10 کمیک اول مارول | با اولین قهرمان های مارول آشنا شوید

اولین قهرمان های مارول

مارول کمیک‌های ابرقهرمانی خود را با سری چهار شگفت انگیز شروع کرد. با کافه کمیک همراه باشید تا با اولین قهرمان های مارول و کمیک‌هایشان آشنا شوید.

اولین قهرمان های مارول نفسی تازه در دنیای کتاب‌های کمیک بودند. در زمانی که ابرقهرمانان ایده‌آل بودند، مارول شخصیت‌های پیچیده‌ای را معرفی کرد که درگیری‌ها و نقص‌های قابل ارتباط با خواننده داشتند. این قهرمانان در دنیایی زندگی می‌کردند که اغلب تلخ و واقع‌گرایانه بود و خوانندگان از آن ها سیر نمی‌شدند.

۱۰ سری اول کتاب‌های کمیک ابرقهرمانی از مارول صحنه را برای آن‌چه که به یکی از بزرگ‌ترین و تاثیرگذارترین فرنچایزها در تاریخ فرهنگ عامه تبدیل شد، آماده کرد. از چهار شگفت انگیز، اولین کتاب کمیک مارول که شامل خانواده‌ای از ابرقهرمانان است تا دانش آموز دبیرستانی که تبدیل به مرد عنکبوتی شد، تخیل خوانندگان در تمام سنین را به خود جلب کرد.

اولین قهرمان‌های مارول فقط سرگرم کننده نبودند. آن‌ها پیشگام بودند. مارول با معرفی قهرمانانی که اشتباه می‌کردند و میشد با آن‌ها ارتباط گرفت، طرز فکر مردم در مورد کمیک‌ها را تغییر داد و راه را برای چشم‌انداز ابرقهرمانی متنوع و فراگیر امروزی هموار کرد.

10- چهار شگفت انگیز (Fantastic Four)

اولین قهرمان های مارول : چهار شگفت انگیز

اولین قهرمان های مارول : چهار شگفت انگیز

 

اولین قهرمان های مارول در کتاب‌های کمیک چهار شگفت انگیز بودند که توسط استن لی (Stan Lee) و جک کربی (Jack Kirby) خلق شدند. انتشار اولین شماره Fantastic Four، ورود مارول کامیکس به ژانر ابرقهرمانی را رقم زد و لحظه‌ای به یاد ماندنی برای این صنعت بود.

داستان شماره اول این کمیک حول محور چهار نفر بود که با یک موشک آزمایشی پروازی غیرمجاز را آغاز کردند. این گروه متشکل از یک دانشمند، بهترین دوستش، نامزدش و برادر کوچکترش بود. آن‌ها در طول پرواز در معرض پرتوهای کیهانی قرار گرفتند که به آن‌ها قدرت‌های فوق العاده داد.

چهار شگفت انگیز به سرعت به عنوان اولین خانواده کمیک‌های مارول شناخته شد و سفر آن‌ها به عنوان کاوشگر و ابرقهرمان در صفحات مجموعه کتاب‌های کمیک شرح داده شد.

یکی از چیزهایی که چهار شگفت انگیز را از دیگر تیم‌های ابرقهرمانی متمایز می‌کرد، ارتباط آن‌ها به عنوان یک خانواده بود. هر کدام شخصیت‌های متفاوت و اغلب نظرات متفاوتی داشتند که منجر به درگیری بین گروه می‌شد. با این حال در نهایت آن‌ها همیشه برای مبارزه با شر و نجات جهان گرد هم می‌آمدند.

چهار شگفت انگیز با وجود معرفی بیش از ۶۰ سال پیش تا به امروز محبوب باقی مانده‌اند. طرفداران مشتاقانه منتظر حضور آن‌ها با دنیای سینمایی مارول بوده‌اند که سرانجام در سال‌های آینده اتفاق خواهد افتاد. چهار شگفت انگیز با قدرت‌های منحصربه‌فرد، روابط پویا و ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز خود، مطمئناً برای سال‌های آینده هم‌چنان مخاطبان را مجذوب خود خواهند کرد.

