قدرت بتمن و 9 چیز دیگری که درباره بروس وین نمی‌دانستید

10 واقعیت که درباره بروس وین نمیدانید

با اینکه شخصیت بتمن تغییرات زیادی طی این سال‌ها داشته اما تمام این نسخه‌های شوالیه سیاه خصوصیت‌های مشترکی دارند. با ما و این مقاله همراه باشید تا قدرت بتمن را بیشتر بشناسید.

بتمن یکی از شناخته‌شده‌ترین شخصیت‌های دنیای کمیک است اما حقایقی درباره این شخصیت وجود دارد که بیشتر هواداران از آن بی‌اطلاع هستند. دنبال کردن 80 سال داستان‌گویی و خواندن هزاران کمیک بتمن کار ساده‌ای نیست. اگر ریبوت‌ها و تغییرات این شخصیت‌ها را هم در نظر بگیریم، واقعیت‌های پنهان زیادی درباره بروس وین وجود دارد. در ادامه به بررسی ده مورد از این حقایق و بیان قدرت بتمن می‌پردازیم.

10- بتمن وزنه‌ی یک تنی را بلند می‌کند!

قدرت بتمن

قدرت بتمن

همه می‌دانند بتمن قوی است، اما چقدر قوی؟ بروس وین از سنین جوانی به دنبال تبدیل خود به یک انسان کامل از تمام جنبه‌های فیزیکی و ذهنی بوده و اگرچه ممکن است به اندازه برخی دیگر قهرمانان دی سی قوی نباشد، اما این قهرمان شنل پوش بسیار روی فرم است.

بتمن وزنه بیش از 500 کیلوگرم را بالای سرش پرس می‌کند و آمار پرس و بلند کردن وزنه او کمی بیشتر از یک تن است. همه این‌ها قبل از این بود که او در معرض دیونزیوم قرار بگیرد، یک فلز مایع ماوراءالطبیعه که می تواند بافت مرده را بازسازی کند.

9- تولد خفاش

تولد بتمن

تولد بتمن

بتمن از آن دسته افرادی نیست که تولدش را با یک مهمانی بزرگ جشن بگیرد. در واقع همانطور که در کمیک‌های Detective Comics شماره‌های 994-999 دیده شد، شوالیه تاریکی تولد خود را در یک مخزن خاص که برای خاموش کردن حواس او طراحی شده می‌گذراند که او را مجبور می‌کند با بزرگ‌ترین ترس‌هایش روبرو شود.

برای محافظ گاتهام هیچ کیک و بستنی در کار نیست، بلکه فقط درد او را در روز تولدش همراهی می‌کند. اما بتمن چه روزی را در ماشین کابوس‌واری که خودش خلق کرد می‌گذراند؟ طبق تقویم دی سی، 19 فوریه روز تولد اوست که یک روز بعد از تولد فلش معکوس و یک روز قبل از تولد هال جردن(فانوس سبز) است.

8- بروس اولین بتمن نبود

batman dad

بروس وین ممکن است نام بتمن را سر زبان‌ها آورده باشد اما او اولین کسی نبود که از این اسم استفاده کرد. همانطور که در کمیک شماره 235 Detective Comics دیده می‌شود، زمانی که بروس یک پسر جوان بود، والدینش در یک مهمانی بالماسکه شرکت کردند و توماس وین به عنوان یک «مرد خفاشی» در این مهمانی شرکت کرد. در این مهمانی، گروهی از اراذل و اوباش از یک دکتر خواستند که به رئیسشان، لو موکسون، کمک کند.

توماس وین موافقت کرد که کمک کند اما فقط به این دلیل که می‌توانست به اندازه کافی به اعضای این باند نزدیک شود تا آن‌ها را کتک بزند و به پلیس تحویل بدهد. متأسفانه این همان عملی بود که منجر به مرگ توماس و مارتا وین شد؛ لو موکسون می خواست از توماس وین انتقام بگیرد و جو چیل را فرستاد تا دکتر را بکشد.

