حقایق جالب سریال مردگان متحرک | فکت‌های The Walking Dead

حقایق جالب درباره سریال مردگان متحرک

سریال مردگان متحرک (The Walking Dead) از زمان شروع پخش خود تا حال حاضر، حقایق پشت پرده‌ی منحصر به‌فردی داشته است. با کافه کمیک همراه باشید تا حقایق جالب سریال مردگان متحرک را مرور کنیم.

The Walking Dead یک سریال ترسناک پسا آخرالزمانی آمریکایی است که توسط فرانک دارابونت (Frank Darabont) ساخته شده. پخش آن در شبکه AMC از سال ۲۰۱۰ آغاز شد و در سال ۲۰۲۲ با پخش فصل یازدهم به پایان رسید.

سریال تلویزیونی مردگان متحرک بر اساس مجموعه‌ای از کتاب‌های کمیک ساخته شده توسط رابرت کرکمن (Robert Kirkman)، تونی مور (Tony Moore) و چارلی آدلارد (Charlie Adlard) اقتباس شده و گروه بزرگی از بازیگران را دنبال می‌کند که سعی می‌کنند پس از پایان تمدن بشری زنده بمانند. گروه بازیگران عبارتند از اندرو لینکلن (Andrew Lincoln) که تا فصل نهم نقش شخصیت اصلی ریک گرایمز (Rick Grimes) را بازی می‌کرد و همچنین نورمن ریدوس (Norman Reedus)، لارن کوهن (Lauren Cohen)، دانای گوریرا (Danai Gurira) و جفری دین مورگان (Jeffrey Dean Morgan) در این مجموعه نقش آفرینی می‌کنند.

  1. عنوان سریال با جلوتر رفتن هر فصل تخریب می‌شود

The Title Sequence “Decays” Every Season

این موضوع بیشتر یک ایستر اگ است تا یک حقیقت پشت پرده اما دانستن آن خالی از لطف نیست. نه تنها واکرها با گذشت زمان پوسیده‌تر شده بلکه لوگوی اصلی سریال نیز دچار تخریب می‌شود. تیتراژ سریال در فصل اول را با فصول بعدی مقایسه کنید و متوجه خواهید شد که عنوان سریال از فصلی به فصل دیگر تاریک‌تر، تیره‌تر و زشت‌تر می‌شود.

2. خالق این سریال کارگردانی The Shawshank Redemption را نیز بر عهده داشت

یکی از حقایق جالب سریال مردگان متحرک این است که فرانک دارابونت (Frank Darabont)، خالق سریال مردگان متحرک، پیش از این در طول فعالیت سینمایی خود با بسیاری از بازیگران دیگر کار کرده بود. پنج بازیگری که در فصل اول ظاهر شدند، با دارابونت در فیلم The Mist سال ۲۰۰۷ که اقتباسی از کتاب استیون کینگ (Stephen King) بود، کار کردند.

این بازیگران عبارت بودند از:

  • جفری دمون (Jeffrey DeMunn)
  • لوری هولدن (Laurie Holden)
  • ملیسا مک براید (Melissa McBride)
  • خوان پارجا (Juan Pareja)
  • سم ویتور (Sam Witwer)

توماس جین (Thomas Jane) همچنین در فیلم The Mist نقش اول را داشت و در حال مذاکره با دارابونت برای تبدیل شدن به یک شخصیت فرعی در مردگان متحرک بود. با این‌حال وقتی دارابونت پس از فصل اول نقش شورانر (Showrunner) سریال را ترک کرد، این نقش و شایعه حضور او هرگز محقق نشد.

لوری هولدن و جفری دمون همچنین در فیلم The Majestic دارابونت در سال ۲۰۰۱ نیز بازی کردند. دمون همچنین در فیلم‌های بسیار موفق دارابونت، رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴) و Green Mile (۱۹۹۹) بازی کرد.

3. شبکه AMC صرفا از روی فیلمنامه به فصل اول چراغ سبز نشان داد

حقایق جالب سریال مردگان متحرک

حقایق جالب سریال مردگان متحرک

AMC در ماه ژانویه ۲۰۱۰ رسماً اعلام کرد که یک پایلوت برای سریالی اقتباس شده از مجموعه کتاب‌های کمیک The Walking Dead ساخته می‌شود و به سرعت کل فصل اول را بر اساس کمیک، فیلمنامه و مشارکت دارابونت سفارش داد. فیلمبرداری برای قسمت اول در ماه می‌ ۲۰۱۰ در آتلانتا، ایالت جورجیا آغاز شد و پس از آن AMC رسماً شش قسمت از فصل ۱ را سفارش داد.

4. تعداد واکرها از انسان‌ها بیشتر است

یکی از حقایق جالب سریال مردگان متحرک یک واقعیت جالب درباره زامبی‌های واکینگ دد است. در دنیای تخیلی این سریال، تعداد واکرها با تعداد شگفت‌انگیز ۵۰۰۰ به ۱ از انسان‌ها بیشتر است. به‌نظر می‌رسد گروه مورد علاقه ما باید خیلی سریع‌تر شروع به تولید مثل و محو کردن واکرها کنند.

