10 سلاح در MCU که قادر به شکستن سپر کاپیتان آمریکا هستند

شکستن سپر کاپیتان آمریکا

سپر کاپیتان آمریکا که از فلز ویبرانیوم ساخته شده یکی از قدرتمندترین سلاح‌های دنیای سینمایی مارول است اما سلاح‌هایی وجود دارند که قادر به شکستن آن هستند. با کافه کمیک همراه باشید تا به معرفی این ۱۰ سلاح بپردازیم.

دنیای سینمایی مارول خانه تعدادی از نمادین‌ترین سلاح‌ها و تجهیزات در فرهنگ عامه از لباس مرد آهنی گرفته تا چکش ثور است. با این حال، سلاح‌های کمی به درخشانی سپر کاپیتان آمریکا وجود دارد. این سلاح نمادی از قدرت، انعطاف‌پذیری و عدالت است.

سپر کاپیتان آمریکا که توسط هاوارد استارک در روزهای اولیه جنگ جهانی دوم ساخته شد، از ویبرانیوم (یکی از قوی‌ترین مواد شناخته شده برای بشر در آن زمان) ساخته شد. هدف آن ساده بود: ایجاد یک سلاح غیر قابل تخریب که قادر به تغییر جزر و مد نبرد علیه نیروهای شیطانی باشد.

با وجود قدرت و دوام باورنکردنی آن، لحظاتی در سرتاسر MCU وجود داشته است که حتی سپر کاپیتان آمریکا نیز آسیب پذیر بوده. از شمشیر دو لبه تانوس در فیلم آخربازی (Avengers: Endgame) گرفته تا جادوی آشوب اسکارلت ویچ، آیتم‌ها و نیروهای زیادی در جهان وجود دارند که می‌توانند در برابر این سلاح قدرتمند بایستند.

10- لیزر ویژن

شکستن سپر کاپیتان آمریکا با لیزر ویژن

شکستن سپر کاپیتان آمریکا با لیزر ویژن

 

حماسه Multiverse دست کمی از یک حماسه ندارد و برخی از هیجان انگیزترین لحظات در تاریخ دنیای سینمایی مارول را به نمایش می‌گذارد. از جمله این لحظات، لیزر ویژن در پایان فصل اول چه میشد اگر…؟ (?…What If) بود که نشان داد که او چقدر می‌تواند قدرتمند باشد.

همان‌طور که طرفداران انتظار داشتند، توانایی‌های ویژن بسیار فراتر از یک قهرمان معمولی است. این شخصیت به عنوان یک سنتزوئید (Synthozoid)، دارای قدرت و سرعت باورنکردنی و همچنین قدرت دستکاری ماده در سطح مولکولی است. با این حال، هنگامی که او تمام پتانسیل خود را آشکار می‌کند، مشخص می‌شود که توانایی بسیار بیشتری دارد.

صحنه‌ای که ویژن سپر کاپیتان آمریکا را می‌شکند یکی از تکان‌دهنده‌ترین صحنه‌های کل مجموعه است. برای طرفدارانی که عادت کرده‌اند ببینند کاپیتان سپر نمادین خود را به راحتی به دست می‌گیرد، دیدن تکه تکه شدن آن واقعاً آزاردهنده است. این به عنوان یک یادآوری عمل می‌کند که حتی قدرتمندترین قهرمانان نیز می‌توانند در برابر قدرت بسیار زیاد صدمه ببینند.

9- دستکش بی‌نهایت

دستکش بی‌نهایت

دستکش بی‌نهایت

 

دستکش بی‌نهایت یکی از قدرتمندترین و نمادین‌ترین اشیا در دنیای سینمایی مارول است. این دستکش با داشتن هر شش سنگ بی‌نهایت، قدرت‌های خداگونه‌ای به خود می‌گیرد که می‌تواند خود واقعیت را تغییر دهد. برای کسانی که با آن مواجه شده‌اند، چیز کمی وجود دارد که بتواند در برابر قدرت آن بایستد.

