معرفی ۱۰ مورد از قدرت های ونوم

ابر قدرت های ونوم

ونوم که به عنوان مرد عنکبوتی شیطانی نیز شناخته می‌شود، در واقع بسیار متفاوت از وب شوتر (web-shooter) مارول است. با این حال توانایی‌های او برضعف‌هایش سایه افکنده است. با کافه کمیک همراه باشید تا ۱۰ مورد از قدرت های ونوم را بررسی کنیم.

ونوم یکی از ناقهرمانان دنیای مارول است که هر چقدر هم که کارهای بد انجام دهد، طرفداران دوستش دارند. او طرفداران را بسیار سرگرم می‌کند و جدای از آن، او یکی از بهترین ابرشرورهایی است که اسپایدرمن (Spider-Man) تاکنون با آن روبرو شده است.

ونوم که به عنوان مرد عنکبوتی شیطانی شناخته می‌شود، در واقع بسیار متفاوت از وب شوتر مارول است. این موضوع از دنیای سیمبیوت (Symbiote) سرچشمه می‌گیرد و ابرقدرت های او بسیار بهتر از مرد عنکبوتی است. علاوه بر این او برای زنده ماندن و ادامه دادن قدرت‌هایش نیاز به یک میزبان انسانی دارد، که به خودی خود این موضوع یک نقطه ضعف قابل توجه به حساب می‌آید. با این وجود توانایی‌های ونوم بر نقاط ضعف او سایه افکنده است و در اینجا به ۱۰ مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

۱۰. ابرقدرت کلون یا شبیه‌سازی کردن

قدرت های ونوم

قدرت های ونوم

 

قدرت شبیه سازی نتیجه کاری است که سیمبیوت می‌تواند انجام دهد. ونوم توانایی ذاتی کسب دانش از میزبان خود را دارد و در نتیجه چندین درس ارزشمند انسانی و تعدادی ابرقدرت را از فهرست میزبانان خود کسب کرده است. به عنوان مثال زمانی که او با مرد عنکبوتی زندگی می‌کرد، ونوم از نحوه استفاده پیتر پارکر از وب شوترها کپی کرد. او آنقدر آن‌ها را دوست داشت که با ادی براک (Eddie Brock) از آن‌ها استفاده کرد. تصور کنید اگر ونوم با یک موجود کیهانی پیوند برقرار کند، چه نوع ابرقدرت‌های جدیدی را کسب خواهد کرد.

۹. گرفتن اشکال عجیب و غریب

گرفتن اشکال عجیب و غریب

بدن مایع ونوم به او اجازه می‌دهد تا کارهای عجیب و غریبی انجام دهد، از ساختن سلاح‌هایی خاص گرفته تا تشکیل ساختارهای منزجر کننده برای ترساندن دشمنانش. یک بار، مامور ونوم، با نام مستعار یوجین “فلش” تامپسون (Eugene “Flash” Thompson)، فکر کرد که ایده خوبی است که ونوم، ماشینی را برای تعقیب جنایتکاران غرق کند. جالب است بدانید که سیمبیوت یک بار شکم ادی براک را باز کرد و دندان های نشان خودش را در آنجا فرو کرد. ساختار ونوم می‌‌تواند کارهای باورنکردنی‌ای انجام دهد.

۸. شکل انسان نما

شکل انسان نما از قدرت های ونوم

شکل انسان نما از قدرت های ونوم

 

گونه‌های ونوم، کلینتر (Klyntar) نامیده می‌شوند و سیمبیوت به محض حیاتش به دنبال یافتن آن‌ها خواهد بود. زمانی که ونوم در نهایت به خانه رسید، ذهنش از تمام سال‌های زندگی با انسان ها آزاد شده بود. در نتیجه برخی از ابرقدرت‌های پنهان او شروع به ظهور کردند، مانند این موضوع که او می‌تواند بدون میزبان، به شکل انسان‌نمای آن، حداقل برای ۱۲ ساعت ظاهر شود. پس از آن ۱۲ ساعت، ونوم دوباره مایع می‌شود.

۷. استفاده از اعضای بدن برای کشتن

استفاده از اعضای بدن برای کشتن

استفاده از اعضای بدن برای کشتن

 

او تشنه خون است و این موضوع خیلی به گرسنگی او ربط دارد و خوب، می‌توانیم بگوییم که او فقط طعم خون را دوست دارد. ادی براک می‌خواست همه چیز کمی حرفه‌ای‌تر باشد، اما ونوم همیشه از این شک سود می‌برد. یکی از قدرت‌های او این است که برخی از اعضای بدن خود را پس از جدا شدن از خودش کنترل می‌کند. ونوم چندین جنایتکار را به این شکل کشت. بخشی از بدن خود را جدا کرد و آن را به گلوی مهاجمان فرستاد و باعث مرگ ترسناک آن‌ها شد.

۶.  استتار

استتار

استتار

ونوم رنگ سیاه را انتخاب می‌کند. او توانایی استتار دارد، به این معنی که می‌تواند هر رنگی را که دوست دارد به خود بگیرد اما به نظر می‌رسد  به دلایلی به رنگ مشکی چسبیده است. باید دلیلی پشت آن باشد، هرچند که می‌تواند فقط یک تصمیم خودبه‌خودی از طرف سیمبیوت باشد. خوبی داشتن توانایی استتار این است که ونوم اگر بخواهد می‌تواند هویت خود را پنهان کند اما چون اینطور نیست، ممکن است به این معنی باشد که او ابرقهرمان بودن و محبوبیتی که به همراه دارد را کمی بیش از حد دوست دارد.

