اگر شخصیت‌های مارول نویسنده وبلاگ بودند، وبلاگ‌شان درباره چه بود؟

احتمالا اداره کردن یک وبلاگ کاری نیست که ابرقهرمانان مارول انجام بدهند اما چندین قهرمان وجود دارند که در این کار حرفه‌ای می‌شدند. با کافه کمیک همراه باشید تا ده مورد از قهرمانانی که در شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ موفق می‌شدند را معرفی کنیم.

جالب است که قبلا معروف شدن در اینترنت برای کسی مهم نبود اما الان مردم با یکدیگر رقابت می‌کنند تا ببینند چه کسی می‌تواند سریع‌تر از دیگری معروف‌تر شود. حتی بعضی از مطالب با هدف معروف شدن در اینترنت نوشته می‌شوند که هدفی جز دیده شدن ندارند.

به هر حال معروف شدن از هر زمان دیگری ساده‌تر شده و هر روزه رسانه‌هایی برای این کار به وجود می‌آیند. نویسندگان و انواع و اقسام هنرمندان مستقل می‌توانند به راحتی کارشان را با دنیا به اشتراک بگذارند.

10- خانم مارول (کامالا خان) – بازی‌های ویدیویی یا نویسندگی

خانم مارول (کامالا خان)

خانم مارول (کامالا خان)

کامالا خان که عنوان خانم مارول را به دوش می‌کشد، یک نوجوان و دانش آموز اهل نیوجرسی است. از آنجایی که الگوی زندگی‌اش کاپیتان مارول یعنی کارول دانورز بود، کامالا آرزو داشت وقتی بزرگ شد مانند او باشد. با این حال، عشق او به ابرقهرمانان و دیگر علایق او باعث شد که او احساس انزوا کند.

او خوشحال بود که در رسانه‌های اجتماعی و بازی‌های ویدیویی غوطه‌ور می‌شود و حتی به یک نویسنده مشهور داستان‌های تخیلی نیز تبدیل شد. همان‌طور که قابل پیش‌بینی است، کامالا در حال حاضر همه خصوصیات مورد نیاز خود را دارد تا با یک وبلاگ معروف شود و می‌تواند محتوای خود را به بحث در مورد راهنمای بازی، روند نوشتن یا هر دو اختصاص دهد.

9- اسپایدر-گوئن (Spider-Gwen) – موسیقی

اسپایدر-گوئن

اسپایدر-گوئن

گوئن استیسی که از بُعد دیگری داستان او را دنبال می‌کنیم، توسط یک عنکبوت رادیواکتیو گزیده شد و به او قدرت، سرعت، چابکی، استقامت و حس عنکبوتی معروف را داد. در نتیجه این اتفاق، پیتر بُعد او، خود را به موجودی شبیه مارمولک تبدیل کرد. جراحاتی که او به شکل مارمولک در طول نبرد با گوئن متحمل شد، سرانجام او را کشت و به عنوان یک جنایتکار معرفی کرد.

گوئن علاوه بر مبارزه با جرم و جنایت، درامر گروه مری جینز است، گروهی نسبتاً موفق که او با مری جین واتسون و دیگر دختران دبیرستانش تشکیل داد. اشتیاق گوئن به موسیقی، عمدتاً متال، می‌تواند او را در راس یک وبلاگ یا کانال موسیقی ببرد که در مورد آلبوم‌ها، هنرمندان مورد علاقه‌اش و تجزیه و تحلیل روند تولید موسیقی بحث می‌کند.

8- دارک ویل (Darkveil) – رقص

Darkveil - Drag & Ballroom Culture

اگرچه دارک ویل، که با نام شید نیز شناخته می‌شود، یک تازه وارد در کتاب‌های مصور است اما به عنوان اولین ابرقهرمان تراجنسیتی مارول، نامی برای خود دست و پا کرد. دارک ویل که جهش یافته و عضوی از X-Men است، می‌تواند خود و دیگران را از طریق بُعد Darkforce جابجا کند که معمولاً از این تکنیک به عنوان نقطه عطف قدرت خود استفاده می‌کند.

