مبارزه بتمن علیه ثور : چه کسی پیروز می‌شود؟ | شوالیه تاریکی علیه خدای آذرخش

بحث درباره‌ی مبارزه‌ی شخصیت‌های مختلف از جهان‌های کمیک‌بوکی متفاوت همیشه یکی از بحث‌های مورد علاقه‌ی هواداران کمیک بوده است. با کافه کمیک همراه باشید تا مبارزه بتمن علیه ثور را تحلیل کنیم.

این بار می‌خواهیم شخصیتی بدون قدرت ابرانسانی را در مقابل اسطوره‌ا‌ی خداگونه قرار دهیم. شاید در ابتدا نتیجه‌ی این نبرد مشخص به نظر برسد اما فراموش نکنید که شخصیت مورد نظر دارکساید (Darkseid) را تا آستانه‌ی مرگ برده است. حال وقت آن است که بتمن (Batman) را در مقابل خدای رعد قرار دهیم.

بتمن در مقابل ثور

بتمن در مقابل ثور

مبارزه شوالیه تاریکی در مقابل ثور

قدرت‌های بتمن

  • زره‌های قدرتمند برای مقابله با خدایان دنیای کمیک
  • هوش و ذکاوت
  • آمادگی جسمانی
  • مهارت در هنرهای رزمی و مبارزات تن به تن

نقاط ضعف بتمن

  • نداشتن قدرت ابرانسانی
  • قانون نکشتن

قدرت‌های ثور

  • قدرت‌های ثور منشا جادویی دارند.
  • میولنیر
  • حالت جنون جنگجو (افزایش قدرت ثور در نبرد)
  • استقامت و آسیب ناپذیری
  • حواس قوی
  • سفر در زمان به کمک میولنیر
  • زود درمانی
  • کنترل عناصر طوفان‌های طبیعی
  • ایجاد عناصر طوفان به صورت مصنوعی
  • نیروی اودین
  • پرواز
  • نامرئی شدن
  • ایجاد الکتریسیته
  • سرعت

نقاط ضعف ثور

  • آسیب دیدن میولنیر
  • اگر میولنیر آسیب ببیند، احتمال مرگ ثور وجود دارد
  • آسیب‌پذیری در برابر جادو
  • استفاده بیش از حد از نیروی اودین او را بی‌هوش می‌کند
  • وابستگی به میولنیر

بتمن چگونه می‌تواند ثور را شکست دهد؟

بدون هیچ شکی، بتمن از راه فیزیکی قادر به شکست دادن ثور نیست. حتی اگر قرار باشد که در مبارزه‌ بتمن و ثور، شوالیه تاریکی پیروز نبرد باشد، از نقاط ضعف ثور استفاده خواهد کرد و جنگ تن به تن آخرین چیزی‌ست که شوالیه تاریکی به دنبالش است. چون در این صورت ثور به راحتی برنده می‌شود.

بتمن می‌تواند از راه آسیب زدن به میولنیر ثور را شکست دهد. البته ثور بدون میولنیر همچنان قدرتمند است اما نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که پس از آسیب دیدن میولنیر، احتمال مرگ ثور هم وجود دارد.

راه دیگر بتمن برای شکست دادن ثور، ساخت یک زره قدرتمند یا یک اسلحه‌ی قدرتمند است. البته بتمن به سراغ ساخت اسلحه نخواهد رفت. نکشتن یک قانون اخلاقی برای شوالیه تاریکی است که به ندرت شکسته می‌شود. آن هم در صورتی که شخصیت مد نظر، شروری مثل دارکساید یا جوکر (Joker) باشد نه قهرمانی مثل ثور. اما اگر در یک کراس اوور کمیک‌بوکی بین مارول (Marvel) و دی‌سی (DC) بتمن در مقابل ثور قرار گیرد، با توجه به شناختی که از او داریم، شوالیه تاریکی با استفاده از زره به ثور آسیب خواهد زد. زره‌هایی مثل هل‌بت (Hell Bat)، جاستیس باستر (Justice Buster)، ترشر (Trasher)، زره خفاشی نهایی (Final Bat-suit) و … می‌توانند به شوالیه تاریکی کمک کنند.

