رتبه‌بندی ۱۰ مورد از خدایان قدرتمند دی سی در کمیک‌ها

رتبه‌بندی ۱۰ تن از قدرتمندترین خدایان جهان DC

جهان دی سی حاوی شخصیت‌هایی قدرتمند و خداگونه‌ هست. اما این بار می‌خواهیم به سراغ ۱۰ تن از خدایان قدرتمند دی سی برویم. با کافه کمیک در ادامه همراه باشید.

دی سی (DC) سرای موجودات و فرا انسان‌هایی هست که قدرت آن‌ها در ذهن یک انسان عادی نمی‌گنجد؛ از مرد پولادین کمیک‌ها و فیلم‌ها یعنی سوپرمن (Superman) گرفته، تا قدرتمندترین انسان فانی، شزم (Shazam)؛ البته بهتر هست برای این افراد، از لفظ قهرمانان زمینی استفاده کنیم، چراکه در مقایسه با عده‌ای از موجودات جهان دی سی، عددی به‌شمار نمی‌آیند و آن‌ها به راحتی می‌توانند دنیای قهرمانان محبوب را، روی سرشان خراب کنند و آب از آب تکان نخورد.

خدایان این جهان نه تنها قادر به انجام دادن اعمالی چون تغییر واقعیت و سفر در زمان هستند، بلکه گاهی واقعیت و جهان را آن‌طور که مطابق میل‌شان هست تغییر داده‌اند و باعث بروز این سوال شدند که آیا به‌خاطر حضور این موجودات کیهانی، آنچه که واقعیت (Reality) نامیده میشد، دیگر منسوخ شده؟

در این مقاله قصد داریم تا به ۱۰ تن از موجودات کیهانی بپردازیم که روبه‌رویی با هرکدام از آن‌ها برای هرکسی، می‌تواند گران تمام شود.

شماره ۱۰: Superboy-prime

پسر پولادینی که دیگر نقطه ضعفی ندارد و دیگر نمی‌تواند درباره‌ی قهرمان بودن، درست فکر کند. یک خطر کیهانی.

 

 

Superboy-prime را می‌توان یکی از آن دسته شخصیت‌های خاکستری دانست که نه تنها برای شرورهای دی سی، بلکه برای قهرمانان آن نیز مشکل ساز بوده. اگر سری ۱۲ جلدی Crisis on infinite earths را خوانده باشید، قطعا با سرگذشت او و همسفر شدنش با الکساندر لوثر (Alexander Luthor) آشنا هستید. او پس از بازگشتش به‌عنوان شخصی که دنیایش را از دست داده، دچار تغییرات بسیاری شده؛ به ویژه نوع نگاه او به‌عنوان یک قهرمان شکست خورده که بشدت تغییر کرده. Superboy-prime را می‌توانیم نسخه‌ای بسیار قوی‌تر از سوپرمن عادی بدانیم، چراکه برخلاف Kal-El، نسبت به کریپتونایت (kryptonite) ضعف از خود نشان نمی‌دهد. همچنین او موفق به شکستن مرز بین ابعادی شده که می‌توان این عمل او را بی‌مانند دانست. علاوه بر تمام این‌ها، او موفق به شکست گروه‌هایی چون Justice League of America، Doom Patrol و Teen Titans به‌صورت هم‌زمان شده.

شماره ۹: Volthoom

داشتن یکی از انگشترهای هریک از فانوس‌ها، خود قدرت بزرگی هست. حالا فکرش را کنید که یک نفر، قدرت تمام آن‌ها را در بر دارد

 

 

Volthoom به‌عنوان اولین فانوس (اولین کسی که قدرتی مانند فانوس سبز را در خدمت دارد) شناخته می‌شود که با استفاده از وسیله‌ای به نام فانوس سفر (Travel Lantern) توانایی سفر در زمان و مولتی ورس را دارد. او اولین کسی هست که توانست طیف وسیعی از قدرت‌های فانوس‌های مختلف را در یک انگشتر جای دهد و خودش را نیز حامل آن قرار دهد. به عبارتی دیگر، انگشتر او حامل قدرت‌های فانوس سبز (Green Lantern)، قرمز، زرد و باقی فانوس‌هاست که هرکدام قدرت الکترو مغناطیسی احساسی خاص خود را دارند؛ یکی از حس شجاعت قدرت می‌گیرد و دیگری با خشم. با تمام این اوصاف و قدرت‌های ویژه، روان و ذهن او به دلیل حمل چنین قدرت‌هایی بشدت آسیب می‌بیند و مشکل می‌آفریند. اما این موارد باعث نمی‌شود که او را یکی از خدایان قدرتمند دی سی ندانیم.