۵. محافظت از میزبان

محافظت از میزبان از قدرت های ونوم

محافظت از میزبان از قدرت های ونوم

 

او بدون میزبان نمی‌تواند زنده بماند و چون خانه‌ای روی زمین پیدا کرده است، چاره‌ای جز محافظت از انسان‌هایی که به آن‌ها وابسته است، ندارد. ونوم برای نجات میزبانش کارهای باورنکردنی انجام داده است و قابل توجه ترین کار او با ادی براک انجام شد. ادی سرطان علاج‌ناپذیری داشت و ونوم آن را برطرف کرد. نه تنها این بلکه یک بار ونوم به یک سنتز کننده اکسیژن متحرک تبدیل شد تا از غرق شدن ادی جلوگیری کند. اگر در موقعیتی مخاطره آمیز قرار گیرد، ونوم همیشه راهی برای گرم نگه داشتن قلب میزبانش پیدا می‌کند.

۴. صداهای کیهانی

صداهای کیهانی

معلوم شد که او توانایی‌های زیادی را در خود پنهان کرده است. او و شریک زندگی اش یوجین پس از پاک شدن از دنیای خود، عازم سفری به فضا شدند. در آنجا ونوم شروع به شنیدن صداهایی از کیهان کرد. انگار لباس مشکی‌اش به او میگفت «یکی رو بکش». ونوم واقعاً هرگز نتوانست پیام دقیقی را که برایش ارسال می‌شد را بنویسد اما کافی بود بدانیم که ناقهرمان در جایی فراخوانده شده بود.

۳. بزاق اسیدی

بزاق اسیدی از قدرت های ونوم

بزاق اسیدی از قدرت های ونوم

 

یک موجود بیگانه بدون داشتن توانایی ترشح اسید کامل نیست. ونوم شبیه کسی بود که این توانایی را نداشت اما نویسندگان نمی‌توانستند این ابرقدرت را رها کنند. ونوم مهارت‌های جدیدی یاد گرفت و یکی از آن‌ها این بود که از اسید مخرب بزاق خود استفاده می‌کند. این در خط داستانی‌ای مشاهده شد که نسخه‌های آینده ابرقهرمانان و ابرشرورها را نشان می‌داد. سال ۲۰۹۹ بود و ونوم با استون (Stone) پیوند خورد. بزاق تنها جایی در داخل ونوم نیست که دارای اسید است، زیرا خون او نیز بسیار مخرب است.

۲.  مهارت های تله پاتیک

 مهارت های تله پاتیک

مرد عنکبوتی شیطانی نه تنها از حملات روانی مصون است؛ همچنین توانایی استفاده از مهارت‌های تله پاتیک را نیز دارد. پیوند داشتن با یک میزبان انسانی به معنای برقراری ارتباط از طریق تله پاتی است اما یک بار، توانایی‌های او به اوج خود رسید. در طول زندگی‌اش با ادی براک، فریاد تله پاتیک ونوم در سراسر نیویورک شنیده شد. علاوه بر این ونوم می‌تواند با گونه‌های خود از طریق تله پاتی ارتباط برقرار کند. شاید اگر به ونوم زمان کافی برای ارتباط با میزبانش داده شود، ممکن است در استفاده از تله پاتی کارش بهتر شود.

۱. مصون ماندن از Penance Stare

مصون ماندن از Penance Stare

مصون ماندن از Penance Stare

 

یکی از مرگبارترین ابرقدرت های دنیای مارول Penance Stare گوست رایدر (Ghost Rider) است. او با این قدرت قبل از اینکه کسی را به آرامی بکشد، روح را با احساس گناه غیرقابل تحملی می‌پوساند. مصون ماندن از Penance Stare یک قدرت فوق العاده است. زمانی که گوست رایدر توانایی‌اش را روی ونوم امتحان می‌کند، او می‌تواند از خنده بترکد. علاوه بر این به‌عنوان یک توانایی توسعه‌یافته، به نظر می‌رسد که استفاده از قدرت‌های جادویی بر روی ونوم بی‌تأثیر است، خواه توهم سازی یا دستکاری رویاهایش باشد.

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

1 دیدگاه در حال حاضر

  1. گوست رایدر اتیش داره ونوم هم نقطه ضعفش اتیش هست دقت کرده بودی ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

معرفی ۱۰ مورد از قدرت های ونوم
  • نام : ونوم
  • خالق : راجر استرن - تام دی فالکو - دیوید میشلین - تاد مک فارلین
  • اولین اثر : به عنوان لباس فضایی شماره ۲۵۲ Amazing Spider-Man در سال ۱۹۸۴ به عنوان شخصیت ونوم شماره ۳۰۰ Amazing Spider-Man در سال ۱۹۸۸
  • متعلق به کمپانی : مارول
  • لقب ها : لباس سیاه، مامور ونوم، لباس فضایی، ونوم باستانی، سیمبیوت اصلی
  • محل تولد : کلینتار
  • معروفترین آثار : King in Black - Amazing Spider-Man #300 - Venomverse - Separation Anxiety
  • قابلیت ها : تقریبا همه قدرت‌های مرد عنکبوتی - قابلیت استتار و تغییر شکل - گرفتن دانش از میزبان‌های خود - دندان‌ها و چنگال‌های تیز
  • شغل : پارتیزان - پادشاه سیمبیوت‌ها - محافظ مرگبار - خبرنگار
  • حالت های دیگر : هالک ونوم - مک گارگن ونوم - ونوم پول - ونوم ۲۰۹۹ - ونوم مونث
  • همکاران: نگهبانان کهکشان انتقام‌جویان ادی براک(میزبان) فلش تامپسون(میزبان)
  • دشمنان: نال پادشاه سابق سیمبیوت‌ها کارنیج مرد عنکبوتی(در گذشته) آنتی ونوم(در گذشته) جاگرنات