تیم Squadron Supreme چه کسانی هستند؟ رتبه‌بندی ده تن از قوی‌ترین اعضای این تیم

قوی‌ترین اعضای Squadron Supreme

تیم Squadron Supreme در قلب یکی از رویدادهای فعلی مارول یعنی Heroes Reborn قرار دارد. با کافه کمیک همراه باشید تا با ده تن از قوی‌ترین اعضای Squadron Supreme آشنا شویم.

Squadron Supreme در جهانی زندگی می‌کنند که انتقام‌جویان هرگز در آن وجود نداشته‌اند و این تیم جایگزین آن‌ها شده‌اند. این تیم مدت زیادی است که در دنیای مارول وجود دارد و قوی‌ترین اعضای Squadron Supreme، شاید از قدرت‌مند‌ترین‌های افراد دنیای مارول باشند.

شاید این اعضا برای خوانندگان کتاب‌های کمیک آشنا باشند زیرا ما را یاد اعضای Justice League Of America می‌اندازند. بسیاری از اعضای Squadron Supreme دقیقا همان قدرت‌هایی را دارند که نیرومندترین اعضای دنیای DC از آن برخوردارند.

اولین بار این گروه در سال 1969 و با اسم Squadron Sinister وارد دنیای مارول شدند. این نسخه از گروه در واقع یک گروه شرور بود که به جنگ با اعضای انتقام‌جویان رفتند. اما دو سال بعد یعنی در سال 1971 این گروه صاحب یک نسخه غیر شرور و قهرمان شد که در کمیک‌های انتقام‌جویان حضور داشتند. حتی در سال 1985 Squadron Supreme صاحب یک کمیک 12 قسمتی شدند که نشان دهنده اهمیت مارول به این گروه بود. سال 2003 نیز این گروه دوباره به دنیای مارول بازگشت هرچند که کمیک‌های آن‌ها در دسته کمیک‌های MAX متعلق به مارول(کمیک‌هایی با رده‌بندی بزرگسالان) قرار گرفته بود.

همه این نسخه‌ها از Squadron Supreme در واقع متعلق به دنیاهای موازی بودند که وارد دنیای اصلی مارول شده‌اند. ولی در سال 2015 و بعد از رویداد Secret Wars، زمین اصلی مارول یعنی زمین 616 صاحب Squadron Supreme خود شد تا در نهایت به رویداد Heroes Reborn متصل شویم. رویدادی که در آن گروه انتقام‌جویان هیچ‌گاه شکل نگرفته و Squadron Supreme به عنوان گروه اصلی ابرقهرمانان در دنیای مارول فعالیت می‌کند. در ادامه قرار است تا ده تن از قوی‌ترین اعضای Squadron Supreme را به شما معرفی کنیم.

Nighthawk

نسخه‌های مختلفی از بتمن در دنیا‌های موازی وجود دارد و شاید Nighthawk نیز به نوعی یکی از آن‌هاست. او یکی از اعضای اصلی Squadron Supreme است و آگاهانه به دنبال قدرت‌های بتمن می‌رود.

Nighthawk نیز مانند بروس وین یک آدم معمولی است که سعی دارد کارهای خوب انجام دهد و همین‌طور هم هست، او کارهای شگفت‌انگیزی در زمین خود یعنی زمین ۷۱۲ انجام داده. وی سرانجام رییس‌جمهور ایالات‌متحده می‌شود و حتی وقتی می‌بیند که هم تیمی‌هایش خود را به عنوان حاکمان جهان معرفی کرده‌اند، در مقابل آن‌ها نیز می‌ایستد.

Tom Thumb

Thomas Thumb نابغه‌ای هم‌رده با تونی استارک و رید ریچارز بوده که مقرهای Squadron Supreme و بسیاری از تجهیزات آن‌ها را طراحی کرده است اما هیچ قدرت فرابشری ندارد و همین امر باعث می‌شود تا در زمره‌ی کم‌قدرت‌های گروه قرار بگیرد.

گرچه اختراع‌هایش همیشه او را در مقابل حملات دشمن محافظت کرده مانند اختراع یک نسل جدید از نیرو‌های ویژه که او را از برخی دیگر برتر نموده. وی همچنین یک ماشین اصلاح رفتار نیز ایجاد کرد که نقشی اساسی در تلاش تیم برای ایجاد یک جامعه‌ی ایده‌آل در جهان آن‌ها داشت.

Blue Eagle

James Dore در ابتدا در سال ۱۹۷۱ کار خود را به عنوان عقاب آمریکایی شروع کرد اما در رویداد Squadron Supreme 1985 او نقش عقاب آبی را داشت. او نیز قدرت خاصی نداشت اما لباسی داشت که دارای بال بود و به او قدرت پرواز می‌داد.

به همین دلیل او تقریبا شبیه سم ویلسون یا فالکون بوده اما سم بعد‌ها توانست یک ارتباط تله پاتیک با پرندگان نیز ایجاد کند. جیمز دور نیز یک مبارز بسیار ماهر و دارای انواع سلاح‌های جنگی بود.

Arcanna

قوی‌ترین اعضای Squadron Supreme

Arcanna شاید آشناترین عضو این تیم برای طرافداران MCU باشد اما به سختی! Dottie Jones به همراه همسرش Phil در سریال وانداویژن ظاهر شد، هرچند که این دو شخصیت در این سریال لایواکشن هیچ ارتباطی با Squadron Supreme را آشکار نکردند. آرکانا یک جادوگر قدرت‌مند است اما نه به اندازه‌ی Agatha Harkness یا سایر جادوگران مارول.

