۱۵ بازی ویدئویی برتر دی سی | بهترین بازی های دی سی

بازی های دی سی

صنعت بازی در دنیای امروز، بسیار پرطرفدار است و در بین مهم‌ترین و محبوب‌ترین شاخه‌های سرگرمی قرار می‌گیرد. بازی‌های اقتباسی از کمیک بوک هم توانسته اند تا حد زیادی موفق باشند. با کافه کمیک همراه باشید تا با بهترین بازی های دی سی آشنا شویم.

لیستی که پیش روی شماست با کمک از این مقاله در وبسایت thegamer و همینطور نقد‌ها و نمرات سایت metacritic و در نهایت با برداشت‌ها و تجربیات بنده رتبه‌بندی شده‌ است.

15- Superman: Shadow of Apokolips

Superman: Shadow of Apokolips

Superman: Shadow of Apokolips

متاسفانه، سوپرمن بازی‌های باکیفیت زیادی ندارد و می‌توان گفت که او در صنعت بازی به حق خود نرسیده. این موضوع را حتی متعصب‌ترین هواداران مرد پولادین هم قبول دارند. اما یک بازی در این بین استثنا است و آن هم اثری نیست جز «سوپرمن: سایه‌ آپوکالیپس» یا Superman: Shadow of Apokolips محصول سال ۲۰۰۲ که بدون شک بهترین بازی شخصیت Superman و یکی از بهترین بازی های دی سی است.

این بازی نمونه ایده‌آل چیزی بود که هر بازی از این شخصیت باید باشد و همان حس و حال انیمیشن‌های دهه ۹۰ سوپرمن را دارد که بر اساس آن ساخته شده است. پرواز نرم و شاهکار‌های قدرتی که از بازی‌های سوپرمن انتظار می‌روند، در این بازی به خوبی به تصویر کشیده شده‌اند.

Superman: Shadow of Apokolips را می‌توان یکی از بهترین بازی‌های DC دانست اما شخصیت مرد پولادین به قدری خوب هست که لیاقت یک بازی بهتر از این در سال‌های اخیر را داشته باشد. به هر حال، «سایه‌ آپوکالیپس» یک بازی خوب و قابل قبول است.

14- Justice League Heroes

Justice League Heroes

Justice League Heroes

در حالی که طرفداران مارول (Marvel) در بازی‌هایی مثل Marvel Ultimate Alliance، X-Men Legends و Marvel Strike Force فرصت این را داشتند تا با شخصیت‌های کمیک بوکی محبوبشان تیم‌سازی کنند، هواداران دی‌سی تا قبل از بازی Justice League Heroes فرصتی برای متحد کردن چندتا از بهترین شخصیت‌های دنیای سرگرمی را نداشتند.

البته منظور این نیست که تنها گزینه شما برای بازی کردن این سبک بازی از دی‌سی همین است. بازی‌های دیگری هم پس از Justice League Heroes ساخته شده‌اند که به شما قابلیت متحد کردن ابرقهرمانان، ضد‌قهرمانان و شروران را می‌دهند، اما تعدادشان زیاد نیست چون این ایده فقط برای تیم‌های مهم دنیای کمیک پیاده می‌شود.

تا حدی می‌توان این بازی را یک کپی از بازی Ultimate Alliance مارول دانست و در واقع «قهرمانان لیگ عدالت» نسخه‌ی دی‌سی از این بازی است. با تمام این تفاسیر، این بازی از بهترین بازی های دی سی است.

13- DC Legends

DC Legends

DC Legends

بازی DC Legends: Battle For Justice یکی دیگر از بازی‌های DC در سبک تیم سازی است که در مقاله بهترین بازی‌های موبایل دی‌سی هم به آن اشاره کردیم. شما به عنوان یک بازیکن می‌توانید شخصیت‌های مختلف دنیای دی‌سی را در یک تیم جای دهید، مهارت‌های آن‌ها را ارتقا دهید و با دشمنان بجنگید. این بازی در وبسایت metacritic میانگین نمره ۷۲ را از نقدهای منتقدان بدست آورده.

نحوه بازی آسان است و به محض ورود به فضای بازی با آن آشنا می‌شوید. شما تعدادی از قهرمانان را دارید و می‌توانید از آن‌ها در نبردها استفاده کنید. همچنین باید مهارت‌ها و Level آن‌ها را بالا ببرید. شما تیم خود را مدیریت می‌کنید و در هر نوبت می‌توانید از قدرت‌های شخصیت‌ها استفاده کنید. البته شخصیت‌ها به نوبت با شروران می‌جنگند.