حتی اشیایی به ظاهر تخریب ناپذیر مانند سپر کاپیتان آمریکا در کنار قدرت دستکش، شکننده به نظر می‌رسند. در فیلم جنگ بی‌نهایت (Avengers: Infinity War)، تانوس از این دستکش برای از بین بردن نیمی از جانداران کل جهان استفاده کرد و حتی قوی‌ترین قهرمانان ما را در برابر هجوم او بی‌دفاع بودند.

درک قدرت دستکش حتی برای کسانی که از نزدیک شاهد آن بوده‌اند تقریباً غیرممکن است. می‌توان از آن برای تغییر دادن زمان، مکان و حتی بافت هستی استفاده کرد. با این حال، پتانسیل نهایی آن همچنان یک راز باقی مانده است زیرا تعداد کمی از افراد جرات کرده‌اند تا از قابلیت‌های واقعی آن به طور کامل استفاده کنند.

در حالی که دستکش بی‌نهایت ممکن است نیرویی غیرقابل توقف به نظر برسد، مهم است که به یاد داشته باشید که حتی قدرت آن نیز محدودیت‌هایی دارد. هزینه استفاده از چنین قدرت عظیمی می‌تواند ویرانگر باشد و کسانی که به دنبال استفاده از آن برای منافع خودخواهانه خود هستند، اغلب بهای آن را می‌پردازند.

8- پنجه پلنگ سیاه

Black Panther's Claws

پنجه‌های پلنگ سیاه یکی از مهیب‌ترین سلاح‌های دنیای سینمایی مارول است. این پنجه‌ها که از ویبرانیوم، همان ماده سپر کاپیتان آمریکا ساخته شده، می‌توانند تقریباً هر چیزی را به راحتی برش دهند. حتی قوی‌ترین دفاع‌ها، مانند سپر نمادین کاپیتان، با دقت و قدرت پنجه‌های تچالا همخوانی ندارند.

پلنگ سیاه به عنوان عضوی از خانواده سلطنتی واکاندا به برخی از پیشرفته‌ترین فناوری‌های جهان دسترسی دارد. این دسترسی شامل یک منبع به ظاهر بی‌پایان از ویبرانیوم است که او از آن برای ساخت سلاح و زره خود استفاده می‌کند. چه او به تنهایی به مصاف دشمنانش برود و چه در کنار انتقام‌جویان مبارزه کند، پنجه‌هایش همیشه آماده ضربه زدن هستند.

در فیلم جنگ داخلی (Captain America: Civil War) وقتی چنگال‌های پلنگ سیاه سپر کاپیتان آمریکا را خراشیدند فهمیدیم چقدر می‌تواند مرگبار باشد. این واقعیت که آن‌ها توانستند اثری دائمی بر روی چنین سلاح نمادینی بگذارند، گواهی بر قدرت و دوامی است که دارد.

7- نیزه نیمور

Namor's Spear

نیزه نیمور یکی از مرگبارترین سلاح‌های دنیای سینمایی مارول است. این نیزه که از همان ویبرانیوم سپر کاپیتان آمریکا ساخته شده استحکام و دوام بی‌نظیری دارد و به همین دلیل می‌تواند تقریباً هر چیزی را به راحتی برش دهد.

نیمور به عنوان حاکم تمدن زیر آب تالوکان، به برخی از پیشرفته‌ترین فناوری‌های جهان دسترسی دارد. این امر شامل یک منبع به ظاهر بی‌پایان از ویبرانیوم است که او از آن برای ساخت سلاح و زره خود استفاده می‌کند. خواه او از مردم خود دفاع کند یا در برابر انتقام‌جویان بجنگد، نیزه او همیشه آماده ضربه زدن به هر سپر و هر شخصی است.

