نقش مرد مورچه ای در انتقام جویان چیست؟

نقش مرد مورچه ای در انتقام جویان چیست؟ | مرد مورچه ای و انتقام جویان

مرد مورچه‌ای (Ant-Man) از اعضای گروه انتقام‌جویان بوده که پس از وقایع فاز Endgame هنوز در قید حیات است. با کافه کمیک همراه باشید تا به بررسی تاریخچه مرد مورچه ای در انتقام جویان بپردازیم.

حالا که تب و تاب فیلم Ant-Man and Wasp: Quantumania زیاد است و این فیلم اکران شده، بد نیست که به سرگذشت اسکات لَنگ (Scott Lang) یا همان مرد مورچه‌ای بپردازیم که در کنار انتقام‌جویان چه سفری را طی کرده است.

فیلم Ant-Man و نبرد با سم ویلسون

مرد مورچه ای در انتقام جویان

مرد مورچه ای در انتقام جویان

اولین برخورد مرد مورچه‌ای با انتقام‌جویان در اولین فیلم این شخصیت رخ می‌دهد، زمانی که اسکات برای دزدیدن وسیله‌ای از مقر انتقام‌جویان فرستاده می‌شود و برای مدت کوتاهی با سم ویلسون (Sam Wilson) یا همان فالکون (Falcon) مبارزه می‌کند و او را شکست می‌دهد.

اسکات، همراه با خدمه‌اش و انبوهی از مورچه‌های پرنده، در حالی که درن کراس (Darren Cross) میزبان مراسمی برای پرده‌برداری از لباس جلیقه زرد کامل خود است، به دفتر مرکزی صنایع پیم نفوذ می‌کنند. اسکات و هوپ (Hope) ماموران هایدرا را به این رویداد اعزام و ساختمان را منفجر می‌کنند.

کراس در این حین جلیقه زرد را بر تن می‌کند و کَسی (Cassie) دختر اسکات را گروگان می‌گیرد تا اسکات را ترغیب به مبارزه و رویارویی کند. اسکات رگولاتور را نادیده می‌گیرد و به اندازه زیر اتمی کوچک می‌شود تا به لباس کراس نفوذ کرده و در نهایت کراس را شکست می‌دهد. اسکات در قلمرو کوانتومی ناپدید می‌شود اما در نهایت اثرات آن را معکوس می‌کند و به دنیای واقعی بازمی‌گردد.

مرد مورچه ای در انتقام جویان : استخدام توسط کاپیتان آمریکا

استخدام توسط کاپیتان آمریکا

استخدام توسط کاپیتان آمریکا

در سال ۲۰۱۶، اسکات توسط سم برای کمک به استیو راجرز (Steve Rogers) یا همان کاپیتان آمریکا که زیر بار اجرای توافقنامه سوکوویا (Sokovia) نمی‌رود استخدام می‌شود. هاکای (Hawkeye) و اسکارلت ویچ (Scarlet Witch) اسکات را می‌برند تا به استیو، سم و باکی بارنز (Bucky Barnes) در فرودگاه لایپزیگ/هال در آلمان بپیوندد، جایی که در آن با مرد آهنی (Iron Man)، بیوه سیاه (Black Widow)، ماشین جنگی (Warmachine)، پلنگ سیاه (Black Panther) و مرد عنکبوتی (Spider-Man) مبارزه می‌کنند.

در طول مبارزه، اسکات از لباس خود استفاده می‌کند تا به اندازه بزرگی برسد و به استیو و باکی اجازه فرار دهد. اسکات توسط تیم مرد آهنی به پایین کشیده می‌شود. در نهایت ژنرال راس او و باقی اعضای تیم کاپیتان آمریکا را دستگیر می‌کند و آن‌ها را به زندان شناور رَفت (Raft) می‌فرستد. آن‌ها بعداً توسط کاپیتان آمریکا و بیوه سیاه آزاد می‌شوند و اسکات به همراه هاکای با ژنرال راس و دولت ایالات متحده مذاکره و حبس خانگی دریافت می‌کنند.

دزدی زمانی

مرد مورچه ای در انتقام جویان : دزدی زمانی

مرد مورچه ای در انتقام جویان : دزدی زمانی

در پایان رویدادهای دومین فیلم مرد مورچه‌ای، با استفاده از یک تونل کوانتومی کوچکتر ساخته شده در ماشین لوئیس (Luis)، هنک (Hank)، جنت (Janet)، هوپ و اسکات قصد دارند انرژی کوانتومی را برای کمک به روح (Ghost) در پایدار ماندن جسمانی او جمع‌آوری کنند. با این حال، در حین این‌که اسکات در قلمرو کوانتومی است، ناگهان هنک، جنت و هوپ به غبار تبدیل می‌شوند.

در سال ۲۰۲۳، اسکات پس از فعال کردن تونل کوانتومی توسط یک موش، از قلمرو کوانتومی آزاد می‌شود و خودش را در یک انبار پیدا می‌کند. او به زودی در مورد رویداد بشکن تانوس (Thanos) با خبر می‌شود و با عجله به خانه دخترش کَسی می‌رود و متوجه می‌شود که او هنوز زنده است. اسکات با فهمیدن از اتفاقی که افتاده است، کالیفرنیا را ترک می‌کند و به ساختمان انتقام‌جویان می‌رسد. او به استیو و ناتاشا توضیح می‌دهد که تنها پنج ساعت را در قلمرو کوانتومی تجربه کرده است و این نظریه می‌تواند به عنوان وسیله‌ای برای سفر در زمان باشد.

