طولانی ترین فیلم های قهرمانی کدامند؟

طولانی‌ترین فیلم‌های ابرقهرمانی

از انتقام جویان: پایان بازی تا بتمن در مقابل سوپرمن، فیلم‌های ابرقهرمانی زیادی در دهه اخیر اکران شده اما طولانی‌ترین آنها کدام است؟ با کافه کمیک همراه باشید تا به معرفی طولانی ترین فیلم های قهرمانی بپردازیم.

ژانرهایی هستند که انتظار داریم فیلم‌هایشان طولانی باشد مثلا فیلم‌های گانگستری یا فیلم‌های درام جنگی که عمدتا از سه ساعت فراتر می‌روند. اما فیلم‌های ابرقهرمانی معمولا حول و حوش دو ساعت بوده‌اند؛ انگار این کار از روی عمد بوده که در یک روز سانس‌های بیشتری فروش داشته باشند.

طی دهه اخیر این تفکر کاملا تغییر کرده است. فیلم‌های ابرقهرمانی از تمام جهات پیشرفت داشته‌اند، چه عملکرد بازیگران و فیلم‌نامه‌های قوی و چه از نظر بودجه و فروش و البته طول فیلم.

10- کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (Captain America: Civil War) (2016) – 147 دقیقه

کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی

کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی

شگفت‌انگیز است که تا هشت سال گذشته فیلمی از MCU نبود که نزدیک به 2.5 ساعت باشد، چون می‌بینیم این سری فیلم‌ها با زمان‌های طولانی آن شناخته می‌شود.

از آنجایی که این فیلم اساساً یک فیلم از سری فیلم‌های انتقام‌جویان است، کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی تقریباً همه انتقام‌جویان فیلم عصر اولتران (Age of Ultron) و حتی بیشتر را به نمایش می‌گذارد. بنابراین، این فیلم به طور طبیعی زمان زیادی مخاطب را با خود همراه می‌کند.

با توجه به این‌که این فیلم هم مرد عنکبوتی و پلنگ سیاه را برای اولین بار معرفی می‌کند، 147 دقیقه در واقع بسیار کوتاه به نظر می‌رسد و در مقایسه با فیلم‌های بعدی زمان کمتری دارد.

9- انتقام جویان: جنگ بی‌نهایت (Avengers: Infinity War) (2018) – 149 دقیقه

انتقام جویان: جنگ بی‌نهایت

انتقام جویان: جنگ بی‌نهایت

جنگ بی‌نهایت اولین بخش پایان حماسه بی‌نهایت (Infinity Saga) و اساساً پیش درآمدی برای رویداد اصلی است و همه شخصیت‌ها را برای نبرد نهایی در جای خود قرار می‌دهد.

فرقی نمی‌کند آشنا کردن ثور با نگهبانان کهکشان باشد، ساختن چکش جدید ثور باشد یا ثانوس را دنبال کنیم که تمام سنگ‌های بی نهایت را جمع می‌کند، فیلم جنگ بی نهایت مقدمه چینی زیادی می‌کند اما تماشای کل فرآیند سرگرم‌کننده است و می‌توانست حتی طولانی‌تر هم باشد. داستان‌های فرعی در این فیلم آن‌قدر قوی هستند که بسیاری آن را بهترین فیلم انتقام‌جویان می‌دانند.

8 -واندروومن 1984 (Wonder Woman 1984) (2020) – 151 دقیقه

واندروومن 1984 یکی از طولانی ترین فیلم های قهرمانی

واندروومن 1984 یکی از طولانی ترین فیلم های قهرمانی

قبل از این‌که داستان فیلم واندروومن 1984 شروع شود، تقریباً یک پیش درآمد 30 دقیقه‌ای می‌بینیم که در تمسکیرا (Themyscira) اتفاق می‌افتد که در آن یک دایانای جوان در یک رویداد ورزشی رقابت می‌کند. و وقتی فیلم بالاخره به سال 1984 می‌رسد، بین معرفی شخصیت‌های شرور چیتا و مکس لرد، ادامه رابطه دایانا و استیو، یا صحنه‌هایی که طراحی صحنه باورنکردنی آن دوره را به نمایش می‌گذارد، اتفاقات زیادی می‌افتد.

