بیوگرافی کوین کانروی ؛ صداپیشه افسانه‌ای بتمن

کوین کانروی درگذشت + بیوگرافی

صداپیشه کوین کانروی که بیشتر به خاطر بازی در نقش بتمن در تعدادی از فیلم‌های انیمیشن، برنامه‌های تلویزیونی و بازی‌های ویدیویی در طی سی سال اخیر شناخته شده بود، درگذشت. او 66 سال داشت. مدیربرنامه کوین کانروی به رولینگ استون گفت: «با اندوه فراوان امروز این مطلب را برای شما ارسال می‌کنم: کوین کانروی، صدای نمادین بتمن و دوست نزدیک بسیاری از ما درگذشت.» در ادامه به بررسی بیوگرافی این صداپیشه افسانه‌ای می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

kevin conroy

از سال 1992 تا 1996، کانروی به مدت چهار سال صداپیشگی بتمن را بر عهده داشت و در نزدیک به 60 پروژه دیگر به این کار ادامه داد. به گفته بازیگری که نقش مخالف روی پرده او یعنی جوکر را بازی می‌کرد، کانروی یکی از “مردان مورد علاقه مارک همیل در جهان” بود.

به گفته مارک همیل، «کوین بی‌نقص بود. او یکی از افراد مورد علاقه من بود و من او را به عنوان یک برادر دوست داشتم. نگرانی واقعی او برای اطرافیان‌اش در هر کاری که انجام می‌داد آشکار بود. هر بار که او را می‌دیدم یا با او چت می‌کردم روحیه‌ام بالا می‌رفت.»

آندریا رومانو، مدیر گروه بازیگری و گفتگو، اظهار داشت: «کوین بسیار فراتر از یک بازیگر صرف بود و من از انتخاب بازیگران و کارگردانی او لذت بردم؛ او برای بیش از 30 سال دوست خوبی برای من بود که دلسوزی و طبیعت سخاوتمندش هیچ مرزی نداشت. من همیشه قلب مهربان کوین، خنده عمیق زیبا و عشق واقعی به زندگی او را به یاد خواهم داشت.»

kevin conroy batman

حرفه‌ کانروی در نهایت تحت سلطه بازی او در نقش شوالیه تاریکی قرار گرفت، اما او لزوماً چنین قصدی نداشت. او در سال 1955 متولد شد و عمدتاً در کنتیکت در یک خانه ارتدکس ایرلندی-کاتولیک بزرگ شد و کتاب‌های کمیک هرگز مورد علاقه او نبود. اما به عنوان یک فرد منزوی در دوران راهنمایی، برای آرامش به تئاتر روی آورد و در نهایت جایگاه و نقش‌های اصلی متعددی را در گروه نمایشی مشهور دبیرستان خود به دست آورد. کانروی آنقدر با استعداد بود که علاوه بر این که تحصیلات دبیرستانی خود را زود به پایان رساند، بورسیه تحصیلی در جویلیارد نیز دریافت کرد، جایی که در سن 17 سالگی به آنجا پیوست.

کانروی اواخر دهه 1970 را پس از دریافت مدرک از جویلیارد در سفر با کمپانی بازیگری گذراند و همچنین در چند نمایش برادوی ظاهر شد. اما همانطور که او در مصاحبه ای در سال 2009 تاکید کرد، به سرعت دریافت که حضور در تلویزیون برای حمایت از حرفه اش به عنوان یک بازیگر ضروری است. او حرفه خود را در سریال‌های تلویزیونی به نقش‌های پربیننده ای تبدیل کرد. او در دهه 1980 در نقش‌های مهمان در برنامه‌های مختلفی ظاهر شد، از جمله Matlock و Cheers، و نقش‌هایی در Dynasty و Tour of Duty داشت.

سپس از کانروی خواسته شد تا برای Batman: The Animated Series در اوایل دهه 1990، که پس از دو فیلم موفق مالی تیم برتون بتمن در سال‌های 1989 و 1992 عرضه شد، تست بدهد. قبل از آن تست، تنها تصور او از بتمن/بروس وین بر اساس سریال آدام وست دهه 1960 بود که با نمایشی که انیماتورها قصد خلق آن را داشتند، بسیار متفاوت بود.

kevin conroy biography

کانروی خود را مجذوب جنبه‌های تاریک‌تر داستان بتمن و کاملاً گیج‌‌کننده شخصیت شوالیه تاریکی در روایت‌های مختلف داستان توصیف کرده است. همانطور که او در سال 2012 به اسکوایر گفت «لحظه ای که [سازندگان] شیوه زندگی دیوانه وار او را شرح دادند، آزارم داد. به خودم گفتم یک لحظه صبر کن، او بیل گیتس گاتهام است. همه او را می‌شناسند و او شنل می‌پوشد تا کسی او را نشناسد؟ بیخیال!»

