معرفی کنگ فاتح | Kang the Conquerer کیست؟

معرفی کنگ فاتح | Kang the Conquerer کیست؟

فاز جدید دنیای سینمایی مارول مدت‌هاست که با فیلم‌ها و سریال‌های متعددی آغاز شده است و شرور اصلی این فاز کسی نیست جز کنگ فاتح. با کافه کمیک همراه باشید تا به معرفی شخصیت شرور کانگ فاتح بپردازیم.

هشدار: این مطلب داستان سریال لوکی را فاش می‌کند.

کنگ فاتح در آخرین قسمت فصل اول سریال لوکی به‌عنوان شخصی که پشت سازمان واریانس زمانی (TVA) بود معرفی شد. اگرچه نام کنگ هرگز با صدای بلند گفته نشد اما طرفداران احتمالاً شخصیتی که به صورت رمزآلود با عنوان «او که باقی می‌ماند» (He who remains) از او یاد می‌شد را به عنوان شخصیت شرور کلاسیک کمیک‌های مارول در نظر گرفتند.

از حضور روونا رنسلیر (Ravonna Renslayer) با بازی گوگو امباتارا (Gugu Mbatha-Raw) (که کنگ در کمیک‌ها او را دوست داشت) و جانوری به نام Alioth (که کنگ در کمیک‌ها با او مبارزه می‌کند) کاملاً منطقی است که کنگ چهره پشت TVA بوده است.

کنگ فاتح در کمیک‌های مارول کیست؟

کنگ فاتح

کنگ فاتح

در کمیک‌ها، کنگ یک جنگجوی زمانی است که همیشه دشمن انتقام‌جویان بوده است. او در اصل ناتانیل ریچاردز (Nathaniel Richards) نام داشت، محققی در قرن ۳۱ و از نوادگان پدر رید ریچاردز (Reed Richards) که نام او نیز ناتانیل بود و علاقه وافری به سفر در زمان داشت.

ناتانیل به تاریخ علاقه زیادی داشت و بعداً فناوری سفر در زمان را پیدا می‌کند که توسط دکتر دووم (Doctor Doom)، یکی دیگر از شخصیت‌های شرور مارول ساخته شده بود. ناتانیل به مصر باستان می‌رسد و تبدیل به فرعون راما توت (Rama-Tut) می‌شود. او در نهایت با «آخرالزمان» (شرور معروف مردان ایکس) درگیر می‌شود.

ناتانیل پس از بیرون رانده شدن از این خط زمانی توسط چهار شگفت‌انگیزی که در زمان جابجا شده‌اند، هزار سال پس از قرن سی و یکم دوباره ظاهر شد. او زمین را فتح می‌کند و خود را به عنوان کنگ فاتح معرفی می‌کند. او شروع به تسخیر نسخه‌هایی از کهکشان در گذشته، حال و آینده می‌کند و پادشاهی موقت خود را ایجاد می‌کند.

پس از این کنگ با رنسلیر، پرنسس یکی از پادشاهی‌های خود آشنا می‌شود اما این احساس دوطرفه نیست. کنگ تقابل‌های مختلفی با چندین شخصیت اصلی دارد که قبلاً در MCU ظاهر شده‌اند یا به زودی این کار را انجام خواهند داد. این شخصیت‌ها شامل ثور، مانتیس (Mantis)، مرد عنکبوتی، هاکای، هالک، زنبورک (Wasp)، چهار شگفت‌انگیز و شوالیه سیاه (که کیت هرینگتون نقش او را در فیلم «Eternals» بازی کرد) می‌شوند.

کنگ در کمیک‌ها ماجراهایی در غرب قدیم، مصر باستان، جنگ جهانی دوم و دوره‌های مختلف در گذشته و آینده دارد. او همچنین با نام‌های Scarlet Centurion، Immortus، Iron Lad، و Victor Timely نیز شناخته می‌شود. این اسامی در واقع نسخه‌های جایگزین کنگ که بی‌شباهت به نسخه‌های دیگر لوکی که در این سریال دیده می‌شوند نیستند.

کنگی که در «لوکی» ملاقات می‌کنیم، آن شخصیت شروری که انتظارش را داشتیم نیست

کنگ سریال لوکی

کنگ سریال لوکی

کنگی که در سریال لوکی دیدیم اصلاً شخصیت بدی نبود. ما مطمئناً او را به عنوان یک شرور طبقه‌بندی نمی‌کنیم. او فقط مردی به نظر می‌رسید که واقعاً سعی می‌کرد صلح را از دیدگاه خود حفظ کند.

وقتی سیلوی (Sylvie) و لوکی به او نزدیک شدند، کنگ توضیح داد که قبل از بنا کردن TVA، نسخه‌ای از خودش در قرن سی و یکم جهان‌های متعددی را در بالای جهان خود کشف کرد. نسخه‌های دیگر کنگ همین موضوع را در زمان‌های مشابه کشف کردند. انواع مختلف کنگ با یکدیگر تماس برقرار کردند و در ابتدا فناوری و دانش خود را به اشتراک گذاشتند.