متأسفانه در مورد این فیلم، مدت زمان این فیلم یکی از بزرگترین انتقاداتی بود که بینندگان از واندروومن 1984 داشتند، زیرا بسیاری فکر می‌کردند که فیلم بیش از حد کش داده شده.

7- بتمن در مقابل سوپرمن: طلوع عدالت (Batman V Superman: Dawn Of Justice) (2016) – 152 دقیقه

بتمن در مقابل سوپرمن: طلوع عدالت

بتمن در مقابل سوپرمن: طلوع عدالت

برای فیلمی که خود را به عنوان یک مسابقه بوکس بین دو قهرمان معرفی می‌کند، مدت زمان فیلم بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت بسیار طولانی‌تر از آن‌چه در ابتدا انتظار می‌رفت بود. با معرفی واندروومن، راه اندازی لیگ عدالت و مقابله با مرگ سوپرمن، گاهی اوقات دنبال کردن آن‌چه در فیلم می‌گذرد دشوار است.

اگرچه بزرگترین نقطه قوت فیلم خود بتمن است، برخی فکر می‌کنند که باید قبل از بتمن مقابل سوپرمن یک فیلم انفرادی بتمن وجود می‌داشت تا به جریان این فیلم کمک کند.

6- شوالیه تاریکی (The Dark Knight) (2008) – 152 دقیقه

شوالیه تاریکی

شوالیه تاریکی

پس از فیلم بتمن آغاز می‌کند (Batman Begins)، فیلمی که بتمن را تا 40 دقیقه ابتدایی آن نشان نمی‌دهد، نمی‌توان انکار کرد که کریستوفر نولان به ریسک‌های بیشتری ادامه داد و همه آن‌ها نتیجه بزرگی دادند.

شوالیه تاریکی مانند بسیاری از فیلم‌های نولان، داستانی بسیار پیچیده و سکانس‌های اکشن حماسی بسیار طولانی دارد. فیلم اصلاً طولانی نیست، زیرا تقریباً هر صحنه بسیار جذاب و نمادین است، از صحنه ابتدایی سرقت از بانک تا صحنه انفجار بیمارستان.

5- سوپرمن بازمی‌گردد (Superman Returns) (2006) – 154 دقیقه

سوپرمن بازمی‌گردد

سوپرمن بازمی‌گردد

به راحتی فراموش می‌کنیم که فیلم سوپرمن بازمی‌گردد وجود دارد چون این فیلم بین فیلم‌های نمادین کریستوفر ریوز و سوپرمنی که الان بخشی از DCEU است، قرار گرفته است. اگرچه این فیلم به دلیل عدم پردازش این ابرقهرمان برای دوران مدرن مورد انتقاد قرار گرفت (کاری که بتمن آغاز می‌کند یک سال قبل شروع کرده بود)، سوپرمن بازمی‌گردد تا حد زیادی بر فیلم‌های ابرقهرمانی تأثیر گذاشت.

این فیلم سال 2006 اولین فیلم ابرقهرمانی بود که بیش از دو ساعت و نیم طول کشید و این مدت زمان طولانی از آن زمان به بعد محبوبیت فزاینده‌ای پیدا کرد اما با ریبوت شدن کاراکتر (این بار به کارگردانی جی جی آبرامز)، احتمالاً طول آن بسیار کوتاهتر از آنچه طرفداران سوپرمن به آن عادت کرده‌اند خواهد بود، چون مدت زمان فیلم‌های ساخته آبرامز کوتاه هستند.

4- واچمن (Watchmen) (2009) – 163 دقیقه

واچمن (Watchmen)

واچمن (Watchmen)

قبل از این‌که زک اسنایدر DCEU را اداره کند و دنیای سینمایی فوق‌العاده شیک و از نظر بصری خیره‌کننده را خلق کند و حتی قبل از اینکه واچمن (Watchmen) به یک مینی سریال پخش شده از HBO تبدیل شود، زک اسنایدر یک اقتباس سینمایی حماسی از این رمان گرافیکی برنده جایزه را کارگردانی کرد. کارگردان مشهور تری گیلیام یک بار گفت که کتاب‌های کمیک غیرقابل فیلمبرداری هستند اما اسنایدر در این فیلم 2 ساعت و 45 دقیقه ای خود این کار باورنکردنی را انجام داد.

