۱۰ توانایی و قدرت برتر دکتر فیت

بسیاری در طول سال‌ها این فرصت را داشته‌اند که دکتر فیت (Doctor Fate) شوند، اما اولین کسی که در دوران مدرن کلاه‌خود فیت را به سر کرد، کنت نلسون (Kent Nelson)، محبوب‌ترین نسخه از این شخصیت در بین طرفداران است. با کافه کمیک همراه باشید تا در این مقاله به ۱۰ قدرت و توانایی برتر دکتر فیت بپردازیم.

ممکن است دکتر استرنج (Doctor Strange) به دلیل شهرتش در دنیای کمیک و سینمایی مارول، در خاطر عموم برترین افسونگر باشد، اما دکتر فیت برای مدت طولانی‌تری در کمیک‌ها نقش داشته است. روح جادوگر نابو، ارباب نظم، در کلاه سرنوشت (Fate) که در مقبره‌ای توسط کنت نلسون (Kent Nelson) باستان‌شناس کشف شد، زندگی می‌کند.

نابو به نلسون هنرهای عرفانی آموزش داد و دکتر فیت، یکی از قدرتمندترین جادوگران دی سی، متولد شد.

شماره ۱۰ قدرت‌های دکتر فیت : پرواز

۱۰ توانایی و قدرت برتر دکتر فِیت

شماره ۱۰: پرواز

اساس قدرت‌ها و قابلیت‌های دکتر فیت جادو است که به او امکان پرواز را می‌دهد. ممکن است وقتی در نظر ‌بگیرید که چه تعداد ابرقهرمان می‌توانند این کار را انجام دهند، تا حدودی این قدرت پیش‌پا‌افتاده باشد، اما بسیاری از آن‌ها نمی‌توانند این کار را انجام دهند، بنابراین پرواز کردن به‌عنوان یک توانایی مهم و منحصر به فرد باقی می‌ماند.

با پرواز، دکتر فیت می‌تواند به راحتی از مکانی به مکان دیگر سفر کند، به سرعت و بدون محدودیت به بحران‌ها رسیدگی کند و در نبرد مزیت تاکتیکی بیشتری داشته باشد.

شماره ۹: تله کینزی یا حرکت اجسام بدون دخالت فیزیکی

۱۰ توانایی و قدرت برتر دکتر فِیت

شماره ۹: تله کینزی یا حرکت اجسام از راه دور

تله‌کینزی ممکن است بیشترین ارتباط را با جین گری (Jean Grey) یا پروفسور ایکس (Professor X) داشته باشد، اما دکتر فیت هم می‌تواند اشیا را با ذهن خود حرکت دهد. با این‌که ممکن است او به اندازه نیروی ققنوس (Phoenix Force) یا قدرتمندترین ذهن بین جهش‌یافتگان قوی نباشد، اما فیت می‌تواند ذهنش را بسیار متمرکز کند تا بر دنیای فیزیکی تأثیر بگذارد.

این توانایی زمانی قدرتمندتر است که میزبان کلاه‌خود فیت را به سر داشته باشد. هرچند که اگر بدون آن نیز باشد قدرتش فقط کمتر می‌شود.

شماره ۸: قدرت فیزیکی

۱۰ توانایی و قدرت برتر دکتر فِیت

شماره ۸: قدرت

اربابان نظم، عارفانی قدرتمند، نمایندگان ساختار در جهان هستی و دشمنان قسم خورده اربابان آشوب هستند. به عنوان یکی از آن‌ها، نابو قدرت بدنی فوق العاده‌ای دارد که می‌تواند با میزبان انسانی خود به اشتراک بگذارد.

همچنین قدرت بدنی دکتر فیت بخاطر تقویت شدن با جادو بسیار چشمگیر است، زیرا او می‌تواند اشیایی مانند ماشین‌ها و حتی ساختمان‌ها را با سهولت نسبی بلند کند. دکتر فیت توانسته است با سوپرمن دست و پنجه نرم کند که همین امر نشان دهنده‌ی سطح بالای قدرت اوست.