5. فرانک دارابونت علیه AMC شکایت کرد

فرانک دارابونت در جولای ۲۰۱۱ از سمت خود اخراج شد. او در دسامبر ۲۰۱۳ به دلیل نقض قرارداد علیه AMC شکایت کرد. دارابونت این شبکه را متهم کرد که به‌دلیل ادغام در تولید و توزیع، او و عواملش سودی از موفقیت سریال دریافت نکرده‌اند. این شکایت ادعا می‌کرد او در آغاز فصل دوم اخراج شد تا AMC بتواند از پرداخت پول به او خودداری کند.

وکلا در طول جلسات اولیه می‌خواستند از دیگر سریال‌های AMC از جمله Breaking Bad و Mad Men اطلاعاتی کسب کنند تا ارزش منصفانه بازار را برای مردگان متحرک به‌دست آورند. AMC اعلام کرد هیچ تخلفی صورت نگرفته است و آن‌ها قبلاً ۳ میلیون دلار برای دو فصل به دارابونت پرداخت کرده‌اند. او «مشکلات بحرانی» را در طول تولید سریال مطرح کرد و مدعی شد بودجه هر قسمت از ۳۴ میلیون دلار به ۳ میلیون دلار کاهش یافته و در عین حال اعتبار مالیاتی ارائه شده توسط ایالت جورجیا برای فیلمبرداری در آن‌جا حفظ شده است.

وکلای دارابونت در پایان مرحله اولیه شکایت در سال ۲۰۱۶ اعلام کردند به دنبال خسارت بیش از ۲۸۰ میلیون دلار هستند. آن‌ها همچنین شکایت دوم را علیه AMC به اتهام دستکاری در هزینه‌های فروش دیجیتال و بازارهای خارج از کشور تنظیم کردند. وکلای دارابونت در شکایت دوم خواهان ۱۰ میلیون دلار خسارت اضافی بودند.

این شبکه در ژوئیه ۲۰۲۱ گزارش داد آن‌ها با دارابونت و عواملش از آژانس هنرمندان خلاق برای ۲۰۰ میلیون دلار به توافق رسیده‌اند و حق امتیاز آینده را پرداخت خواهند کرد.

6. علت مرگ بین شخصیت‌های مردگان متحرک جابه‌جا می‌شود

بسیاری از قسمت‌های واکینگ دد معمولاً از سری کتاب‌های مصور رابرت کرکمن پیروی می‌کنند که به شخصیت‌های اصلی و نکات داستانی می‌رپردازد. با این‌حال، این مجموعه تلویزیونی سعی نمی‌کند قدم به قدم با کتاب‌های مصور پیش برود و گاهی اوقات روایت را تغییر می‌دهد. یکی از روش‌هایی که این اتفاق می‌افتد این است که نویسندگان سریال با کرکمن صحبت می‌کنند و اغلب نحوه مرگ یک شخصیت خاص را به شخصیت دیگری در سریال تغییر می‌دهند. به‌عنوان مثال در فصل چهارم مردگان متحرک، سر هرشل گرین توسط فرماندار بریده می‌شود اما در کتاب‌های مصور، تایریز کسی است که سرش بریده می‌شود.

7. خط زمانی شخصیت‌ها در سریال تلویزیونی The Walking Dead متفاوت است

از حقایق جالب سریال مردگان متحرک : خط زمانی شخصیت‌ها

از حقایق جالب سریال مردگان متحرک : خط زمانی شخصیت‌ها

یکی دیگر از اتفاقات رایج در اقتباس سریال تلویزیونی واکینگ دد از منبع اصلی این بود که شخصیت‌ها بیشتر از همتایان کمیکی خود زندگی می‌کردند. این امر به ویژه در مورد شخصیت کارول پلتیه که مدت زیادی از کاراکتر کمیک خود روی صفحه تلویزیون زنده ماند صدق کرد. یکی از حقایق جالب سریال مردگان متحرک این است که سوفیا و آندریا نیز هر دو بیشتر از همتایان خود در کتاب‌های مصور زنده ماندند.

8. وجود نداشتن دریل در کمیک، یکی از حقایق جالب سریال مردگان متحرک است

آیا می‌دانستید که شخصیت مورد علاقه طرفداران یعنی دریل دیکسون (Daryl Dixon)، به‌طور خاص برای این سریال خلق شده است؟ او در کمیک‌ها وجود ندارد. نورمن ریدوس در ابتدا برای نقش مرل تست بازیگری داد. اگرچه مایکل روکر به جای آن نقش مرل را بر عهده گرفت، اما نویسندگان تصمیم گرفتند نورمن را حفظ کنند چون بسیار تحت تأثیر بازی او قرار گرفته بودند. به این شکل شخصیت دریل دیکسون خلق شد.

9. کارول پلتیه در کمیک‌های واکینگ دد بسیار جوان‌تر است

کارول یک شخصیت بسیار متضاد در سریال‌های تلویزیونی مردگان متحرک و منابع کتاب‌های کمیک است. کارول در کمیک‌ها ۲۵ ساله بوده و زنی خانه‌دار با شخصیتی ساده لوح و اغلب خود محور است. در طول داستان او بیشتر و بیشتر از نظر روانی بی‌ثبات می‌شود و در نهایت دست به خودکشی می‌زند.

کارول در سریال تلویزیونی که ملیسا مک براید نقش او را بازی می‌کند، شخصیتی بسیار مسن‌تر است و جدی و سر به زیر نشان داده می‌شود. ما شاهد آزارهایی هستیم که او از همسرش متحمل شده. این موضوع در کتاب‌های کمیک تنها در حد اشارات ساده مطرح شده بود و سریال به‌طور مستقیم به‌ آن پرداخت.