شماره ۸: Trigon

موجودی شیطان گونه که یکی از دشمنان اصلی Teen Titans به شمار می‌رود.

 

اگر اعضای تیم Teen Titan را بشناسید، قطعا با شخصیت ریون (Raven) و پدر شیطان مانند او که در سراسر جهان دی سی منفور هست، یعنی ترایگان (Trigon)، آشنایی دارید. خلقت ترایگان به قبل از بیگ بنگ برمی‌گردد. تصور می‌شود که ترایگان به‌خاطر ظاهر شیطان گونه‌اش، یکی از چندین ارباب جهنم بوده، اما حقیقت امر چیز دیگری‌ست. ترایگان در اصل یکی از چندین موجود فضایی از گونه‌ی The Devine هست. اعضای گونه‌ی او برای پاک کردن روح ترایگان، شیاطین بسیاری را از صدها کهکشان به نام Heart of Darkness فراخواندند، اما او در عوض قدرت آن شیاطین را جذب کرد به هیولایی چنین قدرتمند تبدیل شد. از قدرت‌های او می‌توان به جاودانگی، بازسازی مولکولی و دگردیسی اشاره کرد.

شماره ۷: Mr. Mxyzlplk

خدایان قدرتمند دی سی

 

Mr. Mxyzlplk را یکی از دشمنان سوپرمن می‌توان دانست که به مدت ۸۰ سال برای مردپولادین، مشکل‌سازی می‌کرد. محل زندگی اصلی او بُعد پنجم از جهان دی سی است؛ جهانی که قواعد فیزیک دنیای عادی در آن وجود ندارند و خبری از مفهوم زمان و مکان به شکلی که ما می‌دانیم، نیست. ممکن هست سوال شود که مگر او دارای چه قدرت‌هایی بوده که در این لیست جای گرفته؟ در جواب باید بگوییم، توانایی‌هایی چون سفر در زمان، مکان، ابعاد مختلف، جاودانگی، شکستن دیوار چهارم. همچنین او می‌تواند تنها با خواستن و اراده‌اش، هرچیزی که می‌خواهد را تحقق بخشد. مانند بزرگ و کوچک کردن سایز بدنش.

شماره ۶: Anti-Monitor

خدایان قدرتمند دی سی

فراموجودی که یکی از جذاب‌ترین سری داستان‌های دی سی را با خرابکاری‌هایش خلق کرد.

 

می توان گفت که Anti-Monitor یکی از تاریخی‌ترین و اثرگذارترین خدایان قدرتمند دی سی هست. او کسی بوده که پشت تمام داستان‌های Crisis on infinite earths حضور داشت و باعث تولد دوباره آفرینش و نابودی مولتی ورس و جهان‌های دیگر شد. اخیرا مشخص شده که او و برادرانش Monitor و World Forger فرزندان موجودی بسیار قوی‌تر به نام Perpetua هستند که مسئولیت خلق، بررسی و در صورت نیاز، نابودی مولتی ورس را بر عهده‌ دارند. علی رغم ظاهر بسیار بزرگش، قدرت اصلی او در کنترل و بخش کردن ضد ماده (Anti-Matter) است که به او امکان پاک کردن هرگونه موجود و جهانی را می‌دهد.

شماره ۵: Spectre

خدایان قدرتمند دی سی

 

Spectre در اصل تجسم فیزیکی انتقام خدایان هست که در قالب یک روح بسیار قدرتمند ظاهر شده و میزبان‌های مختلفی را برای خود برگزیده؛ به همین دلیل  اطلاعات موجود درباره‌ی او می‌گویند که نام Spectre به موجودات زیادی در جهان دی سی داده شده، اما این‌طور نیست. او میزبان‌های مختلف را به خود گرفته، اما تغییری در ذاتش ایجاد نشده. او از ورود ذات و مفهوم محبت به خودش جلوگیری کرد و ساخته شد تا به روح انسانی پیوند خورده شود، تا بتواند خشم خدایان بر انسان‌ها را کاهش دهد. Spectre در واقع فرشته‌ای به نام Aztar بوده که در زمان شورش در کنار لوسیفر (Lucifer) حضور پیدا کرد و سرانجام بخاطر اعمالش مورد مجازات خدایان قرار گرفت و در قالب یک بدن حبس شد.

