10 عضو کمتر شناخته شده خانواده بتمن که شایسته توجه بیشتر هستند

خانواده بتمن

با توجه به چگونگی شکل گیری دنیای بتمن مت ریوز (Matt Reeves)، بسیاری از طرفداران امیدوار بودند که نشان‌گر اقتباس گسترده تری از گروه بازیگران متشکل از خانواده بتِ دارک نایت کمیک باشند تا توجهات را به خودشان جلب کنند. با کافه کمیک همراه باشید تا باهم به 10 عضو کمتر شناخته شده خانواده بتمن که شایسته توجه بیشتر هستند بپردازیم.

چندین عضو کمتر شناخته شده از خانواده بتمن پمی‌توانند با زمان بیشتر، مورد توجه همگان قرار بگیرند. این تصور که بتمن یک گرگ تنهای شب است، با توجه به ژرفای خانواده مذکور، یک تصور غلط است. اگر افرادی مانند رابین (Robin)، کت‌وومن (Catwoman) و بت‌گرل (Batgirl) سهم خود را به دست آورند، دیگران مانند اِیس (Ace)، استفانی براون (Stephanie Brown) و لزلی تامپسکین (Leslie Thompkins) نیز می‌توانند کیفیت داستان‌های کمیک را تقویت کنند.

Stephanie Brown (Spoiler/Robin/Batgirl)

Stephanie Brown از خانواده بتمن

Stephanie Brown از خانواده بتمن

استفانی براون چندین بار ارزش خود را در نقش‌های اسپویلر، بت گرل و رابین کمیک‌ها ثابت کرده است. استفانی براون دختر جنایتکاری به نام Cluemaster است که در ابتدای حضور خود در کمیک‌ها، نقش یک جنگجوی مبتدی به نام اسپویلر را بر عهده داشت. بعد از اسپویلر برای مدت زمان کوتاهی شخصیت رابین را ایفا کرد و پس از آن عنوان بت گرل را به خود اختصاص داد. زمانی که او در نقش رابین ظاهر شد، به دلیل نافرمانی توسط بتمن اخراج شده و دوباره به شخصیت اسپویلر خود بازگشت. اتفاقات متعددی برای او افتاد تا اینکه کاساندرا لباس بت‌گرل را رها کرد و استفانی جایگزین او شد.

براون و کین هر دو در کمیک های کارآگاه (Detective) عدالت را رعایت کردند و اکنون سریال‌های مقیاس کوچک‌تر خود را دارند اما این باید به عنوان شروعی برای حضور گسترده‌تر خانواده بتمن در داستان‌های دیگر باشد.

 Ace the Bat-Hound

 Ace the Bat-Hound

Ace the Bat-Hound

زمانی که به ابرقهرمانان یک همراه قابل اعتماد حیوان داده می‌شد، بزرگترین کارآگاه جهان اِیس، ایس سگ شکاری خفاشی (Ace the Bat-Hound) را به سرپرستی گرفت. این سگ کارآگاه دوست‌داشتنی، نژادهای مختلف در نمایشنامه‌های مختلف رسانه‌ها (از جمله ژرمن شپرد، ماستیف انگلیسی (English Mastiff) و گریت دین (Great Dane) در (Batman Beyond) داشته و در همه آن‌ها بسیار مفید بوده است اما آن‌چنان که تصور می‌شود Ace در کمیک‌ها وجود ندارد.

مسلماً او در داستان‌هایی با مقیاس کوچک‌تر حضور بیشتری داشته اما احتمالاً می‌توانست از عهده نقش‌های مکمل بیشتری در سریال‌های اصلی و غیره بر بیاید. توجیه اینکه یک کارآگاه نخبه یک دوست عالی داشته باشد که به او برای حل پرونده‌های نیازمند به حواس دقیق کمک می‌کند، نسبتاً آسان است.

Leslie Thompkins از خانواده بتمن

Leslie Thompkins

Leslie Thompkins

لزلی تامپکینز (Leslie Thompkins) یک شخصیت فرعی مبهم اما تقریبا تاثیرگذار و در مواقع ضروری پشتیبان بسیار خوبی برای بتمن بوده است. تامپکینز اغلب به عنوان یک دوست دیرینه خانواده وین و به تنهایی یک پزشک برجسته به تصویر کشیده می‌شد. بعد از اینکه والدین بروس وین در یک کوچه به ضرب گلوله کشته شدند، او نقش والدین جانشینی را مانند آنچه که آلفرد پنی‌ورث (Alfred Pennyworth) ارائه می‌کرد به عهده گرفت.

