لیست تمامی انیمیشن های بتمن | از سینمایی‌ها تا سریال‌ها

نسخه های انیمیشنی بتمن

درطول این سال‌ها، انیمیشن‌های مختلفی از بتمن (Batman) منتشر شده؛ برخی از آن‌ها تبدیل به بهترین‌های دی‌سی (DC) و برخی کم‌تر موردتوجه قرار گرفته‌اند. در ادامه با کافه کمیک همراه باشید تا بهترین نسخه های انیمیشنی بتمن در فیلم یا سریال‌های انیمیشنی را باهم مرور کنیم.

تا به امروز، تعداد بسیار زیادی انیمیشن از کاراکتر‌های پرطرفدار دی‌سی منتشر شده؛ اما به‌راحتی قابل باور است که بگوییم بتمن، بهترین آثار انیمیشنی را در DC Comics داشته. تقریبا از سال ۱۹۶۸ تا به‌حال، حضور بتمن در انیمشن‌ها با همراه داشتن رابین (Robin) درکنار خود آغاز شد. حال بیایید تا در بین ۱۲ نسخه مختلف از بتمن‌های انیمیشنی، همه آن‌ها را بررسی و به بهترین برسیم.

BATMAN UNLIMITED -12

بتمن در سری انیمیشن Batman Unlimited بیش‌تر مخاطب هدف خود را کودکان می‌دانست؛ چراکه این انیمیشن همراه با ساخت اسباب بازی‌های این شخصیت پخش می‌شد و هدف اصلی پخش آن، علاقه‌مند شدن افراد کم‌سن‌تر به بتمن و فروش رفتن وسایل بازی بود.

صداپیشگی این نسخه از بتمن، برعهده راجر کریگ اسمیت (Roger Craig Smith)، همانند سری Batman Ninja بود و تاثیر زیادی روی محبوبیت این شخصیت در بین طرفداران داشت. یکی دیگر از مواردی که Batman Unlimited موردتوجه بسیاری از دوست‌داران بتمن قرار گرفت، حضور افرادی از خانواده بتمن (Bat-Family) مانند نایت‌وینگ (Nightwing) و رد رابین (Red Robin) درکنار مرد خفاشی بود.

با این‌حال، داستان‌ها و شخصیت‌های ضعیفی که در فیلم‌هایی مانند Batman Unlimited: Monsters Unleashed و Batman Unlimited: Mechs vs. Mutants، این سری را در آخر این لیست نگه می‌دارد.

BEWARE THE BATMAN -11

بهترین انیمیشن های بتمن

سری Beware The Batman یک انیمیشن کاملا کامپیوتری بود، که تنها برای یک فصل دوام داشت؛ این سریال، داستان شکل‌گیری شخصیت بتمن و اولین شب‌های بروس وین (Bruce Wayne) به‌عنوان مرد خفاشی بود. صداپیشه بتمن آنتونی روویوار (Anthony Ruivivar) و شخصیت‌هایی مانند آلفرد (Alfred) و قهرمان دی‌سی کاتانا (Katana) هم درکنار بتمن حضور داشت‌اند.

این انیمیشن برخلاف احتمالات، طرفداران زیادی جذب نکرد و به یک باره در اواسط پخش متوقف شد. با این‌که Beware The Batman خیلی موردتوجه مخاطبان قرار نگرفت و استاندارد‌هایی را نداشت، اما توانست ضدقهرمان‌هایی را وارد داستان کند، که در هیچ یک از آثار دیگر بتمن حضور نداشت‌اند.

JUSTICE LEAGUE ACTION -10

لیست انیمیشن های بتمن

بسیاری از ما می‌دانیم که Justice League Action ترکیبی از Justice League Unlimited  و Batman: The Brave And The Bold بود؛ بتمن، سوپرمن (Superman) و واندروومن (Wonder Woman) درکنار هم تیمی را تشکیل دادند تا به مبارزه با دشمنان ادامه دهند.

با این‌که Justice League Action محتوای کم‌تری از بتمن را ارائه می‌داد؛ اما به‌خوبی توانست یک بتمن واقعی را درکنار دیگر اعضای تیم به‌تصویر بکشد؛ بتمنی با صدای جذاب کوین کانروی (Kevin Conroy) که تماشا‌یش برای هرکس با هرسنی جالب بود.

9- SUPER FRIENDS

بهترین انیمیشن های بتمن

ما قبلا به اولین حضور بتمن در انیمیشن‌های مربوط به سوپرمن، واکنش‌های زیادی نشان داده‌ایم؛ این‌که دیدن این‌دو شخصیت درکنار دیگر افراد لیگ چه‌قدر جذاب بود. این حضور‌ها در ادامه باعث ساخت انیمیشن جذاب Super Friends شد، که از سال ۱۹۷۳ تا ۱۹۸۶ پخش شد.

