هرآنچه درباره‌ی انیمیشن جدید بتمن یعنی Batman: Caped Crusader می‌دانیم

هرآنچه درباره‌ی سریال Batman: Caped Crusader می‌دانیم

انیمیشن جدید بتمن یعنی Batman: Caped Crusader توسط HBO Max قرار است تا ساخته شود و حال اطلاعات جدیدی از آن در دست داریم. با کافه کمیک همراه باشید.

اگر از طرفداران دو آتیشه‌ی شخصیت بتمن (Batman) درباره‌ی بهترین سریال ساخته شده و دقیق‌ترینشان سوال کنید، قطعا اسم Batman: The Animated Series که از قضا برنده‌ی جایزه‌ی Emmy هست را خواهید شنید. یک سریال عالی با صداپیشگی کوین کانروی (Kevin Conroy) افسانه‌ای. سال آینده قرار است هواداران شوالیه تاریکی محتوای بیشتری از شخصیت‌ محبوب‌شان تماشا کنند که یکی از آن‌ها فیلم جدید The Batman هست و دیگری انیمیشن جدید بتمن یعنی Batman: Caped Crusader. به بیانی دیگر سال آینده، شوالیه همیشه محبوب تاریکی بازخواهد گشت تا نه تنها جهان سینما، بلکه جهان سریال-انیمیشن‌ها را تصاحب کند. در ادامه‌ی این مقاله قصد داریم تا به هر اطلاعاتی که از انیمیشن جدید بتمن در دست داریم، بپردازیم و بیشتر از گذشته خود را در معرض هیجان‌اش قرار دهیم.

سریال نه تنها روی HBO Max بلکه بر روی Cartoon Network نیز نمایش داده خواهد شد

شبکه‌ی HBO Max در سال ۲۰۲۰ فعال شد و از آن زمان تا به حال تبدیل به یکی از مهم‌ترین سرویس‌های استریم فیلم و انیمیشن، به‌خصوص محتواهای کمیک‌های دی سی (DC) شده‌ست. از سریال Doom Patrol گرفته، تا سریال انیمیشن بامزه و به‌شدت محبوب Harley Quinn. همچنین لازم به ذکر است که نسخه‌ی کارگردان فیلم Justice League روی این شبکه برای هواداران منتشر شد. علاوه بر تمام این موارد این شبکه قرار است تا محتواهای بیشتری را در اختیارمان بگذارد. HBO Max تنها شبکه‌ای خواهد بود که زمان پخش Batman: Caped Crusader پخش آن را به خود اختصاص خواهد داد؛ اما یک نکته‌ی خوش‌حال کننده برای بینندگان سریال وجود دارد و آن این است که اگر نتوانستید سریال محبوب خود را از این شبکه تماشا کنید، شبکه‌ی Cartoon Network نیز پخش آن را برعهده خواهد گرفت؛ شبکه‌ای که زادگاه سریال‌هایی همچون Justice League یا Young Justice است.

Batman: Caped Crusader درحال حاضر هیچ تاریخ پخشی ندارد

همان‌طور که در ابتدا گفتیم، سریال-انیمیشن Batman: The Animated Series تا همین الان، قدرتمندترین اثر انیمیشنی این شخصیت است که کار ساخت آن را بروس تیم (Bruce Timm) برعهده داشت. کسی که حال قرار است تا با انیمیشن جدید بتمن یعنی Batman: Caped Crusader به جهان کمیک بوکی بازگردد و دوباره خوش‌حالمان کند؛ اما این بار او تنها نیست، بلکه کارگردان فیلم جدید بتمن، مت ریووز (Matt Reeves)، و همچنین جی‌جی آبرامز (J.J. Abrams) نیز به کمک او خواهند آمد تا اثری در حد و شان شوالیه را برای‌مان به ارمغان بیاورند. با اینکه تمام اطلاعات مورد نیاز درباره‌ی ساخت اثر را در دست داریم، اما آنچه که هنوز برای خیلی‌ها سوال هست، تاریخ پخش جهانی این اثر اقتباسی مهم است.