9- داستان‌های هیجان انگیز (Tales to Astonish)

داستان‌های هیجان انگیز (Tales to Astonish)

داستان‌های هیجان انگیز یک مجموعه کتاب کمیک است که جایگاه مهمی در تاریخ اولین قهرمان های مارول دارد. این مجموعه در ابتدا یک گلچین علمی-تخیلی بود که شامل داستان‌های مختلف عجیب و غریبی می‌شد که به ناشناخته‌ها می‌پرداختند و اغلب با پیامدهای فاجعه‌باری همراه بودند. هر شماره به خوانندگان نوید یک هیجان جدید را می‌داد، دقیقاً شبیه برنامه تلویزیونی محبوب محدوده گرگ و میش (The Twilight Zone) که در همان دوره توجه مخاطبان را به خود جلب کرد.

با این حال تا ژانویه ۱۹۶۲ طول کشید که داستان‌های هیجان انگیز تغییری اساسی به سمت داستان‌سرایی ابرقهرمانی ایجاد کرد.

در داستانی که در ابتدا به نظر می‌رسید یک داستان معمولی در این مجموعه باشد، خوانندگان با شخصیت کاملاً جدیدی به نام هنک پیم (Hank Pym) آشنا شدند. پیم که یک دانشمند بود در حال آزمایش روی یک سرم کوچک‌کننده بود که به طور تصادفی او را به دنیای خطرناک مورچه‌های قاتل منتقل کرد. خوانندگان در چند شماره بعدی شاهد بازگشت پیم به این سری کمیک در نقش مرد مورچه‌ای بودند؛ قهرمانی که می‌توانست اندازه خودش را کوچک کند اما ضربه‌های او همچنان قدرتمند بود.

داستان‌های هیجان انگیز با این مقدمه به عنوان اولین عضو بنیان‌گذار مارول در عصر نقره‌ای کمیک ظاهر و با این کار تاریخ ساز شد. این کمیک راه را برای بسیاری از شخصیت‌ها و ابرقهرمانان نمادین برای ورود به دنیای مارول هموار کرد و الهام بخش نسل‌هایی از خوانندگان و علاقه‌مندان به کتاب‌های کمیک بود. داستان‌های هیجان انگیز از آغاز فروتنانه خود به عنوان یک گلچین علمی-تخیلی به یک مجموعه انقلابی تبدیل شد که به شکل‌ گیری چشم‌انداز اولین قهرمان‌های مارول کمک کرد.

8- هالک شگفت انگیز (The Incredible Hulk)

هالک شگفت انگیز (The Incredible Hulk)

هالک شگفت انگیز (The Incredible Hulk)

 

اولین قهرمان های مارول واقعا انقلابی بودند و هالک شگفت انگیز دنباله‌ای عالی برای موفقیت چهار شگفت انگیز بود. داستان اصلی هالک که توسط استن لی و جک کربی خلق شده، تاریک‌تر و تراژیک‌تر از هر چیزی بود که قبلاً در کمیک‌های ابرقهرمانی دیده شده بود.

شخصیت بروس بنر دانشمند باهوشی بود که هر وقت عصبانی می‌شد به یک هیولای خشمگین به نام هالک بدل می‌گشت. نوع پردازش بروس بنر و درگیری درونی این شخصیت با هالک خوانندگان را به خود جذب کرد و به سرعت مورد علاقه طرفداران قرار گرفت. هالک شگفت انگیز نوع جدیدی از قهرمان را به دنیای مارول معرفی کرد: ضد قهرمان.

هالک بر خلاف دیگر ابرقهرمانانی که برای عدالت می‌جنگیدند و از افراد بی‌گناه محافظت می‌کردند، شخصیتی متفاوت داشت و دائماً با طبیعت هیولایی خود دست و پنجه نرم می‌کرد. آشفتگی درونی و درگیری‌های مکرر او با ارتش هالک را به یک نیروی غیرقابل پیش بینی تبدیل کرد و لایه‌ای از پیچیدگی را به شخصیت او اضافه کرد که تا به حال در کمیک‌ها دیده نشده بود.

هالک شگفت انگیز همچنین راه را برای ضدقهرمانان آینده مارول مانند وولورین و ونوم هموار کرد اما این فقط شخصیت پیچیده هالک نبود که او را متمایز کرد. قدرت‌های منحصر به فرد هالک او را از دیگر قهرمانان نیز متمایز می‌کند. قدرت و توانایی باورنکردنی او در بازسازی، او را تقریباً شکست ناپذیر کرد و تبدیل او از بنر به هالک همیشه تماشایی بود.