10. یک تئوری ادعا می‌کند که ریک همه چیز را در خواب دیده

یک نظریه جالب از مردگان متحرک وجود دارد که ادعا می‌کند ریک گرایمز تمام اتفاقات سریال را در خواب دیده است. او شاید همسرش را از دست نداده باشد. شاید نگان و Whisperers نیز وجود نداشته باشند. آیا می‌توانید تصور کنید که فیلم بعدی واکینگ دد با بیدار شدن ریک از یک کابوس واقعا بد به پایان برسد؟ این امر قطعا باعث شروع یک شورش بین طرفداران این مجموعه خواهد شد.

11. استیون یون از یک سال قبل می‌دانست که شخصیت او قرار است بمیرد

با توجه به این حقیقت که مردگان متحرک دارای گروه بازیگری گسترده‌ای است، دلیل اصلی این‌که یک شخصیت از سریال خارج می‌شود، پیشبرد داستان است. بازیگران معمولاً از قبل می‌دانند که زمان شخصیتشان به پایان رسیده اما در مورد این مسئله قول می‌دهند که رازداری کنند.

استیون یون (Steven Yeun)، بازیگر نقش شخصیت گلن ری (Glenn Rhee) در مردگان متحرک، یک سال قبل از پخش سریال سرنوشت شخصیت خود را می‌دانست. صحنه‌ای که گلن در آن می‌میرد به‌ عنوان یکی از به‌یادماندنی‌ترین صحنه‌های مرگ در تاریخ واکینگ دد یاد می‌شود. گلن توسط نیگان و چوب بیسبال معروفش یعنی لوسیل کشته شد.

چندلر ریگز (Chandler Riggs) که نقش کارل گرایمز را بازی می‌کرد، فقط چند هفته قبل از فیلمبرداری از سرنوشت شخصیت خود باخبر شد. استیون یون در مصاحبه‌ای با NPR گفته والدینش که از کره جنوبی مهاجرت کرده‌اند، بینندگان وفادار مردگان متحرک هستند و نسخه‌هایی از آن را با زیرنویس کره‌ای دریافت می‌کنند.

12. اندرو لینکلن Walking Dead را ترک کرد تا زمان بیشتری را با خانواده خود بگذراند

دلیل خداحافظی برخی بازیگران از این سریال، جز حقایق جالب سریال مردگان متحرک است. علی‌رغم این‌که اکثر بازیگران سریال را برای پردازش داستان ترک کردند، اما تعداد کمی بوده‌اند که به دلایل شخصی خودشان با این مجموعه خداحافظی کردند.

این بازیگران عبارتند از:

  • اندرو لینکلن در آغاز فصل نهم درخواست کرد تا سریال را ترک کند زیرا مجبور بود نیمی از سال را در ایالات متحده برای فیلمبرداری سریال بگذراند و به جای آن می‌خواست با خانواده خود در بریتانیا وقت بگذراند.
  • لورن کوهن در قسمت‌های کمتری از فصل نهم ظاهر شد، زیرا فرصت بازی در سریال Whiskey Cavalier به او داده شد. او به عنوان یک بازیگر فرعی در فصل ۱۱ بازگشت.
  • دانای گوریرا اعلام کرد پس از فصل دهم سریال مردگان متحرک را به‌دلیل متعادل کردن سایر تعهدات بازیگری ترک خواهد کرد.
  • لنی جیمز (Lennie James) و آستین آملیو (Austin Amelio) هر دو پس از فصل هشتم The Walking Dead به سریال اسپین آف Fear The Walking Dead منتقل شدند.

13. AMC به بازیگران مردگان متحرک دستمزد کمتری نسبت به دیگر سریال‌های موفق خود پرداخت کرد

همان‌طور که انتظار می‌رود، دستمزد بازیگران اصلی سریال مردگان متحرک در طول سریال به‌طور قابل توجهی افزایش یافت. با این‌حال، به‌طور کلی دستمزد بازیگران در مقایسه با سریال‌های درام مشابهی که به همان اندازه در AMC محبوب بودند، از جمله Mad Men، کمتر بوده است. AMC تصریح کرده که دستمزدها پایین‌تر بوده زیرا واکینگ دد دارای داستانی با سرعت بالا و با گروه بازیگران گسترده‌ای است که ممکن بود هر لحظه از سریال حذف شوند.

14. ریدوس و مک براید به‌طور قابل توجهی بیشتر از اندرو لینکلن دستمزد گرفتند

طبق مقاله‌ای در هالیوود ریپورتر، ملیسا مک براید و نورمن ریدوس هر دو در فصل اول سریال مردگان متحرک حدود ۹۵۰۰ دلار برای هر قسمت دریافت می‌کردند. در فصل هفتم آن‌ها حدود ۸۰۰۰۰ دلار برای هر قسمت دستمزد می‌گرفتند. اندرو لینکلن، ستاره اصلی سریال مردگان متحرک، در فصل هفتم هر قسمت ۹۰۰۰۰ دلار آمریکا دریافت می‌کرد.

