قدرتمندترین شخصیت های حشره ای چه کسانی هستند؟

قدرتمندترین ابرقهرمان‌های حشره‌ای

ابرقهرمان‌های مختلف منبع الهام‌های متفاوتی داشتند. منبع الهام برخی از جذاب‌ترین ابرقهرمانان حشرات هستند. با کافه کمیک همراه باشید تا به معرفی قدرتمندرین شخصیت های حشره ای بپردازیم.

ابرقهرمان‌ها و شروران زیادی داریم که می‌توانند پرواز کنند؛ چه با قابلیت ذاتی‌شان یا با بال‌هایی که خودشان ساخته‌اند اما تعداد زیادی از آن‌ها وجود ندارد که مثل حشرات بتوانند طول آسمان را طی کنند. چنین شخصیت‌هایی جزو جذاب‌ترین‌ها در دنیای کمیک هستند. لباس‌هایشان با الهام از حشرات درست شدند و بال‌هایشان نیز از چنین الهام گرفتنی عقب نمانده‌اند.

10- پروانه (Butterfly)

پروانه یکی از شخصیت های حشره ای

پروانه یکی از شخصیت های حشره ای

 

ماریان مایکلز (Marian Michaels) یک خواننده کلوپ شبانه در لاس وگاس است اما با گذشتن زمان و پایین آمدن خورشید، ماریان به پروانه تبدیل می‌شود و با کمک لباس جت خود با نژادپرستان مبارزه می‌کند. این لباس همچنین نورهای بسیار روشنی دارد که در مواقع لزوم دشمنان او را کور می کند. اما او واقعاً قدرت خارق العاده‌ای ندارد.

او با یک گروه جنایتکار به نام پنجه (Claw) درگیر می شود که اعضای آن لباس های گربه مانند می‌پوشند و از پولی که از فروش مواد مخدر به دست می‌آورند برای تامین مالی ارتشی که حول محور فاشیسم می‌چرخد ​​استفاده می‌کنند. این قهرمان بعداً در مورد یک گروه نژادپرست سفیدپوست به نام صلیب خونین (Crimson Cross) تحقیق می‌کند. علاوه بر مبارزه اختصاصی او علیه فاشیسم، چیزی که او را خاص‌تر می کند این است که او اولین ابرقهرمان سیاه پوستی بود که در صفحات کمیک ظاهر شد.

9- کرم شب تاب (Firefly)

کرم شب تاب

کرم شب تاب

 

گارفیلد لینز (Garfield Lynns) با نام مستعار کرم شب تاب برای اولین بار وارد دنیای کمیک دی سی شد تا نقش یک جنایتکار خرده پا را بازی کند که گه‌گاه با استفاده از مجموعه‌ی چراغ‌ها دزدی می‌کند. اما با گذشتن چند دهه او به‌طور چشم‌گیری تغییر کرد و به‌عنوان یک آتش افروز که چیزی جز روشن کردن آتش دوست نداشت، مسیر شرارت خود را ادامه داد.

کرم شب تاب با لباس‌های نسوز و شعله افکن‌ها، بمب‌های دودزا و نارنجک‌های موجود در زرادخانه خود تبدیل به دشمنی کاملاً انفجاری برای بتمن شد. به لطف تکنولوژی، او پرواز هم می‌کند.

8- بید (The Moth)

بید

بید

 

جک ماهونی (Jack Mahoney) در یک سیرک کار می‌کند. او یک لباس منحصر به فرد با الهام از بید دارد که هنگام اجرا روی صحنه سیرک و همچنین هنگام مبارزه با جنایتکاران در دنیای خارج از سیرک آن را می‌پوشد. او به دلیل شغلش یک آکروبات و کشتی گیر بسیار چابک است.

لباس‌های او نیز قدرتمند هستند و یک تفنگ گازی را پنهان می‌کند که می‌تواند افراد را بی‌هوش کند یا اشیاء را به راحتی آتش بزند. این نسخه از بید برای اولین بار توسط Dark Horse Comics در سال۱۹۹۸ معرفی شد.

