10 فیلم مدرن براساس کتاب های کمیک که ساخته دی سی یا مارول نیستند

کینگزمن

مارول و دی سی روی باکس آفیس سلطه دارند اما آن‌ها تنها کمپانی‌های سازنده فیلم‌های کمیک بوکی نیستند. شخصیت‌های مهمی از دل کمیک بوک‌ها پا به پرده نقره ای گذاشته که متعلق به دنیای مارول و دی‌سی نبودند و در این مقاله قصد داریم آن‌ها را معرفی کنیم.

شاید همه مایل نباشند فیلم ابرقهرمانی دی سی یا مارول را تماشا کنند. مارول و دی سی هر دو کتاب‌های کمیک و شخصیت‌های خوبی دارند ولی گاهی اوقات مردم شخصیتی می‌خواهند که قابل درک‌تر باشد یا حداقل می‌خواهند شخصیتی بدون شنل ببینند!

10- بلوند اتمی بر اساس سردترین شهر

بلوند اتمی

بلوند اتمی

آنتونی جانستون و سام هارت کتاب کمیک سردترین شهر را در سال 2012 با کمک انتشارات اونی منتشر کردند. این کمیک قرار بود اولین کتاب از سری داستان‌های جاسوسی جنگ سرد باشد و در نهایت پیش درآمدی به نام سردترین زمستان برای آن نوشته شد.

تقریبا یک سال پس از انتشار سردترین زمستان، شارلیز ترون نقش بلوند اتمی را در اقتباسی از سردترین شهر بازی کرد. در فیلم بلوند اتمی شارلیز ترون نقش مامور ام آی 6، لورن براتون را بازی می‌کند که برای بازیابی فهرستی از ماموران دوجانبه به برلین فرستاده می‌شود. این فیلم به کارگردانی جان لیچ موفقیت چشمگیری داشت و دنباله این فیلم در دست تولید است.

9- بلادشات یکی از شخصیت‌های اصلی کتاب‌های کمیک ولینت

بلادشات

بلادشات

هر ابرقهرمانی از دی سی یا مارول نمی‌آید. دنیای کمیک‌های ولینت از اواخر دهه 1980 وجود داشته و حضور شخصیت قاتلشان بلادشات به سال 1992 برمی‌گردد. در فیلم، وین دیزل نقش قهرمان فیلم بلادشات را بازی می‌کند، سرباز سابقی که برای تبدیل شدن به یک مامور برای شرکت تکنولوژی Rising Spirit تحت شستشوی مغزی آن‌ها قرار گرفته است.

به او نانوبات‌های ویژه‌ای داده شده که به او اجازه می‌دهد به سرعت از هر جراحتی رهایی یابد و بعلاوه آن قدرت فوق العاده‌ای هم دارد اما او دائما نیاز به شارژ مجدد پیدا می‌کند. فیلم بلادشات در مارس 2020 اکران شد و به دلایل واضح در گیشه عملکرد افتضاحی داشت و دو هفته پس از اکران به شبکه‌های استریم اضافه شد. به امید روزی که سایر قهرمانان کتاب‌های مصور ولینت نیز بتوانند فیلم های خود را داشته باشند.

8- فیلم “من غول‌ها را می‌کشم” با کتاب کمیک شروع شد

من غول ها را میکشم

فیلم من غول ها را میکشم

“من غول‌ها را می‌کشم” یک سری کتاب کمیک موفق بود که سال 2008 توسط Image Comics جو کلی و کن نیمورا منتشر شد و یک کتاب کمیک عالی برای طرفداران داستان‌های فانتزی بود. قهرمان داستان باربارا تورسون است، کودک تنهایی که خیالاتش در واقعیت او رخنه کرده است.

تقریبا یک دهه بعد، من غول‌ها را می‌کشم به عنوان فیلمی با بازی مدیسون ولف در نقش باربارا تورسون اکران شد. مانند کمیک، این فیلم فانتزی و واقعیت را با هم ترکیب می‌کند زیرا باربارا بیشتر وقت خود را دور از مردم گذرانده و سعی می‌کند از خانه خود در برابر غول‌های خطرناک محافظت کند.