نورمن ریدوس در فصل نهم به دلیل جدایی اندرو لینکلن، بازیگر اصلی این مجموعه شد و طبق گزارش‌ها دستمزدی ۳۵۰۰۰۰ دلاری در هر قسمت دریافت کرد که فقط محدود به این نبود و شامل سودهای دیگری می‌شد که بین ۵۰ تا ۹۰ میلیون دلار در طول سه فصل برای او درآمد داشت. ملیسا مک براید هم قرارداد خود را در فصل نهم تمدید کرد و دستمزدی ۲۰ میلیون دلاری در طول سه فصل را داشت. این جهش بزرگ در دستمزد برای تأمین امنیت مالی دو بازیگر اصلی پس از جدایی اندرو لینکلن انجام شد.

15. بازیگر میشون تا بعدها معلوم نشد

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چرا میشون (Michonne) در پایان فصل ۲ در سایه نگه داشته شده و شنل تیره‌ای پوشیده است؟ دلیل این موضوع بخاطر عدم انتخاب بازیگر این شخصیت بود.

16. گریم واکرها یک ساعت و نیم طول می‌کشد

گرگ نیکوترو (Greg Nicotero) هنرمند جلوه‌های ویژه مردگان متحرک است و مسئول ساخت واکرها به همان شکلی بوده که آن‌ها به نظر مخاطبان ظاهر می‌شوند و رفتار می‌کنند. نیکوترو با تیم خود متشکل از چهار گریمور دائمی، یک ساعت و نیم برای هر شخصیت صرف کرده تا آن‌ها را به یک زامبی متقاعد‌کننده تبدیل کنند. هر واکر دارای مجموعه‌ای از لنزهای تماسی و پروتزهای مصنوعی است.

نیکوترو در مصاحبه‌ای با CNN توضیح می‌دهد تیم او می‌تواند در روزهایی که تعداد بازیگران کمی برای گریم دارند، زمان بیشتری را صرف ایجاد واکرهای تجزیه‌شده‌تر کنند. در روزهای دیگر که حدود ۶۰ یا ۷۰ نفر برای گریم دارند، بازیگران پس‌زمینه به سه گروه تقسیم می‌شوند: قهرمانان، میان‌زمینه و پس‌زمینه. بازیگران گروه قهرمان کاملا گریم می‌شوند، میان‌زمینه‌ها با هایلایت و سایه روی صورت آن‌ها نقاشی شده و در نهایت بازیگران پس‌زمینه اغلب ماسک می‌زنند. این موضوع به دلیل فاصله هر گروه نسبت به دوربین است.

همان‌طور که فصل‌های سریال مردگان متحرک ادامه می‌یافت، گریمورها از رنگ پوست تیره‌تری برای واکرها استفاده می‌کردند تا پوسیدگی آن‌ها را با پیش رفتن داستان نشان دهند.

17. بازیگران واکر به «مدرسه زامبی» می‌روند

بازی در نقش واکر مطمئناً سرگرم‌کننده به نظر می‌رسد. این بازیگران قبل از این‌که به‌عنوان یکی از مردگان انتخاب شوند باید به مدرسه زامبی بروند تا راه رفتن و حرکت زامبی گونه را یاد بگیرند. به آن‌ها گفته می‌شود که کاملاً سکوت کنند و اصلاً پلک نزنند. تهیه کننده اجرایی فاش کرد بازیگر ایده‌آل واکر باید چشمانی درشت، ساختار استخوانی خوب و گردنی بلند داشته باشد. صداهای واکرها در مراحل پس از تولید اضافه می‌شوند. به این بازیگران واکر گفته می‌شود طوری حرکت کنند که انگار ساعت ۲ صبح از خواب بیدار می‌شوند!

18. مردگان متحرک به دلیل مشوق مالیاتی در جورجیا فیلمبرداری شد

سریال مردگان متحرک عمدتاً در جورجیا فیلمبرداری می‌شود زیرا این ایالت مشوق‌های مالیاتی زیادی را برای شرکت‌های تولید فیلم ارائه می‌دهد تا در آن‌جا کار کنند. این طرح از سال ۲۰۰۲ به امید ایجاد اقتصاد محلی برقرار شد. فصل اول مردگان متحرک عمدتاً در آتلانتا، جورجیا فیلمبرداری شد و بسیاری از خیابان‌ها و پارک‌ها برای فیلمبرداری تعطیل شدند. تولید بعدی به استودیوهای Riverwood در خارج از سنویا، جورجیا منتقل شد.

لوکیشن‌هایی برای تصاویر بیرونی عمارت اصلی در بالای تپه، کلیسای پدر گابریل و زباله‌های استفاده شده توسط The Scavengers ساخته شده‌اند. این لوکیشن‌ها پس از اتمام استفاده از دکورها در فیلمبرداری به سرعت از بین می‌روند، اما استیج‌های صوتی دوباره برای نماهای داخلی استفاده می‌شوند، از جمله زندان در فصل سوم که تبدیل به پناهگاه ناجیان در فصل هفت شد. AMC استودیو ریور وود را در جولای ۲۰۱۷ به قیمت 8.25 میلیون دلار خریداری کرد.

وودبری در مرکز شهر سنویا فیلمبرداری شد. فرماندهی (The Kingdom) در فورت مک فرسون، یک پایگاه نظامی سابق که اکنون به استودیویی برای تایلر پری (کارگردان) تبدیل شده است، فیلمبرداری شد.

19. یک تیم پلیس به مجموعه فراخوانده شد

آن صحنه شگفت انگیز در مردگان متحرک را که مرل در فصل اول از پشت بام شلیک کرد به‌خاطر دارید؟ باور کنید یا نه، شهروندان که آن نزدیکی بودند با پلیس تماس گرفتند چون فکر می‌کردند یک مرد مسلح واقعی در آن منطقه حضور دارد. آن‌ها نمی‌دانستند یک سریال تلویزیونی در حال فیلمبرداری است. تیم پلیس خیلی زود وارد صحنه شد اما خوشبختانه کسی دستگیر نشد.