7- فانتزی شگفت انگیز (Amazing Fantasy)

فانتزی شگفت انگیز (Amazing Fantasy)

فانتزی شگفت انگیز (Amazing Fantasy)

 

دنیای مارول مدیون مجموعه کتاب‌های کمیک فانتزی شگفت انگیز است. اولین حضور مرد عنکبوتی به عنوان یکی از اولین قهرمان های مارول در شماره ۱۵ این مجموعه، آغاز دوره جدیدی در داستان‌سرایی کتاب‌های کمیک بود. قبل از آن شماره سرنوشت ساز، فانتزی شگفت انگیز در درجه اول به عنوان یک مجموعه گلچین علمی تخیلی مانند ماجراهای هیجان انگیز شناخته می‌شد. با این حال با معرفی مرد عنکبوتی همه چیز تغییر کرد.

مرد عنکبوتی که توسط نویسنده استن لی و هنرمند استیو دیتکو (Steve Ditko) خلق شد شبیه هیچ ابرقهرمان دیگری در زمان خود نبود. او درست مانند بسیاری از خوانندگانی که مشتاقانه هر شماره از فانتزی شگفت انگیز را ورق می‌زدند یک نوجوان بود.

اما برخلاف دیگر قهرمانان نوجوان آن زمان، او یک طرفدار کمیک نبود؛ او ستاره داستان خودش بود و عجب داستانی هم داشت!

خوانندگان در صفحات شماره ۱۵ کمیک Amazing Fantasy با پیتر پارکر (Peter Parker)، یک دانش آموز دبیرستانی معمولی که در حین یک نمایشگاه علمی توسط یک عنکبوت رادیواکتیو گزیده می‌شود آشنا شدند. این گزیدگی به او قدرت‌های باورنکردنی مانند قدرت مافوق بشری، چابکی و توانایی چسبیدن به دیوارها را داد اما قدرت زیاد، مسئولیت به همراه دارد چون پیتر متوجه می‌شود که عموی محبوبش بن (Ben) توسط دزدی کشته شد که او می‌توانست جلویش را بگیرد.

این داستان مورد توجه خوانندگانی قرار گرفت که به مبارزات پیتر با مشکلات نوجوانی ارتباط برقرار می‌کردند و وقتی او با شرورانی مانند دکتر اختاپوس و گرین گابلین روبرو می‌شد طرفدار اسپایدی بودند. محبوبیت مرد عنکبوتی به حدی بود که او به زودی سری کتاب‌های کمیک خود را به دست آورد که از سال ۱۹۶۳ به طور مداوم منتشر می‌شود.

اما بدون فانتزی شگفت‌انگیز هیچ‌کدام از این‌ها ممکن نبود. این سری کمیک تنها ۱۵ شماره به طول انجامید اما تأثیر آن بر صنعت کتاب‌های کمیک و فرهنگ عامه قابل چشم پوشی نیست. همه چیز با یک شماره شروع شد که یکی از اولین قهرمان‌های مارول را به نمایش گذاشت: مرد عنکبوتی شگفت انگیز.

6- سفر به اسرار (Journey Into Mystery)

سفر به اسرار (Journey Into Mystery)

سفر به اسرار (Journey Into Mystery)

 

اولین قهرمان های مارول جایگاه ویژه‌ای در قلب طرفداران کتاب‌های مصور دارند و شماره ۸۳ کمیک Journey Into Mystery که ثور را به جهان معرفی کرد یکی از مهم‌ترین این شماره‌ها در تاریخ کتاب‌های کمیک است. سفر به اسرار که در اصل یک مجموعه گلچین ادبی یا آنتولوژی (Anthology) ترسناک بود با گذشت زمان تکامل یافت و به ویترینی برای داستان‌های علمی تخیلی و فانتزی تبدیل شد. این تغییر به مارول اجازه داد تا مفاهیم و شخصیت‌های جدیدی از جمله خدایان اساطیری نورس (Norse) را معرفی کند.

خوانندگان در صفحات سفر به اسرار با ثور قدرتمند آشنا شدند، شخصیتی که قرن‌ها جزئی از اساطیر نورس بود. ثور در دستان مارول تبدیل به یک قهرمان پیچیده و جذاب شد که با چکش خود یعنی میولنیر (Mjolnir) با نیروهای شیطانی روی زمین و آزگارد، قلمرو خدایان، به مبارزه پرداخت.

