• صفحه خانگی
  • >
  • مقالات
  • >
  • آینده دنیای دی سی و شخصیت‌های محبوب‌اش | همه چیز درباره رویداد DC Future State

آینده دنیای دی سی و شخصیت‌های محبوب‌اش | همه چیز درباره رویداد DC Future State

آینده دنیای دی سی و شخصیت‌های محبوب‌اش | همه چیز درباره رویداد DC Future State

رویداد DC Future State کمتر از یک ماه دیگر قرار است بمدت دو ماه، جهان کمیک بوکی دی سی (DC) را با قهرمانان و اتفاقات‌اش وارد فاز جدیدی کند. با  کافه کمیک همراه باشید تا به بررسی این رویداد، قهرمانان جدیدش و اطلاعات منتشر شده از آن بپردازیم.

Future State: what to expect from the next DC event (hint: not a reboot) | GamesRadar+

رویداد DC Future State قرار است ابتدای ژانویه 2021 (12 دی ماه 99 ) شروع و برای دو ماه ادامه یابد.

 

سال 2017 بود که یکی از نویسنده‌های بزرگ و قابل احترام دی سی به نام اسکات اسنایدر (Scott Snyder) رویدادی را آغاز کرد با نام Dark Knights Metal. این رویداد تا ژوئن 2018 ادامه پیدا کرد و جهان کمیک بوکی دی سی را به‌شدت تحت‌الشعاع خودش قرار داد. معرفی کردن بخش تاریک دنیاهای موازی دی سی (Dark Multiverse)، معرفی کامل انواع «متال»های کمیک های دی سی، آشنایی با شرورهای جدید و روی کار آوردن قهرمانان قدیمی فقط بخش کوچکی از این رویداد بزرگ بود که علاوه بر 6 قسمت اصلی، دارای کمیک های اسپین آف یا همان Tie-In های زیادی نیز بود. 2 سال بعد از رویداد مذکور، اسکات اسنایدر دوباره برگشت و تا حدودی ادامه سری Dark Knights Metal را با نام  Dark Nights: Death Metal در 7 جلد خلق کرد. بعد از تمام اتفاقات این دو سری کمیک، در ژانویه 2021 (دی ماه 99) قرار است دی سی رویدادی را به مدت دو ماه برگزار کند، با نام Future State. ماجرای این رویداد دو ماهه قرار است در سال 2030 یعنی جهان آینده پس از Dark Nights: Death Metal در قالب کمیک های تک جلدی یا سری‌های کوچک اتفاق بیافتد و قطعا این جهش زمانی روی ابرقهرمانان فضایی و زمینی، ویلن‌های دی سی و دراصل کل این جهان بی‌تاثیر نخواهد بود. در واقع چیزی که بیشتر این رویداد را جذاب می‌کند، نسخه‌های متفاوت از ابرقهرمان‌های محبوب و شناخته‌شده دی سی است. این بود توضیح مختصری از زمینه‌ای برای رویداد. در ادامه می‌پردازیم به کمیک هایی که قرار است از شخصیت‌های شناخته شده منتشر بشود.

 

Dark Nights: Death Metal Legends of the Dark Knights #1 preview | GamesRadar+

 

(Superman (Jonathan Kent

بعد از یک حادثه بین‌المللی که در زمین رخ می‌دهد، کلارک کنت یا همان مرد پولادین، سوپرمن، از زمین می‌رود و در غیاب او، فرزندش یعنی جاناتان کنت -که می‌شود از او به‌عنوان سوپربوی (Superboy) یاد کرد– تبدیل به مدافع زمین می‌شود. سوپربوی در اصل تبدیل به سوپرمن جوان و شناخته شده ترین ابرقهرمان زمین می‌شود؛ یعنی همان مقدار که پدرش شناخته شده بود. طبق ماجرای منتشر شده از او، جاناتان سال‌هاست که در غیاب پدر از زمین محافظت می‌کند و همچنین به عضویت تیم Legion of Super Heroes درآمده. گروهی از ابرقهرمانان جوان به رهبری سوپربوی (یا همان سوپرمن جوان). یکی از مهم‌ترین ویلن‌هایی که قرار است در کمیک Superman of Metropolis مشاهده کنیم، بیرنیک (Brianiac) خواهد بود. طی حمله برنیاک به متروپلیس، سوپربوی باید از زادگاه خود و پدرش دفاع کند؛ نکته ماجرا در آنجاست که ما قرار است همراهی جاناتان با سوپرگرل را در برابر تهاجم بیرنیک شاهد باشیم.