در نهایت، او به متحد قابل اعتماد بتمن تبدیل می‌شود زیرا می‌داند که او بروس وین است. تامپکینز می‌توانست در هر رسانه‌ای که مستقیماً مربوط به بتمن است، جذابیت بیشتری کسب کند زیرا به همان صورتی که آلفرد حس پدرانه دارد، او می‌تواند برای بروس نقش مادری داشته باشد اما او اغلب اوقات موقعیت درجه دو را می‌گیرد.

Kate Kane (Batwoman) از خانواده بتمن

Kate Kane (Batwoman) از خانواده بتمن

Kate Kane (Batwoman) از خانواده بتمن

اگرچه بت‌وومن در سال‌های اخیر پس از بازآفرینی مجددش از یک عاشق‌پیشه کم اهمیت در «Silver Age» کمیک‌ها بیشتر مطرح شده اما اخیراً دوباره مورد بی‌توجهی قرار گرفته است. در حالی که Silver Age او را در کمیک‌های بیش از حد مبتذل به عنوان یک عاشق‌پیشه تک بعدی برای بتمن استفاده می‌کرد، بازآفرینی مجدد کیت کین (Kate Kane) اساساً شخصیت او را به سمت بهتر شدن تغییر داد.

او از اقوام بروس وین از طرف مادرش است که نقش مهمی در کمیک‌های Detective مذکور به‌ عنوان دستیار رهبر با بتمن بر سر شوالیه‌های گاتهام ایفا کرد اما از زمان ابتکار «Infinite Frontier» دی‌سی، اوضاع به‌طور عجیبی آرام بوده است.

Cassandra Cain (Orphan/Batgirl)

Cassandra Cain (Orphan/Batgirl)

Cassandra Cain (Orphan/Batgirl)

بتمن بدون شک یکی از هنرمندان رزمی درجه یک دی سی است اما کسی که سزاوار زمان بیشتری برای درخشش است، دختر خوانده‌اش کاساندرا کین (Cassandra Cain) است. جدای از قدرت رزمی سطح‌ بالای او، کاساندرا کین به دلیل رشد شخصیتش تا کنون، شایسته توجه بیشتر در سری اصلی بتمن و جاهای دیگر است.

مانند دیگر شخصیت‌های کمتر شناخته‌شده خانواده بتمن او نقش‌های بیشتری را در سال‌های اخیر به‌عنوان یتیم و بت‌گرل دریافت کرده است اما پویایی دلگرم‌کننده‌اش با دارک نایت باید مستحق اختصاص زمان بیشتری باشد. متأسفانه Birds of Prey شخصیت او را به یک «مک گافین – MacGuffin – مک‌گافین به سرنخ یا ابزاری گفته می‌شود که بدون اهمیت ذاتی، به پیشبرد داستان کمک می‌کند» صرفا برای طرح داستانش تقلیل داد اما رشد او در کمیک‌ها، قابل روایت، دلخراش، پیروزمندانه و احساسی است.

Carrie Kelley (Robin) از خانواده بتمن

Carrie-Kelley-(Robin)

Carrie-Kelley-(Robin)

در حالی که فیلم The Dark Knight Returns اثر فرانک میلر (Frank Miller) یک کمیک بتمن است که به دلیل بازنویسی قهرمان اصلی آن در Elseworlds تحسین شده است، کری کلی یک شخصیت کمتر شناخته شده است. این محبوبیت تا حدودی به دلیل محدود بودن حضور او است اما به طور کلی ثابت کرده که در نقش رابین مفید است.

او بارها نشان داده که در این زمینه بسیار باهوش است، به خصوص که این دارک نایت از نظر فیزیکی در نقطه حساس‌تری در حرفه خود قرار داشت. شاید او این لباس را به عنوان نقش رابین اصلی به تن نکرده یا شاید یک نقش جایگزین است، هم‌چنین ممکن است به عنوان رابین جایگزین در دنیای دیگری تحت عنوان دی سی بلک لیبل قرار گیرد.

Lucas Fox (Batwing)

Lucas Fox (Batwing)

Lucas Fox (Batwing)

مسلماً داشتن تعداد زیادی اعضای خانواده بتمن که نماد بت را به هر شکلی به کار می‌برند، می‌تواند تا حدودی سطحی به نظر برسد اما لوکاس (یا لوک) فاکس یک متحد ماهر است که باید در مبارزه با شروران شهر گاتهام نماد بت را داشته باشد. لوسیوس فاکس (Lucius Fox) یک چهره کلیدی در خانواده بروس وین است زیرا دائماً به تخصیص منابع برای بتمن کمک می‌کند تا بتواند در برابر تهدیدات طاقت فرسای تبهکاران شانسی داشته باشد. لوکاس علاوه بر اینکه یک مهندس باهوش است، یک مبارز و تاکتیکیست عالی بوکسور MMA است و یک لباس سفارشی دارد که ویژگی‌های فیزیکی او را بهبود می‌بخشند.

