کاراکترهایی که در مبارزه با سوپرمن شکست نخوردند

مبارزه با سوپرمن

قدرتی ماورایی، عضلاتی فولادی و لباس آبی رنگ همگی نمادهای سوپرمن افسانه‌ای هستند. او معنی واقعی قدرت است، اما آیا او همان‌قدر که همه فکر می‌کنند قدرتمند است؟با کافه کمیک همراه باشید تا به معرفی شخصیت‌هایی بپردازیم که در مبارزه با سوپرمن شکست نخوردند.

سوپرمن قهرمان و مجری حقیقت و عدالت در کمیک‌های دی سی است. او یکی از مهره‌های کلیدی لیگ عدالت بوده و بارها دنیا را نجات داده است. او اولین ابرقهرمان دنیای دی‌سی بود و سُنتی را آغاز کرد که دی‌سی، مارول، ایمیج (Image) و دیگر شرکت‌های انتشاراتی کمیک دهه‌ها پس از آن اکشن کامیک سرنوشت‌ساز شماره ۱ جری سیگل (Jerry Siegel) و جو شوستر (Joe Shuster) ادامه دادند.

با این حال به همان اندازه که پسر کریپتونی قدرتمند است، دشمنانی هم وجود دارند که او هرگز نتوانسته آن‌ها را شکست دهد، حداقل نه به تنهایی. سوپرمن دارای قدرت‌هایی است که یک انسان معمولی فقط می‌تواند در خیالاتش رویای آن‌ها را داشته باشد، اما متاسفانه باید بگویم او شکست ناپذیر نیست.

شماره ۱۰: سوامپ ثینگ (Swamp Thing)

سوامپ ثینگ در مبارزه با سوپرمن

سوامپ ثینگ در مبارزه با سوپرمن

سوپرمن و سوامپ ثینگ در واقع نزدیک به آغاز دوران Rebirth دی سی با هم به مجادله پرداختند، زیرا سوپرمن، در آن نقطه، تازه از زمین ماقبل اتفاقات فلش پوینت رسیده بود. سوامپ ثینگ از این ورود میان ابعادی نامطمئن بود و کار به دعوای این دو کشیده شد.

هیچ برنده مشخصی وجود نداشت، اما سوپرمن توانست سوامپ ثینگ را شکست دهد تا این‌که او قدرت کامل طبیعت را برای مقابله با او فراخواند. در نهایت، آن دو توانستند با صحبت اختلافشان را حل کنند. با این حال، مشخص نیست که آیا سوپرمن می‌توانست با استفاده از تمام قدرتش در برابر سوامپ ثینگ پیروز شود یا خیر.

شماره ۹: کاپیتان اتم  (Captain Atom)

کاپیتان اتم  (Captain Atom)

کاپیتان اتم  (Captain Atom)

سوپرمن و بتمن با گروهی از ابرقهرمانان در خدمت دولت در دوران ریاست جمهوری لکس لوثور (Lex Luthor) کمیک‌های دی سی مبارزه کردند. تیم ابرقهرمانان متشکل بود از: کاپیتان اتم، بلک لایتنینگ (Black Lightning)، پاور گرل (Power Girl)، گرین لنترن (Green Lantern) جان استوارت (John Stewart)، استارفایر(Starfire)، کاتانا (Katana) و میجُر فورس (Major Force) بود. سوپرمن‌ و بتمن باهم توانستند جلوی حمله‌ی گروه را بگیرند، اما برای تغییر جناح به کمک پاور گرل نیاز بود.

با این حال سوپرمن هنوز در کمیک‌ها با کاپیتان اتم روبرو نشده است و مشخص نیست که آیا کاپیتان اتم قادر به تولید تابش قرمز خورشیدی است و واقعاً می‌تواند مرد فردا را فتح کند یا خیر.

شماره ۸: فایراستورم (Firestorm)

فایراستورم

فایراستورم

فایر استورم (Firestorm) و سوپرمن قبلاً با هم برخورد کرده بودند و فایر استورم در واقع توانست با ایجاد کریپتونایت سوپرمن را به عقب براند. با این حال، مبارزه خیلی بیشتر از این پیش نرفت.

فایراستورم به راحتی یکی از قدرتمندترین قهرمانان DC است که قادر به دستکاری مواد آلی و انتشار انفجارهای انرژی رادیواکتیوی است. فایراستورم به طور بالقوه می‌تواند در اطراف سوپرمن کل شهر را به کریپتونایت تبدیل کند، و تصور این‌که مرد پولادین از چنین رویارویی جان سالم به در ببرد، سخت است.