شماره ۸۳ کمیک Journey Into Mystery ثور را معرفی و زمینه را برای ایجاد اولین تیم ابرقهرمانی مارول یعنی انتقام‌جویان فراهم کرد. با این حال، این شماره یک شخصیت مهم دیگر را نیز معرفی کرد: دونالد بلیک (Donald Blake). بلیک میزبان اصلی ثور بود، یک پزشک که وقتی عصایش را به زمین می‌زد، به خدای رعد تبدیل می‌شد.

مارول با ادامه این سری کمیک از سفر به اسرار برای معرفی شخصیت‌های دیگری از آزگارد مانند لوکی، خدای فریبکار و اودین، پدر ثور و حاکم آزگارد استفاده کرد. این شخصیت‌ها در نهایت به بخش جدایی ناپذیر دنیای مارول تبدیل و در طول سال‌ها در عناوین متعددی ظاهر شدند.

سفر به اسرار به عنوان یک کتاب کمیک ترسناک شروع شد اما به سرعت به بخشی حیاتی از مجموعه کتاب‌های مصور مارول تبدیل شد. این کمیک پلتفرمی را برای برخی از اولین قهرمان‌های مارول فراهم کرد و خوانندگان را با دنیایی از خدایان، هیولاها و قهرمانانی آشنا کرد که تخیل آن‌ها را برای نسل‌های آینده تسخیر کرد.

5- داستان‌های تعلیق (Tales of Suspense)

اولین قهرمان‌ های مارول داستان‌های تعلیق

اولین قهرمان‌ های مارول داستان‌های تعلیق

 

اولین قهرمان های مارول پیشگامانی بودند که پایه و اساس دوره جدیدی از کتاب‌های کمیک را تشکیل دادند. داستان‌های تعلیق یکی از این مجموعه‌ها بود که استعداد مارول را در خلق داستان‌های علمی تخیلی جذاب و معرفی ابرقهرمانان جدید به جهان به نمایش گذاشت.

اولین حضور مرد آهنی (Iron Man) در شماره ۳۹ کمیک Tales of Suspense نقطه عطفی برای این مجموعه و برای مارول بود. خوانندگان با داستان زمینه تونی استارک (Tony Stark)، که از هوش و منابع خود برای ساختن یک زره استفاده کرد، ارتباط برقرار کردند و او به عنوان یک قهرمان منحصر به فرد که قدرت نداشت معرفی شد. این مجموعه به بررسی ماجراهای مرد آهنی ادامه داد تا این‌که او سری کمیک خودش را دریافت کرد که موقعیت او را به عنوان یک شخصیت مورد علاقه طرفداران تثبیت کرد.

با این حال داستان‌های تعلیق به همین جا ختم نشد و خیلی زود به خانه یک ابرقهرمان دیگر تبدیل شد: کاپیتان آمریکا. نام این مجموعه از شماره ۱۰۰ به کاپیتان آمریکا تغییر کرد و این عنوان هم‌چنان برای سال‌های آینده شاهد نمایش موفقیت‌های انتقام‌جویان بود.

4- داستان‌های عجیب (Strange Tales)

داستان‌های عجیب (Strange Tales)

داستان‌های عجیب مجموعه‌ای از اطلس (نام پیشین مارول) کامیکس است که به عنوان یک کمیک ترسناک عرضه شد. این مجموعه شباهت‌هایی به کمیک‌های کلاسیک آن زمان داشت اما پتانسیل معرفی جادو به دنیای مارول را نیز داشت. دکتر استیون استرنج، جادوگر اعظم، اولین حضور خود را در شماره ۱۱۰ داستان‌های عجیب انجام داد.

این مجموعه با شروع ماجراجویی مشعل انسانی از چهار شگفت انگیز در داستان‌های عجیب به یک کمیک ابرقهرمانی تبدیل شده بود. در یکی از شماره‌های داستان‌های عجیب، داستان دوم این کمیک دکتر استرنج را به دنیا معرفی کرد. بلافاصله پس از این بود که مشعل انسانی از این مجموعه خارج و نیک فیوری (Nick Fury) جایگزین او شد. استرنج در این سری کمیک باقی ماند و تا زمانی که این مجموعه در سال ۱۹۶۸ به پایان رسید به عنوان شخصیت اصلی داستان دوم حضور داشت.

