باهوش ترین شخصیت های کمیک های دی سی

Smartest Humans In DC Comics

دنیای جذاب کمیک‌های DC، باهوش ترین شخصیت های انسانی و غیرانسانی را در دل خود جای داده است. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی این شخصیت‌ها بپردازیم.

این لیست شامل افرادی می‌شود که از لحاظ هوش در دنیای دی سی، قطعاً یک سر و گرد بالاتر از بقیه قرار می‌گیرند. این امر زمانی دیوانه‌کننده می‌شود که متوجه می‌شویم آنان هنوز از ویژگی‌های فیزیکی گذشته خود برخوردارند!

صحبت درباره‌ی باهوش‌‌ ترین شخصیت ها در دنیایی از جنس کمیک، کمی پیچیده است. بخشی از مشکل اینجاست که بسیاری از این اشخاص باهوش، به لطف انواع تصادفات، تغییرات و قدرت‌هایی که پشت سر گذاشته‌اند، دیگر نمی‌توانند به طور کامل در دسته انسان‌ها قرار بگیرند اما با این حال آن‌ها هنوز از نظر فنی در رده انسان طبقه‌بندی می‌شوند، بنابراین می‌توانند بخشی از مقاله ما باشند. در ادامه شما را با این نوابغ آشنا خواهیم کرد.

10) پروفسور Ivo، مخترعی درخشان!

پروفسور Ivo، مخترعی درخشان!

پروفسور Ivo، مخترعی درخشان!

اگر پروفسور آنتونی آیوو فقط یک Amazo را در کارنامه خود داشت و تا آخر عمر به آن افتخار می‌کرد، باز هم حرفی در درخشان بودن پیشه او باقی نمی‌ماند؛ چه برسد به اینکه او مسئول ایجاد اشکال گوناگونی از زیست‌های مصنوعی و قطعات جالب فناوری نیز است. اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، هیچ یک از این‌ها نمی‌تواند به اندازۀ موفقیت Amazo سروصدا به‌ پا کند. این ربات توانایی تقلید همزمان از توانایی‌های مافوق بشری کل Justice League (لیگ عدالت) را دارد. این امر تنها با در نظر گرفتن این موضوع که استانداردهای هر کسی متفاوت است، بسیار اعجاب‌انگیز به‌نظر می‌رسد.

9) هرگز Ted Kord را دست‌کم نگیرید!

Ted Kord

Ted Kord

مخترع، میلیونر و صنعتگر تد کرد کلاه‌های زیادی بر سر دارد. از جمله این‌که ابرقهرمانی است که به نام بلو بیتل (blue Beetle) شناخته می‌شود. زمانی که کرد پوشش ردا مانندش را از پیشینیان خود گرفت، فاقد قدرت اسکراب (منبع اصلی قدرت‌های بلوبیتل) مرموز بود، خوشبختانه این موضوع نتوانست مانع او شود.

تد طیف باورنکردنی از ابزارها، سلاح‌ها و وسایل نقلیه را اختراع کرده است که همگی زمینه آبی داشته و یا مرتبط با سوسک بودند. با این حال بسیاری از مردم هوش کرد را دست‌کم می‌گیرند؛ تا حدودی به این دلیل که او بخش زیادی از وقت خود را با دوستش Booster Gold می‌گذراند.

8) Barbara Gordon ثابت کرد که مغزها برتر از ماهیچه‌ها هستند!

Barbara Gordon

Barbara Gordon

سفر باربارا گوردون یک سفر دشوار بوده است. باربارا به عنوان دختر کمیسر گوردون، با زندگی در خطر غریبه نبود اما وقتی تصمیم گرفت بَت‌گرل (Batgirl) شود و در کنار بتمن با جنایت مبارزه کند، همه چیز را به سمت و سوی دیگری کشاند.

جوکر به طرز وحشیانه‌ای او را مجروح کرد و پاهایش فلج شد؛ سپس او به اوراکل (کسی که در اساطیر یونان اتفاقات به او الهام می‌شوند) تبدیل شد. این شخص مغز متفکر پشت‌ صحنه عملیات خانواده خفاشی بود. باربارا گوردون بدون تردید بارها ثابت کرده که هوش چیزی است که در مسیر این کار بیش از هر چیزی اهمیت دارد.

7) Lex Luthor شیطان است، نه احمق!

Lex Luthor

Lex Luthor

وقتی نوبت به نبرد مداوم او علیه سوپرمن می‌رسد، نمی‌توان گفت انگیزه‌ی لکس لوتر، بیشتر از روی حسادت است یا خودخواهی. صرف‌نظر از این‌که پاسخ درست کدام است، بعید است که او به حس خود اعتراف کند؛ هر چند که رفتار او می‌توان متوجه خودخواهی شد.

لکس قطعاً یکی از باهوش‌‌ترین و جاه‌طلب‌‌ترین افراد روی زمین است. او چندین بار با سوپرمن مبارزه تن به تن کرده و قدرت خود را نشان داده است. درست است که او از نظر قدرت فیزیکی با Man of Steel یکسان نیست اما باهوشی او را نمی‌توان نادیده گرفت.

6) ذهن بتمن این است که «چرا او برنده می‌شود»!