20. مردگان متحرک به‌طور کامل روی فیلم ۱۶ میلی متری فیلمبرداری شده

The Walking Dead Is Shot Completely On 16mm Film

دیوید تاترشال (David Tattershall) و دیوید بوید (David Boyd) در سریال مردگان متحرک به‌عنوان مدیران فیلمبرداری کار کردند و تصمیم گرفتند آن را به‌طور کامل بر روی فیلم ۱۶ میلی متری فیلمبرداری کنند. این امر باعث می‌شود که این سریال ظاهر تاریک مترادف با فیلم‌های ترسناک کلاسیک را داشته باشد. بحث‌هایی در سرتاسر تولید سریال در مورد این‌که آیا این روند باید به دیجیتال تغییر کند یا خیر، انجام شد. با این‌حال کادر واکینگ دد تصمیم گرفتند که ظاهر ۱۶ میلی‌متری لازم است تا صحنه‌ها تا حد امکان واقعی به نظر برسند.

21. مردگان متحرک در طول همه‌گیری کرونا به دیجیتال تبدیل شد

بینندگان تیزبین ممکن است متوجه شده باشند چند قسمت آخر فصل ۱۰ مردگان متحرک کمی متفاوت از قسمت‌های دیگر است. این امر به این دلیل است که آن‌ها در فیلم ۱۶ میلی متری فیلمبرداری نشده‌اند. این قسمت‌ها در اواسط همه‌گیری کرونا فیلمبرداری شدند. فیلم دیجیتال محیط کار امن‌تری را برای خدمه‌ای که قبلاً به‌طور منظم فیلم‌ها را تعویض می‌کردند، فراهم کرد.

22. سه شخصیت در واقع بریتانیایی هستند

بازیگرانی که نقش ریک، مگی و فرماندار را بازی کردند فراتر از بازیگران با استعداد هستند. آن‌ها در تغییر لهجه خود نیز عالی بودند. اندرو لینکلن، لورن کوهن و دیوید موریسی هر سه بریتانیایی هستند.

23. کانال‌های AMC و فاکس تهاجم جهانی زامبی‌ها را ایجاد کردند

سریال مردگان متحرک در سال ۲۰۱۰ به‌طور همزمان در ۱۲۰ کشور اکران شد. کانال‌های AMC و فاکس بین‌الملل برای تبلیغ این مجموعه در ۲۶ اکتبر ۲۰۱۰ یک کمپین بازاریابی تهاجم زامبی‌ها در سراسر جهان ایجاد کردند. این یک بدل‌کاری بزرگ بود که شامل حمله به ۲۶ شهر بزرگ به مدت ۲۴ ساعت از جمله شهر تایپه، تایوان، لس آنجلس و کالیفرنیا می‌شد. صدها بازیگر در این بدل‌کاری با لباس زامبی‌ها (تحت آموزش گرگ نیکوترو) به شهرها حمله کردند. بزرگ‌ترین مکان‌های دیدنی جهان که شاهد این بدل‌کاری بودند بیگ بن در لندن و آکروپولیس آتن بود.

24. در پشت صحنه غذاخوری جداگانه‌ای برای زنده‌ها و مردگان وجود دارد

موانع در سریال نه تنها برای محافظت از زنده‌ها از مردگان ساخته می‌شوند، بلکه در پشت صحنه نیز حضور دارند. در پشت صحنه فضاهای جداگانه‌ای برای غذا خوردن زنده‌ها و مرده‌ها وجود دارد. ظاهراً تهیه‌کنندگان مردگان متحرک می‌خواهند واکرها و انسان‌ها تا حد امکان خود را با یکدیگر متمایز کنند، حتی وقتی که مشغول کار نیستند.

25. روده انسان از ژامبون ساخته شده است

حقایق جالب سریال مردگان متحرک

حقایق جالب سریال مردگان متحرک

آیا تا به‌حال از خود پرسیده‌اید که واکرها وقتی روده انسان‌ها را در سریال می‌شکافند در واقع چه می‌خورند؟ این ممکن است یک برنامه تلویزیونی با بودجه بالا باشد اما از وسایل مقرون به صرفه از جمله ژامبون خیس شده در سرکه برای به تصویر کشیدن آن استفاده می‌شود. آن‌ها در فصول قبل ژامبون را در سس باربیکیو خیس می‌کردند، اما به زودی مواد را تغییر دادند زیرا تمام آرایش زامبی‌ها را پاک می‌کرد. با این‌حال بازیگر نقش دیل استثنا بود. قطعات بدن او از سینه مرغ تمام گوشت سفید ساخته شده بود.

26. تعداد بالای اسپین آف‌های مردگان متحرک

با توجه به موفقیت فرنچایز واکینگ دد هم در قالب کتاب‌های مصور و هم در قالب برنامه‌های تلویزیونی، اسپین آف‌های زیادی در کنار آن ایجاد شده است.