این سه نفر از تونی استارک در خانه او دیدن می‌کنند تا نقشه خود را برای سرقت سنگ‌های بی‌نهایت از خطوط زمانی موازی و استفاده از آن‌ها برای جلوگیری از بشکن تانوس توضیح دهند اما تونی نمی‌پذیرد. آن‌ها سپس با بروس بنر (هالک) در یک غذاخوری ملاقات می‌کنند و او موافقت می‌کند که در مقر اصلی به آن‌ها کمک کند.

با این حال، تلاش‌های اولیه آن‌ها برای سفر در زمان ناموفق است و اسکات به یک نوزاد، کودک و مرد مسن تبدیل می‌شود. تونی در نهایت ترغیب می‌شود و برای کمک به آن‌ها می‌آید.

وقتی ثور، راکت، نبولا، ماشین جنگی و هاکای به مقر اصلی بازگشتند، نقشه‌ای تازه تنظیم می‌کنند. بروس، استیو، تونی و اسکات از قلمرو کوانتومی به یک جهان جایگزین می‌روند که در طول تهاجم لوکی به شهر نیویورک (وقایع اولین فیلم انتقام‌جویان) می‌رسند، اما در حالی که استیو و بروس به ترتیب سنگ‌های ذهن و زمان را بازیابی می‌کنند، تلاش تونی و اسکات برای سرقت سنگ فضا به بن‌بست می‌خورد.

اسکات با بروس به جهان خود بازمی‌گردد، در حالی که تونی و استیو در دهه ۱۹۷۰ به جهان دیگری سفر می‌کنند و هم سنگ فضا و هم ذرات پیم اضافی را بازیابی می‌کنند. بروس با بشکن زدن دستکش بی‌نهایت، تریلیون‌ها زندگی از دست رفته را با موفقیت احیا می‌کند. همانطور که اسکات متوجه موفقیت آمیز بودن این ماموریت می‌شود، یک تانوس موازی و کشتی جنگی او می‌رسند و با موشک به مقر اصلی حمله می‌کنند.

اسکات پس از نجات راکت، بروس و رودی از غرق شدن، در نبرد نهایی علیه تانوس موازی و ارتشش شرکت می‌کند و در همین حین با هوپ متحد می‌شود. اسکات کال ابسیدین (Cull Obsidian) (از اعضای Black Order تانوس) را می‌کشد. پس از این‌که تونی جان خود را برای نجات دنیا فدا می‌کند، اسکات به خانه باز می‌گردد و با هوپ و کَسی زندگی تازه‌ای را شروع می‌کند. حدود یک هفته بعد، اسکات به همراه هوپ، هنک و جنت در مراسم تشییع جنازه تونی شرکت می‌کنند.

نسخه زامبی مرد مورچه‌ای

نسخه زامبی مرد مورچه‌ای

نسخه زامبی مرد مورچه‌ای

 

در یک قسمت از سریال ?…What if، پس از بازگشت جنت  و هنک از قلمرو کوانتومی، اسکات مورد حمله قرار می‌گیرد و توسط این زوج که به ویروس کوانتومی زامبی آلوده شده‌اند، تبدیل به یک زامبی می‌شود. بعداً ویژن (Vision) لانگ زامبی شده را پیدا می‌کند و او را به کمپ لیهای (Camp Lehigh) می‌برد تا او را با سنگ ذهن درمان کند.

با این حال، ویژن تنها قادر است سر اسکات را در یک شیشه نگه دارد. هنگامی که گروهی از بازماندگان به کمپ می‌رسند، شنل دکتر استرنج (Cloak of Levitation) به اسکات کمک می‌کند و آن‌ها به همراه پیتر پارکر و تچالا به واکاندا فرار می‌کنند.

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

نقش مرد مورچه ای در انتقام جویان چیست؟
  • نام : هنک پیم
  • خالق : جک کربی، استن لی و لری لیبر
  • اولین اثر : شماره 27 کمیک Tales to Astonish
  • متعلق به کمپانی : مارول
  • لقب ها : گولیاث، ماجراجوی علمی،اولتران، دکتر پیم، جایگنتس، جاینت من
  • محل تولد : نبراسکا
  • معروفترین آثار : Avengers #223 - Ant-Man #1-5 - The Avengers #1- Avengers #227-239 - The Astonishing Ant-Man #1-4 - Marvel Premiere #47-48 - Avengers: Rage of Ultron
  • قابلیت ها : هوش بسیار بالا، قدرت زیاد، قابلیت تغییر اندازه، ارتباط با مورچه‌ها، متخصص الکترونیک
  • شغل : دانشمند
  • حالت های دیگر : انت من،گولیاث، جاینت من، یلوجکت، واسپ، Yellowjacket، Giant Man
  • همکاران: ایب زیمر بارون هلموت زیمو بری آلن بتمن بلک نایت بلک پنتر بلک ویدو
  • دشمنان: ایب جنکینز دارک تانوس بلک هیث بندیکت