Helena Bertinelli (Huntress) از خانواده بتمن

Helena Bertinelli (Huntress) خانواده بتمن

Helena Bertinelli (Huntress) خانواده بتمن

هلنا برتینلی، شخصیت ثانوی شکارچی (Huntress) در فضای لایو اکشن از طریق Birds of Prey مورد توجه قرار گرفته اما از آن زمان تاکنون هیچ فعالیتی برای معرفی بیشتر او انجام نشده است؛در حالی که نقش‌های او در کمیک‌ها می‌تواند از بهبودهایی برخوردار باشد. هلنا برتینلی نقش مکمل نسبتاً برجسته‌ای در قوس داستانی pre-New 52 در No Man’s Land داشت که به عنوان یک شخصیت جذاب و سرکش که در نهایت یک قهرمان برای مردم بود، ایفای نقش کرد.

سرکشی و میل او به داشتن چیزی برای اثبات به بتمن، شبیه دوست صمیمی خاصی بود که او زمانی داشت اما با چندین حضور مختلف و پراکنده، شکارچی بسیار متناقض نوشته شده است.

Helena Wayne (Robin/Batwoman)

Helena Wayne (Robin/Batwoman)

Helena Wayne (Robin/Batwoman)

برتینلی تنها هلنا در مولتی‌ورس دی‌سی نیست و هلنا وین (Helena Wayne) بخشی از پیوستگی‌های دیگر است، با این حال هیجان انگیزترین مورد، مسلماً تایملاینی است که در آن او – دختر بروس وین و سلینا کایل (Selina Kyle) – جانشین پدرش به عنوان بت‌وومن می‌شود. برخلاف بازنویسی کیت کین (Kate Kane) از ابرقهرمان، هلنا به معنای واقعی کلمه ادامه دهنده مسئولیتی است که بروس آغاز کرد.

او طبیعتاً در نقش رابین و شکارچی در زمین-۲ نیز ایفای نقش کرده است و باعث شده که این تغییر ناگهانی جالب در افسانه بتمن علاوه بر مجموعه اخیر بتمن/کت‌وومن، در دیگر تایملاین‌های Black Label بیشتر مورد توجه قرار گیرد. یک سریال تک نفره محدود بت‌وومن با حضور او در این نقش می‌تواند فرصت خوبی باشد.

Duke Thomas (The Signal)

Duke Thomas (The Signal) خانواده بتمن

Duke Thomas (The Signal) خانواده بتمن

مانند سایر اعضای خانواده بتمن سیگنال یکی دیگر از ابرقهرمانان و توسعه یافته گروه است که به شدت از نماد بتمن در شخصیت خود استفاده می‌کند. برخی می‌توانند این شخصیت را بی مزه بدانند اما مفهومی که در پشت شخصیت او وجود دارد، افزودگی جالبی به خانواده و شهر گاتهام ایجاد می‌کند.

دوک توماس توانایی فرا انسانی برای کنترل نور و سایه‌هایی که ایجاد می‌کند دارد و عملاً به عنوان نگهبان روز شهر عمل می‌کند. روی کاغذ، مطمئناً مکملی هوشمندانه برای شب زنده بودن بتمن است اما پتانسیل او کمی تلف شده است. طرفداران تا حد زیادی از این شخصیت لذت بردند اما پس از ایفای نقش به ظاهر مهم در راه‌اندازی مجدد The New 52 که توسط اسکات اسنایدر (Scott Snyder) اجرا شد، او در مقایسه با همراهانش با کمترین اثری در پس‌زمینه قرار گرفت.

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع: Screenrant

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

1 دیدگاه در حال حاضر

  1. عالی بود اما به نظر من باید جیسون تاد رو هم به این لیست اضافه می کردید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

10 عضو کمتر شناخته شده خانواده بتمن که شایسته توجه بیشتر هستند
  • نام : بتمن
  • خالق : بیل فینگر و باب کین
  • اولین اثر : شماره ۲۷ Detective Comics سال ۱۹۳۹
  • متعلق به کمپانی : دی سی
  • لقب ها : بروس وین، Caped Crusader، The Dark Knight
  • محل تولد : گاتهام
  • معروفترین آثار : The Killing Joke - The Dark Knight Returns - Year One - The Long Halloween - Death of Family
  • قابلیت ها : بزرگ‌ترین کارآگاه دنیا! - هوش بالا - مسلط به تقریبا تمامی هنرهای رزمی - در اختیار داشتن به‌روزترین فناوری‌ها
  • شغل : وارث و رییس کمپانی وین
  • حالت های دیگر : توماس وین (فلش‌پوینت) - تری مکگینیز (بتمن بیاند) - DAWNBREAKER
  • همکاران: رابین آلفرد جیمز گوردون زن گربه‌ای بت گرل
  • دشمنان: جوکر پنگوئن مستر فریز ریدلر دو چهره Bane