زک اسنایدر از تجربه سخت خود با برادران وارنر می‌گوید

zack-snyders-justice-league

هنگامی‌ که زک اسنایدر(Zach Snyder) از تجربه‌‌ی همکاری‌اش با Netflix برای فیلم Army Of The Dead صحبت می‌کرد، به مقایسه‌ی این تجربه با پروژه‌ی Justice League پرداخت و لیگ عدالت را شکنجه‌آور توصیف کرد. با ما در کافه کمیک همراه باشید.

زک اسنایدر، درحالی که داشت درباره‌ی فیلم دیگرش یعنی Army Of The Dead صحبت می‌کرد، به شفاف سازی درباره پروسه‌ی کاری شکنجه آور Justice League Snyder Cut پرداخت. این نسخه از فیلم اوایل 2021 از شبکه‌ی HBO Max به نمایش درآمد.

اسنایدر تجربه‌ی کارگردانی دیگری هم داشته؛ مثل Man Of Steel و Batman VS. Superman : Dawn Of justice. همه می‌دانند که او کارگردان اصلی این فیلم بوده، اما به‌دلیل حادثه‌ی دلخراشی که برای دخترش Autumn اتفاق افتاد، مجبور به ترک پروژه شد(دختر اسنایدر در 2017 خودکشی کرد).

در ادامه برادران وارنر(.Warner Bros) از جاس ویدون(Joss Whedon) دعوت کردند تا جایگزین اسنایدر شود. وقتی ویدون مشغول به‌کار شد، تغییرات فاحشی در ابعاد وسیعی از فیلم ایجاد کرد. این حرکت در آخر باعث شد تا نمایش لیگ عدالت در سال 2017 افتضاح باشد و در باکس آفیس شکست بخورد.

در پی این دوگانگی، اسنایدر از طرفدارانش خواست تا برای نمایش نسخه‌ای که از اول مقرر شده بود، به برادران وارنر فشار بیاورند. او در این راه سرانجام توانست نسخه‌ای 4 ساعته از چشم انداز اصلی خودش(Snyder Cut) را به مخاطبین عرضه کند. او از این بابت خیلی خوشحال بود، اما کلیت روند پروژه، آن چیزی نبود که باب میلش باشد.

اسنایدر درصحبتی که با Uproxx داشت گفت:
“برای من بسیار خوشایند بود که روی لیگ عدالت خودم (Justice League Snyder Cut) کار کنم، اما همه‌ی پروژه یک طرف، برادران وارنر طرف دیگر. در تمام مدت زمان پروژه آن‌ها مدام به شکنجه روانی من می‌پرداختند و هیچ تلاشی هم برای کمتر کردن آن نمی‌کردند. انگار نه می‌توانستند بیخیال پروژه شوند و نه از انجام آن خوشحال بودند. نمی‌فهمم که چرا اینقدر برای آن‌ها مایه‌ی عذاب بودم درصورتی که واقعا نمی‌خواستم اینطوری باشم.”

این احساسات و صحبت‌ها اولین بار نیست که از زک شنیده می‌شود. همچنین، زمانی که به او گفته شد که ممکن است صحبت کردن علنی درباره‌ی برادران وارنر پای دیگر استودیوها را هم وسط بکشد گفت:
“خب واقعیت این هست که من نمی‌دانم چه چیزی باعث شد تا کار به اینجا برسد. هر وقت به رابطه‌ای که با برادران وارنر داشتم نگاه می‌کنم، اصلا چیز معقولی به ذهنم نمی‌آید. این یک وضعیت عجیب و غریب هست. من تجربه‌ای با نتفلیکس داشتم که بسیار خوب و شگفت‌انگیز بوده. دوست دارم بگویم این وضعیت با عقل جور در نمی‌آید.”

Zach Snyder

“همه‌ی پروژه یک طرف، برادران وارنر طرف دیگر. در تمام مدت زمان پروژه آن‌ها مدام به شکنجه روانی من می‌پرداختند و هیچ تلاشی هم برای کمتر کردن آن نمی‌کردند.”

خبرنگار بعدها اشاره کرد که نمی‌خواهد اسنایدر در مخمصه‌ قرار بگیرد و او هم پاسخ داد:
“نه موافقم. تمایل ندارم درگیر مخمصه بشوم. دنبال دردسر هم نیستم اما نمی‌توانم همین‌جا بنشینم و ببینم که آن‌ها هرطوری که می‌خواهند رفتار می‌کنند. ببینید، آن‌ها کسانی بودند که پرخاش می‌کردند نه من! هر روزی که برای بررسی پروژه می‌آمدند کارهایی عجیب و منفعلانه انجام می‌دادند. آنها مطالبه‌گر بودند نه من. بنابراین… واقعا نمی‌دانم، همه چیز خیلی غیرعادی بود. اما ببینید، من تجربه‌ی خوشایندی هم در این پروژه داشتم و خوشحالم که توانستم آن را به اتمام برسانم.”

با این اوصاف، بنظر نمی‌رسد که رابطه‌ی زک اسنایدر با برادران وارنر به این زودی‌ها خوب شود.

برای آخرین اخبار کمیک بوکی با کافه کمیک همراه باشید.

منبع : CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.