آرکانا پس از ازدواج با فیل جونز و بچه‌دار شدن از تیم می‌رود و از بازی‌های ابرقهرمانانه در دهه‌ی ۸۰ جا می‌ماند. ریبوت‌های بعدی مانند Supreme Power نسخه‌های متفاوتی از این شخصیت را به نمایش می‌گذارند.

Nuke

قوی‌ترین اعضای Squadron Supreme

Nuke بسیار قدرت‌مند است، او قادر به جذب تابش هسته‌ای بوده و می‌تواند آن‌ها را به انفجار‌های پرانرژی تبدیل کند. Albert Gaines این قدرت را از طریق یک اتفاق در محل کار خود که یک نیروگاه هسته‌ای بود به دست آورده. البته Nuke در نهایت متوجه می‌شود که قدرت‌هایش باعث به وجود آمدن سرطان در والدینش شده.

به نظر می‌رسد این جزییات غم انگیز چیزی شبیه به داستان دکتر منهتن از کمیک Watchmen باشد اما Nuke تقریبا یک سال قبل از مجموعه‌ی کمیکی Watchmen 1986 قدرتش را به دست آورد.

Whizzer

قوی‌ترین اعضای Squadron Supreme

Whizzer ممکن است برای طرفداران اسکارلت ویچ و کوییک سیلور در کمیک مارول آشنا باشد زیرا او برای مدت زمان طولانی پدر آن‌ها بود. استنلی استوارت به عنوان فلشِ تیم Squadron Supreme بوده و قدرت‌های مبتنی بر سرعتش او را بسیار قدرت‌مند ساخته.

او نیز مانند فلش مجبور است تا برای جبران سوخت و ساز سریع بدنش غذای زیادی بخورد. کمیک‌ها بعدا از شخصیت Magneto، استاد مغناطیس، به عنوان پدر واندا و پیترو استفاده کردند گرچه در کمیک‌های جدیدتر این حقیقت باز هم دچار تغییر شد.

Skymax

قوی‌ترین اعضای Squadron Supreme

Skymax یا Skrullian Skymaster یکی از قدرت‌مندترین اعضای تیم است. او تمام قدرت‌های Super-Skrull که شامل تغییر شکل دادن و تقلید از قدرت دیگران بوده را داراست. او در واقع آخرین بازمانده از نوع خودش در زمین ۷۱۲ است و بقیه‌ی مردمش در جنگ با Kree نابود شدند.

این شخصیت احتمالا در سریال آینده‌ی دیزنی به نام Secret Invasion حضور داشته باشد و به عنوان یک Skrull در مولتی‌ورس آینده‌ی MCU نقش خود را ارائه دهد.

Power Princess

قوی‌ترین اعضای Squadron Supreme

این شخصیت درست مانند شخصیت زن شگفت‌انگیز در دنیای دی‌سی است. او نیز مانند دایانا در یک جامعه‌ی کاملا زنانه در انزوا زندگی می‌کند و اکثر قدرت‌های او مانند استقامتِ فوق‌العاده و پرواز را دارد.

بعد از ریبوت Squadron Supreme شخصیت Power Princess باز هم همان ویژگی‌ها را دارد. او همچنین می‌تواند نیروی زندگی دیگران را برای حفظ زندگی خود تخلیه کند که او را عملا آسیب‌ناپذیر می‌کند.

Doctor Spectrum

قوی‌ترین اعضای Squadron Supreme

این شخصیت یکی از چهار عضو اول Squadron Supreme بوده که بر اساس شخصیت فانوس سبز در کمیک دی‌سی ساخته شده که از یک جواهر بیگانه به نام Power Prism (منشور قدرت) قدرت‌هایش را به دست آورده.

درست مانند فانوس سبز، Doctor Spectrum نیز می‌تواند ساختارهایی از نور و انرژی ایجاد کند. منشور یک موجود زنده و در واقع یک جمجمه بوده که به عنوان مجازات از یک تخلف باستانی به گوهر تبدیل شده.

Hyperion

قوی‌ترین اعضای Squadron Supreme

Hyperion در واقع یک ادای احترام به شخصیت سوپرمن در Squadron Supreme است و به همین ترتیب یکی از قدرت‌مند‌ترین موجودات کمیک‌های مارول است. او تقریبا همه‌ی ویژگی‌های کلاسیک سوپرمن را دارد، از جمله سرعت، استقامت و دید اتمی که نسخه‌ای از دید ایکس‌ری سوپرمن است.

او نیز مانند سوپرمن یک نقطه ضعف جدی دارد. او از عنصری به نام آرگونیت آسیب می‌بیند و هر زمان که در معرض آن قرار بگیرد توانایی‌هایش به شدت کاهش می‌یابند. هایپریون زمین ۷۱۲ از نوادگان Eternals محسوب می‌شود که همین امر او را بسیار قدرت‌مند می‌کند.

امیدوارم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. بزودی طی یک مقاله نسخه انتقام‌جویان در دنیای DC را نیز معرفی خواهیم کرد. نظر خود در مورد این مقاله با ما در میان بگذارید.

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع: Screenrant

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.