بتمن یکی از باهوش ترین شخصیت ها

بتمن یکی از باهوش ترین شخصیت ها

پس از اینکه والدین بروس مقابل چشمان او به قتل رسیدند، Bruce Wayne آسیب‌دیده تصمیم گرفت تا خود را به یک ماشین مبارزه با جرم و جنایت تبدیل کند. او خود را به یکی از بزرگ‌ترین مبارزان روی کره‌ی زمین تبدیل کرد و برخی از چشم‌گیرترین ابزارهای تکنولوژی را توسعه داد. علاوه بر این، بتمن ممکن است درخشان‌‌ترین استراتژیست روی زمین نیز باشد. به نظر می‌رسد این مرد برای هر احتمال ممکنی، طرح و برنامه‌ای از پیش تعیین‌شده در نظر دارد و جنگیدن انسان در میان هیولاها و خدایان مستلزم چندین استراتژی خوب برای زنده ماندن است.

5) Ozymandias از هر نظر بهتر از یک انسان کامل است!

Ozymandias

Ozymandias

در دنیای واچمن‌ (Watchmen) نیروی غالب تا حد زیادی دکتر منهتن است. او قدرتمندترین موجود در آن جهان است. بخش اعجاب‌برانگیز در تمام این ماجرا این است که اوزیماندیاس ممکن است هنوز از انسان به خدا تبدیل شده باهوش‌تر باشد. اوزیماندیاس از منظر فیزیکی یک Peak Human (بالاترین وضعیت جسمی و روحی برای یک انسان) در نظر گرفته می‌شود؛ از دیدگاه هوش او بسیار برتر از آن است. در حالی که برنام او برای کمک کردن به جهان شک‌ برانگیز بود اما هنوز هم کاملاً مبتکرانه به نظر می‌رسد.

4) مغز چیزی است که از یک دانشمند فوق هوشمند باقی مانده است!

The Brain

این مورد یکی از آن موقعیت‌هایی است که شخصی هنوز انسان بوده اما مطمئناً دیگر به آن صورت به‌نظر نمی‌آید. یک دانشمند حسود، تلاش می‌کرد مرد تبدیل‌شده به مغز را بکشد؛ بنابراین فقط ذهن او زنده ماند و به عنوان یک برنامۀ کامپیوتری نگهداری شد. مغز (The Brain) به هر شکلی هم که به‌ نظر برسد، یک انسان است. آزمایش‌های او به خلق موجودی به نام Monsieur Mallah انجامید؛ گوریل باهوشی که به عنوان متحد، دوست و محافظ مغز عمل می‌کند. با این حال رسیدن به پاسخ این سوال که چرا او خود را به بدنی کاربردی‌تر تبدیل نکرده، سخت است.

3) Cyborg، یک مرد فلزی باهوش!

Cyborg

Cyborg

یک تصادف با تبدیل شدن شخصی به سایبورگ (یک فرد خیالی یا فرضی که توانایی‌های جسمانی‌اش فراتر از محدودیت‌های عادی انسان است که این توانایی‌ها توسط عناصر مکانیکی تعبیه‌شده در بدن گسترش می‌یابد) به پایان رسید. زمانی که ویکتور استون به طرز وحشیانه‌ای مجروح شد، آزمایش‌های مخاطره‌آمیز پدرش به او فرصتی دوباره برای زندگی داد و او را به یک قهرمان اصلی دی سی تبدیل کرد.

اما همان‌طور که می‌دانید سیب معمولاً با کمترین فاصله از درخت، پای آن می‌افتد. سایبورگ نیز مانند پدرش یک نابغه است. داشتن کامپیوتری که به مغز او متصل شده، مطمئناً کمترین آسیبی به این وضعیت وارد نکرده است.

2) Mr. Terrific تنها یک نام نیست!

Mr. Terrific یکی از باهوش ترین شخصیت ها

Mr. Terrific یکی از باهوش ترین شخصیت ها

وقتی صحبت از بهترین بودن یک انسان به میان می‌آید، مرد فوق‌العاده نمونه‌ای است که بسیاری از افراد می‌خواهند مانند او باشند. او به لطف یک عمر آموزش از هر نظر یک انسان عالی است اما هوش او را نمی‌توان دست کم گرفت.

Michael Holt (مایکل هولت یک ابرقهرمان تخیلی است که در کتاب‌های کمیک آمریکایی منتشرشده توسط دی سی ظاهر می‌شود. او دومین شخصیتی است که پوشش Mister Terrific را بر عهده گرفته است) علاوه بر این‌که یک نمونۀ فیزیکی قابل توجه است، در سطوح دیگری نیز می‌درخشد. او یک مخترع، دانشمند و یک آینده‌ پژوه در بالاترین درجه است. اگر او در دنیای مارول حضور داشت، Tony Stark به گونه‌ای باورنکردنی به او حسادت می‌ورزید.

1) یکی از باهوش ترین شخصیت ها Ray Palmer

ری پالمر باهوش ترین شخصیت

ری پالمر باهوش ترین شخصیت

وقتی صحبت از درخشان بودن به میان می‌آید، ری پالمر چیزی بیشتر از آن‌چه که نشان می‌دهد، است اما ترفند اصلی او هنوز هم بسیار چشمگیر است. توانایی‌های او در تغییر اندازه قابل مقایسه نیست و حتی هنک پیم بزرگ و پیم پارتیکل‌های را شرمنده می‌سازد. بیش از این پالمر یک نابغۀ با درک کامل و شهودی از انواع رشته‌های علمی است. قدرت‌های او عالی هستند اما مانند بتمن، ذهن او چیزی است که او را برای مخالفانش بسیار خطرناک می‌کند.

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

باهوش ترین شخصیت های کمیک های دی سی
  • نام: دی سی یا .Detective Comics, Inc
  • سال تاسیس: 1934
  • موسس: مالکوم ویلر-نیکلسون
  • کشور: ایالات متحده آمریکا
  • حوزه فعالیت: نشر و تولید کتاب‌های مصور
  • درآمد: طبق گزارشات در سال ۲۰۲۰، ۱/۲۸ میلیارد دلار