کنگ به لوکی و سیلوی که تا حدودی بدبین بودند گفت: «برای برخی از ما، دنیاهای جدید فقط یک معنی داشت، سرزمین‌های جدیدی که باید فتح شوند. صلح بین واقعیت‌ها به جنگی همه جانبه تبدیل شد، هر کدام از ما برای حفظ جهان خود و نابود کردن دیگران می‌جنگند. این تقریباً پایان همه چیز و همه کس بود.»

کنگ ادعا می‌کند که او هیولای ابر غول پیکر Alioth را پیدا کرده و به سلاحی تبدیل کرده و به جنگ چندجانبه بین انواع کنگ پایان داد. سپس او به دو لوکی پیشنهاد داد که یا جایگزین او شوند و TVA را اداره کنند یا او را بکشند و همه گونه‌های خود را ضد چندجهانی کنند و جنگ چندجانبه‌ای دیگر را ایجاد کنند.

کنگ گفت: «شما من را می‌کشید و خط زمانی به طور کامل به هم می‌ریزد یا آن را مدیریت می‌کنید و به عنوان حاکمان خیرخواه آن به TVA بازمی‌گردید.» متأسفانه سیلوی گزینه اول را انتخاب کرد و کنگ را با خون سردی کشت. آخرین قسمت لوکی نشان داد که ما در آینده با برخی از انواع خطرناک‌تر کنگ آشنا خواهیم شد.

چه کسی نقش کانگ فاتح را بازی می‌کند؟

جاناتان میجرز

جاناتان میجرز

نقش کنگ را جاناتان میجرز (Jonathan Majors) بازیگر آمریکایی بازی می‌کند. تا به حال،پ نقش‌های برجسته او شامل بازی در فیلم‌ آخرین مرد سیاه‌پوست در سانفرانسیسو (The Last Black Man in San Francisco) و سریال‌های وقتی برمی‌خیزیم (When We Rise) و کشور لاوکرافت (Lovecraft Country) است.

ما انتظار داریم که میجرز را در فصل دوم لوکی ببینیم و نمی‌توانیم منتظر بمانیم او چگونه این گونه‌های خطرناک‌تر کنگ را بازی خواهد کرد.

اولین حضور کنگ در فیلم‌های سینمایی مارول

کنگ اولین حضور خود را در فیلم انت من 3 انجام داد. فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania محصول سال ۲۰۲۳ کنگ را به پرده نقره‌ای آورد. در این فیلم اسکات لنگ/مرد مورچه‌ای (با بازی پل راد) و خانواده‌اش پس از ساخت ماهواره‌ای که کَسی لانگ (با بازی کاترین نیوتن) قلمرو کوانتومی را اسکن می‌کند توجه این شخصیت شرور را به خود جلب می‌کنند.

اسکات و خانواده مورچه‌ها به قلمرو کوانتومی مکیده می‌شوند تا متوجه شوند که کنگ برای دهه‌ها در آن‌جا به دام افتاده و به عنوان پادشاهی خود بر جهان میکروسکوپی حکومت می‌کرده است. او توسط شورای کنگ به این قلمرو تبعید شده بود؛ گروهی متشکل از نسخه‌های دیگری از این شخصیت شرور که از سراسر جهان چندگانه تشکیل شده‌اند. کنگ تبعید شد زیرا می‌خواست اعضای شورا را سلاخی کند تا تنها کنگ باقی بماند.

اگرچه کنگ در پایان فیلم زمانی که به هسته موتور مولتی‌ورس (Multiverse Engine Core) کشیده می‌شود ظاهراً کشته می‌شود اما این آخرین باری نیست که ما این شخصیت شرور را می‌بینیم چون صحنه اواسط تیتراژ به طرفداران شورای کنگ را نشان می‌دهد و راما توت، ایمورتوس و اسکارلت سنتوریون برای بحث در مورد مرگ کنگ کوانتومی ملاقات می‌کنند.

مهم‌تر از آن، آن‌ها متوجه می‌شوند که قهرمانان Earth-616 (دنیای اتفاقات MCU) از چندجهانی آگاه هستند که آن‌ها را تهدیدی برای برنامه‌های شورا برای حکومت بر چندجهان می‌کند.

کانگ بعدی کی در MCU دیده می‌شود؟

kang mcu

صحنه پس از تیتراژ فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania نسخه ویکتور تایملی از کانگ را نشان می‌دهد که در اوایل دهه ۱۹۰۰ برای مخاطبان درباره ماهیت زمان و مکان سخنرانی می‌کند در حالی که لوکی و مامور موبیوس از بین جمعیت او را تماشا می‌کنند. بنابراین کنگ قطعا یک بازیکن کلیدی در فصل دوم لوکی خواهد بود.

