همه شرورهای دنیای بتمن که در سه گانه‌ The Dark Knight نولان معرفی شدند

همه شرورهای دنیای بتمن که در سه گانه‌ The Dark Knight نولان معرفی شدند

کریستوفر نولان، بسیاری از شرورهای دنیای بتمن را در سه گانه‌ی The Dark Knight را از گالری کمیک‌های او دوباره به میدان آورد و موارد بسیاری را نیز از دست داد. در این مطلب با همه شرورهایی آشنا می‌شویم که در دنیای شوالیه تاریک نولان حضور داشتند اما شاید ما متوجه حضورشان نشدیم.

بعد از بتمن و رابین، فرانچایز بتمن دچار مشکل شد. سرسختی آن از 1997 به نظر می‌رسید که میخ آخر تابوت فیلم‌های دنیای DC برادران وارنر را کوبید. اما در سال 2005، نولان با یک بازی تازه و مبتنی بر دنیای بتمن با Batman Begins، مخاطبان را دوباره با این فضا آشنا کرد. این فیلم به تنهایی تقریباً باعث ایجاد رابطه عاشقانه اخیر هالیوود با ریبوت مجدد دنیای دی سی شد، این فیلم به اندازه کافی موفق بود که بتواند دو دنباله‌ی دیگر را نیز رقم بزند.

The Dark Knight در سال 2008 و The Dark Knight Rises در سال 2012 تلاش نولان را برای کارگردانی بتمن در دنیایی واقع‌بینانه ادامه داد. نولان با فرار از عناصر خارق‌العاده‌تر تاریخ کمیک‌ها، شهر گاتهام خود را با شخصیت‌هایی جمع کرد که وزن واقعی عاطفی را برای داستان او به ارمغان آورد و این حساسیت را به سمت شرورهای مختلفی که انتخاب کرده بود گسترش داد. بکرترین و قابل تحسین‌ترین آن‌ها، جوکر بود که توسط هیث لجر در The Dark Knight به او زندگی بخشیده شد. در کنار این دشمنان بتمن، سه گانه The Dark Knight همچنین شرورهای افسانه‌ای مانند دو چهره، بین و مترسک را معرفی می‌کند.

همه شرورهای دنیای بتمن که در سه گانه‌ The Dark Knight نولان معرفی شدند

با اکران شدن بتمن Matt Reeves در سال 2021 همه چیز تغییر خواهد کرد، او از شرورهایی چون پنگوئن (کالین فرل) به عنوان اصلی‌ترین شخصیت خبیث داستان استفاده می‌کند. شخصیتی که نولان در طول سه گانه‌اش از او بهره‌ای نبرد. اما فیلم‌های Dark Knight چندین شرور بتمن را نیز معرفی کردند که ممکن است بسیاری از بینندگان حتی یک ثانیه از آن را هم دوست نداشته باشند از دست بدهند. برخی از این شخصیت‌ها به سختی اضافه شدند، در حالی که برخی دیگر در بیش از یک صحنه در طول سه گانه نمایش داده شدند.

 

ریدلر (The Riddler)