6- سپر دیگر کاپیتان آمریکا

سپر دیگر کاپیتان آمریکا

سپر دیگر کاپیتان آمریکا

 

سپر کاپیتان آمریکا یکی از نمادین‌ترین سلاح‌های دنیای سینمایی مارول است. این سپر از اولین نمایشش در کاپیتان آمریکا: اولین انتقام‌جو تا نابودی نهایی‌اش به دست تانوس در فیلم پایان بازی، مترادف با میهن‌پرستی، قهرمان‌گرایی و قدرت است.

در فیلم پایان بازی، استیو راجرز سپر خود را به سم ویلسون داد که در قسمت‌های آینده MCU عنوان کاپیتان آمریکا را بر دوش خواهد گرفت. این احتمال وجود دارد که این نسخه جدید سپر به همان اندازه اصلی غیرقابل تخریب باشد که از ویبرانیوم ساخته شده است و می‌تواند حتی در برابر سرسخت ترین دشمنان مقاومت کند.

با این حال با ادامه داستان‌های MCU ممکن است شاهد ظهور سپرهای دیگری باشیم که قادر به رقابت یا حتی پیشی گرفتن از سپر اصلی کاپیتان هستند. این می‌تواند شامل نسخه‌های جدید سپر ساخته شده از آلیاژهای قوی‌تر، مانند آدامانتیوم یا اورو (Uru)، یا سپرهای ساخته شده از مواد کاملاً جدید باشد.

5- بال‌های جدید سم ویلسون

بال‌های جدید سم ویلسون

بال‌های جدید سم ویلسون

 

شاهین و سرباز زمستان (Falcon and the Winter Soldier) مخاطبان را با دوره جدیدی از ابرقهرمان‌ها آشنا کرد چون سم ویلسون پس از بازنشستگی استیو راجرز، لقب کاپیتان آمریکا را به دوش کشید. همراه با این عنوان، مجموعه جدیدی از بال‌ها ارائه شد که توسط دوستانش در واکاندا به او هدیه داده شد.

این بال‌های جدید مثل جت پک معمولی نیستند بلکه از ویبرانیوم ساخته شده‌اند، همان ماده‌ای یا فلزی که برای ایجاد سپر کاپیتان آمریکا استفاده شده بود. بال‌های جدید سم با استحکام و دوام استثنایی خود می‌توانند سایر سلاح‌های ویبرانیوم از جمله خود سپر معروف را از بین ببرند.

با این‌که بعید است که سم تصمیم بگیرد سپر نمادین کاپیتان آمریکا را نابود کند، این واقعیت باقی می‌ماند که بال‌های جدید او کاملا توانایی انجام این کار را دارند. این به عنوان یادآور قدرت باورنکردنی ویبرانیوم، اهمیت استفاده مسئولانه از این سلاح‌ها و منافع بیشتر است.

4- بازوی ویبرانیوم جدید باکی

بازوی ویبرانیوم جدید باکی

بازوی ویبرانیوم جدید باکی

 

باکی بارنز (Bucky Barnes) از روزهایی که در کمیک‌ها و فیلم‌های مارول به عنوان سرباز زمستانی فعالیت می‌کرد، راه طولانی را پیموده است. او با از دست دادن بازوی چپ خود در جنگ جهانی دوم، صاحب یک جایگزین سایبرنتیکی شد که توسط هایدرا ساخته شده بود. با این حال، پس از مخالفت با آن‌ها و پناه بردن به واکاندا، باکی یک بازوی ویبرانیوم جدید از شوری (Shuri) و تچالا هدیه گرفت.

بازوی جدید باکی چیزی بیش از یک اندام جایگزین است. این در واقع یکی از قوی‌ترین سلاح‌ها در دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود. این بازو که از مواد مشابه سپر کاپیتان آمریکا ساخته شده، دارای استحکام و دوام بی‌نظیری است که باعث می‌شود تقریباً هر چیزی را به راحتی خرد کند.

بازوی ویبرانیوم باکی یک سلاح تاثیرگذار است و نمادی از سفر او از تاریکی به رستگاری راه نشان می‌دهد. این نشان دهنده تعهد مستمر او به استفاده شایسته از مهارت‌ها و توانایی‌هایش است، حتی در مواجهه با مشکلات به ظاهر غیرقابل عبور.