شماره ۷: کنترل و برون فکنی انرژی و عنصری

۱۰ توانایی و قدرت برتر دکتر فِیت

شماره ۷ دکتر فیت : کنترل و برون فکنی انرژی و عنصری

برای یکی از جادوگران برتر دی سی، دستکاری عناصر به آسانی لبخند زدن جوکر است. دکتر فیت می‌تواند انرژی‌های بسیار قدرتمندی را خلق و کنترل کند. او انرژی‌ها را تبدیل به صاعقه‌های می‌کند که می‌توانند دشمنان او را به راحتی خنثی کند. او همچنین می‌تواند انرژی‌ها را به شعله، یخ یا رعد و برق تبدیل کند و بر اساس شرایط ایجاب شده از میان آن‌ها یکی را انتخاب کند.

با حضور دکتر فیت در یک طرف نبرد، شرورانی که در معرض انرژی هستند در وضعیت بسیار بدی قرار دارند و باید از او فاصله بگیرند.

شماره ۶: ایجاد میدان نیرو

۱۰ توانایی و قدرت برتر دکتر فِیت

شماره ۶: برون فکنی میدان نیرو

یکی دیگر از توانایی‌های مفید در کارنامه‌ی دکتر فیت، توانایی او در ایجاد میدان‌های نیرو است. مانند زن نامرئی در چهار شگفت‌انگیز، فیت می‌تواند سپرهای دفاعی‌ای ایجاد کند که از خودش و دیگران در برابر انواع پرتابه‌ها، پرتوافکنی‌های انرژی و خرابی‌های بزرگ محافظت می‌کند.

فیت همچنین مانند فانوس سبز (Green Lantern) می‌تواند از آن‌ها به عنوان مدار گره‌های جابه‌جایی برای خود و دیگران استفاده کند. در نهایت، او می‌تواند میدان‌هایی را به‌عنوان پرتاب نیرو و دژکوب‌های نامرئی برای حمله به حریف یا شکستن دیوارها ایجاد کند.

شماره ۵: آسیب ناپذیری

۱۰ توانایی و قدرت برتر دکتر فِیت

شماره ۵: آسیب ناپذیری

بین وضعیت دکتر فیت به عنوان ارباب نظم، تسلط او بر جادو و توانایی او در ایجاد میدان‌های نیرو، جای تعجب نیست که آسیب ناپذیری نیز یکی از قابلیت‌های برجسته‌ی اوست.

مانند سوپرمن، واندر وومن و کاپیتان مارول، دکتر فیت در برابر بیشتر حملات پرتابه نفوذ ناپذیر است و می‌تواند همه چیز را از گلوله تا صاعقه‌های انرژی منحرف کند. برای آشفته کردن دکتر فیت به نیروی زیادی نیاز است و با وجود این‌که حریف او یک جادوگر قدرتمند است یا به انرژی‌های کیهانی دسترسی دارد، او بازهم در امان است.

شماره ۴: نامحسوس بودن

۱۰ توانایی و قدرت برتر دکتر فیت

شماره ۴: نامحسوس بودن

اگر تا الان به نظرتان دکتر عزیزمان به اندازه کافی قدرتمند نبوده، باید بگوییم که او می‌تواند بدن خود را به شکل ناملموسی تغییر دهد. این قابلیت دکتر فیت که شباهت زیادی به مارشن منهانتر (Martian Manhunter) دارد به او این اختیار را می‌دهد هر زمانی که بخواهد، شکل غیر مادی و مادی خود را تغییر دهد و بدون زحمت از هر ماده‌ای عبور کند. این قدرت به او توانایی‌های بی‌نظیری در شناسایی و جاسوسی می‌دهد.