ویلن‌های سه گانه‌ی The Dark Knight
در کنار جوکر، دو چهره و پنگوئن، ریدلر در درگیری با بروس وین در سطح روشنفکری و همچنین جسمی از شناخته شده‌ترین شرورهای بتمن است. هواداران به طور طبیعی مشتاق دیدن ریدلر، به نام ادوارد نیگما، در شرورهای سه گانه‌ی The Dark Knight نولان بودند. همانطور که معلوم است، آنها ممکن است به آرزوی خود رسیده باشند؛ حتی اگر این یک حضور زودگذر بوده باشد. در Dark Knight، یک کارمند باهوش Wayne Enterprises با نام Coleman Reese از هویت مخفی بروس وین پرده بر می‌دارد. ریس در صحنه‌ای به‌یاد ماندنی سعی در استفاده از این اطلاعات برای باج گرفتن از لوسیوس فاکس (Lucius Fox) دارد که می‌بیند فاکس این تهدید را با منطق مبتکرانه خودش رد می‌کند. اما این امکان وجود دارد که این صحنه بیش از مزیت فاکس بخاطر مقابله با تهدیدهای اخاذی اهمیت داشته باشد.
فاکس به طور مداوم از کلمه‌ای با عنوان Mr. Reese که وقتی با صدای بلند گفته می‌شود نزدیک به کلمه Mysteries یا «اسرار» است، استفاده می‌کند. در کمیک‌ها و فیلم 1995 بتمن برای همیشه (Batman Forever)، نام واقعی ریدلر – E. Nygma – در واقع ایهامی از کلمه “enigma” است. Nygma همچنین یک کارمند Wayne Enterprises است که کارفرمای خود را در قامت بتمن کشف می‌کند. آیا آقای ریس می‌تواند نقش ریدلر نولان را به عهده بگیرد؟ بعید به نظر می‌رسد، اما این کارگردان قصد دارد Coleman Reese را توسعه دهد و او را در واقع تبدیل به ریدلر کند. قوس داستانی این شخصیت نسبتاً کوتاه است و در هر صورت این لحظه در این طرح به نظر می‌رسد که بیشتر از روی کاغذ یکی از بزرگترین شرورهای بتمن بوده است. در حال حاضر این مساله هنوز تأیید نشده است و تنها نولان قادر به حل معما است. اما با توجه به قرار گرفتن پاول دانو در فیلم The Riddler در The Batman (بتمن) در سال آینده، طرفداران بالاخره می‌توانند هنرنمایی از ریدلر که برای آن لحظه‌شماری می‌کنند را بدست آورند.

 

Clayface

ویلن‌های سه گانه‌ی The Dark Knight
Clayface در سه گانه نولان غیرمستقیم و با مشخصات کمتری (اما پایه و اساس محکمی در تاریخ بتمن) معرفی شد. Clayface برای اولین بار در کمیک‌های کارآگاهی (Detective Comics) شماره 40 ظاهر می شود. اگر چه این شخصیت هرگز نمی‌تواند به شرورهای رتبه بالایی چون جوکر یا دوچهره برسد، اما باز هم می‌تواند یکی از اصلی‌ترین دشمن‌های بتمن به حساب بیاید. به نظر می‌رسد که نولان هم متوجه این موضوع شده و تصمیم گرفته است یک اشاره‌ی کوتاه اما غیرقابل باور به فیلم The Dark Knight Rises اضافه کند.

آنچه این احتمال ظریف را بیش از پیش جذاب می‌کند، تصمیم نولان برای اشاره به Batman: The Animated Series است. در اجرای سریال مشهور، داستان جدیدی در رابطه با رولان داگت – مدیرعامل شرکتی که کرم صورتی به نام رنوو تولید می‌کند – آورده شده است. او در نهایت مت هاگن بازیگر را وادار به آزمایش‌های خطرناکی می‌کند که در نتیجه آن مت مواد شیمیایی سمی مصرف می‌کند و او را به شرور Clayface تبدیل می‌کند.

در حالی که یک شرور تغییر شکل‌دهنده می‌توانست واقع‌گرایی جهان نولان بتمن را تضعیف کند، باز هم نتوانست این کارگردان را در ساختن نسخه خودش از Daggett در فیلم The Dark Knight Rise متوقف کند. در این فیلم بن مندلسون نقش داگت را بازی می‌کند که نام او John است. Daggett مدیرعامل شرکت ساخت و ساز (Daggett Industries) و رقیب مستقیم بروس وین است. گذشته از استفاده از بین (Bane) برای خدشه‌دار کردن منافع تجاری بروس، داگتت قوس داستانی نسبتاً محدودی دارد که هیچ اشاره‌ای به خود Clayface نمی‌کند.