آیا واقعا بتمن حریف سختی برای ثور است؟

آیا واقعا بتمن حریف سختی برای ثور است؟

آیا واقعا بتمن حریف سختی برای ثور است؟

 

بیایید واقع‌گرا باشیم. بتمن کاراکتری با شخصیت پردازی فوق‌العاده و قدرت زیاد به عنوان یک انسان معمولی است اما آیا او واقعا می‌تواند ثور را شکست دهد؟ پاسخ این سوال می‌تواند «بله» باشد. اما چقدر احتمال دارد که مبارزه‌ بتمن و ثور این‌گونه و با پیروزی بتمن به پایان رسد؟ قطعا خیلی کم. درست است که بتمن با استفاده از هوش و ذکاوت خود و ساخت زره‌های مختلف و تجهیزات قوی توانسته شخصیت‌هایی در سطح دارکساید را شکست دهد اما نباید فراموش کرد که او همچنان یک انسان است.

بدون استفاده از تجهیزات ابرانسانی، بتمن به تنهایی نمی‌تواند بیشتر از چند دقیقه زنده بماند. از طرف دیگر اگر او بخواهد از تجهیزات قدرتمند خود استفاده کند، احتمالا باید ثور را بکشد و یا تا سر حد مرگ ببرد که این کار خلاف قوانین اخلاقی بتمن است. او به سختی این تصمیم را حتی درباره‌ی شرورها می‌گیرد.

آیا شوالیه تاریکی قادر به بلند کردن میولنیر هست؟

قبلا در این مقاله درباره‌ی این موضوع صحبت کرده‌ایم. واقعا نمی‌توان یک نظر قطعی درباره‌ی این موضوع داد. حتی خود ثور نیز در خیلی از داستان‌ها لیاقت خود را از دست داده. اما بتمن به عنوان شخصیتی که برای قوانین اخلاقیش شناخته می‌شود می‌تواند لیاقت استفاده از این سلاح را داشته باشد. اما همان‌طور که در مقاله‌ی بالا گفته شده، دلیل اصلی تبدیل شدن بروس وین به یک قهرمان شنل پوش انتقام از تبهکاران بوده. شاید این موضوع بتمن را از نظر اخلاقی نالایق نشان دهد. اما احتمال بالایی وجود دارد که بتمن موفق به بلند کردن میولنیر شود.

با نگاهی واقع‌گرایانه، ثور برنده‌ی قطعی این مبارزه است

ثور

ثور

 

بتمن ممکن است بتواند میولنیر را تصاحب کند، اما ثور همچنان استورم بریکر (Stormbreaker) را در اختیار دارد. بتمن توانسته با استفاده از تجهیزات قدرتمندش، دارکساید را شکست دهد. ولی نمی‌توان به این دلیل او را قادر به شکست دادن ثور دانست. بتمن به تنهایی و بدون زرهی مثل هل بت، هیچ کاری مقابل ثور نخواهد کرد.

اما حتی اگر از جاستیس باستر یا هل بت استفاده شود، آن‌گاه شاهد مبارزه‌ای پایاپای خواهیم بود. اگر قبول ندارید کافی است به لیست قدرت‌های این دو شخصیت نگاهی بی‌اندازید. هوش و ذکاوت و مهارت‌های رزمی قرار نیست برای یک انسان معمولی در مقابل خدای رعد چاره‌ساز باشد.

برنده: ثور

مبارزه بتمن و ثور با پیروزی ثور به پایان خواهد رسید. ثور یک خداست اما بتمن نه تنها خدا نیست، بلکه ابرقدرتی هم ندارد. بتمن بدون استفاده از زره‌های پیشرفته نمی‌تواند برای ثور دردسرساز شود و با استفاده از سلاح و تجهیزات، یک حریف پایاپای است. ممکن است هوش و ذکاوت بتمن برای نبرد با خیلی از شخصیت‌ها جواب دهد، اما خدای رعد یکی از آن‌ها نیست. ثور به راحتی بتمن را شکست خواهد داد.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید. آیا به نظر شما، مبارزه‌ بتمن و ثور با شکست شوالیه تاریکی به پایان می‌رسد یا با برد او؟ دوست دارید تقابل چه شخصیت‌های دیگری را پیش‌بینی کنیم؟

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

3 دیدگاه در حال حاضر

  1. بزرگترین قابلیت بتمن پیدا کردن نقاط ضعیف حریف ، ک نگفتی و با همنی قابلیت حتی دارک ساید رو شکست داده ،یعنی ثور قویتر از دارک ساید؟ البته لستگی به نوع و حالت مبارزه و… هم داره