شکی نیست که فرهنگ رقص در سال‌های اخیر به یک سرگرمی اصلی تبدیل شده است اما چیزهای زیادی وجود دارد که تماشاگران صحنه را درباره رقص گیج‌ می‌کند. دارک ویل می‌توانست تجربیات شخصی خود را مانند آموزش مردم در مورد شیب (یک حرکت بسیار محبوب که اغلب به اشتباه به عنوان قطره مرگ شناخته می‌شود) مورد استفاده قرار دهد.

7- مرد عنکبوتی (پیتر پارکر) – مهندسی رباتیک

مرد عنکبوتی

مرد عنکبوتی

اگرچه ممکن است یادآوری موقعیت‌هایی که پیتر پارکر در آن بامزه و حاضر جواب نبوده سخت باشد اما او هنوز یک مرد جوان و باهوش است. پیتر با ایجاد فرمول تار و پرتاب‌کننده‌های تار خود، هک کردن صنایع استارک و لغو کردن دسترسی تونی توانست هوش سرشار خود را نشان دهد. شوخ طبعی او در کنار هوشش همچنین باعث تمجید هنک پیم و رید ریچاردز شده است.

پیتر با پیشینه مهندسی خود به راحتی می‌تواند از آموزش‌های کوچک‌تر و ساده‌تر گرفته تا پروژه‌های بسیار پیچیده، فیلم‌هایی درباره کار خود بسازد و در وبلاگ خود قرار بدهد.

6- گربه سایه‌ای (Shadowcat) – رقص

Shadowcat - Dancing

یکی از مشهورترین اعضای X-Men، کیتی پراید، یک جهش‌یافته با توانایی عبور از ماده جامد است، توانایی‌ای که می‌تواند آن را به هر کسی یا هر چیزی که لمس کند (حتی یک بار با عبور از میان یک گلوله غول پیکر، جهان را نجات داده) منتقل کند. کیتی به دلیل پیوندی با هم تیمی‌هایش دارد، اغلب به‌عنوان قلب و روح مردان ایکس دیده می‌شود، از زمان اولین حضورش در سال 1980 همچنان برجسته مانده است.

در میان بسیاری از علایق فوق برنامه او، جدا از مهارت‌های شمشیربازی و خلبانی ماهرانه‌اش، کیتی یک رقصنده بسیار آموزش دیده در هر دو سبک باله و مدرن است. او با شخصیت دوست‌داشتنی‌ خود مشکلی برای به دست آوردن دنبال‌کنندگان آنلاین در وبلاگ خود برای به نمایش گذاشتن حرکات رقصش ندارد.

5- آقای شگفت‌انگیز (Mr. Fantastic) – فیلم‌های علمی و آموزشی

آقای شگفت‌انگیز

آقای شگفت‌انگیز

رهبر گروه چهار شگفت‌انگیز و شوهر سوزان استورم (Susan Strom)، آقای شگفت‌انگیز نیز یکی از بهترین ذهن‌های جهان را داشته که بر «همه اشکال علم» تسلط دارد. به طور معمول او مخترع بسیاری از پیشرفت‌های علمی از جمله سفر در زمان و سفر میان‌بُعدی و بیوشیمی است و می‌توان گفت حتی از تونی استارک نیز باهوش‌تر است.

با توانایی‌های آقای شگفت‌انگیز، احتمالاً در راه‌اندازی نوعی کانال علمی در یوتیوب که در آن می‌توانست ویدیوهای مختلف را به توضیح مفاهیم و نظریه‌های مختلف در هر زمینه‌ای اختصاص دهد، عالی خواهد بود. قدرت‌های او به عنصر سرگرمی ویدئوها می‌افزاید و دانش او احتمالاً هزاران دانشجوی کالج را از خرید کتاب‌های درسی گران‌قیمت نجات می‌دهد.

4- آگاتا هارکنس (Agatha Harkness) – آموزش‌های جادویی

آگاتا هارکنس

آگاتا هارکنس

آگاتا با در نظر گرفتن وضعیت او به عنوان یک جادوگر از روزهای محاکمه جادوگران در گذشته، برای بررسی و توضیح تاریخچه موارد جادویی کاملاً مناسب است. او در نهایت پرستار و محافظ فرانکلین ریچاردز شد، قبل از این‌که بعداً به تربیت اسکارلت ویچ در مدارس مختلف جادو کمک کند.

