چرا نام موسس لیگ عدالت فاش نشد؟ | بررسی سری JLA و Triumph

Triumph

این بتمن، سوپرمن یا زن شگفت انگیز نبود که لیگ عدالت (Justice League) را تاسیس کرد. دلیل بزرگی وجود دارد که چرا شما هیچگاه متوجه نشدید موسس این گروه مهم، که دنیای دی‌سی (DC) بر روی آن پایه‌ریزی شده، چه کسی بوده است. با ما در کافه کمیک همراه باشید تا به معرفی Triumph بپردازیم.

همانطور که گفته شد نه شوالیه تاریکی، نه مرد پولادین و نه زن شگفت انگیز Justice League را تاسیس نکردند. دلیل مهمی وجود دارد که چرا نام این موسس بزرگ فاش نشد. تریامف (Triumph) قهرمان قدرتمند و ناشناخته دنیای دی سی و لیگ عدالت، موسس لیگ است و این دلیل ممکن است او را به مهم‌ترین شخصیت تاریخ این کمپانی محبوب تبدیل کند.

قطعا Justice League پرچمدار تمام تیم‌های دنیای دی سی است. اگرچه تغییراتی برای این گروه رخ می‌دهد، اما همیشه برترین قهرمانان در لیگ عدالت حضور دارند. پیش از بحران (Crisis) این تیم برای اولین بار در شماره ۲۸ سری کمیک‌های The Brave and The Bold در کمیک‌بوک‌های DC حضور پیدا کرد. این تیم که شامل بتمن، سوپرمن، واندروومن، فلش، آکوامن، مارشن من‌هانتر و فانوس سبز می‌شدند بدست خالقینی بزرگ یعنی گاردنر فاکس، مایک سکوفسکی، جو جیلا، مورفی اندرسون، برنارد ساکس خلق شدند.

پس از بحران ریشه‌ی تیم دائما در حال تغییر بود. به ویژه زمانی که داستان‌ها گسترش پیدا کردند. پس جای تعجب ندارد که بنیانگذار اصلی لیگ عدالت در دوران پس از بحران از یادها فراموش شده است.

در شماره ۹۲ سری Justice League America ‌اثر کریستوفر پریست (Christopher Priest)، لوک راس (Luke Russ) و جمعی از خالقین کمیک‌بوک مشخص شد که Triumph قهرمانی بود که همه‌ی اعضای لیگ را دور هم جمع کرد تا در نبردی در برابر یک تهدید بزرگ بجنگند. البته این شخصیت اولین حضورش را در شماره ۹۱ رقم می‌زند. جایی که از طریق یک روح مرموز با Flash ارتباط برقرار میکند که عکسش را در پایین مشاهده می‌کنید.

Triumph

Triumph

در طول شماره ۹۲ و شماره‌های بعدی مشخص می‌شود که Triumph موسس Justice League بوده اما مجبور می‌شود تا خود را برای نجات جهان قربانی کند و شکاف به وجود آمده در زمان باعث می‌شود که همه او را فراموش کنند. این توضیح می‌دهد که چرا تریامف در اولین حضورش در دنیای کمیک با فلش که برای سفر‌های زمان‌اش مشهور است تماس بگیرد و از او بخواهد که به یاد بیاورد.

این داستان، که با نام رویداد بحرانی ساعت صفر شناخته می‌شود، در نهایت تریامف را برگرداند. این به این معنی است که در حال حاضر موسس لیگ عدالت، بدون هیچ شکی او است. این داستان ممکن است پیچیده باشد اما قطعا یک داستان مهم برای دی سی است که خطوط زمانی فراوانی را شامل می‌شود.

آیا Triumph باید به لیگ عدالت برگردد؟

آیا Triumph باید به لیگ عدالت برگردد؟

آیا Triumph باید به لیگ عدالت برگردد؟

قهرمانان Justice League در حال حاضر با عواقب «مرگ لیگ عدالت» و «بحران تاریک در زمین‌های بی‌نهایت» دست و پنجه نرم می‌کنند و به نظر می‌رسد زمان خوبی برای بازگشت این قطعه گشده به دنیای دی‌سی باشد. با توجه به اینکه دی‌سی برنامه‌های جدیدش برای لیگ عدالت را اعلام نکرده، شاید نوبت به تریامف رسیده تا لیگ عدالت را رهبری کند.

منبع:SR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

چرا نام موسس لیگ عدالت فاش نشد؟ | بررسی سری JLA و Triumph