بتمن و رابین از طریق سوپرمن به این گروه پیوست‌اند و به‌همراه واندروومن، شخصیت‌های دیگری هم برای این سری ساخته شدن‌اند تا به گروه بپیوندند. این نسخه‌ها از بتمن و رابین، از انیمیشن‌های دیگر الهام گرفته شده بود و حتا در فیلم‌های اسکوبی‌دو (Scooby-Doo) حضور داشته‎‌اند.

8- ASSAULT ON ARKHAM

نسخه های انیمیشنی بتمن

بهترین انیمیشن های بتمن

وقتی Batman: Assault on Arkham برای اولین بار منتشر شد، یک نسخه آشنا از بتمن را به دنیای انیمیشن آورد. هنگامی که Assault on Arkham بیش‌تر یک انیمیشن Suicide Squad بود، داستان اصلی آن در بازی ویدئویی Batman: Arkham Asylum جریان داشت. بتمن با صدای کوین کانروی در سه‌گانه Arkham حضور دارد و همین صدا را در این سری انیمیشن هم حفظ کرد. مارک همیل (Mark Hamill) صداپیشه پرطرفدار جوکر (Joker) با برگشت خود به این انیمیشن و بازی، لذت تماشا و تجربه آن‌ها را دوچندان کرد.

7- LEGO BATMAN

نسخه های انیمیشنی بتمن

لیست انیمیشن های بتمن

لگو (LEGO) بازی‌های مختلفی از بتمن ساخته و منتشر کرده، که نسخه بلوکی بتمن را به‌خوبی به‌تصویر می‌کشد؛ اما کار لگو از بازی‌های ویدئویی با بتمن شروع نشد؛ بلکه اولین نسخه لگویی بتمن، در انیمیشن The LEGO Movie به‌نمایش در‌آمد که حالا جای خود را در این لیست به‌دست آورده. این‌که از بتمن در یک اثر کمدی استفاده شود، می‌تواند ریسک بزرگی باشد؛ اما لگو به‌خوبی توانست نسخه خوبی از بتمن را در این سری به طرفداران ارائه کند.

6- DC UNIVERSE ANIMATED BATMAN

نسخه های انیمیشنی بتمن

لیست انیمیشن های بتمن

کمپانی برادران وارنر (Warner Bros) در سال ۲۰۰۷ شروع به ساخت و انتشار انیمیشن‌های بتمن کرد؛ فیلم‌هایی که از کمیک‌های اصلی بتمن الهام‌ گرفته و توانسته بود بسیاری از مخاطبان کمیک را به انیمیشن‌ها جذب کند. انیمیشن‌های جذاب و پرطرفداری مانند Batman: Under The Red Hood و Batman: The Killing Joke در این بین ساخته‌ شدند و شاید این، می‌توانست بهترین شروع برای دی‌سی و انیمیشن‌های بتمن باشد.

5- THE DARK KNIGHT RETURNS

نسخه های انیمیشنی بتمن

لیست انیمیشن های بتمن

انیمیشن Batman: The Dark Knights Returns باید دربین دیگر انیمیشن‌های نام‌برده در DC Universe Animated Batman باشد. اما به‌چند دلیل، لیاقت یک پاراگراف جداگانه را خواهد داشت. نه تنها این انیمیشن یک اثر نمادین از Batman: The Dark Knight Returns را با موفقیت به‌تصویر کشید؛ بلکه از برخی جهات، باعث بهبود محتوای اصلی شد و هم‌چنان به دیدگاه اصلی فرانک میلر (Frank Miller) وفادار ماند.

4- THE BATMAN

نسخه های انیمیشنی بتمن

نسخه های انیمیشنی بتمن

هنوز هم The Batman یکی از مهم‌ترین انیمیشن‌هایی است که طرفداران آن را دسته‌کم گرفته‌اند؛ سریالی که برعکس بسیار موفق بود و برای ۵ فصل ادامه داشت. این سریال، یک بتمن مدرن را به‌تصویر می‌کشید، که با صدای راینو رومانو (Rino Romano) و با حضور بت‌گرل (Batgirl) و رابین، توانست جلوه جدیدی از بتمن را به مخاطبان نشان دهد.

با این‌که طراحی کاراکتر‌ها کمی از لذت طرفداران برای تماشای این سریال کم می‌کرد، اما دشمنان و دیگر المان‌های داستان، برای خیلی از افراد جذاب بود.