Bruce Timm به همراه آبرامز و مت ریووز روی پروژه کار خواهند کرد

انیمیشن جدید بتمن

همان‌طور که قبل‌تر گفتیم، تعداد زیادی از داستان‌های معروف بتمن به بهترین شکل خود اقتباس شده‌اند که بهترین آن‌ها قطعا سریال Batman: The Animated Series بوده که با صدای به غایت خوب کوین کانروی نیز بهتر شده. سریالی که یکی از سازندگان مهم آن بروس تیم بوده، کسی که بعدها روی پروژه‌های مختلفی از بتمن کار کرده. جالب است بدانید که خود بروس تیم، دارای یک جهان خاص خود با محوریت بتمن است که به آن Timmverse گفته می‌شود.

تیم قرار است تا بازگشت خود را با یکی از قسمت‌های سریال جشن بگیرد، اما او تنها نخواهد بود؛ در کنار او افرادی همچون مت ریووز، کسی که به تنهایی درحال ساخت فیلم The Batman هست و از آن طرف آبرامز، یکی از افراد تاثیرگذار در عرصه‌ی ساخت محتوای کمیک بوکی نیز برای انیمیشن جدید بتمن ایفای نقش خواهند کرد.

Batman: Caped Crusader به‌عنوان اثر زنده کننده‌ی اسطوره‌ی Batman توصیف شده‌ست

انیمیشن جدید بتمن

اگر از من بپرسید، حضور تیم بروس در کنار مت ریووز و آبرامز بر سر ساخت سریال، به‌شدت هیجان انگیز است، اما دلیلش چیست؟ دلیل این است که از آخرین باری که بروس یک قصه‌ی عالی را پرداخت و آن را به تماشاچی هدیه کرد، سه دهه‌ست می‌‌گذرد، یعنی بعد از Batman: The Animated Series بود که دیگر هیچ چیز از او ندیدیم. یکی از خبرنگاران وارنر (Warner) قول داده‌ست که حضور بروس تیم و دیگر اعضای پروژه نگاهی جدید به شوالیه تاریکی و مبارزات او در گاتهام را برای‌مان به ارمغان می‌آورد.

منصفانه که برخورد کنیم، هیچ یک از نسخه‌های اقتباس شده‌ی بتمن شبیه دیگری خلق نشدند و به همین دلیل است که این شخصیت در فرهنگ عامه، همیشه جایگاه خود را حفظ کرده. البته مواردی شباهت وجود دارد که تمایل دارم به آن‌ها اشاره کنم، برای مثال بازگشت کوین کانروی بزرگ برای صداپیشگی بتمن و به احتمال بالا، بازگشت مارک همیل (Mark Hamill) برای شخصیت جوکر (Joker).

Batman: Caped Crusader از یک فرم انیمیشنی جدید استفاده خواهد کرد

انیمیشن جدید بتمن

علاوه بر تمام مواردی که قبل‌تر به آن‌ها اشاره‌ای داشتیم تا هیجان‌تان را برای سریال بالا ببریم، دلایل دیگری نیز وجود دارند که سبب ایجاد انتظار برای تماشای سریال شوند، که یکی از آن‌ها فرم ساخت انیمیشن هست. بر اساس گفته‌های Warner Bros در ساخت انیمیشن جدید بتمن یعنی Batman: Caped Crusader طراحان و سازندگان آن از جدیدترین تکنولوژی ساخت انیمیشن استفاده می‌کنند. این خبر بدین معناست که بتمن، دشمنان او و شهر سیاه و تاریک گاتهام قرار است خیلی چیزهایش تغییر کند، اما آسیبی به لحن سریال و عناصر اصلی آن نمی‌رسد. این تکنیک‌های جدید انیمیشن‌سازی خبر از صحنه‌های اکشن جذابی را می‌دهند که به خودی خود من را وادار می‌کند تا سریال را تماشا کنم.

در جهانی که دیگر فیلم‌ها و سریال‌های ابرقهرمانی درحال حکم‌فرمایی هستند، این سوال پیش می‌آید آیا واقعا نیاز است تا شوالیه تاریکی را با یک سریال جدید دوباره به عرصه بازگردانیم؟ از طرفی دیگر بازگشت بروس تیم، بعد از سه دهه دوری از کمیک بوک‌ها و برنامه‌هایش بسیار هیجان انگیز و تحریک کننده‌ست، به‌خصوص به‌ این خاطر که سریال قرار است تا در یک پلتفرم قابل اطمینان، HBO Max، ساخته شود. باید منتظر بمانیم تا خودمان به این امر پی ببریم که آیا انیمیشن جدید بتمن آن سریالی‌ست که لایقش هستیم، یا خیر.

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع: Cinemablend

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

Bring it on!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.