بهترین جلوه های ویژه دی سی | بهترین CGI تاریخ دی سی

بهترین جلوه های ویژه تاریخ دی سی

موفقیت‌‌های یک فیلم ارتباط زیادی با جلوه‌های ویژه آن دارد که در فیلم استفاده می‌شود. در حالی که برخی از فیلم‌های دی سی دارای جلوه‌های ویژه باورنکردنی هستند، برخی دیگر کاملا فاقد جلوه‌های ویژه هستند. با کافه کمیک همراه باشد تا به ده مورد از بهترین جلوه های ویژه دی سی بپردازیم.

جلوه‌های ویژه (CGI) امروزه به ابزار مورد علاقه‌ی سینماها تبدیل شده و برای قانع‌کننده جلوه دادن شاهکارهای ابرقهرمانان و ابرشرورها امری ضروری است. موفقیت یا شکست همه‌ی فیلم‌ها ارتباط زیادی با CGI استفاده شده، دارد. چانه ناجور سوپرمن در دنیای دی سی بدنام‌ترین CGI بود اما مواردی وجود دارد که CGI آن‌قدر بی‌نقص و هوشمندانه بود که هیچ یک از تماشاگران آن را تشخیص ندادند. ما در این مقاله به فیلم‌های دنیای سینمایی دی سی (DCEU) که در واقع تصاویر کامپیوتری بودند، خواهیم پرداخت.

جلوه های ویژه دی سی شماره ۱: لباس بتمن

جلوه های ویژه دی سی شماره ۱: لباس بتمن

جلوه های ویژه دی سی شماره ۱: لباس بتمن

ساخت لباس‌هایی که بازیگران هنگام مبارزه با جرم و جنایت می‌پوشند، در زندگی واقعی باید بسیار دشوار باشند. از آن‌جایی که لباس و زره اصلی برای بن افلک به طرز دردناکی سنگین بود، تیم در طول سکانس‌های اکشن فیلم Batman V Superman، از لباس‌های CGI استفاده کردند.

 شماره ۲: شکم زن شگفت انگیز

شکم زن شگفت انگیز

شکم زن شگفت انگیز

 

گَل گادوت (Gal Gadot) بارها ثابت کرده که در زندگی واقعی هم کم از یک زن شگفت انگیز ندارد. هیچ‌چیز نمی‌تواند مانع این زن بسیار فداکار شود. با وجود این‌که او به عنوان یکی از بهترین بازیگران زن شناخته می‌شود، تیم جلوه‌های ویژه مجبور شد از این افکت‌ها روی شکم او استفاده کنند. به این دلیل که گَل در طول فیلمبرداری باردار بود و برآمدگی شکمش بسیار واضح بود.

شماره ۳: موهای زیر آب

موهای زیر آب

موهای زیر آب

جلوه‌های ویژه در فیلم آکوامن Aquaman  بسیار چشم‌گیر است. بیشتر فیلم در زیر آب اتفاق افتاده و غواصی در پادشاهی آرتور کُری (Arthur Curry) یک خیال بصری بود. اما یکی از جذاب‌ترین نکات آکوامن، موهای شخصیت‌ها در زیر آب بود. از آن‌جایی که فیلمبرداری با موهای واقعی شناور روی صورتشان سخت بود، بازیگران موهایشان را سنجاق کرده بودند و بقیه‌اش سحر و جادو بود.

شماره ۴: شهر روسی

شهر روسی

شهر روسی

بسیاری از ما تصور می‌کردیم که پس از حمله‌ی مادر باکس (Mother Box) دود برآمده از شهر روسیه با جلوه‌های ویژه نشان داده شده است. در کمال تعجب، کل شهر محصول نتیجه CGI بود. اگر می‌پرسید تا چه حد در فیلم‌های دی سی از (CGI) استفاده می‌شود، این هم از جواب سوالتان. تمام شهر با پس‌زمینه‌ای سبز رنگ تصویربرداری شده بود.

