معرفی بهترین بازی های لاک پشت های نینجا

بهترین بازی های لاک پشت های نینجا

انتشارات IDW کمیک‌هایی را بر پایه‌ی یکی از بهترین گروه‌های دنیای کمیک یعنی لاکپشت‌های نینجا یا Teenage Mutant Ninja Turtles منتشر کرده و توانسته این گروه‌ را تا حدی به موفقیت برساند که در عرصه‌های دیگر سرگرمی هم حضور پیدا کنند. با کافه کمیک همراه باشید تا به معرفی بهترین بازی های لاک پشت های نینجا بپردازیم.

علاوه بر حضور درخشان لاکپشت‌های نینجا در دنیای انیمیشن، تعداد زیادی بازی ویدئویی با حضور این شخصیت‌ها ساخته شده که اگرچه آثار درخشانی از دید منتقدان نبودند، اما اگر طرفدار لاکپشت‌های نینجا هستید، ارزش بازی کردن را دارند. با این لیست همراه باشید تا با همه این بازی‌ها آشنا شوید.

15- TMNT Legends

بازی TMNT Legends

بازی TMNT Legends

این بازی رایگان موبایل، کنترل لاکپشت‌های نینجا را در اختیار بازیکن قرار داده و به آن‌ها یک ماموریت می‌دهد. بازیکنان برای انجام آن، یکی از شخصیت‌های سری انیمیشن ۲۰۱۲ لاکپشت‌های نینجا را انتخاب می‌کنند. این بازی که در طول نبرد ویژگی‌هایی دارد از سال ۲۰۱۶ محبوب شده و روحیه بازیکنان را در نقش TMNT قوی نگه می‌دارد.

14- Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutants In Manhattan

بازی های لاک پشت های نینجا Mutants In Manhattan

بازی های لاک پشت های نینجا Mutants In Manhattan

این بازی اکشن Hack and Slash که در سال ۲۰۱۶ ساخته شده، Teenage Mutant Ninja Turtles را با خطرات جدیدی در نیویورک مواجه می‌کند. لاکپشت‌ها در حالی که برای محافظت از عزیزانشان می‌جنگند در مقابل گروهی از دشمنان خود قرار می‌گیرند.

این یک موضوع کلیشه‌ای و معمولی برای این گروه و قهرمانان کمیک بوکی است اما نکته‌ی مثبت بازی، مبارزه‌ها و اکشن رضایت بخش آن است. این بازی در ابتدا مورد انتقادات خشن منتقدان و حتی هواداران قرار گرفت اما Mutants in Manhattan هنوز هم ارزش تجربه را دارد. این بازی برای کنسول‌های نسل هفتم و هشتم و رایانه‌های شخصی منتشر شد.

13- Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows

بازی Out of the Shadows

بازی Out of the Shadows

 

Out of The Shadows یک بازی دیگر است که برای ساخت آن از سریال انیمیشنی ۲۰۱۲ الهام گرفته‌اند. Out of the Shadows یک اکشن داستان محور به سبک کلاسیک Teenage Mutant Ninja Turtles است که توسط استودیوی Red Fly Studio برای کنسول‌های نسل هفتم و PC ساخته شد.

پس از این‌که Shredder تجهیزات آن‌ها را دزدیده، لاکپشت‌ها باید با تجهیزات سطح پایین، او و دیگر دشمنانشان را شکست دهند. در ابتدا نگاه منتقدان به این بازی مثبت نبود اما در ادامه با توجه به گیم‌پلی و داستان، دیدگاه‌ها کمی تغییر کرد.

12- Teenage Mutant Ninja Turtles 2: Battle Nexus

بازی Battle Nexus

بازی Battle Nexus

Battle Nexus که مشخصا بر اساس فصل دوم کارتون Teenage Mutant Ninja Turtles 2003 ساخته شده است، یک بازی Beat ’em Up فوق‌العاده است و لاکپشت‌های دوست داشتنی IDW را در قدرتمندترین حالت خود نشان می‌دهد. سیستم هوش مصنوعی و مکانیک‌های رزمی غیر قابل بخشش است اما بازی آن‌قدرها هم که منتقدان می‌گویند بد نیست.