  • مجموعه اینترنتی مردگان متحرک : شبکه AMC چهار مجموعه اینترنتی Walking Dead را در وب سایت خود منتشر کرده است – از هم گسیخته (Torn Apart) (۲۰۱۱)، انبار سرد (Cold Storage) (۲۰۱۲)، سوگند (The Oath) (۲۰۱۳) و خنجر سرخ (Red Machete) (۲۰۱۷)
  • تاکینگ دد (Talking Dead): یک برنامه زنده به میزبانی کریس هاردویچ (Chris Harfwich) با حضور بازیگران و عوامل برنامه که واکنش خود را نسبت به آخرین قسمتی که لحظاتی قبل پخش شده نشان می‌دهند.
  • ترس از مردگان متحرک (Fear The Walking Dead): سریال موفقی که توسط AMC در سپتامبر ۲۰۱۳ ساخته شد. این سریال برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ پخش شد و گروه متفاوتی از شخصیت‌ها را که توسط رابرت کرکمن توسعه داده بودند به نمایش گذاشت. داستان این مجموعه از آغاز آخرالزمان زامبی‌ها شروع می‌شود و افرادی را دنبال می‌کند که از قرنطینه لس آنجلس فرار کرده و به ساحل غربی آمریکا و مکزیک پناه می‌برند. فصل ۴ ترس از مردگان متحرک با معرفی شخصیت مورگان جونز (Morgan Jones) از با سریال اصلی واکینگ دد تلاقی کرد.
  • مردگان متحرک: جهانی فراتر (The Walking Dead: World Beyond): این مجموعه در ۴ اکتبر ۲۰۲۰ به نمایش درآمد و قرار است برای دو فصل پخش شود. این برنامه بر روی نسل اول کودکانی که در دوران آخرالزمان زامبی‌ها بزرگ شده‌اند و خود را «آخرین کودکان» می‌نامند تمرکز دارد. این سریال توسط اسکات گیمپل (Scott Gimple) و متیو نگرت (Matthew Negrete) ساخته شده است.
  • سریال اسپین آف دریل و کارول (The Daryl and Carol Spin Off): یک اسپین آف با تمرکز بر شخصیت‌های دریل دیکسون و کارول پلتیه در سپتامبر ۲۰۲۰ معرفی شد و در سال ۲۰۲۳ پس از پایان سریال اصلی واکینگ دد پخش شد. این سریال توسط آنجلا کنگ (Angela Kang) و اسکات گیمپل (Scott Gimple) ساخته شده.
  • داستان‌های مردگان متحرک (Tales of The Walking Dead): همکاری بین AMC و اسکات گیمپل که شخصیت‌های سریال و داستان پس زمینه آن‌ها را در یک مجموعه گلچین اپیزودیک بررسی می‌کند. این مجموعه نیز در سپتامبر ۲۰۲۰ معرفی شد.

27. حقایق جالب سریال مردگان متحرک : چندلر ریگز واقعا آن پودینگ را خورد

حقایق جالب سریال مردگان متحرک : چندلر ریگز

حقایق جالب سریال مردگان متحرک : چندلر ریگز

آیا فکر کرده‌اید که چندلر ریگز در قسمت ۹ از فصل ۴ وانمود کرد که آن قوطی ۳ کیلویی پودینگ را خورده؟ نکته جالب اینجاست که او واقعا این‌کار را انجام داد. او اعتراف کرد که این صحنه مورد علاقه‌اش بود، اگرچه پس از اتمام آن «به شدت از پودینگ متنفر شد».

28. قرار است سه فیلم مردگان متحرک تولید شود

AMC قصد دارد سه فیلم اصلی با یونیورسال پیکچرز (Universal Pictures) بسازد که به آینده‌ی شخصیت ریک گرایمز با بازی اندرو لینکلن می‌پردازد. این فیلم‌ها لینکلن، دانای گوریرا در نقش میشون و پولیانا مکینتاش (Pollyanna McIntosh) را دنبال خواهد کرد و اولین فیلم آن در سال ۲۰۲۴ تولید خواهد شد. انتظار می‌رود این فیلم‌ها گروهی به نام «سه حلقه» را دنبال کنند، یک نیروی نظامی که هدف آن اطمینان از آینده بشریت است و این گروه نجات‌دهندگان ریک در پایان آخرین قسمت او بودند.

29. مردگان متحرک به دلیل تنوع نژادی مورد انتقاد قرار گرفته است

منتقدان در طول پخش سریال واکنینگ دد، تنوع فزاینده سریال را از نظر شخصیت‌ها و پیشینه‌هایشان تحسین کردند. این موضوع توسط منتقدانی از جمله در نیویورک پست مورد سوال نیز قرار گرفته است که آن‌ها در مقاله خود پیشنهاد کردند گنجاندن شخصیت‌هایی با پس‌زمینه‌های مختلف «بیش از حد» شده.

رابرت کرکمن، یکی از خالقان کتاب‌های مصور مردگان متحرک در پاسخ گفته است از نبود تنوع نژادی در شماره‌های اولیه سری کمیک متاسف بوده و توضیح داد اگر او در حال حاضر شروع به نوشتن آن‌ها می‌کرد شخصیت‌های این کمیک‌ها تنوع نژادی بسیار بیشتری داشتند.

30. مایکل کادلیتز مرگ آبراهام را مخفی نگه داشت

مایکل کادلیتز (Michael Cudlitz)، بازیگری که نقش آبراهام را بازی می‌کرد، خیلی قبل از هر کس دیگری از مرگ شخصیت خود در سریال آگاه بود. در آخرین قسمت از فصل ۶ اولین قربانی نیگان را در هاله‌ای از ابهام بود. مایکل یک سال بود می‌دانست او اولین کسی است که توسط این شخصیت شرور کشته می‌شود.