7- کینگزمن در ابتدا به عنوان کمیک سرویس مخفی شناخته می‌شد

کینگزمن

کینگزمن

در بین تمام مجموعه‌های کمیک غیر دی سی یا مارول، کینگزمن از نظر محبوبیت کمیک بی‌تردید موفق‌ترین نمونه است. کتاب کمیک توسط دیو گیبونز و مارک میلار نوشته شد و تا زمان اکران فیلم با نام سرویس مخفی شناخته می‌شد و بعد از اکران فیلم نیاز به تغییر اسم داشت. این مجموعه کمیک یکی از مجموعه‌های بزرگتر مارک میلار مانند خواسته (Wanted) یا کیک اس (Kick-Ass) نبود، اما کینگزمن تبدیل به یک فرنچایز تمام عیار شده است.

اولین فیلم کینگزمن روی اگی، روی مرد جوان بی هدفی تمرکز می‌کند که وقتی به کینگزمن (یک سازمان جاسوسی که از بریتانیا در برابر سازمان‌های تروریستی محافظت می‌کند) وارد می‌شود، برای خود هدفی پیدا می‌کند. موفقیت فیلم اول که بیش از 400 میلیون دلار در گیشه فروخت، منجر به تولید دو فیلم بعدی شد.

6- من، فرانکنشتاین برگرفته از کتاب های کمیک بود

من فراکشتاین

من، فرانکنشتاین

من، فرانکشتاین در اصل یک کتاب کمیک دیجیتالی از کوین گرویو بود که از طریق انتشارات خودش منتشر شد. مردم ممکن است گرویو را از کمک او در نوشتن فیلم اول جهان زیرین (Underworld) بشناسند، یا ممکن است او را به عنوان خالق قهرمان مارول آبی بشناسند.

من، فرانکشتاین که در سال 2014 اکران شد، ستاره فیلم شوالیه تاریکی، آرون اکهارت را در نقش آدام فرانکنشتاین که با اسم آدام شناخته می‌شود، در خود دارد. آدام پس از به وجود آمدنش در اواخر دهه 1700 قرن‌ها صرف مبارزه با شیاطین کرد تا از خود و جامعه محافظت کند. این فیلم علیرغم داستان هوشمندانه‌اش، نقدهای ضعیفی دریافت کرد و حدود 76 میلیون دلار در گیشه فروخت که کمی بالاتر از بودجه 65 میلیون دلاری آن بود.

5- قطبی به عنوان یک کمیک اینترنتی شروع شد

قطبی

قطبی در سال 2012 شروعی فروتنانه به عنوان یک کمیک اینترنتی توسط کاریکاتوریست ویکتور سانتوس داشت. قطبی که یک کمیک ماجراجویی نوآر است یک هیتمن مسن‌تر به نام بلک کیزر (Black Kaiser) که مجبور می‌شود برای دفاع از خود در برابر سایر قاتلان بازنشسته شود، را دنبال می‌کند. این کمیک اینترنتی توسط Dark Horse Comics به یک کتاب کمیک کامل تبدیل شد و در نهایت توسط نتفلیکس در سال 2019 به یک فیلم تبدیل شد.

بازیگران قطبی شامل مدز میکلسون در نقش بلک کیزر / دانکن ویزلا (Duncan Visla) و ونسا هاجنز در نقش کامیل بودند اما حضور بازیگران با استعداد باعث نجات این فیلم نشد. مانند بسیاری از فیلم‌های نتفلیکس، قطبی به عقیده منتقدان یک شکست بود و در راتن تومیتوز امتیاز ۱۹٪ را به دست آورد.

4- فیلم آخرین روزهای جنایت آمریکایی در ابتدا کمیک استودیوی رادیکال بود

آخرین روزهای جنایت آمریکایی

آخرین روزهای جنایت آمریکایی یک کتاب کمیک نوشته ریک ریماندر و گرگ توچینی است که در سال 2009 منتشر شد. اغلب مدتی طول می‌کشد تا یک داستان به یک فیلم تبدیل شود و این کمیک در نهایت در سال 2020 به عنوان یک فیلم منتشر شد. داستان از این قرار است که دولت آمریکا با نصب دستگاه‌هایی بر روی شهروندان، کنترل آن‌ها را در دست می‌گیرد که این کنترل سبب می‌شود دولت امکان ارتکاب جرم را از آن‌ها سلب کند.