شماره ۴: Doctor Manhattan

خدایان قدرتمند دی سی

موجودی عاری از هرگونه احساس و مملو از قدرت‌های اتمی بی‌پایان.

 

فرقی نمی‌کند از هواداران کمیک‌های دی سی هستید، یا فیلم‌های زک اسنایدر (Zack Snyder)، در هر صورت نام فیزیک‌دان معروفی که طی یک حادثه‌ی شبه اتمی، به قدرتی فرابشری و خداگونه دست پیدا کرد را شنیده‌اید؛ دکتر منهتن.

مبدا داستان‌های او و دیگر اعضای Watchmen، جهان کمیک بوکی آلن مور (Alan Moore) بود ولی نهایتا در سال ۲۰۱۶ با شروع فصل جدیدی از کمیک‌های دی سی با نام DC Rebirth، به جهان دیگر قهرمانان این دنیای وسیع ورود کردند، که یک نمونه‌ی مهم آن سری داستان ۱۲ جلدی Doomsday Clock به قلم جف جانز (Geoff John) هست. یکی از ویژگی‌های خداگونه‌ی دکتر منهتن، درک کردن انواع زمان و مکان درعین واحد بوده. یعنی شما می‌توانید زمان حال را درک کنید، آینده را پیش‌بینی کنید و گذشته را به یادآورید. او در هر سه بازه زمانی به طور واحد زندگی و همه‌شان را تجربه می‌کند. از دیگر توانایی‌هایش می‌توان به تغییر سایز، جاودانگی، تغییر شکل اشیا و سفرهای بین مکانی (تلپورت) اشاره نمود.

شماره ۳: Lucifer Morningstar

خدایان قدرتمند دی سی

شیطانی قدرتمند که در قالب انسانی جذاب مسخ شده.

 

ماجرای خلقت لوسیفر به قبل از شکل گیری جهان دی سی بازمی‌گردد. نام اصلی او Samael هست و قبل از فرم انسان‌گونه‌اش، در اصل یکی از فرشتگان بهشت و فرزند The presence بوده؛ اما به دلیل جنگی که علیه بهشت و پدر خود راه می‌اندازد، سرانجام از بهشت اخراج و به سرزمینی متروک و خشک تبعید می‌شود که بعدها جهنم نامیده شد. جالب هست بدانید که خالق شخصیت لوسیفر، از فرشته‌ای نافرمان به همین نام در کتاب انجیل تاثیر گرفته و سپس ایده‌ی او و چنین داستانی به ذهنش رسیده. علاوه بر دانش بینهایت او، از توانایی‌هایش می‌شود به «کرونوکنسیس» یا به عبارتی توانایی دستکاری زمان، تغییر واقعیت و نیروهای خارجی به اراده‌ی خودش، اشاره کرد. این توانایی‌ها او را در لیست چندتن از قوی‌ترین شخصیت‌ها و همینطور خدایان قدرتمند دی سی قرار می‌دهد.

شماره ۲: Perpetua

خدایان قدرتمند دی سی

پیش‌تر که راجع به Anti-Monitor و برادرانش صحبت ‌می‌کردیم، به مادر آن‌ها اشاره‌ای کردیم. می‌توانم به شما بگویم که تمام شرورهای داستان‌های Crisis محور کمیک‌های دی سی، عروسک خیمه شب بازی‌ای بیش نبودند، و تمام اقدامات آن‌ها، توسط یک نفر برنامه ریزی شده بود؛ تهدیدی کیهانی به نام perpetua. یکی از خدایان قدرتمند دی سی که قصد تصرف، نابود سازی و خلق دوباره مولتی ورس و حکم‌فرمانی بر آن را دارد. تمام شرورهای دیگر دی سی که می‌شناسید را کنار بگذارید. غایت تمام این دشمنان و موجودات کیهانی و زمینی، کسی نیست جز perpetua.

شماره ۱: The Presence

خدایان قدرتمند دی سی

خدای خدایان در جهان دی سی.