    • سلام دوست عزیز ممنون که مطلب رو خوندید:pray:
      در پاراگراف بتمن چگونه می‌تواند ثور را شکست دهد؟ گفته شده که بتمن از نقاط ضعف ثور استفاده می‌کنه. و اینکه اگر بتمن تونسته دارکساید رو شکست بده حتما دلیل نمیشه که ثور رو هم بتونه. اگر منابع خارجی رو هم چک کنید همه ثور رو برنده مبارزه اعلام کردن

  2. عزیزان باید بهتون بگم تمام این مقایسه ها تحت عنوان اینکه در مبارزه فلان کاراکتر مقابل فلان کاراکتر کدام یک پیروز میشه اصلا ارزش و حقیقت نداره(البته این چیزی از ارزش و زحمت مقاله نویس کم نمیکنه)،تنها میشه قدرتها و ضعفهارو مقایسه کرد نه برنده رو چون افرادی که با دنیای کمیک آشنایی دارن میدونن پیروزی در نبرد بین دو قهرمان یا کلا دو شخصیت، فقط و فقط به دو چیز بستگی داره.

    اول نویسنده و اینکه بخواد در مسیر داستان چه اتفاقی بیوفته،اگر نویسنده بخواد کاندیمت کینگ میتونه سوپر منو هم شکست بده،شاید برخی بگن میتونه ولی کمیک چرتی میشه اما در حقیقت اگر نویسنده کمیک‌نامه،درحد اسطوره‌هایی مثل مور باشه از همین تقابل ظاهرا احمقانه با مقدمه چینی،انگیزه،پیچیدگی و عمق یک کمیک قابل خلق میکنه.

    دوم شرایط تقابل بین دو شخصیت،مثلا نبرد بین جوکر و لوبو در غالب سناریوها نتیجه پیروزی لوبو رو داره اما سناریوهایی هم هست که توش جوکر پیروز میشه.

    مثال میزنم بتمن،در نبرد با بتمن قوانینی وجود داره که من فقط اصلی‌هاش رو میگم

    یک.سعی کن هرگز نبرد با بتمن از اولین بار فراتر نره و یا بیشتر از حدی طولانی نشه

    دو.سعی کن حدالامکان اگر مستقیم سراغش نرفتی ردی در جرائم از خودت بجا نذاری

    علت این دوتا اینه که بتمن با وجود قدرت نداشتن هرچی بیشتر باهات آشنا شه شکستش سخت تر میشه و بهترین کارآگاه جهان دی‌سی قطعا نقطه ضعفت که همه یکی دارن حداقل ،رو پیدا میکنه و در اون صورت دیگه مهم نیست خدا باشی یا چی،درکل بهترین استراتژی در مقابل بتمن اینه در نبرد اول یهویی بهش حمله کنی و حتما بکشیش

    و سه.اگر بتمن رو در نبرد اول نکشتی و در واقع در نبرد دوم به بعد اگر دیدی بتمن هی بنظر میاد از نبرد فرار میکنه هرگز تعقیبش نکن.

    چون در این سناریو هم بدون شک نقطه ضعفت رو کشف کرده‌و فرار نمیکنه داره تورو به سمت تله‌ای که برات تدارک دیده و آرامگاهت میکشونه(البته که نمیکشه غالبا اما در حد مرگت و تا جایی که زمین گیر شی کتکت میزنه)خب

    پس دیدید؟

    اول خواست نویسنده و دوم شرایط و سناریوی رویارویی مهمه نه قدرتها چون تجربه ثابت کرده در نبرد بین دو قهرمان مخصوصا، این دو مورد نود درصد قضیه و قدرتها ده درصدش هستن