31. قرار بود کارول به جای T-Dog بمیرد

از جمله حقایق جالب سریال مردگان متحرک این است که ظاهراً تی داگ هرگز قرار نبود بمیرد. کارول کسی بود که گاز گرفته شد، اما تی داگ در فصل سه قربانی شد چون او شخصیت محبوبی نبود.

32. متأسفانه یک بدل‌کار در لوکیشن مردگان متحرک درگذشت

متأسفانه در طول فیلمبرداری فصل ۸ در سال ۲۰۱۷، بدلکاری به نام جان برنکر (John Bernecker) یک بدل کاری با ارتفاع ۷ متر انجام داد و روی بالشتک‌های حفاظتی فرود نیامد. او روی زمین سیمانی سقوط کرد و از ناحیه سر آسیب جدی دید. او به بیمارستان منتقل شد و پزشکان جراحاتش را خیلی شدید تشخیص دادند و روز بعد درگذشت. تولید سریال برای چند روز تعطیل شد و بازیگران، عوامل و AMC از این حادثه ابراز پشیمانی کردند. خانواده او پس از محاکمه عوامل سریال به دلیل سهل انگاری در طول تولید، ۸.۶ میلیون دلار غرامت دریافت کردند. قسمت ۱ از فصل ۸ به برنکر تقدیم شد.

33. نورمن ریدوس در ابتدا برای نقش مرل دیکسون تست بازیگری داد

رابرت کرکمن در مصاحبه‌ای ادعا کرد نورمن ریدوس که برای بازی در نقش دریل دیکسون در مردگان متحرک شناخته می‌شود، در ابتدا برای نقش مرل دیکسون تست بازیگری داده بود. او رد شد اما تست بازیگری او تهیه‌کنندگان را مجذوب خود کرد بنابراین آن‌ها نقش اریل را صرفا برای او خلق کردند.

34. کلمه زامبی به دلایل مختلفی ذکر نشده

ممکن است متوجه شده باشید که اصطلاح «زامبی» هرگز در مردگان متحرک استفاده نمی‌شود و در عوض از آن‌ها به‌عنوان واکرها یاد می‌شود. خالق کتاب‌های مصور رابرت کرکمن در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۰ توضیح داد این امر به این دلیل است که آن‌ها می‌خواستند واکینگ دد در جهانی اتفاق بیفتد که داستان زامبی‌ها در آن وجود ندارد. شخصیت‌ها نمی‌توانند از سایر رسانه‌های زامبی الهام بگیرند و قوانین مقابله با این موجودات را یاد بگیرند. اصطلاح زامبی‌ها در کتاب کمیک استفاده می‌شود و در فیلمنامه نیز نوشته شده اما در دیالوگ خبری از آن نیست. در سریال مردگان متحرک، مورگان اولین شخصیتی است که از زامبی‌ها به عنوان «واکرها» یاد می‌کند.

35. ۱۶ جودیت وجود داشته است

There has been 16 Judiths

درست خواندید! این سریال در طول ۹ فصل خود، در مجموع ۱۶ بازیگر زن را برای ایفای نقش جودیت انتخاب کرده است. این مورد از عجیب‌ترین حقایق جالب سریال مردگان متحرک است.

36. NBC سریال مردگان متحرک را رد کرد

تهیه کنندگان واکینگ دد قبل از این‌که به AMC برسند این سریال را به شبکه NBC ارائه کردند. تهیه‌کننده اجرایی گیل آن هرد (Gale Ann Hurd) در جشنواره بین‌المللی تلویزیون ادینبورگ در سال ۲۰۱۶ گفت دارابونت فیلمنامه را به این شبکه ارائه کرد و به یک توافق کلی رسید. سپس NBC پرسید که آیا واقعاً باید زامبی در این مجموعه وجود داشته باشد یا خیر. آن‌ها بعداً پرسیدند آیا این سریال می‌تواند در قالب دادگاه با دو نفر از قهرمان‌های اصلی در حال حل «جنایت زامبی هفته» باشد یا خیر.

37. مزرعه خانوادگی گرین تقریباً حذف شد

The Greene Family Farm Was Very Nearly Not Included

گلن مازارا (Glenn Mazzara) کارگردان این سریال در مصاحبه‌هایی گفته است که خانواده‌ای که مالک مزرعه مورد استفاده در فصل دوم برای مزرعه خانوادگی گرین بودند، در ابتدا از اجازه فیلمبرداری سریال در آن‌جا خودداری کردند زیرا با محتوای آن موافق نبودند. فرانک دارابونت برای ملاقات با خانواده برای گفتگو در مورد سریال آمد و آن‌ها در نهایت به واکینگ دد اجازه دادند تا از مزرعه خود به‌عنوان لوکیشن استفاده کنند.

38. سریال مردگان متحرک با کمیک‌های واکینگ دد متفاوت است

مردگان متحرک ممکن است بر اساس کتاب‌های کمیک ساخته شده باشد اما این مجموعه تلویزیونی به این کتاب‌ها وفادار نماند. به‌عنوان مثال در کمیک، مرل، دریل و ساشا اصلا وجود ندارند. ریک دستش را از دست می‌دهد، سوفیا توسط گلن به فرزندی پذیرفته می‌شود و مگی و آندریا با ریک ارتباط برقرار می‌کنند.