7- بتمن ترک تحصیل کرد

ترک تحصیل بتمن

ترک تحصیل بتمن

بروس وین کودک باهوشی بود اما قتل پدر و مادرش او را عصبانی کرد. در جوانی بروس خشمش را سر شخصیت‌های صاحب قدرت یعنی معلمانش خالی کرد که منجر به اخراج او از آکادمی گاتهام شد. بروس به چندین مدرسه رفت و در نهایت تحصیل را رها کرد و سفر به دور دنیا را انتخاب کرد و توسط متخصصان سراسر جهان آموزش دید.

هنگامی که بروس 21 ساله بود، در علوم جنایی، علوم کامپیوتر، مهندسی، زیست شناسی، ریاضیات، فیزیک، اسطوره‌شناسی و جغرافیا و البته برخی از هنرهای رزمی تخصص داشت. بتمن با ضریب هوشی بالای 200 یکی از باهوش‌ترین قهرمانان دنیای دی سی است.

6- بتمن موجودی معنوی است

Batman Is Spiritual

با این‌که بتمن به داشتن ذهن و بدنی کاملاً آموزش دیده مشهور است، او در تمام جنبه‌های معنوی نیز مهارت دارد. بروس وین با اعتقاد به اینکه روح سالم به اندازه بدن سالم مهم است، به ناندا پاربات، شهری مخفی در کوه‌های تبت سفر کرد، که در آن با راهبانی آموزش دید (به الهه راما کوشنا دعا می‌کردند) تا به او یاد بدهند ذهن و روحش را کنترل کرده و حملات ذهنی و ضربان قلبش را بهتر کنترل کند. بتمن در طول سال‌ها چندین بار به ناندا پاربات برگشت تا در صورت نیاز دوباره آموزش ببیند.

5- بتمن عاشق سوپ است

بتمن عاشق سوپ است

بتمن عاشق سوپ است

با این‌که خود بتمن زیاد آشپزی نمی‌کند، قطعا به غذاهای خوب علاقه‌مند است و خوشبختانه آلفرد پنی‌ورث یک آشپز عالی هست. قهرمان شنل پوش ما یکی از معدود افرادی است که می‌تواند خوراک بسیار تند گرین آرو (Green Arrow) را بدون داغ کردن بخورد اما غذای مورد علاقه او، همان‌طور که در کمیک شماره 701 بتمن ذکر شد، سوپ مولیگاتونی است.

سوپ مولیگاتونی که معمولا با مرغ، سیب، برنج و انواع سبزیجات درست می‌شود، در قرن هجدهم در هند رواج پیدا کرد و یکی از سوپ‌هایی است که در قسمت معروف سریال ساینفلد هم حتی سرو می‌شود.

4- خفاش میلیاردر

ثروت بتمن

ثروت بتمن

همه می‌دانند که بروس وین ثروتمند است اما رقم دقیق ثروت او مشخص نیست. در سال 2015 فوربز، بروس وین را با 9.2 میلیارد دلار ثروت ششمین شخصیت غیرواقعی ثروتمند تاریخ معرفی کرد. این رتبه‌بندی شوالیه تاریکی را یک پله بالاتر از ریچی ریچ (Richie Rich) و پشت سر چارلز فاستر کین (Charles Foster Kane) قرار داد؛ البته با توجه به اینکه مادر بروس خود یک کین است، این احتمال وجود دارد که بروس با غول رسانه‌ای شناخته شده در هر دنیایی که فیلم شهروند کین (Citizen Kane) در آن اتفاق می‌افتد، فامیل باشد.

3- چرت زدن‌های خفاشی بتمن

Batman's Bat-Naps

بروس وین به عنوان بخشی از آموزشش برای تبدیل شدن به بزرگ‌ترین مبارز جهان، خود را شرطی کرد که روزهای بی‌خوابی را پشت سر بگذارد. وقتی هم که بتمن می‌خوابد، توانایی چرت زدن را به دست آورده است. این چرت که به خواب میکرو نیز معروف است، راهی برای جبران خواب در طول روز بدون گذراندن هشت ساعت معمول در رختخواب است.