شماره ۵: شنل سوپرمن

شنل سوپرمن

شنل سوپرمن

لیست تفاوت‌های داستان‌ تخیلی سوپرمن با واقعیت غیرقابل درک است. شنل‌ها بخش مهمی از لباس سوپرمن هستند، اما برای بازیگران انجام بدلکاری با آن‌ها در مقابل دوربین شدنی نیست. هنری کویل از شنل‌های CGI در لیگ عدالت استفاده کرد تا از بروز هرگونه اتفاقی جلوگیری شود. بر خلاف سیبیلش شنل CGI او کاملاً باورکردنی بود.

شماره ۶: ظاهر انچنترس

اِنچَنترِس - جوخه انتحاری

اِنچَنترِس – جوخه انتحاری

صرف نظر از عملکرد فیلم جوخه انتحاری، ظاهر انچنترس (Enchantress) به طرز چشمگیری کاملا مطابق با استانداردهای کتاب بود. با لباس و کلاه ایمنی‌ CGI که ​​برای کارا دلوین (Cara Delevingne) استفاده شده بود، انجام این‌ کار امکان پذیر شد.

شماره ۷: آتلانتیس

جلوه های ویژه دی سی آتلانتیس

جلوه های ویژه دی سی آتلانتیس

آکوامن به خاطر داستان و جلوه‌های ویژه‌ی استثنایی‌اش مورد تحسین بسیاری از طرفداران و منتقدان جهانی قرار گرفت. یکی از چالش برانگیزترین کارهای فیلم، ساختن کل داستان زیر آب بود اما فناوری CGI آن‌قدر خارق‌العاده بود که در پایان کار دنیای آبی آتلانتیس بسیار رویایی و سورئال به نظر می‌رسید. لوازم عرفانی و راز‌آلود مجموعه‌ی زیر آب نیز توسط CGI تولید شده بود.

شماره ۸: مشتریان مرکز خرید

مشتریان مرکز خرید

مشتریان مرکز خرید

رهگذران مرکز خرید در فیلم شزم (Shazam)، در واقع اعضای خدمه بودند. از آن‌جایی که آن‌ها به طور تصادفی وارد صحنه شده بودند، تیم دیجیتال کیسه‌های خرید و یونیفرم فروشگاه را به برخی از آن‌ها اضافه کرد.

شماره ۹: نبرد تمسکیرا (Themyscira)

نبرد تمسکیرا (Themyscira)

نبرد تمسکیرا (Themyscira)

در حالی که برخی از کارگردانان برتر سعی می‌کنند تا آن‌جا که می‌توانند اصیل و معتبر باشند و حتی برای این‌کار پاداش دریافت می‌کنند، در عوض کاگردانان دیگری هستند که در صورت امکان کل بازیگران را دیجیتالی می‌کنند. برخلاف بسیاری از جنگ‌های حماسی هالیوود، نبرد تمسکیرا به طور کامل دیجیتالی بود. با توجه به اقدامات ایمنی، همه چیز از جمله اسب به صورت دیجیتالی ساخته شده بودند.

شماره ۱۰ جلوه های ویژه دی سی : زره زاد (Zod)

زره زاد (Zod)

زره زاد (Zod)

در فیلم مرد فولادین (Man of Steel)، سلاح‌های کریپتونی تنها آیتم‌هایی نبودند که توسط CGI ساخته شدند. در واقع، کل لباس زاد دیجیتالی بود و او در حین فیلمبرداری لباس موشن کپچر به تن داشت. غافلگیرکننده بود که اکثر کریپتونی‌ها و لباس‌هایشان اصیل و معتبر بودند.

ممنون که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع: Quirkybyte

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

بهترین جلوه های ویژه دی سی | بهترین CGI تاریخ دی سی
  • نام: دی سی یا .Detective Comics, Inc
  • سال تاسیس: 1934
  • موسس: مالکوم ویلر-نیکلسون
  • کشور: ایالات متحده آمریکا
  • حوزه فعالیت: نشر و تولید کتاب‌های مصور
  • درآمد: طبق گزارشات در سال ۲۰۲۰، ۱/۲۸ میلیارد دلار