39. یک اشاره به سریال برکینگ بد وجود دارد

یکی از حقایق سریال مردگان متحرک اشاره به سریال برکینگ بد است

یکی از حقایق سریال مردگان متحرک اشاره به سریال برکینگ بد است

در سریال مردگان متحرک یک اشاره به یک سریال دیگر این شبکه وجود دارد. شیشه‌های والتر وایت حضور کوتاهی در این سریال پر از زامبی دارد. در قسمت ۵ فصل ۱، مواد مخدر تولید شده توسط هایزنبرگ در انبار مواد مخدر مرل دیکسون دیده می‌شود.

40. حقایق جالب سریال مردگان متحرک در مورد بازیگران آن

  • متیو لیلارد (Matthew Lillard) جزو دو نفر آخر در کنار جفری دین مورگان بود تا نقش نیگان را بازی کنند.
  • دیو باتیستا (Dave Bautista) درخواست کرد به‌صورت رایگان در مردگان متحرک نقش «واکر» را داشته باشد اما تهیه‌کننده با اشاره به این نکته که این بازیگر آن‌قدر بزرگ است که نمی‌تواند یک زامبی متقاعدکننده باشد، او را رد کرد.
  • کریس داتری (Chris Daughtry) برای نقش دوایت تست داد.
  • تووا فلدشاه (Tovah Feldshuh) بازی خود در نقش دینا مونرو (Deanna Monroe) را بر اساس هیلاری کلینتون انجام داد.
  • مت مورگان (Matt Morgan) برای نقش آبراهام فورد تست داد.

41. پنج قسمت آخر فصل ۵ بر اساس یک نقل قول از فصل ۱ است

دریل در فصل اول این جمله را می‌گوید: «از چیزی که پدر به پسرش گفت خوشم آمد. او وقتی ساعتی که از نسل‌ها قبل به او داده شده بود را به پسرش داد گفت من آن را به تو می‌دهم نه برای این‌که ساعت را به خاطر بسپاری، بلکه برای این‌که تلاش کنی هرزگاهی فراموش کنی و تمام نفس خود را صرف تسخیر آن خرج نکنی.»

نام پنج قسمت آخر فصل پنجم واکینگ دد برگرفته از بخش‌هایی از این نقل قول، «به‌خاطر بسپار»، «فراموش کن»، «خرج کن»، «تلاش کن» و «تسخیر» نام‌گذاری شده‌اند.

42. بازیگران ترتیب یک شام آخر را برای مرگ یک شخصیت می‌بینند

بازیگران مردگان متحرک هر زمان که یکی از شخصیت‌ها قرار است بمیرد «شام آخر» می‌گیرند. سارا وین کالیز در نقش لوری گرایمز در سال ۲۰۱۲ به هافینگتون پست گفت: «این رویداد به همه این فرصت را می‌دهد که به خوبی غذا بخورند و بگویند: «دلمان برایت تنگ می‌شود». بازیگران حتما شام‌های زیادی را تدارک دیده‌اند چون مرگ و میر در واکینگ دد بی‌پایان است.

43. بدلکار چندلر ریگز یک زن است

Chandler Riggs’ Stunt Double is a Woman

بدلکار چندلر ریگز نه تنها یک زن است بلکه او در واقع ۳۰ سال سن دارد. این عکس از آن‌ها در صحنه فیلمبرداری در فیسبوک منتشر شد و سر و صدای زیادی را در میان طرفداران مردگان متحرک ایجاد کرد.

44. همه فرزندان کارول خواهر و برادر واقعی هستند

از جمله حقایق جالب سریال مردگان متحرک این است که تمامی بازیگرانی که در نقش فرزندان کارول در این سریال بازی می‌کنند، در واقع با یکدیگر خواهر و برادر هستند. سوفیا که پس از تبدیل شدن به واکر توسط ریک مورد اصابت گلوله قرار گرفت توسط مدیسون لینتز (Madison Lintz) به تصویر کشیده شد. هنری در جوانی توسط مکسن لینتز (Macsen Lintz) و سپس وقتی بزرگ‌تر شد توسط مت لینتز (Matt Lintz) بازی شد.

45. طرفداران بعد از مرگ بث در فصل ۵ به AMC قاشق پلاستیکی فرستادند

حقایق جالب سریال مردگان متحرک : مرگ بث

حقایق جالب سریال مردگان متحرک : مرگ بث

یک کمپین توسط طرفداران با عنوان «بث را برگردانید» پس از مرگ شخصیت بث در قسمت پایانی نیمه اول فصل پنجم ایجاد شد. این مرگ باعث سروصدای زیادی در شبکه‌های اجتماعی گشت و ایمیلی به همراه جعبه‌های قاشق پلاستیکی با اشاره به قاشق نقره‌ای واشنگتن که او پیدا کرد به AMC ارسال شد. طومار بث را برگردانید ۱۳۵۰۰۰ امضا داشت و به موضوعی در برنامه صبح بخیر آمریکا تبدیل شد.

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

حقایق جالب سریال مردگان متحرک | فکت‌های The Walking Dead
  • نام: واکینگ دد
  • دنیا: Others
  • محل تولد تیم:

    پسا آخرالزمان

  • سازنده: رابرت کرکمن
  • شکل های دیگر:
  • همکاران دست اول :
  • دشمنان دست اول:
  • Fear The Hunters No Way Out All Out War Part 1 Made To Suffer Something To Fear