یک شخصیت بید دیگر هم وجود دارد که برای اولین بار در سال ۱۹۴۰ در سندیکای فاکس فیچر کمیک Mystery Men شماره ۹ ظاهر شد. این نسخه بید توسط دو نویسنده ایجاد شد که از نام مستعار نورتون کینگزلی (Norton Kingsley) برای خلق یک ابرقهرمان با قدرت پرواز استفاده کردند.

7- زنبور زرد (Yellowjacket)

شخصیت های حشره ای: زنبور زرد

شخصیت های حشره ای: زنبور زرد

 

ریتا دمارا (Rita DeMara) با دزدیدن یک لباس زنبور زرد از دکتر هنک پیم (Hank Pym) و تبدیل آن به لباس خودش، در استفاده از قدرت لباس محتاط است و از استفاده کامل قدرت آن اجتناب می‌کند. وقتی زنبور زرد بعداً با زنبور بی‌عسل (Wasp) مبارزه می‌کند، به نظر می‌رسد وقتی کوچک‌تر می‌شود می‌ترسد و به زنبور بی‌عسل اجازه می‌دهد از این موضوع استفاده کند و او را زندانی کند.

قدرت قابل توجهی در لباس او وجود دارد: او می‌تواند با دستکش‌هایش به دشمن‌هایش شوک الکتریکی بفرستد، می‌تواند در هوا پرواز کند و البته می‌تواند فرم خود را به طور قابل توجهی کوچک‌تر کند.

6- مرد مورچه‌ای (Ant-Man) از محبوب‌ترین شخصیت های حشره ای

انت من

انت من

 

اسکات لنگ یا همان مرد مورچه‌ای بخشی جدایی ناپذیر از انتقام‌جویان مارول در کمیک‌ها و فیلم‌ها است، او از تجربیات قابل توجه خود به عنوان یک دزد و قدرت لباس پیم برای یافتن راه‌های خروج از موقعیت‌های بسیار دشوار استفاده می‌کند.

او می تواند خودش را تا چند سانتی‌متر کوچک کند و حتی بیشتر و تا اندازه زیر اتمی نیز پیش برود. او همچنین می‌تواند به یک غول ۱۰۰ متری تبدیل شود. فقط این نیست، او می‌تواند از این قدرت برای کاهش یا افزایش اندازه اشیای پیرامون خود نیز استفاده کند.

قلمرو کوانتومی شاید مهم‌ترین عنصر در فیلم مرد مورچه‌ای بود و شاید همان عنصری که اغلب نادیده گرفته می‌شود. توانایی مرد مورچه‌ای برای «زیراتمی شدن» که در فیلم‌ها زیاد به آن پرداخته نمی‌شود، در واقع بخش بزرگی از توانایی‌های این شخصیت است و به عنصری کلیدی برای آینده دنیای سینمایی مارول تبدیل شده.

5- زنبور بی‌عسل (Wasp)

Wasp از شخصیت های حشره ای

Wasp از شخصیت های حشره ای

 

زنبور زرد، مرد مورچه‌ای و زنبور بی‌عسل همگی ساخته دکتر هنک پیم هستند و بنابراین قابلیت‌های مشابهی دارند. به عنوان مثال، همه آن‌ها می‌توانند به راحتی خودشان را کوچک کنند و در این مقیاس مبارزه کنند. اما قدرت جانت ون داین (Janet Van Dyne) در نقش زنبور بی‌عسل به دو شخصیت دیگر نیز مرتبط می‌شود.

زنبور زرد مانند مرد مورچه‌ای قدرتمند است. اما با کوچک شدن او، ظرفیت فیزیکی آن به طرز چشم‌گیری افزایش می‌یابد. علاوه بر این، زنبور بی‌عسل می تواند پرواز کند، حشرات را از طریق تله پاتی کنترل کند، و حتی انرژی بیوالکتریک را به سمت دشمنان خود پرتاب کند.

زنبور، مانند دیگر قهرمانان (و تبهکاران)، نسخه‌های مختلف بی‌شماری از خود دارد که در جهان‌های مختلف پخش شده‌اند. یکی از برجسته‌ترین جهان‌ها، Ultimates Universe است که به عنوان راهی برای جذب کردن خوانندگان جدید شروع شد و در نهایت به ایجاد قالبی برای MCU ختم شد و در این جهان، زنبور بی‌عسل کمی متفاوت بود: او یک جهش یافته است!