او که صدها سال زندگی کرده، عملاً یک دایره المعارف متحرک از دانش عرفانی است. مخاطبان او احتمالاً متشکل از نوجوانان کنجکاو، علاقه‌مندان به جادو، و گاهاً خوانندگان یا بینندگانی که یادشان نمی‌آید چرا در ساعت 3 صبح به وبلاگ او رسیدند.

3- اما فراست (Emma Frost) – زیبایی و مد

اما فراست

اما فراست

اما فراست علاوه بر اینکه یکی از قدرتمندترین موجودات با قدرت تله‌پاتی در دنیای مارول است (که از پروفسور ایکس پیشی گرفته و تنها توسط جین گری شکست خورده)، به دلیل سلیقه گران قیمت و گسترده‌اش در لباس و جواهرات نیز شناخته شده است.

او که به عنوان «ملکه سفید» نیر شناخته می‌شود، اغلب لباس‌های بسیار شیک متشکل از پارچه‌ها و خزهای سفید می‌پوشد که به خوبی به شکل الماسی‌اش که می‌تواند به آن تبدیل شود، می‌آید.

بد جلوه دادن او سخت است، حتی زمانی که لباس‌هایش آن‌طور که باید جلا داده نشده‌اند. او علاوه بر لذت بردن از فرصت به رخ کشیدن ثروتش، عاشق توجهی می‌شود که از هر وبلاگ یا ویدیویی در مورد سطح سلیقه او به سمتش سرازیر می‌شود.

2- ددپول‌ – هر چیزی که در ذهنش باشد

Deadpool - Whatever's On His Mind

ابرقهرمان با رده سنی بزرگسال مارول عادت دارد تقریباً هر کاری را که می‌خواهد انجام دهد و اغلب برای راضی کردن روحیه‌اش عمل می‌کند. شخصیت او تا حد زیادی توانایی‌های مرگبار خود را پنهان می‌کند. او بر سلاح گرم و شمشیرزنی تسلط دارد که با فاکتور شفابخش او مطابقت دارد.

ددپول مانند کتاب‌های کمیک و فیلم‌هایش، احتمالاً درباره هر چیزی که می‌خواهد وبلاگ می‌نویسد، از پست‌ها و ویدیوها در سبک «یک روز در زندگی» گرفته تا بحث یک ساعته درباره طعم بستنی مورد علاقه‌اش. انرژی آشفته‌ای که او در خود دارد چیزی است که بسیاری در اینترنت از دیدن آن لذت می‌برند، بنابراین او مشکلی برای محبوب شدن ندارد.

1- مگنیتو (Magento) – تاریخ

مگنیتو (Magento) - تاریخ

مگنیتو (Magento) – تاریخ

مگنیتو که اغلب نقش شخصیت منفی را برای مردان ایکس بازی می‌کند، در سال‌های اخیر بیشتر به یکی از اعضای اصلی تیم تبدیل شده است. علیرغم این‌که در ابتدا اعتقاد داشت که بشریت لیاقت زندگی در همان دنیایی که او در آن هست را ندارد، هدف او از حفظ و محافظت از نژاد جهش‌یافته همیشه تحسین برانگیز بوده است.

بیشتر جهان‌بینی مگنیتو از تجربیات او به عنوان یک جهش یافته و بازمانده از هولوکاست ناشی می‌شود. وبلاگ او احتمالاً به کاوش و آموزش تاریخ، به ویژه تاریخ هویت‌های به حاشیه رانده شده و تأکید بر اهمیت ایجاد فوری تغییرات برای جلوگیری از آسیب و تراژدی بیشتر برای اقلیت‌ها اختصاص دارد. از طریق این نوع خروجی، پیام‌ها و نیات مگنیتو می‌تواند به هزاران و حتی میلیون‌ها نفر دیگر برسد.

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

اگر شخصیت‌های مارول نویسنده وبلاگ بودند، وبلاگ‌شان درباره چه بود؟
  • نام: مارول کامیکس
  • سال تاسیس: 1938
  • موسس: مارتین گودمن
  • کشور: آمریکا
  • حوزه فعالیت: کتاب کامیک
  • درآمد: ۱۲۵٫۷ میلیون دلار آمریکا ( 2007)