ترتیب فیلم های دی سی + معرفی کوتاه هر فیلم

ترتیب فیلم های دی سی

دنیای فیلم‌های دی سی به گستردگی مارول نیست، با این وجود، با چند فیلمی که در این دنیا تولید شده می‌توان آن را تا حدی گسترده دانست. با کافه کمیک همراه باشید تا ترتیب فیلم های دی سی را شرح دهیم.

1. Wonder Woman

ترتیب فیلم های دی سی : واندر وومن

ترتیب فیلم های دی سی : واندر وومن

اصل داستان‌های واندر وومن (Wonder Woman) در سال ۱۹۱۷ و در طول جنگ جهانی اول رخ می‌دهد. با این وجود، در همان زمان هم دایانای تمیسکیرا (Diana of Themyscira)، حداقل صدها سال عمر داشته است. این فیلم با نمایش تکه‌هایی از حوادثی تمام می‌شود که از نظر زمانی پس از فیلم «بتمن علیه سوپرمن» (Batman V. Superman) و قبل از لیگ عدالت (Justice League) اتفاق افتاده‌اند.

2. Wonder Woman 1984

Wonder Woman 1984

Wonder Woman 1984

دنباله‌ی داستان و فیلم واندر وومن در سال ۱۹۸۴ و در حد فاصل بین اولین فیلم و باقی فیلم‌های دنیای دی‌سی اتفاق می‌افتد. این داستان به گونه‌ای پیش می‌رود که دایانا پرینس (Diana Prince) همزمان که در انستیتیوی اسمیتسونین (Smithsonian Institution) در واشنگتن دی سی مشغول به كار است، به طور مخفیانه به عنوان واندر وومن از شهر محافظت می‌کند.

3. Aquaman (Prologue)

فیلم آکوامن

فیلم آکوامن

فیلم آکوامن در سال ۱۹۸۵ آغاز می‌شود؛ درست در زمانی که ملکه آتلانا از آتلانتیس به ساحل مین کشیده شده است. در آن‌جا او با توماس کری (Thomas Curry) آشنا شده و عاشق هم می‌شوند که در نهایت منجر به تولد آرتور کری (Arthur Curry) می‌شود.

4. Man of Steel

مرد پولادین

مرد پولادین

مرد پولادین (Man of Steel) در سال ۲۰۱۳  و در طول حمله ژنرال زاد (General Zod) و در اواخر همان سال، اتفاق می‌افتد. از قضا، این دقیقاً همزمان با به دام افتادن ددشات (Deadshot) در گاتهام توسط بتمن رقم می‌خورد که ما در فیلم جوخه انتحار (Suicide Squad) شاهد آن هستیم.

5. Batman V. Superman: Dawn of Justice

فیلم بتمن علیه سوپرمن با جریان حوادث مرد پولادین آغاز می‌شود، اما اکثر حوادث آن ۱۸ ماه بعد از درگیری متروپلیس رقم خورده‌ است. این فیلم با اشاره به سال ۱۹۹۴ به عنوان سال آغازین شروع کارهای ابر قهرمانانه‌ی بروس وین به عنوان بتمن، مشخص می‌کند که حالا بتمن ۲۰ سال است که در گاتهام فعالیت می‌کند.

(سال ۱۹۹۴ مصادف است با تولد ویکتور استون (Victor Stone) که بعدها به سایبورگ (Cyborg) تبدیل می‌شود.) در طی مدت همین ۲۰ سال است که در نقطه‌ای از نقاط زمانی، جوکر رابین را به قتل رسانده است.

6. Suicide Squad

ترتیب فیلم های دی سی : Suicide Squad

ترتیب فیلم های دی سی : Suicide Squad

حوادث جوخه‌ی انتحار کمتر از یک سال پس از داستان بتمن علیه سوپرمن اتفاق می‌افتد و به عنوان واکنشی آنی به مرگ سوپرمن شناخته می‌شود.

7. Justice League

لیگ عدالت

لیگ عدالت

این که حوادث لیگ عدالت دقیقاً در چه زمانی اتفاق می‌افتد کاملاً مشخص شده نیست، اما اشاراتی در فیلم به ما می‌فهماند که در طی سال ۲۰۱۷ رقم می‌خورد.

فیلم با مرکزیت تسخیر زمین توسط استپن ولف (Steppenwolf) شکل می‌گیرد و داستان این‌که لیگ عدالت اصلاً چطور پایه‌ریزی شد و شکل گرفته را توضیح می‌دهد. همزمان، لکس لوثور (Lex Luthor) از محدودیت و زندان خود فرار کرده و تیم مخصوص به خودش را شکل می‌دهد و از جمله فعاليت‌های او و تیمش می‌توان به استخدام دث استروک (Deathstroke) اشاره کرد.

نسخه‌ی «اسنایدر کات» (Snyder Cut) با عنوان «ليگ عدالت زک اسنايدر» (Zack Snyder’s Justice League) تدوینی چهار ساعته از فیلم لیگ عدالت است که در سال ۲۰۲۱ منتشر شد. تفاوت‌های اساسی در داستان یا زمان‌بندی آن با فیلم اصلی وجود نداشت. پس ما منبای اصلی را می‌توانیم بر نسخه اول و اصلی فیلم بگذاریم.