 

Future State: Superman of Metropolis #1 Preview

 

The Next Batman 

شهر گاتهام همیشه مکان خطرناکی بوده؛ حالا آن خطر به‌صورت یک حکومت دیکتاتوری درآمده؛ حکومتی بدون اجازه نفس کشیدن به مخالفان و بخصوص پارتیزان‌هایی که ماسک بر صورت دارند. بعد از اینکه شهردار به یک گروه نظامی کوچک اجازه فعالیت و قدرت گرفتن را می‌دهد، طولی نمی‌کشد کنترل شهر به‌دست یک رژیم سلطه‌گر و دیکتاتوری می‌افتد که تمام فعالیت‌های افراد را زیر نظر دارد. ماجرا آنجایی تلخ می‌شود که متوجه می‌شوید (احتمالاً) بروس وین یا همان خفاش معروف گاتهام، بتمن، کشته شده و شخصی دیگر لباس او را بر تن می‌کند تا باری دیگر امید در شهر ایجاد شود و ترس وجود تبهکاران و مفاسد گاتهام – که حالا کنترل کامل بر شهر دارند– را فرا بگیرد. حالا زمان آن رسیده است که قهرمانان جدید و قدیمی به همراه دشمنان قدیمی‌شان بر ضد حکومت جدید گاتهام مبارزه کنند تا شهر قدیمی خود را پس بگیرند. باید بگویم که کمیک The next Batman صرفاً ماجرای خود بتمن را روایت نمی‌کند و شما شاهد حوادثی که گروه Outsidres و زندانی‌های تیمارستان آرکهام از سر خواهند گذراند، خواهید بود.

Will Batman Just Be Black For 2 Months? The Next Batman Reveals All

(Wonder Woman (Yara Flor 

در غیاب جنگجوی آمازونی زمین یعنی دایانا، این مسئولیت بر گردن دختری برزیلی با نام یارا فلور می افتد تا از کره زمین – به تنهایی یا همراه قهرمانان دیگر – در برابر انواع خطرات محافظت کند. یارا طی اسیر شدن یکی از خواهران آمازونی‌اش، وادار به شروع سفری در اعماق زمین و رو در رویی با هیدس (Hades)، خدای مرگ و پادشاه دنیای زیرزمین، می‌شود. اگر باهوش و کمیک خوان باشید، قطعا اولین حضور یک جنجگوی دختر دیگر از آمازون را از دست نخواهید داد.

DC Comics Unveils The New Wonder Woman | Screen Rant

 

Immortal Wonder Woman

عصر ابرقهرمانان گذشته و حالا خیلی از دوستان و خواهران ناتنی دایانا کشته شده‌اند یا درگذشتند. در این زمان به‌خصوص که دایانا تنها مانده است، تهدیدی فرا می‌رسد. تهدیدی که حتی ارباب و رهبر قدرتمند سیاره اپوکالیپس، دارکساید، نیز نمی‌تواند از پس آن بر بیاید و رفع این تهدید دست دایانا را می‌بوسد تا با او روبه‌رو شود. بکی کلونان -دارنده جایزه بهترین کارتونیست – همراه با یکی از نویسنده‌های دوم پاترول (Doom Patrol) یعنی مایکل کانراد آمده‌اند تا یک اثر هنری و حماسی را برای طرفداران رقم بزنند. درست است که دایانا همیشه یکی از بهترین و مهم‌ترین شخصیت‌های لیگ عدالت (Justice League) بوده و ما عادت به دیدن او همراه با بقیه شخصیت‌ها داریم، اما از دست دادن این سری کمیک اصلاً کار عاقلانه‌ای نخواهد بود چرا که می‌توانیم به‌عنوان یک طرفدار با دایانا خلوت کنیم و او را در جایگاه یک همراه و درعین حال یک دانای کل همراهی کنیم.