تصمیم نسبتاً آسان برای دادن صداهای جداگانه به بتمن و بروس وین چیزی بود که به کانروی کمک کرد تا این نقش را به دست بیاورد و بعداً تصویر او را به عنوان بخش غیرقابل حذف این کاراکتر تثبیت کرد. تهیه کنندگان از او خواستند که به عقب برگردد و چند قسمت را دوباره ضبط کند زیرا در ابتدا، بروس وین او بسیار طنزآمیز و دوست داشتنی به نظر می‌رسید و آنها می‌خواستند که انتقال سختی به صدای بتمن بسیار کلفت او وجود نداشته باشد. او در سال 2017 به هالیوود ریپورتر گفت تهیه کنندگان خواستار این بود که او این کار را با ظرافت بیشتری انجام دهد، اما آنها ایده او را در مورد دو صدا دوست داشتند.

Batman: The Animated Series که مورد تحسین منتقدین قرار گرفت، سه جایزه امی سریال‌های روزانه را به همراه یک امی سریال‌های شبانه برای برنامه انیمیشنی برجسته در سال 1993 به دست آورد. اگرچه Batman: The Animated Series در مجموع دو فصل (1992-1995) تولید شد اما به تعداد قسمت 85 رسید (از نظر فنی، فصل سوم چند سال بعد در یک شبکه دیگر تحت نام ماجراهای بتمن جدید با سبک بصری متفاوت پخش شد تا با سریال سوپرمن که همزمان پخش می‌شد هماهنگ شود).

kkevin conroy movie

طی 30 سال بعد، کانروی روی پروژه‌های مختلفی کار کرد، اما ارائه صدای بتمن برای قسمت‌های تلویزیونی، فیلم‌ها و بازی‌های ویدیویی بدون شک رایج‌ترین و شناخته شده‌ترین آنها بود. او همچنین در نقش “خفاش کانادایی، مرد!” در فیلم کوین اسمیت در سال 2016 یوگا هوسر نیز ظاهر شد.

کانروی حتی در اوایل سال جاری زمانی که یک شماره اتوبیوگرافی با عنوان Finding Batman برای DC Pride 2022 نوشت، به شکل سنتی و در قالب کتاب‌های کمیک به بتمن پرداخت. کانروی در این کمیک به صراحت در مورد کودکی چالش برانگیز خود در یک خانه عمیقاً مذهبی و مبارزات خود در قالب یک مرد همجنس‌گرا در خانواده و بعداً در یک محل کار که اغلب سرسختانه ضد همجنس‌گرایی بود صحبت کرد. علاوه بر این، او در مورد اینکه چگونه این برخوردها واقعاً بهترین آمادگی ممکن را برای موقعیت تعیین‌کننده شغلی به او داده بود بحث کرد.

کانروی در پنل پایانی کمیک می‌نویسد: «قلبم می‌تپد، احساس می‌کردم صورتم سرخ شد، نفسم عمیق‌تر شد، شروع به صحبت کردم و صدایی که نمی‌شناختم بیرون آمد. بدنم می‌لرزید وقتی صدای غرش عمیقی فضا را پر کرد. به نظر می‌رسید که از سی سال دلخوری، گیجی، انکار، عشق و اشتیاق فریاد می‌زد. بله، من می‌توانم درک کنم. بله من با این حوزه آشنایی دارم. بتمن از درون من شروع به برخواستن کرد.»

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

2 دیدگاه در حال حاضر

  1. پینگ بک: گزیده اخبار کمیک این هفته – هفته چهارم آبان ماه ۱۴۰۱ - کافه کمیک
  2. پینگ بک: گزیده اخبار کمیک این هفته – هفته چهارم آبان ماه ۱۴۰۱ - ویرا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

بیوگرافی کوین کانروی ؛ صداپیشه افسانه‌ای بتمن
  • نام: کوین کانروی
  • شغل: هنرپیشه/صداپیشه
  • تحصیلات: آموزشگاه هنری Juilliard
  • محل تولد: نیویورک ۱۹۵۵ میلادی
  • آثار: مجموعه انیمیشن‌های سینمایی و سریالی بتمن از Batman The Animated Series تا Batman: The Killing Joke و غیره