اسنایدر موفق می‌شود با این فیلم داستانی را روایت کند که چند ده سال در جریان است و دیدگاه‌های چندین شخصیت مختلف را در بر می‌گیرد. با این حال، با توجه به اینکه تعداد نماهای آهسته بسیار زیاد است، اگر این صحنه‌ها با سرعت معمولی بودند، احتمالاً طول فیلم نصف می‌شد.

3- شوالیه تاریکی برمی خیزد (The Dark Knight Rises) (2012) – 165 دقیقه

شوالیه تاریکی برمی خیزد

شوالیه تاریکی برمی خیزد

شوالیه تاریکی برمی خیزد، از هر نظر یک فیلم بزرگ است. این فیلم انتظارات غیرممکن زیادی داشت و اکثر آن‌ها را برآورده کرد، اما به قیمت بی‌حس کردن تماشاگران. با این حال، نولان از مدت زمان طولانی فیلم به نفع خود استفاده کرد چون یک دقیقه این فیلم تلف نمی‌شود.

در این فیلم بتمن را دنبال می‌کنیم که از دوران بازنشستگی خارج می‌شود، شخصیت رابین را معرفی می‌کند، به فیلم‌های قبلی با حضور مترسک و رأس‌الغول ادای احترام می‌کند، بتمن را می‌بینیم که گاتهام را ترک می‌کند و ماه‌ها بعد بازمی‌گردد و منشأ بین (Bane) و تالیا (Talia) را توضیح می‌دهد. در نهایت، آخرین فیلم از این سه گانه به نوعی بسیار طاقت فرسا و در عین حال هیجان انگیز است.

2- انتقام جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame) (2019) – 181 دقیقه

Avengers: Endgame (2019) - 181 Minutes

انتقام جویان: پایان بازی بزرگترین فیلم تاریخ است. این فیلم پرهزینه‌ترین فیلم تمام دوران بود، ستاره‌های بی‌شمار سینما را در خود داشت و پرفروش‌ترین فیلم تاریخ است، این فیلم آخرین فصل از یک حماسه 11 ساله و مدت زمان آن چیزی بیش از سه ساعت است.

غیرممکن بود که بتوان تعداد غیرقابل تصوری از خطوط داستانی را به شیوه‌ای منسجم کنار هم قرار داد و در عین حال میلیون‌ها طرفدار را راضی کرد و با در نظر گرفتن اینکه چگونه فیلم آن‌قدر هنرمندانه به پایان رسید، در واقع تعجب‌آور است که این فیلم فقط سه ساعت است.

1- طولانی ترین فیلم های قهرمانی : لیگ عدالت زک اسنایدر (2021) – 242 دقیقه

طولانی ترین فیلم های قهرمانی

طولانی ترین فیلم های قهرمانی

فیلم لیگ عدالت زک اسنایدر در طول تولید The Snyder Cut نام داشت زیرا در ابتدا قرار بود این فیلم کات کارگردان از فیلم 2017 باشد که پس از خروج اسنایدر از پروژه، به شدت توسط جاس و یدون تغییر کرد.

اما محصول نهایی در واقع دارای تعداد زیادی صحنه‌های جدید است که به طور خاص برای نسخه جدید گرفته شده است، که تقریباً کاملاً متفاوت از نسخه سینمایی آن است. نسخه 2021 لیگ عدالت کمی بیش از چهار ساعت طول می‌کشد و تماشای یکباره آن را تقریبا غیرممکن می‌کند. خوشبختانه فیلم به فصل‌های بین 30 تا 45 دقیقه‌ای تقسیم شده که تماشای آن را در قالب اپیزودی عالی می‌کند.

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع: Screenrant

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.