بسیاری از نابغه‌ها در طول تاریخ، مانند لئوناردو داوینچی و توماس ادیسون در چرخه‌های چند مرحله‌ای می‌خوابیدند؛ به این معنی که آنها در بازه‌های 20 دقیقه‌ای می‌خوابیدند. برای بتمن یک ساعت خواب کافی است تا او را تا چهار روز سرحال نگه‌دارد.

2- اولین عشق بروس، رابین بود

اولین عشق بروس

اولین عشق بروس

با این‌که بزرگ‌ترین داستان عشقی در زندگی بتمن رابطه عاشقانه او با کت وومن (Catwoman) است اما سلینا کایل اولین زنی نبود که بروس وین با او نامزد کرد. این افتخار نصیب جولی مدیسون، یک مددکار اجتماعی در گاتهام می‌شود که آرزوی بازیگر شدن را در سر داشت. جولی مجذوب قهرمان جدیدی بود که در شهر فعالیت داشت و آرزو می‌کرد که ای کاش نامزد لوسش بیشتر شبیه مبارز نقابدار بود؛ البته بروس فقط تظاهر به تنبلی می‌کرد، در حالی که او همان قهرمانی بود که جولی او را دوست داشت.

پس از این‌که جولی با یک استودیوی فیلم‌سازی قرارداد امضا کرد، او و بروس تصمیم گرفتند رابطه‌ خود را در کمیک شماره 49 Detective Comics تمام کنند. وقتی کلی فیس (Clay Face) به فیلمی که جولی در آن کار می‌کرد حمله‌ور شد، بتمن او را نجات داد و جولی برای کمک به او لباس رابین را پوشید و به این ترتیب او تبدیل به اولین زنی شد که لباس قرمز، سبز و زرد دستیار بتمن را پوشید.

1- نام کاربری مخفی بتمن

Batman's Secret Online Handle

همه به نوعی در اینترنت حضور دارند و برای بزرگ‌ترین کارآگاه جهان حضور در دارک وب می‌تواند راه بسیار مفیدی برای کنترل جنایتکاران گاتهام باشد. البته بتمن قرار نیست با نام کاربری شوالیه سیاه یا هر نام دیگری که او را رسوا کند، ثبت‌نام نماید. بتمن از نام JonDoe297 استفاده کرد. این نام خیلی نام کاربری خلاقانه‌ای نیست، اما نامی هم نیست که مورد توجه قرار بگیرد.

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

4 دیدگاه در حال حاضر

  1. عالی بود سایتتون خیلی عالیه!!

  2. بسیار عالی

  3. عالی،نام کاربری بتمن جان دو هست که تو بازی بتمن سری تایتل جوکر به نام جان دو مشناختن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

قدرت بتمن و 9 چیز دیگری که درباره بروس وین نمی‌دانستید
  • نام : بتمن
  • خالق : بیل فینگر و باب کین
  • اولین اثر : شماره ۲۷ Detective Comics سال ۱۹۳۹
  • متعلق به کمپانی : دی سی
  • لقب ها : بروس وین، Caped Crusader، The Dark Knight
  • محل تولد : گاتهام
  • معروفترین آثار : The Killing Joke - The Dark Knight Returns - Year One - The Long Halloween - Death of Family
  • قابلیت ها : بزرگ‌ترین کارآگاه دنیا! - هوش بالا - مسلط به تقریبا تمامی هنرهای رزمی - در اختیار داشتن به‌روزترین فناوری‌ها
  • شغل : وارث و رییس کمپانی وین
  • حالت های دیگر : توماس وین (فلش‌پوینت) - تری مکگینیز (بتمن بیاند) - DAWNBREAKER
  • همکاران: رابین آلفرد جیمز گوردون زن گربه‌ای بت گرل
  • دشمنان: جوکر پنگوئن مستر فریز ریدلر دو چهره Bane