شماره ۷: اسپکتر (The Spectre)

اسپکتر

اسپکتر

اسپکتر (Spectre) بخشی از عنصر پنجم، انجمنی متشکل از موجودات خداگونه که بر کل جهان دی سی نظارت دارند، است. او یکی از اعضای انجمن عدالت بوده و معمولاً به عنوان یکی از قدرتمندترین قهرمانان تاریخ دی سی از او یاد می‌شود.

همچنین اعتقاد بر این است که اسپکتر فرشته خداست و به عنوان روح انتقام نیز شناخته می‌شود. او یک موجود کیهانی با قدرت های الهی و جادویی است، و تصور این‌که سوپرمن بتواند حتی بر قدرت بی‌حد و حصر اسپکتر تاثیر بذارد، سخت است.

شماره ۶: اتریگان اهریمن (Etrigan The Demon)

اتریگان اهریمن در مبارزه با سوپرمن

اتریگان اهریمن در مبارزه با سوپرمن

اتریگان اهریمن شاهزاده جهنم است که متعلق به جادوگر جاودانه معروف به جیسون بلاد (Jason Blood) است. اتریگان تا حد زیادی از دنیای قهرمانان متنفر است و سعی می‌کند تا جای ممکن از آن‌ها دوری کند. با این حال، یکی از ماجراهای اتریگان او را در معرض برخورد با سوپرمن قرار داد و اتریگان توانست با یک مشت مرد پولادین را شکست دهد.

سوپرمن و اتریگان از آن زمان تا به حال با هم دیداری نداشته‌اند و بعید هم به نظر می‌رسد که فردی مانند سوپرمن بتواند حریف مناسبی برای این شیطان باشد. تمام وجود اتریگان کاملاً سرشار از انرژی‌های جادویی است و سوپرمن احتمالاً قادر به شکست او نخواهد بود.

شماره ۵: واندر وومن (Wonder Woman)

واندر وومن

واندر وومن

سوپرمن و واندر وومن در واقع چندین بار در طول سال‌ها با هم دعوا کرده‌اند و آینده‌ها و خطوط زمانی متناوبی وجود داشته که در آن سوپرمن دایانا را شکست داده یا حتی کشته است، اما حقیقتا سوپرمن در دنیای اصلی دی سی هیچ‌کدام از مبارزاتش‌ با او را پیروز نشده است.

واندر وومن اغلب توانسته به خوبی در برابر سوپرمن ایستادگی کند. در حالی که واندر وومن هم نتوانسته به طور قطعی سوپرمن را شکست دهد، اما گاهی اوقات در مبارزه نسبت به او برتری داشته است. معمولاً کال-ال (Kal-El) و دایانا یا به طور متقابل مبارزه را متوقف می‌کنند یا قبل از این‌که هر دو طرف پیروز شوند به‌واسطه‌ی تهدید یک ابرشرور باهم متحد می‌شوند.

شماره ۴: شزم (Shazam)

شزم

شزم

سوپرمن و شزم (Shazam) نیز در طول سال‌ها چندین مبارزه با یکدیگر داشته‌اند که مهم‌ترین آن‌ها داستان Kingdom Come ساخته‌ی مارک وید (Mark Waid) و الکس راس (Mark Waid) و کارتون Justice League Unlimited ساخته پال دینی (Paul Dini) و بروس تیم (Bruce Timm) بود. در مبارزه آخر سوپرمن در حال شکست دادن شزم بود، اما این اتفاق هنوز در کمیک‌های اصلی رخ نداده است.

در مبارزه Kingdom Come، قبل از این‌که کلارک بتواند شزم را نابود کند، سوپرمن با انفجار هسته‌ای کاپیتان اتم حواسش پرت شد. قدرت جادویی شزم او را برای سوپرمن به یک حریف توانمند تبدیل می‌کند، اما مشخص نیست که برنده‌ی واقعی در چنین نبردی چه کسی خواهد بود.

شماره ۳: بلک آدام (Black Adam)

بلک آدام

بلک آدام

بلک آدام (Black Adam) موردی مشابه به شزم است. تث آدام (Teth Adam) دارای قدرت‌های قابل مقایسه‌ با سوپرمن است و و انرژی های جادویی گسترده‌ای دارد. علاوه بر این، بلک آدام بی‌رحم، ستمگر و عصبانی است. این دو مخالف یکدیگر بوده‌اند، اما هرگز دعوای کاملی نداشته‌اند.

