شش فیلم سینمایی از تام هیدلستون که باید آن‌ها را ببینید + بیوگرافی تام هیدلستون

تام هیدلستون به دلیل نقش آفرینی در نقش لوکی دنیای مارول، محبوبیت زیادی را کسب کرده است اما در کنار شخصیت لوکی، در سایر فیلم‌ها هم بازی قابل ستایشی را از خود به نمایش گذاشته که نباید آن‌ها را نادیده گرفت. با کافه کمیک همراه باشید چون در این مقاله چند نمونه از بهترین فیلم های تام هیدلستون ذکر شده است که پس از دیدن لوکی، می‌توانید به تماشای آن‌ها بنشینید.

بیوگرافی تام هیدلستون

تام هیدلستون بازیگر تلویزیون، تئاتر و فیلم بریتانیایی است که بیشتر به خاطر بازی در نقش لوکی در فیلم های ثور و انتقام جویان شناخته می‌شود. این بازیگر علاوه بر حضور در دنیای مارول، با کارگردانان مطرحی هم‌چون وودی آلن، استیون اسپیلبرگ و گیلرمو دل تورو نیز همکاری داشته است.

تام هیدلستون

بیوگرافی تام هیدلستون

توماس ویلیام هیدلستون در 9 فوریه 1981 در وست مینستر لندن، انگلستان متولد شد. پدر او جیمز هیدلستون (فیزیکدان اسکاتلندی) و مادرش دایانا (سرپرست هنری، مدیر بازیگران و همچنین مدیر صحنه سابق) هستند. تام یک خواهر بزرگ‌تر و یک خواهر کوچک‌تر از خود دارد.

شروع فعالیت‌های حرفه‌ای تام هیدلستون

مادر هیدلستون او را در سنین جوانی با دنیای سینما و تئاتر آشنا کرد و تام از همان سال‌ها بازیگری را به صورت حرفه‌ای آغاز کرد.

او در دوران تحصیل خود بر روی صحنه کالج اتون و سپس دانشگاه کمبریج ظاهر شد و سپس در سال 2001، اولین نقش خود را در تلویزیون انگلستان بدست آورد که نقش کوچکی در The Life and Adventures of Nicholas Nickleby (2001) بود. پس از آن تام در فیلم‌های دیگری نظیر Conspiracy در سال 2001 و The Gathering Storm در سال 2002 به ایفای نقش پرداخت.

جدا از چند فعالیت خاص، تام هفت سال بعد را به تئاتر اختصاص داد و در این بازه زمانی موفق شد از آکادمی سلطنتی هنرهای دراماتیک در سال 2005 فارغ التحصیل شود. تام در سال 2008 با بازی در اثر Cymbeline شکسپیر توانست جایزه Laurence Olivier را از آن خود کند. در همان سال بود که تام در اتللو، مقابل ایوان مک گرگور ظاهر شد.

تام هیدلستون

بیوگرافی تام هیدلستون

تام هیدلستون در سال 2008 همکاری با کارگردان کنت برانا داشت که همین همکاری سبب آغاز به کار در دنیای مارول شد. سال 2011 زمانی که مارول مشغول جذب بازیگری برای نقش لوکی بود، کنت براتا تحت تاثیر بازی تام، او را برای ایفای نقش لوکی برادر Thor انتخاب کرد.

این فیلم موفقیتی چشم گیر برای دنیای ابرقهرمانان به ارمغان آورد و تام هیدلستون پس از آن هم روند رو به رشد خود را نشان داد. تام با بازی در فیلم اونجرز 2012 و ثور: دنیای تاریک 2013 شخصیت لوکی را با جذاب‌ترین حالت ممکن به تصویر کشید.

هیدلستون در سال 2013 با توجه به بازی جذاب در فیلم اونجرز، جایزه بهترین ویلن و بهترین مبارزه MTV را از آن خود کرد . در حالی که تام مشغول بازی دز نقش لوکی دنیای مارول بود، هم‌زمان در فیلم وودی آلن Midnight in Paris درخشید و در همان سال 2011 فیلم War Horse هم از او اکران شد.

از سال 2011 تا به امروز تام هیدلستون در فیلم‌های مطرح بسیاری حضور پیدا کرده است که امسال هم شاهد معرفی سریال اختصاصی شخصیت لوکی بودیم. این سریال با استقبال بی‌نظیر دوست‌داران دنیای مارول روبه‌رو شد و به محبوبیت تام  هیدلستون افزود.

تام هیدلستون

بیوگرافی تام هیدلستون

معرفی آثار ارزشمند تام هیدلستون 

در حالی که منتظر فصل دوم سریال لوکی هستید، می‌توانید سری به فیلم‌های گذشته این بازیگر بزنید و از توانایی بالای او در بازیگری لذت ببرید. تام هیدلستون شخصیت‌های جذابی را در فیلم‌هایش به نمایش می‌گذارد و در هر ژانری قوی ظاهر می‌شود.

لوکی شخصیتی است که باعث محبوبیت بسیار زیادی برای تام هیدلستون شد اما نباید از سایر فیلم‌های قوی این بازیگر غاقل شد. در ادامه به معرفی بهترین فیلم‌های این بازیگر خواهیم پرداخت.

معرفی برترین فیلم های تام هیدلستون

معرفی برترین فیلم های تام هیدلستون

  • فیلم Crimson Peak شخصیت Thomas Sharpe

یکی از ستارگان اصلی فیلم Crimson Peak تام هیدلستون است. او در این فیلم نقش یک بارونت انگلیسی را به نمایش می‌گذارد که برای تصاحب پول خانواده یک دختر به نام ادیث، تصمیم می‌گیرد او را عاشق خود کند. پس از اینکه پدر ادیث به طرز مرموزی می‌میرد، او با توماس (با بازی تام هیدلستون) ازدواج می‌کند.