4- مانتیس (Mantis)

مانتیس

مانتیس

 

بزرگترین قدرت مانتیس توانایی اندازه‌گیری وضعیت عاطفی یک فرد است، قدرت همدلی او به او اجازه می‌دهد با گیاهان نیز ارتباط برقرار کند. اما فراتر از آن، او یک رزمی کار فوق‌العاده با استعداد است که ثابت کرده از نقاط ضعف خود برای شکست دادن افرادی مانند کاپیتان آمریکا و ثور استفاده می‌کند.

او همچنین در مدیتیشن استاد است، بنابراین می‌تواند تنفس و خونریزی خود را کنترل کند و در نتیجه سرعت بهبودی خود را در هنگام آسیب کنترل کند. قدرت ذهنی مانتیس به او کمک می‌کند تا بدون هیچ‌گونه تجهیزات حفاظتی در فضا باشد. تنها کاری که او باید انجام دهد این است که هوشیاری خود را از فرم فیزیکی خود جدا کند تا بتواند مسافت‌های طولانی را بین سیارات طی کند.

3- سوسک آبی (Blue Beetle)

سوسک آبی

سوسک آبی

 

تعداد کمی از قهرمانان در طول این سال‌ها با اسم رمز سوسک آبی شناخته شده‌اند. با دن گرت (Dan Garret) شروع کنید که افسر پلیس و سپس باستان‌شناس شد. تد کورد (Ted Kord) که استادش گرت بود را داریم و هایمی ریس (Jaime Reyes) آخرین کسی است که لباس سوسک آبی را پوشید.

منبع قدرت این ابرقهرمان یک سوسک بیگانه است که خود را به ستون فقرات حامل می‌چسباند و میزبان را در صورت خطر با لباس‌ محافظ می‌پوشاند و به او اجازه می‌دهد شمشیر، سپر، تیغه، توپی که می‌تواند با انرژی منفجر شود و یک جفت بال داشته باشد. علاوه بر این، سوسک روی لباس حامل می‌تواند از میزبان آن در برابر جادو محافظت کند، تشعشعاتی مشابه آن‌چه کریپتونایت تولید می‌کند ساطع و اشیاء ماورایی را دستکاری کند.

2- تیک (The Tick)

تیک

تیک

 

اگرچه تیک به دلیل میل به تمسخر ابرقهرمانان و قدرت‌های آن‌ها ایجاد شد، اما با این وجود او یک ابرقهرمان ترسناک و قدرتمند است که می‌تواند به راحتی یک ماشین را بدون عواقب دردناک بلند کند.

در واقع او هرگز آن‌قدر مجروح نمی‌شود که جان خود را از دست بدهد. حتی زمانی که از ارتفاع چندین هزار پایی به زمین می‌افتد، هیچ زخم عمده‌ای بر او وارد نشده و تنها ضربه مغزی خفیفی به او وارد می‌شود. تنها ایراد او آنتن‌های لباسش است که در صورت خراب شدنش باعث ایجاد مشکلاتی در تعادل تیک می‌شود.

1- مگس (The Fly)

مگس از شخصیت های حشره ای

مگس از شخصیت های حشره ای

 

تنها کاری که تامی تروی (Tommy Troy) باید انجام دهد این است که یک حلقه جادویی (که متعلق به مردان مگسی مرموز است) را لمس کند و کلمات «کاش من یک مگس بودم» را به زبان بیاورد و شکل انسانی معمولی خود را به سلاحی با شاهکارهای غیرقابل تصور تبدیل کند. مگس قدرت بدنی یک میلیون مورچه، سرعت چندین مگس و یک جفت بال دارد که به او توانایی پرواز می‌دهد و وقتی به درستی ارتعاش کند حتی به او اجازه می‌دهد اشیا را بشکنند.

این فقط چشمه‌ای از قدرت‌های اوست که بر اساس توانایی اولیه او در چابکی و راه رفتن روی دیوارها شکل گرفته است.

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.