میراث داستان‌های عجیب تا امروز ادامه دارد و دکتر استرنج به یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های مارول تبدیل شده است. ماجراجویی‌های اولین قهرمان‌های مارول همیشه جایگاه ویژه‌ای در قلب طرفداران کتاب‌های کمیک خواهد دارد و داستان‌های عجیب نقش بسزایی در معرفی آن‌ها به جهان داشت.

3- مردان ایکس (X-Men)

مردان ایکس (X-Men)

مردان ایکس

 

مردان ایکس یکی از اولین قهرمان‌ های مارول هستند و سابقه‌ای چشم‌گیر در دنیای ابرقهرمانی دارد. کمیک The Uncanny X-Men در سپتامبر ۱۹۶۳ شروعی برای معرفی جهش‌یافته‌ها به دنیای مارول بود و تیم کاملاً جدیدی از ابرقهرمانان را معرفی کرد که شبیه هیچ‌کدام از نمونه‌های قبلی نبودند.

مردان ایکس توسط پروفسور چارلز اگزیویر (Charles Xavier) شکل گرفت که جهش‌یافته‌های جوانی را گرد هم آورد که برای یادگیری نحوه استفاده از قدرت‌های خود به راهنمایی و کمک نیاز داشتند. این جهش‌یافته‌ها شامل سایکلاپس (Cyclops)، دختر مارول (Marvel Girl)، هیولا (Beast)، فرشته (Angel) و مرد یخی (Iceman) بودند که همگی توانایی‌های منحصربه‌فردی داشتند که باید کنترل آن را یاد می‌گرفتند.

اگرچه مردان ایکس پس از چند سال مورد توجه قرار نگرفت، مارول این شماره‌ها را در دهه ۷۰ بدون هیچ داستان جدیدی چاپ کرد. تا اواخر دهه ۱۹۷۰ که مردان ایکس با ترکیبی جدید بازگشتند، بار دیگر به محبوبیت دست پیدا کردند. این تیم جدید متشکل از وولورین (Wolverine)، استورم (Storm)، کلوسوس (Colossus)، نایت کرالر (Nightcrawler) و تاندربرد (Thunderbird) بود.

مردان ایکس به پرفروش‌ترین کمیک مارول در دهه ۱۹۸۰ تبدیل شد و تا به امروز محبوب هستند. محبوبیت آن‌ها باعث ایجاد سریال‌ها، فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی متعددی شده و جایگاه آن‌ها را در دنیای مارول به عنوان یکی از نمادین‌ترین تیم‌های ابرقهرمانی تاریخ تثبیت کرده است.

مردان ایکس هم‌چنان به الهام بخشیدن به طرفداران با پیام پذیرش خود ادامه می‌دهند و آن‌ها را به نمادی همیشگی از تعهد مارول به نمایش ابرقهرمانان متنوع و منحصر به فرد تبدیل کرده.

2- انتقام جویان (The Avengers)

انتقام جویان (The Avengers)

انتقام جویان (The Avengers)

 

اولین قهرمان های مارول در اوایل دهه ۱۹۶۰ اولین حضور خود را در کتاب‌های کمیک انجام دادند که منجر به ایجاد برخی از محبوب‌ترین تیم‌های ابرقهرمانی تاریخ شد. یکی از این تیم‌ها انتقام‌جویان بود که اولین حضور خود را در سپتامبر ۱۹۶۳ انجام دادند. انتقام‌جویان با مردان ایکس تفاوت داشتند زیرا همگی آن‌ها از قبل ابرقهرمان بودند و برای تشکیل یک تیم گرد هم آمده بودند.

ترکیب اصلی انتقام‌جویان شامل مرد آهنی، ثور، مرد مورچه‌ای و هالک بود که بعداً واسپ (Wasp) نیز به آن‌ها ملحق شد. این تیم شبیه لیگ عدالت (Justice League) دی سی کامیکس بود و قدرتمندترین قهرمانان جهان با هم متحد شدند تا با یک شرور بزرگ مبارزه کنند. در انتقام‌جویان ابتدا تصور می‌شد که این شخصیت منفی هالک است اما بعدا معلوم شد که لوکی برادر خائن و ناتنی ثور است.

این شخصیت‌ها از آن زمان به برخی از نمادین‌ترین قهرمانان مارول تبدیل شده‌اند. انتقام‌جویان حتی تبدیل به یکی از ستون‌های اصلی دنیای سینمایی مارول (MCU) نیز شدند. موفقیت فیلم‌های MCU منجر به تجدید علاقه به کمیک‌هایی شد که الهام‌بخش آن‌ها بود و نسل‌های جدیدی از طرفداران ماجراجویی‌های اولین قهرمانان مارول را کشف کردند. انتقام‌جویان به طور کلی گواهی بر جذابیت پایدار تیم‌های ابرقهرمانی و قدرت همکاری در مواجهه با ناملایمات هستند.