DC Comics January 2021 Solicitations, Future State Frankensteined

 

Aquaman

زمانی که جکسون هاید (Jackson Hyde) آموزش و مربیگری آرثور کری (Arthur Curry) یا همان پادشاه دریاها، آکوآمن، را قبول کرد، فکرش را هم نمی‌کرد که روزی نوبت به دختر آرثور و مرا یعنی اندی کری (Andy Curry) برسد. دختر پادشاه و ملکه آتلانتیس حالا به سن نوجوانی رسیده و مشغول گذراندن دوره آموزشی خود با جکسون است. ماجرای این دو نفر به جایی می‌رسد که طی یک حادثه میان‌بُعدی (interdimensional) وارد یک فضا و کهکشان دیگر می‌شوند. مکانی که چندین سال نوری از سرزمین مادری‌شان دور است. تلاش‌های جکسون و اندی برای بازگشت به خانه به دو جا ختم می‌شود: 1) گم کردن یا از دست دادن اندی. 2) زندانی شدن جکسون توسط گروهی فضایی ناشناخته. ماجراها و کمیک‌های آکوآمن همیشه جذابیت خاص خود را داشته، اما حالا زمان آن رسیده تا پدر از داستان‌های خویش کناره‌گیری کند و سکان را به‌دست تنها دخترش یعنی اندی کری بسپارد.

DC Comics January 2021 Solicitations - In Full

The New Flash

هویت و کیستی فلش future state هنوز ناشناخته شده است. طبق اطلاعات منتشر شده از او حتی خود اعضای لیگ عدالت نیز هویت واقعی او را به دلیل ماسکی که تمام صورت‌اش را می‌پوشاند، نمی‌دانند. تنها یک نکته مهم از فلش برای طرفدارها فاش شده و آن‌هم این است که ماجراهای فلش همراه با لیگ، در یک جهان دیگر از مولتیورس اتفاق می‌افتد و این یعنی (احتمالاً) شاهد متفاوت بودن یکسری از توانایی‌ها، دشمنان، متحدین و حتی اعضای خانوادگی او باشیم؛ البته لازم به ذکر است که میزان پرداخته شدن به شخصیت فلش -حتی نمی‌دانیم آیا او خود بری آلن است یا نه– به تعداد جلدها و قلم نویسنده و مهارت او بستگی دارد.

The Flash is Technically DC's OTHER Man of Steel | Screen Rant

 

The Last Green Lantern 

نمی‌شود بحث از کمیک بوک های دی سی به میان بیاید و ذهن خواننده‌ها و حتی نویسنده‌ها سمت پلیس‌(های) فضایی که به‌صورت داوطلبانه مشغول مراقبت از کهکشان هستند، نرود. بله، همان‌طور که از تیتر متوجه شده‌اید قرار است تا کمیک یا کمیک‌هایی با نام «آخرین فانوس سبز» منتشر بشود. این بار نویسندگان فرصت را غنیمت شمرده‌اند و سراغ جان استوآرت، یکی دیگر از فانوس‌های سبز زمینی در کنار هل جردن یا گای گاردنر رفته‌اند.

ماجرا از آنجا شروع می‌شود که جان استوآرت همراه با یکی از بهترین تیم‌های فانوس سبز در حال درگیری با دشمنان هستند؛ اما این دفعه خیال‌شان بابت شارژ شدن حلقه‌های قدرتمندشان راحت نیست چراکه باتری مرکزی در سیاره OA خاموش شده است و همین می‌تواند یکی از دلایل حمله به او و گروه همراه‌اش باشد. همین زمان که استوآرت و همراهان‌اش مشغول درگیری برای جان‌شان هستند، در طرف دیگر کهکشان جسیکا کروز – یکی دیگر از فانوس‌های سبز زمینی- با ارتش فانوس‌های زرد سینسترو (Sinestro) مشغول دست‌وپنجه نرم کردن است اما با در دست داشتن انگشتری بدون شارژ.

زمانی که استوآرت، تیمش و جسیکا کروز مشغول مبارزه برای زندگی‌شان هستند، قلم نویسنده خواهد چرخید و قرعه به نام شخصیت لجباز، یک دنده ولی بامزه گای گاردنر (Guy Gardner) در می‌آید که در وسط منهنتن قصد دارد تا بار قدیمی خود یعنی Warriors را دوباره باز کند. به نظر من و طبق اطلاعات منتشر شده، شاهد داستانی جذاب با لایه‌هایی از طنز – به لطف گای گاردنر– خواهیم شد. داستانی که بازهم قرار است مسئولیت‌پذیری گاردنر را نشان دهد.