 

ویکتور زز (Victor Zsasz)

ویلن‌های سه گانه‌ی The Dark Knight
هواداران کمیک‌های بتمن و بازی‌های سری Arkham همین الان هم با ویکتور زز آشنایی دارند. Zsasz یک قاتل سریالی بود که برای هر یک از قربانیان خود علائمی را روی پوست‌شان حک می‌کرد. این شرور برای اولین بار در سریال 1992 Shadow Of The Bat معرفی شد و از آن زمان تاکنون در رسانه‌های مرتبط با بتمن ظاهر می‌شود و اخیراً در قامت یکی از افراد ماسک سیاه (Black Mask) در Birds Of Prey ظاهر شد.

اما مدت‌ها قبل از اینکه مارگو رابی (Margot Robbie) در برابر این شرور بتمن مقابله کند، کریستوفر نولان مطمئن شد که وی را در اولین فیلم خود در سه گانه Dark Knight گنجانده باشد. Zsasz را در Batman Begins به عنوان یك شخصیت شرور سابق كه ​​دکتر كران او را از سلول زندان‌اش به تیمارستان گاتهام (Arkham Asylum) منتقل می‌کند، نشان می‌دهد. بعدها در این فیلم، راشل داوز پس از فرار از تیمارستان، قبل از رسیدن بتمن برای مقابله با قاتل با زز روبرو شد.
اگرچه زز هیچ دیالوگی در فیلم ندارد، اما شخصیت او بیشتر از باقی شرورهای لیست بهش پرداخت شده. پس از اشاره به راشل در اوایل فیلم، می‌توان مشاهده کرد که Zsasz در حال فرار از سلول خود در Arkham Asylum است. ویکتور Zsasz که توسط بازیگر تیم بوت در Begins نمایش داده شده بود، دیگر در این سه گانه حضور نداشت و مطمئناً داستانی کاملاً دقیق مانند سایر افراد شرور اصلی فیلم بتمن نمی‌تواند به خود اختصاص دهد. اما ظاهر او در Begins بسیار مهم‌تر از بسیاری از اشارات جزئی دیگر به شرورهای بتمن بود، حتی برای مخاطبانی که در آن زمان از میراث تقریبا 15 ساله Zsasz در کتاب‌های کمیک آگاهی نداشته باشند.

 

تمساح قاتل (Killer Croc)

ویلن‌های سه گانه‌ی The Dark Knight
بین و انجمن سایه‌ها برای آخرین قسمت سه گانه نولان آنتاگونیست‌های مناسبی را ارائه دادند. در The Dark Knight Rises، به دنبال فرار کمیسر گوردون از مخزن فاضلاب بین، افسر پلیس جان بلیک (با نام رابین) بازگو می‌کند که چگونه او سعی کرد تا همكاران خود را از وجود بین با خبر کند. او وقتی برای اولین بار همکاران خود را می‌بیند تنها با یک سوال روبه‌رو می‌شود:

آنها از من سؤال کردند که آیا من یک تمساح غول پیکر دیده‌ام؟

نولان در اینجا موفق به گره زدن Killer Croc به روش کار خود در The Dark Knight Rises می‌شود.

در DC Comics، شخصیت Killer Croc یک ابرشرور قاتل است که برای اولین بار در کمیک‌های کارآگاهی شماره 524 در 1983 ظاهر شد. گفته می‌شود در تجسم اولیه خود، این شخصیت با یک وضعیت پزشکی متولد شده است که ظاهری شبیه خزندگان به او داده.

 

امیدواریم از خواندن این مقاله اطلاعات مورد نظرتان را کسب کرده باشید و برای تماشای دوباره سه گانه نولان و پیدا کردن شرورهای این لیست تشویق شده باشید! اگر واقعا فیلم‌ها را دوباره تماشا کردید و این شرورها را پیدا، حتما در قسمت نظرات با ما درباره آنها صحبت کنید.

با آخرین اخبار و مقالات کمیک همراه کافه کمیک باشید.

 

منبع: Screenrant

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

video game critic, network engineer ,anime , manga , comic all the time ten years otaku, nerd master

  • twitter
  • instagram

1 دیدگاه در حال حاضر

  1. پینگ بک: 9 فیلم از شوالیه تاریکی که ساخت آن کنسل شد ! - کافه کمیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.