3- پنجه‌های آدامانتیوم ولورین

Wolverine's Adamantium Claws

پنجه‌های آدامانتیوم ولورین یکی از ماندگارترین سلاح‌های تاریخ کمیک است. اگرچه این شخصیت هنوز اولین حضور خود را در دنیای سینمایی مارول انجام نداده است اما طرفداران مشتاقانه منتظر آمدن او هستند و از خود می‌پرسند که چگونه او در دنیای همیشه در حال گسترش ابرقهرمانان جای خود را پیدا می‌کند.

آدامانتیم در کتاب‌های کمیک یکی از معدود فلزاتی است که از ویبرانیوم قوی‌تر است و باعث می‌شود پنجه‌های ولورین بتوانند تقریباً هر چیزی را به راحتی برش دهند. این شامل سپر کاپیتان آمریکا نیز می‌شود که به طور بالقوه می‌تواند توسط نیروی محض و دوام پنجه‌های ولورین از بین برود.

در حالی که باید دید دقیقاً چگونه ولورین در MCU معرفی می‌شود، احتمالات زیادی وجود دارد که چگونه پنجه‌های آدامانتیوم او می‌توانند در داستان‌های آینده نقش داشته باشند. از نبرد با کنگ (Kang) تا همکاری با دیگر قهرمانان برای نجات جهان، سلاح‌های افسانه‌ای ولورین بدون شک مورد آزمایش قرار خواهند گرفت.

2- شمشیر دولبه تانوس

شمشیر دولبه تانوس

شمشیر دولبه تانوس

 

شمشیر دو لبه تانوس یکی از مخرب‌ترین سلاح‌های دنیای سینمایی مارول است. این سلاح که از فلز قدرتمند کیهانی یعنی اورو ساخته شده، استحکام و دوام بی‌نظیری دارد که باعث می‌شود تقریباً هر چیزی را به راحتی برش دهد.

تانوس در طول حمله خود به زمین در فیلم پایان بازی، از سلاح مرگبار خود در برابر انتقام‌جویان اصلی، از جمله کاپیتان آمریکا استفاده کرد. او در یک مبارزه وحشیانه در خارج از خرابه‌های محوطه ویران شده، موفق شد سپر نمادین کاپیتان را با یک سری ضربات سنگین از وسط بشکند.

این لحظه یادآور قدرت محضی بود که تانوس در اختیار داشت و خطری که او برای کل جهان ایجاد می‌کرد. همچنین محدودیت‌های حتی قدرتمندترین سلاح‌ها، مانند سپر کاپیتان آمریکا را که قبلاً تصور می‌شد غیرقابل تخریب است برجسته کرد.

1- جادوی آشوب اسکارلت ویچ

جادوی آشوب اسکارلت ویچ

جادوی آشوب اسکارلت ویچ

 

جادوی آشوب اسکارلت ویچ یکی از قدرتمندترین نیروها در دنیای سینمایی مارول است. واندا با توانایی خود در دستکاری خود واقعیت، قادر به انجام شاهکاری‌هایی است که کمتر قهرمان دیگری می‌تواند با آن‌ها برابری کند.

اسکارلت ویچ در طول نبرد زمین در فیلم پایان بازی، زمانی که با خود تانوس رو در رو شد، نشان داد که واقعاً چقدر قدرت دارد. او در یک رویارویی حماسی موفق شد شمشیر دولبه او را که قبلاً سپر کاپیتان آمریکا را شکسته بود، نابود کند.

این لحظه گواهی بر قدرت باورنکردنی اسکارلت ویچ و خطرات احتمالی ناشی از آن بود. اگر او قادر به از بین بردن سلاح ساخته شده از ویبرانیوم، یکی از قوی ترین فلزات در MCU باشد، نمی‌توان پیشبینی کرد که او در آینده چه کارهای دیگری می‌تواند انجام دهد.