 

Future State's Green Lantern Puts John Stewart Back in the Spotlight

 

 Shazam

سال‌هاست که کسی بیلی بتسون یا همان قهرمان جادویی کمیک‌های دی سی، شزم (Shazam)، را ندیده است. دقیق‌تر بگویم، او از زمان حادثه‌ای با نام «آخرین نبر جزیره تایتان ها (Final Battle of Titans Island)» ناپدید شده. طی داستان Future State: Shazam ماجرا قرار است به فداکاری شزم، برای زندانی کردن شیطانی بپردازد که حتی او هم توان نابودی‌اش را نداشت. ممکن است بپرسید که آخرین نبرد جزیره تایتان ها چیست؟ باید بگویم که این نام کمیکی است که قرار است طی رویداد منتشر شود که به دلیل نبود اطلاعات کافی درباره‌اش صحبت نکردم و باید منتظر خود کمیک باشیم.

 

 

Shazam is Making a Dark Change in DC's Future State | Screen Rant

قدرتمندترین انسان فانی وارد داستانی می‌شود که فرجام جذابی نخواهد داشت.

 

Justice League 

تا الان درباره تمام اعضای لیگ عدالت و نوع و شکل حضور آنها در آینده صحبت کردم؛ حالا زمان آن است که به سراغ یکی از پرطرفدارترین گروه‌های ابرقهرمانی برویم. لیگ عدالتی که قرار است شاهد آن باشیم از همان افرادی تشکیل شده که بالاتر درباره آنها صحبت کردم. جاناتان کنت، یارا فلور، فلش، بتمن و بقیه اعضا؛ اما با یک فرق بزرگ نسبت به لیگ عدالت قبلی. هویت آنها حتی در بین خودشان نیز مخفی است و این‌طور نخواهد بود که برای مثال جاناتان و یارا با یکدیگر دوست صمیمی باشند. اینجاست که دلیل این پنهان‌کاری برایتان سؤال می‌شود.

باید بگویم که سوال‌تان ربط مستقیم دارد به داستان اصلی. ماجرا از آنجا شروع می‌شود که چند تن از بزرگ‌ترین دشمنان لیگ در سال اصلی ساختمان مرکزی لیگ عدالت به‌صورت جسد پیدا می‌شوند و بخش جذاب داستان یا همان پیچش داستانی ماجرا آنجایی است که همه سرنخ‌ها ختم می‌شود به خود لیگ! حالا درک مخفی نگه داشتن هویت و نبود اعتماد صد در صد (چیزی که بتمن هیچ‌گاه به آن اعتقاد نداشت) برایتان کمی مشخص می‌شود!

 

 

Artwork] FUTURE STATE: JUSTICE LEAGUE #1 full cover : DCcomics

 

امیدوارم که از مطالعه متن لذت برده باشید و کافه کمیک سهمی در بالا بردن هیجان کمیک خوان‌ها برای این رویداد داشته باشد. باید بگویم که امروزه دنیای کمیک در حال رشد غیرقابل باوری است. اگر تمام ویژگی‌های مفید کمیک خواندن را کنار بگذارم و فقط یکی را انتخاب کنم، آن این است:

خواندن مطالب فانتزی و تخیلی نه تنها لذت‌بخش می‌تواند باشد، بلکه به کسانی که علاقه‌مند به مطالعه -با هر محتوایی- هستند، کمک شایانی می‌کند. یعنی شما اگر که دوست دارید در روز مطالعه داشته باشید اما احساس تنبلی می‌کنید، خواندن کمیک می‌تواند یک شروع بسیار خوب برای عادت به مطالعه باشد.

آخرین مقالات کمیک را در کافه کمیک بخوانید.

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

Bring it on!

3 دیدگاه در حال حاضر

  1. :thumbsup:

  2. پینگ بک: بتمن سیاه پوست میشود! هویت بتمن در رویداد DC Future State مشخص شد - کافه کمیک
  3. پینگ بک: Red Hood هویت تازه‌ای در DC پیدا می‌کند | کافه کمیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.