز بود. با این حال، پس از تأمل، بسیاری احساس می‌کردند که وال برای فیلمی که در آن حضور داشت زیادی بالغ است.

فیلم بتمن برای همیشه (Batman Forever) از هیجان‌های احمقانه جیم کری به صحنه‌های تاریکی با بازی وال کیلمر، مردی که به وضوح همه چیزش را فدا می‌کند، پرش می‌کند. این تغییر لحن برای منتقدان و تماشاگران  بسیار قابل توجه بود و در حالی که بسیاری به سرعت فیلم را محکوم کردند، کیلمر همچنان موفق شد تحسین‌های زیادی را به خود جلب کند. کیلمر ممکن است بهترین بازی بتمن را نداشته باشد، اما او ثابت کرد که برای ساختن یک بتمن عالی همه چیز را دارد.

شماره ۷: مایکل کلارک دانکن (Michael Clarke Duncan) در فیلم Daredevil 2003

مایکل کلارک دانکن

مایکل کلارک دانکن

مایکل کلارک دانکن یک بازیگر فوق‌العاده با استعداد بازی کردن در نقش‌های خاص بود. او در فیلم‌هایی مانند مسیر سبز (The Green Mile) و شهر گناه (Sin City) بازی‌های فوق‌العاده‌ای داشت و حتی در فیلم‌های ضعیف‌تر مانند سیاره میمون‌ها (Planet Of The Apes) دانکن به وضوح نقش برجسته‌ای داشت. او بهترین انتخاب برای ایفای نقش ویلسون فیسک (Wilson Fisk)؛ با نام مستعار کینگ پین (Kingpin) در فیلم Daredevil 2003 بود.

طاس، قدبلند و با صدایی عمیق و فرمان‌دهنده، کلارک به خوبی از پس نقش ویلسون فیسک برآمده بود. با این حال، محصور شدن با دیالوگ‌های ضعیف در یک فیلم درهم، برای ضعیف کردن نقش هر بازیگری کافی است. اگر فرصتی برای بازی در یک نقش واقعاً تاریک و کامل مثل کینگ پین سریال نتفلیکس برای او پیش ‌می‌آمد، حتما این کار را به بهترین نحو انجام می‌داد.

شماره ۶: مارک استرانگ (Mark Strong) در فیلم Green Lantern 2011

مارک استرانگ

مارک استرانگ

فانوس سبز (Green Lantern) علیرغم داشتن تمام امکانات یک فیلم عالی، به سطح استعداد افرادی که در آن بودند نرسید. با وجود واکنش ضعیف منتقدان و تماشاگران، نقش مارک استرانگ به عنوان سینسترو (Sinestro) مورد تحسین بسیاری قرار گرفت. استرانگ، بازیگری با استعداد و با تجربه، نقش یک مربی سرسخت برای فانوس‌ها که شاید اهداف مخرب‌تری در ذهن داشته باشد را بازی می‌کرد.

مارک استرانگ عمق و واقع‌گرایی را به نقشی که درست درک نشده بود، آورد. طرفداران او را هم به عنوان معلمی قابل باور و هم به عنوان تهدیدی احتمالی برای سپاه فانوس سبز قبول کردند.

هرچند که استرانگ تمام تلاش خود را کرد اما نتوانست کیفیت کل فیلم را بالا ببرد و حیف که او هرگز نمی‌تواند نقش سینسترو را که همه می خواستند در قسمت دوم ببینند، بازی کند. خوشبختانه او تواناییی‌های خود را یک بار دیگر در فیلم Shazam ثابت کرد.

شماره ۵: مایکل چیکلیس (Michael Chiklis) در فیلم Fantastic Four 2005

مایکل چیکلیس

مایکل چیکلیس

فیلم چهار شگفت‌انگیز ساخته تیم استوری (Tim Story) و دنباله آن با استقبال ضعیف طرفداران کمیک مواجه شد. این فیلم برای لحظات جدی، بیش از حد طعنه‌آمیز و برای لحظات احمقانه بیش از حد دراماتیک بود. با این حال، هم طرفداران و هم منتقدان برای تنها نکته خوب فیلم ​​یعنی بازی مایکل چیکلیس در نقش ثینگ (The Thing) چیزی جز تحسین نداشتند.

برداشت چیکلیس از بن گریم (Ben Grimm) فوق‌العاده بود. نقش او شخصیتی الهام‌بخش، وفادار، سخت، غمگین و کمی احمقانه را به طرفداران نشان می‌داد و او به خوبی توانسته بود این نقش را درست بازی کند. خود استن لی (Stan Lee) نیز به سرعت عملکرد او را ستایش کرد، که قاعدتا چنین اتفاقی چیز کمی نیست. بازی چیکلیس نقطه درخشانی در دو فیلم کمیک بوکی با عملکرد فوق ضعیف است.

شماره ۴: بن افلک (Ben Affleck) در فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice 2016

بن افلک

بن افلک

بتمن در برابر سوپرمن (Batman v Superman) از بدو معرفی یک فیلم بیش از حد مورد انتظار برای طرفداران و منتقدان بود. طرفداران نمی‌توانستند برای دیدن کراس اور دی‌ سی صبر کنند و با تمام انتقاداتی که از اعلام اولیه بازیگران وجود داشت مردم امیدوار بودند که در نهایت این فیلم خوب باشد.