پس از ازدواج ادیث، توماس و خواهر توماس لوسیل در کنار هم داخل قصر خانوادگی آنها به نام Crimson Peak زندگی می‌کنند. در ادامه اتفاقات مختلفی گریبان‌گیر ادیث خواهند شد که با پایانی غافل گیر کننده، فیلم به پایان می‌رسد. بازی تام هیدلستون به خوبی پیچیدگی‌ها و جذابیت‌های شخصیت توماس را به تصویر می‌کشد.

فیلم Crimson Peak تام هیدلستون

  • فیلم High-Rise شخصیت Laing

فیلم High-Rise سال 2015 و با اقتباس از کتاب معروفی با همین نام محصول سال 1975 ساخته شده است. این فیلم زندگی روزمره افراد پولداری را نشان می‌دهد که همگی در داخل یک ساختمان زندگی کرده و از دغدغه افراد پایین رتبه بی‌خبرند. با توجه به خط داستانی این فیلم، می‌توان آن را با Snowpiercer مقایسه کرد. تام هیدلستون با بازی در این فیلم، نامزدی بهترین بازیگر مرد در جوایز فیلم مستقل بریتانیا را بدست آورد و علاوه بر آن نسخه کتاب صوتی این رمان را با صدای خود منتشر کرد.

فیلم High-Rise

  • فیلم I Saw The Light شخصیت Hank Williams

فیلم I Saw the Light محصول سال 2015 و بیان کننده زندگی واقعی هنک ویلیامز است که در سن 29 سالگی و در اوج جوانی در گذشت. این خواننده محبوب به دلیل آهنگ‌های جذاب و اجرای خاص روی صحنه، محبوبیت بسیار زیادی کسب کرد اما در ازدواج خود موفق نبود.

تمامی شکست‌هایی که این خواننده در طول زندگی متحمل شد، در کنار مصرف زیاد مواد مخدر و الکل باعث مرگ زودرس او در سن 29 سالگی شد. خود فیلم انتقادات زیادی را دریافت کرد اما تام هیدلستون در نقش هنک بسیار خوب ظاهر شد. هم‌چنین در این فیلم هیدلستون چند ترک از خواننده بزرگ سبک کانتری، هنک ویلیامز را اجرا می‌کند.

فیلم I Saw The Light

  • فیلم War Horse شخصیت Captain Nicholls

فیلم War Horse نامزد اسکار به کارگردانی استیون اسپیلبرگ و بر اساس رمانی با همین نام است که داستان سفر یک اسب محبوب را در حوادث جنگ جهانی اول دنبال می‌کند.

یکی از شخصیت هایی که توسط این اسب تحت تأثیر قرار می‌گیرد کاپیتان نیکولز، با بازی هیدلستون است. همانطور که از اسپیلبرگ انتظار می‌رود این فیلم در به تصویر کشیدن جنگ بسیار عالی عمل کرده و بازی جذاب هیدلستون نیز به این جذابیت افزوده است.

فیلم War Horse

فیلم های تام هیدلستون

  • فیلم Only Lovers Left Alive شخصیت Adam

فیلم Only Lovers Left Alive به کارگردانی جیم جارموش، داستان یک زوج خون آشام را به معرض دید می‌گذارد که در تلاش هستند جایگاه خود در قرن 21 را پیدا کنند. هیدلستون پس از کناره گیری Michael Fassbender  از این فیلم، نقش Adam را بر عهده گرفت و خود فیلم هم چندین سال برای به دست آوردن بودجه مشکل داشت.

فیلم Only Lovers Left Alive پس از اکران نقدهای بسیار خوبی را دریافت کرد و عمده تمجیدها در مورد دو نقش اصلی این فیلم بود. در انتها Only Lovers Left Alive نامزد نخل طلایی جشنواره فیلم کن شد.

فیلم های تام هیدلستون

  • فیلم Midnight In Paris شخصیت Scott Fitzgerald

فیلم Midnight in Paris محصول سال 2011 اولین همکاری مشترک بین تام هیدلستون و اوون کانینگهام ویلسون است. ویلسون نقش گیل پندر، فیلمنامه نویس قرن 21 هالیوود را بازی می‌کند که علاقه زیادی به زندگی در پاریس سال 1920 دارد.

گیل برای تعطیلات با نامزدش به پاریس سفر کرده و شب‌ها به شکلی جادویی به بازه زمانی دیگری منتقل می‌شود. او در این سفرها با یکی از معروف‌ترین نویسندگان قرن بیستم میلادی، اسکات فیتزجرالد(نویسنده رمان گتسبی بزرگ) روبه‌رو شده که شخصیت او توسط هیدلستون به بهترین شکل ممکن ایفا می‌شود.

فیلم Midnight In Paris

فیلم های تام هیدلستون

امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. نظرات خود در مورد این مقاله حتما با ما در میان بگذارید.

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

شش فیلم سینمایی از تام هیدلستون که باید آن‌ها را ببینید + بیوگرافی تام هیدلستون
  • نام: تامس ویلیام هیدلستون
  • شغل: بازیگر
  • تحصیلات: کالج ایتن
  • محل تولد: لندن، انگلستان
  • آثار: انتقام‌جویان: جنگ ابدیت انتقام‌جویان ثور: رگناروک انتقام‌جویان: پایان بازی سریال لوکی