همچنین فیت می‌تواند گلوله‌ها یا هر پرتابه دیگری را از درون خود عبور دهد. تنها خصوصیتی که به موجب آن می‌توان با این توانایی مقابله کرد، جادو است. اگر یکی از دشمنان او طلسم بازدارندگی را انجام دهد، دکتر فیت نمی‌تواند از منطقه‌ای که طلسم در حال اجراست عبور کند.

شماره ۳: دورآگاهی (تله‌پاتی)

۱۰ توانایی و قدرت برتر دکتر فِیت

شماره ۳ دکتر فیت : تلپاتی

شاید واضح نباشد، اما دکتر فیت یک تله‌پات قدرتمند است که مشکلی در خواندن ذهن ندارد. تله‌پاتی دکتر فیت در نبرد به او توانایی منحصربه‌فردی مانند دورنگاری حرکات بعدی دشمنانش یا کندوکاو ذهن آن‌ها بی‌آن‌که خبرداشته باشند می‌دهد و از نظر تاکتیک‌های نبرد و جمع‌آوری اطلاعات برای او و متحدانش به طرز باورنکردنی فایده دارد.

تله پاتی فیت همچنین به او این توانایی را می‌دهد که سپرهای ذهنی‌اش را افزایش دهد، توهمات را از ذهن دیگران حذف و خاطرات را در یک دم تغییر دهد.

شماره ۲: استفاده از افسون و طلسم

۱۰ توانایی و قدرت برتر دکتر فیت

شماره ۲: طلسم کردن

اگر دکتر فیت یکی از قدرتمندترین جادوگران دنیای دی سی باشد، قاعدتاً به دنبال آن طلسم کردن و استفاده از افسون یکی از قدرتمندترین توانایی‌های او خواهد بود. بخاطر آن‌که نابو، ارباب نظم که در کلاه فیت زندگی می‌کند، هزاران سال را صرف تقویت مهارت‌های جادویی خود کرده، تنوع و میزان توانایی عرفانی او بسیار زیاد و تقریباً بی‌نهایت است.

اگرچه آموزش کنت نلسون (Kent Nelson) برای این مهارت‌ها سخت و هنوز هم کامل نشده، اما دکتر فیت می‌تواند هر چیزی را از انفجار انرژی گرفته تا پورتال‌های فرابعدی را خلق کند و تقریباً هیچ محدودیتی جز خنثی کردن طلسم‌های دیگران ندارد.

شماره ۱: جابجایی بین بُعدها

۱۰ توانایی و قدرت برتر دکتر فیت

شماره ۱ دکتر فیت : دورنوردی چندبعدی

از میان همه‌ی جادوهایی که دکتر می‌تواند انجام دهد، قوی‌ترین آن ها باز کردن پورتال‌های چند بعدی و توانایی او در جابجایی از طریق آن‌هاست. با این طلسم، فیت می‌تواند در هر زمانی که بخواهد، فوراً ظاهر شود و کارآیی خود را در امور مربوط به مبارزه با شر افزایش دهد. او همچنین می‌تواند دیگران را حمل کند و متحدانش را با خود به جایی که نیاز دارد حمل کرده و یا موجودات شرور را به ابعاد متناوب تبعید کند.

جابجایی بین بُعدها چیزی است که اکثر تبهکاران و قهرمانان کتاب‌های کمیک بیشتر عمر خود را صرف تحقیق و تلاش برای رسیدن به آن می‌کنند، اما دکتر فیت به راحتی می‌تواند آن را انجام دهد.

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

3 دیدگاه در حال حاضر

  1. واقعا مرسی راجب دکتر فیت مطلب خیلی کم پیدا میشه بنظرم دکتر فیت و زاتانا خیلی آندریتدن بازم مرسی عالی بود

  2. بنظرتون دکتر فیت قوی تره یا دکتر استرنج آخه دکتر فیت توی سینما چنگی به دل نزد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.