با این حال، پس از انتشار ثابت شد که فیلم بین منتقدان فیلم و طرفداران کتاب‌های کمیک بحث برانگیز است. با این که نظرات در مورد داستان بیش از حد پرداخت شده و شرور ضعیف ارائه شد، در کمال تعجب، بن افلک با برداشت بالغ خود در مورد شوالیه تاریکی چیزی جز احترام جلب نکرد.

شخصیت پردازی کلی او ممکن است ناقص بوده باشد، اما عملکرد افلک واقعاً فراتر از انتظارات مردم بود. انتخاب نقش به عنوان بتمن با سروصدای زیادی مواجه شد ولی پس از دیدن فیلم او به خاطر برداشت تاریک، مصمم و بالغ خود در مورد این شخصیت تحسین شد.

شماره ۳: کلسی گرامر (Kelsey Grammer) در فیلم X-Men: Last Stand 2006

کلسی گرامر

کلسی گرامر

فرانچایز مردان ایکس (X-Men) بیش از یک دهه به طول انجامید و شامل بازیگران مختلفی بود. این سری نمرات مختلفی از منتقدان دریافت کرد. در بیشتر موارد، منتقدان از فیلم‌های اولیه لذت بردند و اکشن سرگرم‌کننده و بازی‌های خوب را تحسین کردند، با این حال X-Men: The Last Stand تماشاگران و منتقدان را ناراضی کرد. در مورد اکشن کارتونی آن و الهام ضعیف از داستان «ققنوس سیاه» (Dark Phoenix) چیزهای زیادی برای گفتن وجود داشت.

همانطور که گفته شد، یک نکته غیر قابل انکار وجود داشت. هیولا (Beast) شخصیت دنیای ایکس من که مورد علاقه طرفداران است، اولین بازی خود را با بازی بازیگر سریال فریزیر (Frasier) یعنی کلسی گرامر انجام داد. گرامر به‌عنوان شخصیت محبوب مارول فعالیت‌های زیادی نداشت، اما زمانی که ظاهر شد، تحسین زیادی از طرفداران مردان ایکس را برانگیخت.

آن‌ها عاشق این بودند که او چگونه یک جنبه روشن‌فکر و متمدن را با یک خشونت نهفته‌ متعادل می‌کند. نیکلاس هولت در قسمت‌های بعدی جایگزین او شد، اما زمان بازی گرامر، در حالی که محدود است، توسط اکثر طرفداران با علاقه به یاد آورده می‌شود..

شماره ۲: جاش برولین (Josh Brolin) در فیلم Jonah Hex 2010

جاش برولین

جاش برولین

جاش برولین اخیراً نه تنها به عنوان یک بازیگر فوق‌العاده، بلکه به عنوان یک متخصص در نقش‌های شخصیت‌های کمیکی نامی برای خود دست و پا کرده است. او برای بازی در نقش ثانوس (Thanos) در دنیای سینمایی مارول و بازی نقش کیبل(Cable) در «ددپول ۲» (Deadpool) تحسین منتقدان زیادی را برانگیخت. اما بسیاری فراموش می‌کنند که او سال‌ها قبل، نقش کابوی دی سی یعنی جونا هکس (Jonah Hex) را بازی کرده بود.

جونا هکس در سال ۲۰۱۰ به دلیل ایده خسته‌کننده، صحنه‌های فراموش‌شدنی و کارگردانی ضعیفش به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. جاش برولین به عنوان شخصیت اصلی فیلم، تنها چیزی بود که مورد تحسین قرار گرفت. بینندگان از نقش گاوچران جدی برولین لذت بردند و فکر کردند که او شخصیت اصلی را جذاب‌تر از آن چیزی که شایسته این فیلم بوده ساخته است.

شماره ۱: کودی اسمیت-مکفی (Kodi Smit-McPhee) در فیلم X-Men: Apocalypse 2016

کودی اسمیت-مکفی

کودی اسمیت-مکفی

فیلم مردان ایکس: آخرالزمان (X-Men Apocalypse) یک ناامیدی عظیم برای طرفداران قدیمی مارول بود. بینندگان خوشبین بودند که بازیگران جدید و کارگردان اصلی سری در حال بازگشت هستند و این فیلم قرار است موفق باشد.

قرار بود فیلم آخرالزمان به اندازه کمیک «عصر آخرالزمان» (Age of Apocalypse) خوب باشد. در نهایت منتقدان و تماشاگران از روند کند و از هم گسیخته‌ی فیلم بسیار ناامید شدند اما این موضوع به این معنا نبود که فیلم خالی از استعداد است.

انتخاب کودی اسمیت مکفی در نقش نایت کراولر (Nightcrawler) به خوبی انجام شد. همه موافق بودند که او کاملاً ماهیت و بی‌دست و پای شخصیت را در هیکل لاغر خود به تصویر کشیده است. مکفی خودش گفت که دوست دارد در مقطعی به نقش بازگردد که بسیاری از طرفداران این جهش یافته شیطانی را خوشحال می‌کند.

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.