 

اگر مارول (Marvel) کاراکتر The One Above all را دارد، و کمیک‌های ایمج (Image) شخصیت Mother را، آن کسی که در دی سی می‌توان به‌عنوان قادر مطلق و قدرت برتر و شماره یک نامید، کسی نیست جز The Presence؛ او نه تنها منشا خلقت و آفرینش در جهان دی سی، بلکه عامل انرژی گرفتن و زنده ماندن مولتی ورس نیز هست. در واقع او خدای خدایان دی سی هست. نکته‌ی جالب درباره‌ی او این بوده که حضور زیادی در کمیک‌ها ندارد، و فقط در گوشه کنارهایی ظاهر شده، تا ابهت و منحصر بودن خود را حفظ کند. درباره‌ی قدرت او تنها می‌توان گفت که خود منشا تمام قدرت‌ها، انرژی‌ها و توانایی‌ها در جهان دی سی هست. کسی که اگر نباشد، مانند آن هست که جهان دی سی به طور کامل خاموش شده باشد.

امیدوارم که از این مقاله لذت برده باشید و با ۱۰ تن از خدایان این جهان، آشنایی پیدا کرده باشید. شما درباره‌ی کدام یک از آن‌ها اطلاع دارید؟ آیا کمیک مورد علاقه‌ای از آن‌ها خوانده‌اید؟ برای ما بنویسید.

برای آخرین مقالات کمیک بوکی، با کافه کمیک همراه باشید.

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

Bring it on!

3 دیدگاه در حال حاضر

  1. سلام و عرض ادب به آقای قاسمی، بنظر من ، کاراکتر هایی مثل تریگون آنتی مانیتور مستر میکسیزپیتلیک پریپتوا وولتوم سوپربوی پرایم یا حتی دکتر منهتن تو تاپ ۱۰ قرار نمیگیرند درسته مه نسبت به لیگ عدالت سوپرمن وووووو قویتر هستند ولی مثلا پرپتوا از لوسیفر قویتر نیست یا اصن جایی کاراکتری مثل مایکل دمیورگوس یا شیطان وحشی عظیم خالی بود حالا من نمی دونم که شما خودتان این مطلب را نوشته اید یا ترجمه کردید

  2. سلام و عرض ادب خدمت جناب آقای قاسمی، بسیار آرتیکل مفیدی بود ،من اسم پرپتوآ رو شنیده بودم ولی اطلاعات جامعی ازش نداشتم جالبه که بدونید پرپتوآ در اسپانیایی به معنای زندگی هست ،به نظرم کاراکتر هایی مثل مایکل دمیورگوس پسر خدا و فرشته عالی رتبه و برادر لوسیفر یا حتی دخترش الین بلاک که تو کمیک های لوسیفر معلوم شد که جانشین پرزنس هست می تونستن تو لیست باشن ، سوپرمن پرایم وان میلیون هم میتونست باشه ، قدرتمند ترین نسخه سوپرمن که در یک میلیون سال آینده زندگی می کند که پس از درگیری با خورشید نیمه کامپیوتری شیطانی، سولاریس به درون اون فرو رفت و در یک میلیون سال بعد بیرون اومد و دوباره لوئیس لین و جان کنت پسرش و پدرخوانده و مادرخوانده اش جاناتان کنت و مارتا کنت رو به همراه کریپتون و مردمانش آفرید فانتوم استرنجر هم لیاقت بودن در این لیست رو داشت یا حتی شیطان وحشی عظیم (گریت بیست اویل) که یکی پایین تر از همه ی دی سی هست (دشمن والای همگان مارول) میتونست توی این لیست باشه اون اینقدر قدرتمند بوده به بهشت حمله کرد و فرشته ها رو کشت و انقدر اوضاع وخیم شده بود که حتی شیاطینی مثل ازازل و بعل الذباب و لوسیفر برای دفاع از بهشت دست به کار شدند ولی اون ها هم شکست خوردند تا اینکه پرزنس به زور تونست بکشتش، بازم ممنون بابت مطلب مفیدتون

  3. سلام، منهتن و پرپچوا تو یه سطحن،
    پرزنس و لوسیفر و میکائیل تو ورتیگو هستن که بعضیا میگن ورتیگو از مگاورس پایین تره که منهتن و پرپچوا مگاورسال بینهایتن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

رتبه‌بندی ۱۰ مورد از خدایان قدرتمند دی سی در کمیک‌ها
  • نام: دی سی یا .Detective Comics, Inc
  • سال تاسیس: 1934
  • موسس: مالکوم ویلر-نیکلسون
  • کشور: ایالات متحده آمریکا
  • حوزه فعالیت: نشر و تولید کتاب‌های مصور
  • درآمد: طبق گزارشات در سال ۲۰۲۰، ۱/۲۸ میلیارد دلار