کلام آخر

دنیای سینمایی مارول مملو از سلاح‌های قدرتمند و نمادین است که هر کدام تاریخ و اهمیت منحصر به فرد خود را دارند. از سپر کاپیتان آمریکا تا پنجه‌های آدامانتیوم ولورین، این وسایل‌های افسانه‌ای تخیل طرفداران در سراسر جهان را به خود جلب کرده است. با این حال، حتی قوی ترین سلاح‌ها در MCU شکست ناپذیر نیستند.

همان‌طور که توسط جادوی اسکارلت ویچ و شمشیر دو لبه تانوس نشان داده شده است، برخی از اشیاء وجود دارند که می‌توانند حتی در برابر سپر تخریب ناپذیر ویبرانیوم بایستند. در همین حین که MCU به گسترش و تکامل خود ادامه می‌دهد، ما فقط می‌توانیم تصور کنیم که چه سلاح‌ها و چالش‌های جدیدی در انتظار قهرمانان محبوب ما هستند.

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

28 دیدگاه در حال حاضر

  1. میولینر نمیتونه؟

    • چندین بار توی فیلما ثور چکششو روی سپر استیو میکوبه ولی فقط باعث یه جور پراکنده شدن و بازتاب صاعقه میشه

  2. چکش ثور رو یادتون رفته :sweat_smile::sweat_smile:

  3. میولنیر یا استورم بیکر

  4. خوده تونی استارک این سلاح رو برای کاپیتان امریکا ساخته و قویترین سلاح ها و تکنولوژی هارو خوده تونی داره از مرد آهنیه شگفت انگیزش گرفته تا پشتیبانی های فضاییش بنظرم خوده تونی میتونه سپر رو بشکنه

  5. اگه یادتون باشه کاپتان و ثور با زدن چکش ثور به سپر کاپتان یه پرتو درست میکردن برای همین هم میلیونیر نمیتونه سپر کاپتان رو بشکنه

  6. دوستان در اونجرز یک دیدیم که سپر کاپیتان در برابر چکش ثور مقاوم بود.میولنیر جزوشون نیست

  7. میولنیر توی age of altron صدبار زدنش تو سپر ولی هیچیش نشد

  8. دیگه گوزی از قدرت سپر کاپیتان گذاشتی
    هرچی تو ماروله از سپرش قوی تر کردی

  9. استورم بریکر هم میتونه توی اینفیتی وار دیدیم که دستکش ابدیت رو با همه قدرت هاش شکافت وسینه تانوس رو پاره کرد

  10. تارای مردعنکبوتی چی پس

  11. پنجه پلنگ سیاه نمیشکنه سپر کاپتان رو توی کاپتان آمریکا جنگ داخلی دیدیم که پلنگ سیاه پنجه کشید روی سپر اما فقط خراش خورد

  12. خواهر ثور یادتون رفته

  13. ریدین به کاپیتان بدبخت تریت بیعرضه ترین مارول کاپیتان شد:sweat_smile: دیگه هیچی ازش نمونده

  14. اگه خراش خورد یعنی پس ممکنه بشکنه خراش خوردن یعنی مقداری از مولکول هاش شکافته شدن پس همشونم میتونن شکافته بشن مقلا وقتی چکش ثور به سپر میزنه سپر کوچیکترین خراش هم نمیخوره یعنی با اون نمیشکنه ولی پنجه ها راحت سپرو جرمیدن

  15. قلب مرد آهنی تو فیلم جنگ داخلی دست باکی رو کند که از ویبرانیوم بود سپر کاپیتانم از ویبرانیومه پس قلب مرد آهنیم میتونه

  16. تبر ثور از جنس شمشیر تانوس و حتی می تونه بای فراستو ازار کن

  17. اگه میونلیر و استرون بیکر نتونن هیچکدوم از این موارد (به غیر از دست کش تانوس)نمیتونن