11- Teenage Mutant Ninja Turtles(Arcade)

بازی Teenage Mutant Ninja Turtles

بازی Teenage Mutant Ninja Turtles

این اثر کلاسیک فوق‌العاده، جایی بود که لاکپشت‌های نینجا را به شهرت و جایگاه فعلی خود رساند. این بازی به چهار بازیکن اجازه می‌دهد که TMNT را کنترل کنند و با شردر بجنگند. وقتی که این بازی در سال ۱۹۸۹ برای دستگاه‌های آرکید عرضه شد، تا جایی به موفقیت رسید که تا حدود یک سال بعد به سیستم‌های NES و Famicom منتقل شد.

کنسول‌های نسل ششم این بازی را به عنوان یک بازی جایره برای بازی Battle Nexus دارا بودند. در هر حال این بازی لاکپشت‌های نینجا در رسیدن لاکپشت‌ها به جایگاه فعلی خود کمک بسیاری کرده.

10- Teenage Mutant Ninja Turtles: Turtles In Time

شاید یکی از اصلی‌ترین بازی‌های Teenage Mutant Ninja Turtles برای هواداران افراطی، همین بازی باشد. Turtles In Time یکی از بهترین بازی‌های Beat Up دهه ۹۰ است. لاکپشت‌ها در زمان سفر می‌کنند تا با شردر و ارتش او مبارزه کنند. این بازی بر روی سیستم‌های آرکید و SNES و به عنوان دنباله‌ای برای بازی قبلی منتشر شد.

نسخه بازسازی شده در فروشگاه ایکس‌باکس ۳۶۰ و PS3 موجود بود اما از بعدها حذف شد. هوادارانی که به دنبال تجربه نسخه اصلی هستند باید یک کپی از روی کارتریج قدیمی آن پیدا کنند.

9- Teenage Mutant Ninja Turtles: The Hyperstone Heist

بازی The Hyperstone Heist

بازی The Hyperstone Heist

این بازی که در مقایسه با دیگر بازی‌های حماسه‌ی لاکپشت‌های نینجا مورد کم توجهی قرار می‌گیرد، در سال ۱۹۹۲ و کمی پس از لاکپشت‌ها در زمان منتشر شد و از بسیاری از عناصر گیم پلی این بازی الهام گرفته است.

پس از اینکه شردر منهتن را با استفاده از قدرت‌های هایپراستون کوچک کرده، قهرمانان باید دشمن خود رامتوقف کنند و شهر خود را نجات دهند. اگرچه این بازی همیشه به عنوان یک کپی از Turtles In Time شناخته شده، اما مبارزات و صحنه‌های اکشن همچنان می‌توانند سرگرم‌کننده باشند. این بازی فقط در Genesis منتشر شده و طرفداران ممکن است شانس این را پیدا کنند که یکی از نسخه‌های فیزیکی یا آنلاین را در فروشگاه‌های بازی دست دوم پیدا کنند.

8- Teenage Mutant Ninja Turtles 3: Radical Rescue

بازی Radical Rescue

بازی Radical Rescue

 

این بازی اکشن در ابتدا و در سال ۱۹۹۳ توسط Konami برای Game Boy ساخته شده و یادآور سری Castlevania از همین کمپانی است. هر لاک‌پشت قدرت‌های منحصر به فرد خود را دارد که باعث می‌شود این بازی یکی از بهترین بازی‌های TMNT باشد. بسیاری از شرورهای TMNT در این بازی فوق‌العاده به صورت یک مبارزه ظاهر می‌شوند.

7- Teenage Mutant Ninja Turtles: Tournament Fighters

بازی Tournament Fighters

بازی Tournament Fighters

در اوایل دهه ۹۰ میلادی، بازی‌های مبارزه‌ای بسیار محبوب بودند و لاکپشت‌های نینجا هم قرار نبود که در ژانر دیگری حضور پیدا کنند. پس این ایده که یک بازی فوق‌العاده‌ی مبارزه‌ای از تیم سازنده Teenage Mutant Ninja Turtles ببینیم عملی و در عین حال جذاب بود. بازی Tournament Fighters توسط کونامی برای سیستم‌های NES، NSES و Genesis ساخته شده و با هر نسخه دیگر از بازی‌های این شخصیت‌های محبوب متفاوت بود تا بتواند جزو بهترین بازی‌ها باشد.

نسخه SNES به عنوان نسخه‌ی برتر شناخته می‌شود و شامل ۱۰ بازیکن و دو رئیس می‌شود. بازی مشخصا از فضای فان دنیای لاکپشت‌ها استفاده می‌کند و در کنارش از Mortal Kombat الهام می‌گیرد. ممکن است با سخت‌کوشی بتوانید در فروشگاه‌های آنلاین یا فروشگاه‌های بازی‌های قدیمی آن را پیدا کنید.

6- Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Nightmare

بازی Mutant Nightmare

بازی Mutant Nightmare

کونامی چندین بازی را برای کنسول‌های نسل ششم منتشر کرد که به دلیل وارد کردن Teenage Mutant Ninja Turtles به دنیای بازی مورد توجه واقع شدند.

بازی سوم از سری لاکپشت‌های نینجا، داستان‌های زیادی را از انیمیشن سریالی تیم Teenage Mutant Ninja Turtles اقتباس کرد که این تیم را در برابر تعداد زیادی از شخصیت‌های شرور داستان‌های کمیک‌های IDW و مجموعه انیمیشنی قرار می‌دهد. Mutant Nightmare شامل یک نسخه مخفی از Turtles In Time هم می‌شود.

5- TMNT: Mutant Melee

TMNT: Mutant Melee

TMNT: Mutant Melee

یکی دیگر از بازی‌های مبارزه‌ای لاکپشت‌های نینجا Mutant Melee است. این بازی که برای سیستم‌های پلی استیشن، گیم کیوب، ایکس باکس و رایانه‌های شخصی منتشر شد، به دلیل حالت‌های مختلف بازی شبیه بازی‌های دورهمی آن دوره بود. در حالی که یک حالت داستانی تک نفره وجود دارد، یک حالت چند نفره نیز وجود دارد که با سبک آرکید بازی هماهنگ است.

4- TMNT

بهترین بازی های لاک پشت های نینجا TMNT

بهترین بازی های لاک پشت های نینجا TMNT

این بازی Hack and Slash بر اساس فیلمی با همین نام که در سال ۲۰۰۷ اکران شده بود، ساخته شد. این بازی که توسط یوبی‌سافت برای کنسول‌های نسل ششم و هفتم ساخته شده، شباهت زیادی در گیم‌پلی به بازی Prince of Persia دارد اما در بیشتر موارد از داستان فیلم پیروی می‌کند. اگرچه که این بازی چالش‌برانگیز‌ترین بازی جهان نیست، اما لحظات هیجان‌انگیز خود را دارد و از سبک کلاسیک بازی‌های Beat ’em Up آرکید قدیمی الهام می‌گیرد.

3- Teenage Mutant Ninja Turtles: Turtles In Time Re-Shelled

بازی Teenage Mutant Ninja Turtles

بازی Teenage Mutant Ninja Turtles

نسخه بروز شده لاکپشت‌ها در زمان، گیم‌پلی را تغییر نمی‌دهد و فقط گرافیک بازی را بهتر می‌کند. منتقدان گرافیک بروز شده و دسترسی به بخش چند نفره را تحسین کردند اما ناامید شدند که نسخه اصلی در کنار این بازی در دسترس نبود. پیشنهاد می‌شود که این نسخه را به جای نسخه اصلی بازی تجربه کنید.

2- Teenage Mutant Ninja Turtles: Smash-Up

Smash-Up

Smash-Up

 

با الهام گرفتن از بازی Super Smash Bros، این بازی با تشویق چندین بازیکن به جدال با یکدیگر، یک بازی به شدت سرگرم‌کننده و در عین حال بدون دردسر است که می‌تواند انتخاب فوق‌العاده‌ای برای شما باشد. همچنین اگر به فضای طنز لاکپشت‌ها علاقه‌مند هستید، نباید Smash-Up را از دست بدهید.

1- Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge

بهترین بازی های لاک پشت های نینجا

بهترین بازی های لاک پشت های نینجا

این بازی فوق‌العاده کاملا یک سر و گردن از دیگر بازی‌های Teenage Mutant Ninja Turtles بالاتر است! Shredder’s Revenge به تازگی و در سال ۲۰۲۲ توسط Dotemu برای سیستم‌های پلی‌استیشن ۴ و ۵، نینتندو، PC، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس منتشر شد.

شما می‌توانید این بازی را به صورت تک نفره و چند تفره بازی کنید. با نمره‌ی ۸۵ در متاکریتیک و اختلاف بسیار با دیگر بازی‌های Teenage Mutant Ninja Turtles، می‌توان این اثر را بهترین بازی ساخته شده از تیم محبوب لاکپشت‌های نینجا دانست.

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع: gamerant

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

معرفی بهترین بازی های لاک پشت های نینجا