    پس سر مقاله کدام یک پیروز میشه غلط و .
    مقایسه قدرتها درسته
    نکته جالب کراس اوری محبوب بین دیسی و مارول بود که خب اومدن یک تعداد تقابل بین دو کمپانی تدارک دیدن و اول خواستن بر مبنای قدرتها‌ برنده رو مشخص کنن اما هربار تیم نویسنده حریف تونست سناریویی ارائه بده که توش قهرمان یا کلا کاراکتر ضعیفتر میزنه قویتر رو لت و پار میکنه و در اقدامی جالب برای اینکه قضیه قبل از شروع منتفی نشه و چون در این موضوع هم خواست نویسنده و هم شرایط تقابل که توسط نویسنده تعیین میشه دوطرفه بود و همونطور که گفتم قدرتها هم دلیل کافی برای پیروزی نبود اومدن تقابل هارو به نظرسنجی کشوندن برای مشخص کردن برنده و بر مبنای قدرت قضاوت نکردن،برمبنای محبوبیت کردن و خب منکر نمیشم همینم عدالت محض نیست(درواقع من به این موضوع فکر کردم و متدی رو هم ابداع کردم که عدالت توش رعایت شه کاملا،از نظر قدرت،شرایط،هوش،محبوبیت و خواست نویسنده که چون دوطرفه‌ست میشه شانس،حتی اومدن یک بخش توانایی های خاص هم در نظر گرفتم که مثلا در نبرد با آکوامن در نزدیک ساحل بهش امتیاز توانایی خاص میده یه حدی،و حتی حالت پیشرفته تر در نبردهایی که قدرت یک فرد نقطه ضعف دیگریه این امتیاز بیشتر مثال نبرد مارشن من هانتر و اتریگان و بحدی این سیستم قضاوت رو حساس طرح کرده بودم که همون امتیاز در چنین تقابل هایی هم میتونست به اندازه کافی در تعیین سرنوشت نهایی نقش ایفا کنه و هم سناریو شرایط که مثلا مارشن با ذهنش مانع از استفاده اتریگان از اتش بشه هم شانس تعیین داشته باشه حتی در این حد که همین سناریو تقابل مارشن و اتریگان اگر در یکی از لوکیشن ها دو جهان بود که مثل جهنم اتش توش نقش داشت یا برعکس در محیط ذهنی بود،احتمالات و سناریو باز تغییر میکرد،،در این حد پیگیر خخخخخ)ولی باز اونچه خارج از پرانتز ذکر کردم جای تامل داره،با احترام و خسته نباشید به مقاله نویس عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

مبارزه بتمن علیه ثور : چه کسی پیروز می‌شود؟ | شوالیه تاریکی علیه خدای آذرخش
  • نام : ثور اودین‌ سان
  • خالق : استن لی، لری لیبر، جک کربی
  • اولین اثر : سفر به اسرار جلد ۸۳ام (اوت ۱۹۶۲)
  • متعلق به کمپانی : مارول
  • لقب ها : قوی ترین انتقام جو، پادشاه ازگارد، خدای آذرخش
  • محل تولد : ازگارد
  • معروفترین آثار : The Surtur Saga (Thor #340-353) Skurge's Last Stand (Thor #362) The Ballad of Beta Ray Bill (Thor #337-340) Thor vol. 3 #1-6 Mjolnir's Song (Thor #380)
  • قابلیت ها : قدرت ابر انسانی برای مبارزه با دشمنان، کنترل صاعقه، هوش بالا در جنگ، سفر در زمان، قدرت پرواز، سرعت، کنترل آب و هوا
  • شغل : خدای ازگارد
  • حالت های دیگر : Thor-El - Iron Hammer - Beta Ray Bill - War Thor - Throg - Old King Thor - Old Phoenix King Thor - Thor: Herald Of Galactus - Ultimate Thor
  • همکاران: اونجرز Jane Foster/Mighty Thor نیک فیوری Valkyrie Warriors Three
  • دشمنان: Imir Laufey Destroyer Chitauri Malekith Algrim/Kurse Ultron
مبارزه بتمن علیه ثور : چه کسی پیروز می‌شود؟ | شوالیه تاریکی علیه خدای آذرخش
  • نام : بتمن
  • خالق : بیل فینگر و باب کین
  • اولین اثر : شماره ۲۷ Detective Comics سال ۱۹۳۹
  • متعلق به کمپانی : دی سی
  • لقب ها : بروس وین، Caped Crusader، The Dark Knight
  • محل تولد : گاتهام
  • معروفترین آثار : The Killing Joke - The Dark Knight Returns - Year One - The Long Halloween - Death of Family
  • قابلیت ها : بزرگ‌ترین کارآگاه دنیا! - هوش بالا - مسلط به تقریبا تمامی هنرهای رزمی - در اختیار داشتن به‌روزترین فناوری‌ها
  • شغل : وارث و رییس کمپانی وین
  • حالت های دیگر : توماس وین (فلش‌پوینت) - تری مکگینیز (بتمن بیاند) - DAWNBREAKER
  • همکاران: رابین آلفرد جیمز گوردون زن گربه‌ای بت گرل
  • دشمنان: جوکر پنگوئن مستر فریز ریدلر دو چهره Bane