آخرین روزهای جنایت آمریکایی با اکران پس از اعتراضات سال 2020 علیه خشونت پلیس در بدترین زمان ممکن پخش شد. فیلم‌های نتفلیکس به ندرت نقدهای خوبی دریافت می‌کنند، اما آخرین روزهای جنایت آمریکایی یکی از معدود فیلم‌هایی است که امتیاز 0% را در راتن تومیتوز به خود دیده است.

3- رامبل بر اساس هیولای روی تپه ساخته شد

رامبل

هیولا روی تپه یک کتاب کمیک اثر راب هارل بود که در دهه 1860 در انگلستان اتفاق می‌افتد. در این کمیک هر شهر یک هیولا در خارج از خود دارد که مسئول “ترسیدن” شهر و ایجاد درآمد گردشگری می‌شود. رامبل از این مفهوم اساسی استفاده کرده و ایده کشتی گرفتن را به آن اضافه می‌کند که باعث می‌شود هیولاها به عنوان “هیولای کشتی گیر” به رقابت بپردازند.

این فیلم که توسط WWE تولید شده است، کشتی گیران معروفی از جمله Tribal Chief رومن رینز و The Man بکی لینچ را به عنوان صداپیشه دارد. این فیلم در ابتدا برای اکران در ژانویه 2021 برنامه ریزی شده بود، چندین بار به تعویق افتاد و در نهایت در پارامونت پلاس منتشر شد.

2- نگهبانانی از دیرباز، زاییده ذهن، یکی از مشهورترین نویسندگان واندروومن است

نگهبانانی از دیرباز

گرگ روکا یکی از پرکارترین نویسندگان کتاب های کمیک با دو خط داستانی تحسین برانگیز در واندروومن است و با زمین هیچکس (No Man’s Land)، یکی از محبوب‌ترین داستان‌های بتمن درگیر بوده اما او همچنین به خاطر نوشتن کمیک‌های مستقلی مانند استامپ تاون و نگهبانانی از دیرباز که بر داستان قدیمی سفر در سرتاسر دنیا و انجام کارهای خوب تمرکز می‌کند، نیز شهرت دارد.

نتفلیکس کمیک‌های روکا را به فیلمی در سال 2020 با بازی شارلیز ترون و بازیگر بارون موردو از فیلم دکتر استرنج، چیوتل اجیوفور تبدیل کرد. این فیلم یکی از محبوب‌ترین فیلم های روی این پلتفرم هم از سوی منتقدان و هم از سوی بینندگان بود و دنباله آن هم اکنون در دست ساخت است.

1- اسکات پیلگریم علیه جهان، داستان اسکات پیلگریم را در یک فیلم خلاصه کرد

اسکات پیلگریم

اسکات پیلگریم

مجموعه کتاب‌های کمیک اسکات پیلگریم اثر برایان لی اومالی یکی از بزرگترین دستاوردهای کمیک‌های مستقل در دهه 2000 میلادی است. تمرکز این کمیک‌ها بر قهرمانی به همین نام است، یک موسیقیدان که برای شکست دادن “هفت دوست سابق شرور” دختری که بسیار دوستش دارد به چالش کشیده شده است تا آن دو بتوانند راحت قرار بگذارند.

اسکات پیلگریم در شش جلد منتظر شد و هنر شگفت انگیز اومالی با هر جلد بهتر می‌شد. فیلم اسکات پیلگریم در برابر جهان این داستان را در یک فیلم خلاصه می‌کند که قصیده‌ای برای بازی‌های ویدیویی، موسیقی و مانگا است. فیلم در گیشه فروش افتضاحی داشت اما در سال‌های بعد به یک فیلم کلاسیک تبدیل شد.

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع: cbr

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.