بلک آدام به خوبی توانست سوپرمن را در یک مبارزه تن به تن شکست دهد. توانایی مبارزه و درک بلک آدام از جادو، در مبارزه با سوپرمن او را به یک ضد قهرمان نیرومند تبدیل می‌کند.

شماره ۲: موبیوس آنتی مانیتور ‌(Mobius The Anti-Monitor)

موبیوس آنتی مانیتور

موبیوس آنتی مانیتور

مشابه اسپکتر، آنتی مانیتور (Anti-Monitor) موجودی خداگونه است که در سطح بالاتری از واقعیت نسبت به ما انسان‌های فانی، از جمله سوپرمن، وجود دارد. اولین باری که آنتی مانیتور در داستان Crisis on Infinite Earths ساخته مارو ولفمن (Marv Wolfman) و جورج پرز (George Perez) حمله کرد، برای از بین بردن او تلاش‌های ترکیبی چندین زمین لازم بود.

آنتی مانیتور از آن زمان بازگشته است، اما نیاز به افرادی مانند پرپچوا (Perpetua)، یک الهه چندجهانی دارد تا حتی همه حتی سوپرمن را تحت سلطه خود درآورد.

شماره ۱: دارکساید (Darkseid)

دارکساید در مبارزه با سوپرمن

دارکساید در مبارزه با سوپرمن

دارکساید و سوپرمن در طول این سال‌ها بارها و بارها با یکدیگر درگیر شده‌اند و سوپرمن در چنین نبردهایی خود را پیروز میدان دانسته است. اما این پیروزی معمولاً با کمک لیگ عدالت اتفاق می‌افتد. حتی پس از آن، آن‌ها فقط دارکساید را برای عقب‌نشینی کردن شکست داده‌اند.

تصور این‌که سوپرمن به تنهایی بتواند دارکساید را شکست دهد، کار بسیار سختی است. در بهترین حالت، مبارزه برای دارکساید بسیار مشکل‌ساز می‌شد، و او در نهایت صحنه را خالی می‌کرد تا در زمان خوشایند‌تری بازگردد. سخت است که چنین چیزی را یک پیروزی جوانمردانه بدانیم. مورد دیگری وجود دارد که در آن سوپرمن توانست دن تورپین (Dan Turpin)، میزبان جدید دارکساید را در جریان رویداد Final Crisis ساخته‌ی گرنت موریسون (Grant Morrison) شکست دهد. با این حال، سوال اینجاست که آیا تورپین یک دارکساید واقعی به حساب می‌آید یا خیر.

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

8 دیدگاه در حال حاضر

  1. بتمن چی:neutral_face:؟

  2. بتمن پارش کرد :rofl::rofl::rofl:

  3. و ما فعلا همین مبارزه رو ازش دیدیم

  4. بتمن چی پس؟ بت من زد جر داد سوپرمن رو که:no_mouth::neutral_face:

  5. بتمن چی:neutral_face:

  6. بتمن سوپرمن از 7 جهت از افقی 8 جهت از عمودی جر دادم بنویس مگه با بتمن مشکل خانوادگی داری :expressionless::neutral_face::no_mouth::weary:☹

  7. بتمن زد سوپر من رو ۱۰۰۰ قسمت کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

کاراکترهایی که در مبارزه با سوپرمن شکست نخوردند
  • نام : کال ال - کلارک کنت
  • خالق : Jerry Siegel و Joe Shuster
  • اولین اثر : اکشن کمیکس ۱ سال ۱۹۳۸
  • متعلق به کمپانی : دی سی
  • لقب ها : مرد پولادین
  • محل تولد : کریپتون
  • معروفترین آثار : Man and Superman - Superman Red Son - Death of Superman - All-star Superman
  • قابلیت ها : قدرت بدنی بالا، اشعه لیزر، فوت یخی، پرواز
  • شغل : خبرنگار
  • حالت های دیگر : بیزارومن، سوپرمن اینجاستیس، رد سان سوپرمن، سوپرمن بیاند
  • همکاران: سوپربوی واندروومن بتمن سوپرگرل
  • دشمنان: دارک‌سید لکس لوتر لوبو