1- دردویل (Daredevil)

اولین قهرمان‌ های مارول : دردویل

اولین قهرمان‌ های مارول : دردویل

 

اولین قهرمان های مارول تاثیر زیادی بر دنیای کتاب‌های کمیک و ابرقهرمانان گذاشته‌اند. یکی از برجسته‌ترین آن‌ها دردویل است که در فوریه ۱۹۶۴ اولین حضور خود را انجام داد. دردویل که توسط نویسنده استن لی و هنرمند بیل اورت (Bill Everett) خلق شد بسیار متفاوت از دیگر ابرقهرمانان مارول مانند مرد عنکبوتی، هالک یا چهار شگفت‌انگیز بود.

داستان اولیه دردویل منحصر به فرد و جذاب بود. مت مرداک (Matt Murdock) در کودکی بینایی خود را در یک حادثه ناشی از زباله‌های رادیواکتیو از دست داد. با این حال، همین تصادف حواس دیگر او را تقویت کرد و به او توانایی‌های فوق بشری داد که او بعداً به عنوان یک ابرقهرمان در مبارزه با جرم و جنایت از آن‌ها استفاده کرد. مت در بزرگسالی به یک وکیل تبدیل شد که بُعد دیگری به شخصیت او اضافه کرد. او معتقد بود که سیستم حقوقی به اندازه قدرت بدنی در مبارزه با جرم اهمیت دارد.

دردویل در مجموعه کتاب‌های کمیک خود با انواع شخصیت‌های شرور مبارزه کرد اما او هم‌چنین به عنوان یک شخصیت پیچیده و آسیب‌پذیر نشان داده شد. او با شیاطین درونی خودش نیز مبارزه می‌کرد و اغلب تصمیمات خود را زیر سوال می‌برد. مت مرداک زندگی عاشقانه پیچیده‌ای داشت و با شریک و همکار حقوقی خود یعنی فاگی نلسون (Foggy Nelson) نیز رابطه‌ای پیچیده داشت. این مبارزات شخصی به اندازه صحنه‌های مبارزه اکشن با شخصیت‌های شرور برای داستان این قهرمان اهمیت داشت.

دردویل در طول سال‌ها با مجموعه‌های کمیک، سریال‌های تلویزیونی و حتی یک فیلم سینمایی به یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های مارول تبدیل شده است. این شخصیت همچنین به دلیل به تصویر کشیدن نماینده‌ای از جامعه معلولان مورد ستایش قرار گرفته. دردویل نمونه نادری از یک ابرقهرمان است که معلولیت مانع رسیدن به موفقیتش نشده است.

کلام آخر

دنیای کمیکی که ما امروز می‌شناسیم بدون اولین قهرمان‌های مارول امکان پذیر نبود. مارول نه تنها شخصیت‌ها و کتاب‌هایی که ذکر کردیم را خلق کرد، بلکه نوع کاملاً جدیدی از قهرمان را معرفی کرد؛ مردان و زنان آسیب پذیری که سعی می‌کردند در دنیایی که بسیار شبیه به دنیای ما بود زندگی کنند.

مارول با کمیک‌هایی مانند داستان‌های هیجان انگیز، سفر به اسرار و داستان‌های تعلیق دنیای کاملی از قهرمانان را معرفی کرد و به خوانندگان دیدگاهی منحصر به فرد و تازه از کمیک‌های ابرقهرمانی ارائه کرد. این خلاقیت‌های اولیه جهان را با برخی از محبوب‌ترین و نمادین‌ترین شخصیت‌های تاریخ کمیک آشنا کرد، شخصیت‌هایی که تا به امروز محبوب هستند.

منبع: ScreenRant

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

10 کمیک اول مارول | با اولین قهرمان های مارول آشنا شوید
  • نام: مارول کامیکس
  • سال تاسیس: 1938
  • موسس: مارتین گودمن
  • کشور: آمریکا
  • حوزه فعالیت: کتاب کامیک
  • درآمد: ۱۲۵٫۷ میلیون دلار آمریکا ( 2007)