اما از آنجایی که ما نگاهی اجمالی به صدها کنگ مختلف در صحنه میانی پس از تیتراژ داشتیم، کاملاً ممکن است که او بتواند در هر یک از پروژه‌های آینده مانند نسخه سوم نگهبانان کهکشان (The Guardians of the Galaxy Volume 3)، تهاجم مخفی (Secret Invasion) یا مارولز (The Marvels) دیده شود.

کنگ برای آینده دنیای سینمایی ماورل چه معنایی دارد؟

کانگ فاتح

کانگ فاتح

کانگ شخصیتی است که راه‌ها و امکانات جدیدی را پیش روی دنیای مارول می‌گذارد و می‌تواند به معرفی شخصیت‌های مختلف به MCU کمک کند. از جمله دکتر دووم (Doctor Doom) و چهار شگفت‌انگیز (Fantastic Four) که فیلم‌های آن‌ها در MCU به‌زودی ساخته می‌شوند.

اما مهم‌تر از همه او تمرکز رویداد بزرگ بعدی در MCU، فیلم انتقام‌جویان: سلسله کانگ (Avengers: Kang Dynasty) است که در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد. این عنوان برگرفته از کمیک‌های کرت بیوسیک (Kurt Busiek) در سال ۲۰۰۱ است که این شخصیت شرور برای نجات زمین از آینده‌های تاریک، این سیاره را تسخیر می‌کند.

اما کوین فایگی، رئیس مارول در حال تبدیل این قصه به یک داستان دو قسمتی است و بخش دوم آن در سال ۲۰۲۶ با عنوان انتقام‌جویان: جنگ‌های مخفی (Avengers: Secret Wars) عرضه خواهد شد. در حالی که داستان مورد اقتباس سال ۱۹۸۴ با همین نام، قهرمانان و شخصیت‌های شرور متعددی را در سیاره ای مرموز به نام Battleworld در برابر یکدیگر قرار می‌دهد، به نظر می‌رسد که MCU از سری کمیک Secret Wars سال ۲۰۱۵ جاناتان هیکمن (Jonathan Hickman) استفاده کند.

این رویداد شاهد هجوم‌های متعددی در سراسر جهان چندگانه است و تریلیون‌ها نفر در این فرآیند جان خود را از دست می‌دهند. خوشبختانه دکتر دووم تکه‌های باقی‌مانده از این جهان‌ها را به هم می‌چسباند تا Battleworld جدیدی بسازد تا برای خودش حکومت کند.

پروژه‌هایی مانند لوکی، «Doctor Strange in the Multiverse of Madness»  و «Ant-Man and the Wasp: Quantumania» همگی با جهان‌های موازی سروکار دارند (و همچنین به حملات اشاره می‌کنند) بنابراین به نظر می‌رسد که مارول به سمت همین داستان اما با حضور کنگ، به جای دکتر دووم پیش می‌رود.

به طور خلاصه دامنه MCU در حال گسترش قابل توجهی است. جهان‌های موازی به لطف کنگ اکنون به طور کامل فعال شده است و این باعث می‌شود امواجی در سراسر MCU ارسال شود. با عبور از برخی از داستان‌های مهیج کمیک‌های مارول، انتظار داشته باشید که همه چیز عجیب‌ و غریب‌تر شود.

فیلم «چهار شگفت‌انگیز» در غرب وحشی اتفاق می‌افتد؟ هالک به جنگ جهانی دوم فرستاده می‌شود؟ دکتر دووم را در مصر باستان می‌بینیم؟ انتقام جویان با نسخه‌های جایگزین خود مبارزه می‌کنند؟ اکنون که کانگ در برنامه‌های مارول حضور دارد، هر چیزی ممکن به نظر می‌رسد.

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

معرفی کنگ فاتح | Kang the Conquerer کیست؟
  • نام : ناتانیل رچاردز (Nathaniel Richards)
  • خالق : استن لی (Stan Lee) و جک کربی (Jack Kirby)
  • اولین اثر : به عنوان راما-توت در چهار شگفت‌انگیز شماره ۱۹ (اکتبر ۱۹۶۳) - به عنوان کانگ در انتقام‌جویان شماره ۸ (سپتامبر ۱۹۶۴)
  • متعلق به کمپانی : مارول
  • لقب ها : فاتح جهان‌ها
  • محل تولد : زمین 6311
  • معروفترین آثار : Strange Tales #134 - Avengers #23-24 - Avengers #143 - Young Avengers #1-6 - Avengers: Earth’s Mightiest Heroes - Avengers #69-71 -
  • قابلیت ها : اطلاعات کامل در مورد انواع تکنولوژی‌ها، سفر در زمان، لباسی مقاوم در برابر ضربات، پرتاب تیر
  • شغل : فیزیک‌دان، دانشمند
  • حالت های دیگر : ایمورتوس (Immortus) ویکتور تایملی (Victor Timely) مستر گریفن (Mr. Gryphon) آیرون لد (Iron Lad)
  • همکاران: Ravonna Renslayer Ahura Boltagon
  • دشمنان: Moon Knight Havok Iron Lad X-Men Spider-Man Doctor Strange Hulk