8.Aquaman

آکوامن در برهه‌ای نامشخص از زمان پس از اتفاقات لیگ عدالت اتفاق می‌افتد، که در روند آن شاهد آرتور کری هستیم که جایگاه خودش را به عنوان شاه بر حق آتلانتیس تصاحب می‌کند.

9. !Shazam

داستان اصلی شزم نشان می‌دهد که حوادث فیلم حدوداً یک سال پس از لیگ عدالت اتفاق می‌افتد. این فیلم یک قهرمان را به خط زمانی اضافه و معرفی می‌کند که به فعالیت می‌پردازد و نقشش بیشتر کمک به تثبیت جایگاه جادو در دنیای دی‌سی است.

10. Birds of Prey (and the Fantabulous Emancipation of One Harley Quinn)

پرندگان شکاری، کمی پس از اتفاقات جوخه‌ی انتحار رقم می‌خورد. در داستان اصلی این‌طور بیان شده که بتمن به طور ناگهانی در گاتهام غیبش زده است، شاید بشود از این عدم حضور بتمن در گاتهام نتیجه گرفت، حوادث این فیلم همزمان با لیگ عدالت است، اما تا همین لحظه زمان‌بندی مشخصی برای این فیلم مشخص نشده است.

11. The Batman

بتمن

بتمن

به‌نظر می‌آید اتفاقات فیلم بتمن که با بازی رابرت پتینسون (Robert Pattinson) در ۲۰۲۱ شاهدش بودیم پیش از بتمن علیه سوپرمن و در زمانی است که هنوز بتمن به عنوان محافظ شهر گاتهام شناخته می‌شود. هیچ گونه ارتباط مشخص و واضحی در طول این فیلم و دیگر فیلم‌های سری دی سی دیده نشد.

12. The Suicide Squad

جوخه‌ انتحار

جوخه‌ انتحار

حوادث این فیلم که در سال ۲۰۲۱ به نمایش در آمد، پس از فیلم اصلی جوخه‌ انتحار اتفاق افتاده است. داستان درباره یک مامور دولتی است كه به ازای کاهش مجازات ابرشرورها، تيمی از آن‌ها را جمع‌آوری می‌کند تا یک گروه خطرناک تشكيل دهند. آن‌ها به کورتو مالتیز (Corto Maltese) فرستاده می‌شوند، جایی که باید یک آزمایشگاه را تخریب کنند.

ترتیب فیلم های دی سی : فیلم‌هایی که انتظارشان را می‌کشیم

علاوه بر فیلم‌های منتشر شده تا امروز، چندین فیلم هم در آینده منتشر خواهند شد که لیست ترتیب فیلم های دی سی را کامل می‌کنند.

1. The Flash

هنوز تاییدیه‌ای برای داستان اصلی اعلام نشده اما به‌نظر می‌آید داستان به عنوان فلش پوینت (Flashpoint) برنامه‌ریزی شده است.

2. Aquaman 2

دنباله‌ی فیلم آکوامن که در مراحل اولیه ساخت است، داستان‌ها و قلمروهای دیگر هفت پادشاهی آتلانتیس را جست‌ و جو خواهد کرد. گفته شده این فیلم در مارس ۲۰۲۳ به سینما پا خواهد گذاشت.

3. Shazam!: Fury of the Gods

این فیلم شزم گفته شده در دسامبر ۲۰۲۳ به سینماها خواهد آمد.

4. Black Adam

فیلم «بلک آدام» مدت کوتاهی‌ست که به اکران درآمده و با بازخورد متوسط منتقدین و طرفداران روبرو شده است.

5. Wonder Woman 3

اشاره‌های سومین فیلم واندر وومن کمی پس از واندر وومن 1984 بر سر زبان‌ها افتاد. پتی جنکینز (Patty Jenkins) کارگردان دو قسمت قبلی بیان داشته که در فیلم جدید دایانا پرینس را به سری امروزی داستان متصل خواهد کرد.

6. Peacemaker

این سریال به نویسندگی و کارگردانی جیمز گان (James Gunn) سری داستان‌هایی که پیس‌ میکر در آن نقش آفرینی كرده و در طول فیلم جوخه‌ی انتحاری از او دیده‌ایم، جستار خواهد کرد. هر چند زمان حوادث این فیلم همچنان نامشخص است.

7. Justice League Dark

چند سال پیش، گیرمو دل تورو (Guillermo del Toro) فیلمی بر اساس تیم ابرقهرمانان دی سی را پایه‌ریزی کرد اما هرگز به خروجی نرسید. اکنون جی. جی. آبرامز (J.J. Abrams) بر بازسازی این فیلم به عنوان سریال در شبکه اچ بی او مکس (HBO Max series) کار می‌کند.

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع:OVERMENTAL

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

1 دیدگاه در حال حاضر

  1. پیسمیکر سریاله فیلم نیست . یک فصلم اومد بیرون . بن هیچ وجهم از دست ندین
    سریال هارلی کوئین انیمیشن هم میتونه جز اینها قرار بگیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

ترتیب فیلم های دی سی + معرفی کوتاه هر فیلم
  • نام: دی سی یا .Detective Comics, Inc
  • سال تاسیس: 1934
  • موسس: مالکوم ویلر-نیکلسون
  • کشور: ایالات متحده آمریکا
  • حوزه فعالیت: نشر و تولید کتاب‌های مصور
  • درآمد: طبق گزارشات در سال ۲۰۲۰، ۱/۲۸ میلیارد دلار