  18. دادش تانوس با شمشیرش راحت سپر کاپیتاونو شکست مگه ندیدی

  19. همینو میگم داداش خب مگه جنس شمشیر تانوس و میونلیر یکی نیست، تازه میونلیر رعد همراه داشته باشه

  20. وافور از همه اینا قویتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

10 سلاح در MCU که قادر به شکستن سپر کاپیتان آمریکا هستند
  • نام : استیو راجرز
  • خالق : جو سایمن و جک کربی
  • اولین اثر : کامیک‌های کاپیتان آمریکا شماره اول (مارس ۱۹۴۱)
  • متعلق به کمپانی : مارول
  • لقب ها : Nomad
  • محل تولد : ۴ جولای ۱۹۱۸ در بروکلین نیویورک
  • معروفترین آثار : The Winter Soldier Captain America No More Operation Rebirth War & Remembrance Man Without A Country The Death Of The Red Skull The Strange Death Of Captain America Under Siege Death Of The Dream
  • قابلیت ها : قدرت ابر انسانی، عمر طولانی، استاد تاکتیک و استراتژیست، استاد هنرهای رزمی، مهارت زیاد در مبارزات، اراده قوی، تیرانداز و شمشیرزن خبره، دارای سپر ویبرانیومی
  • شغل : ابر سرباز وطن‌پرست
  • حالت های دیگر : Sam Wilson Bucky Barnes U.S. Agent Soldier Supreme Captain America 2099 Hydra Cap Peggy Carter
  • همکاران: شارون کارتر فالکون باکی مرد آهنی ثور بیوه سیاه
  • دشمنان: Red Skull Baron Zemo Hydra Arnim Zola Serpent Society A.I.M Taskmaster Batroc
10 سلاح در MCU که قادر به شکستن سپر کاپیتان آمریکا هستند
  • نام : واندا ماکسیموف
  • خالق : استن لی، جک کربی
  • اولین اثر : شماره 4 مجموعه مردان-ایکس غیرطبیعی (مارس ۱۹۶۴)
  • متعلق به کمپانی : مارول
  • لقب ها : واندا فرانک، واندا ماگنوس، آنا ماکسیمُف، ویچ فایر
  • محل تولد : ترانزیا
  • معروفترین آثار : Scarlet Witch by James Robinson Avengers: The Children's Crusade Avengers: Assemble Vol. 1 Vision and Scarlet Witch Avengers: Nights of Wundagore Avengers Origins: Scarlet Witch and Quicksilver
  • قابلیت ها : کنترل ذهن، سفر بین ابعاد و زمان، تغییر واقعیت، تغییر و دستکاری ماده و انرژی، ایجاد میدان‌های انرژی
  • شغل :
  • حالت های دیگر : Ultimate Scarlet Witch - Weapon Hex - Scarlet Witch: Age Of Apocalypse
  • همکاران: Zrinka اونجرز نیک فیوری ویژن Golden Tribe
  • دشمنان: Ultron Thanos Black Order S.W.O.R.D White Vision
10 سلاح در MCU که قادر به شکستن سپر کاپیتان آمریکا هستند
  • نام : ویژن
  • خالق : روی توماس و استن لی
  • اولین اثر : انتقام‌جویان شمارهٔ ۵۷ (اکتبر ۱۹۶۸)
  • متعلق به کمپانی : مارول
  • لقب ها : ویکتور شید
  • محل تولد :
  • معروفترین آثار : The Vision and the Scarlet Witch - House of M - The Vision (2015) - Giant-Size Avengers #4 - Avengers #58 - Avengers #91
  • قابلیت ها : قدرت و سرعت بالا، هوش فوق بشری، توانایی پرواز کردن، توانایی دستکاری مولکولی، شلیک انرژی خورشیدی
  • شغل : هوش مصنوعی
  • حالت های دیگر : White Vision
  • همکاران: اسکارلت ویچ اونجرز پیتر پارکر - اسپایدرمن نیک فیوری
  • دشمنان: Ares Crossbones Thanos Ultron Juggernaut