3- BATMAN: THE BRAVE AND THE BOLD

نسخه های انیمیشنی بتمن

نسخه های انیمیشنی بتمن

اگرچه در انیمیشن های بتمن شخصیت‌های متفرقه و دیگر از دنیای دی سی خیلی حضور ندارند، اما درمورد Batman: The Brave and the Bold این‌گونه نیست. این سریال براساس نسخه کامپیوتری قهرمانان ساخته شده بود و نقاشی‌های عصر نقره‌ای قهرمانان محبوب DC را به نمایش می‌گذاشت. این سری در هر قسمت، عشق و علاقه زیادی را به‌هر کاراکتر نشان می‌داد و همین باعث می‌شد که ما به‌عنوان طرفداران، بیش‌تر از همیشه آن‌ها را دوست بداریم.

2- BATMAN BEYOND

نسخه های انیمیشنی بتمن

نسخه های انیمیشنی بتمن

درست است، یکی از بهترین نسخه‌های بتمن در انیمیشن‌ها حتی بروس وین هم نیست؛ با این‌که بروس وین حضور پررنگی در Batman Beyond دارد، اما ستاره این سریال تری مک گینس (Terry McGuinness) بتمن جدید شهر گاتهام (Gotham City) بود که از طرف بروس وین سالخورده آموزش می‌دید.

سبک جذاب و پر زرق و برق Batman Beyond با طراحی‌های فوق‌العاده داروین کوک (Darwyn Cooke) تری و بتمن بیاند را به یکی از انیمیشن های Batman تبدیل کرده است.

1- BATMAN: THE ANIMATED SERIES

نسخه های انیمیشنی بتمن

نسخه های انیمیشنی بتمن

بدون هیچ اغراق و بحثی، قطعا بتمن در انیمیشن Batman: The Animated Series بهترین نسخه‌ای است که می‌توان از آن نام برد. طراحی بصری این عنوان بسیار موفق عمل کرد و در مقایسه با دیگر انیمیشن‌ها، تنها کلمه «منحصر به فرد» در این‌جا کاربرد دارد. Batman: The Animated Series به‌خوبی توانست نسخه اصلی و واقعی از بتمن در کمیک‌ها را به‌حرکت درآورد و کاراکتر‌های مختلف کمیک‌های بتمن را به بهترین شکل طراحی کند.

در این مقاله، ما لیستی از بهترین نسخه‌های بتمن در انیمیشن‌ها را برای شما گرد‌آوری کردیم؛ تماشای هرکدام از این سریال‌ یا فیلم‌های انیمیشنی می‌تواند علاقه شما به دنیای بتمن را چند برابر و همین‌طور تصویر دیگری از پرطرفدار‌ترین شخصیت DC را در ذهن شما حک کند.

اگر از طرفدارهای سوپرمن هستید و دوست دارید بیشتر با او و ماجراهای کمیک بوکی‌اش آشنا شوید، شما را به گوش دادن پادکست کافه کمیک «بتمن با طعم هالووین» نیز دعوت می‌کنیم.

برای خواندن آخرین مقالات کمیک با کافه کمیک همراه باشید.

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

A person who's been born to die with Video Games! Gonna write the bests Gonna make the bests

  • instagram

2 دیدگاه در حال حاضر

  1. کارتون از بتمن دوری کن فقط دو تا فصل داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

لیست تمامی انیمیشن های بتمن | از سینمایی‌ها تا سریال‌ها
  • نام : بتمن
  • خالق : بیل فینگر و باب کین
  • اولین اثر : شماره ۲۷ Detective Comics سال ۱۹۳۹
  • متعلق به کمپانی : دی سی
  • لقب ها : بروس وین، Caped Crusader، The Dark Knight
  • محل تولد : گاتهام
  • معروفترین آثار : The Killing Joke - The Dark Knight Returns - Year One - The Long Halloween - Death of Family
  • قابلیت ها : بزرگ‌ترین کارآگاه دنیا! - هوش بالا - مسلط به تقریبا تمامی هنرهای رزمی - در اختیار داشتن به‌روزترین فناوری‌ها
  • شغل : وارث و رییس کمپانی وین
  • حالت های دیگر : توماس وین (فلش‌پوینت) - تری مکگینیز (بتمن بیاند) - DAWNBREAKER
  • همکاران: رابین آلفرد جیمز گوردون زن گربه‌ای بت گرل
  • دشمنان: جوکر پنگوئن مستر فریز ریدلر دو چهره Bane