12- Batman: The Telltale Series

Batman: The Telltale Series

Batman: The Telltale Series

شاید بتوان بتمن را شخصیتی دانست که در بین تمام شخصیت‌های دی‌سی بهترین بازی‌ها را دارد و خیلی از بازی‌های DC که موفق بوده‌اند، مربوط به بتمن می‌شوند. سری بازی‌های Batman: The Telltale Series که پیش از این در مقاله‌ی بهترین بازی‌های DC برای موبایل به آن اشاره کردیم، یکی از بهترین بازی‌های شوالیه تاریکی و دی‌سی است. این یک بازی داستان محور و ماجراجویانه است و شما را وادار می‌کند تصمیماتی بگیرید که ادامه‌ی داستان را رقم خواهند زد.

این سری بازی ۵ قسمتی را می‌توان یک بازی کارآگاهی و معمایی دانست. Batman: Telltale Series به شما حس کمیک بوک‌های بتمن را می‌دهد و اگر هوادار این شخصیت هستید و دوست دارید که بازی‌های DC را تجربه کنید، نباید آن را از دست بدهید.

11- Lego DC Super-Villains

Lego DC Super-Villains

Lego DC Super-Villains

به طور کلی، شما می‌دانید که از بازی‌های لگویی چه چیزی بدست خواهید آورد و این چیز بدی نیست. این بازی‌ها برای سال‌ها هوادارن خود را سرگرم کرده‌اند. Traveler’s Tales می‌داند که چطور از فرمول بازی‌های لگویی به طور موثر استفاده کند. بازی Lego DC Super-Villains گیم‌پلی طنز و فضای لگویی جذابی دارد. اگر طرفدار بازی‌های لگویی باشید، احتمالا تا حالا این بازی را تجربه کرده‌اید. اما در بازی‌های لگویی می‌توان یک بازی را چندین بار بازی کرد و باز هم لذت برد. مطمئن باشید که این بازی ارزش تجربه برای بار دوم را دارد.

10- Mortal Kombat vs. DC Universe

Mortal Kombat vs. DC Universe بهترین بازی های دی سی

Mortal Kombat vs. DC Universe بهترین بازی های دی سی

وقتی که برای اولین بار اعلام شد که MK vs. DCU ساخته خواهد شد، تمامی توجه‌ها در دنیای سرگرمی به این خبر داغ بود. برای یک بازی که سال‌ها پیش از فرنچایز Injustice ساخته شده، ایده‌ی کراس‌اور دی‌سی و مورتال کمبت بلندپروازانه بود. این بازی ساخته شد و توانست به یکی از بهترین بازی‌های DC تبدیل شود.

این بازی یک بازی بی‌نقص نیست و همین باعث می‌شود که نتوانیم رتبه‌ای بالاتر از ۱۰ به آن بدهیم. اما با این حال Mortal Kombat vs. DC Universe یک بازی قابل احترام و اعتبار است و در لیست ما قرار می‌گیرد. برخی لحظات فان و برخی لحظات غم‌انگیز هستند که باید به تصویر کشیده می‌شدند.

9- Batman

بازی بتمن

بازی بتمن

بازی «بتمن» شباهت‌های زیادی با The Flash دارد. هردوی این بازی‌ها قدیمی محسوب می‌شوند و قابل مقایسه با بازی‌های جدید و باکیفیتی مثل Injustice یا Arkham City نیستند. اما با در نظر گرفتن سال ساخت، بتمن هم یک بازی فوق‌العاده است. بازی بتمن بر اساس فیلمی با همین نام با کارگردانی تیم برتون (Tim Burton) ساخته شده است. هواداران شوالیه تاریکی می‌توانند یک بازی قابل قبول را با Batman تجربه کنند.

8- The Flash

بازی The Flash

بازی The Flash

فلش هم مثل سوپرمن با اینکه از بهترین شخصیت‌های کمیک بوکی است، بازی‌های بسیاری ندارد که بتوان آن‌ها را در دسته بازی‌های موفق قرار داد. اما بازی The Flash برای Sega که در ۱۹۹۱ ساخته شد، جواهری پنهان است که هواداران شخصیت فلش و گیمر‌های قدیمی نباید آن‌را از دست بدهند.

با در نظر گرفتن این‌که بازی «فلش» بر روی سیستمی قدیمی اجرا می‌شود، باید قبول کرد که سرعت فوق‌العاده‌ای دارد. موسیقی متن جذاب و تعداد سطح‌های بازی‌، بازیکنان را در تمام مدت بازی سرگرم می‌کند و راضی نگه می‌دارد. بازی The Flash قطعا یکی از بهترین بازی های دی سی است.

7- Lego Batman

Lego Batman

Lego Batman

«لگو بتمن» شبیه به بازی Lego DC Super-Villains است. مشخصا هردوی این بازی‌ها لگویی هستند. لگو بتمن ویژگی‌هایی که درباره‌ی لگو ابرشروران دی‌سی ذکر کردیم را دارد. اما با این فرق که این بازی در این موارد «اولین» حساب می‌شود. دیالوگ‌ها و فضای بانمک گیم‌پلی و فضای جذاب لگویی یک بازی خیلی خوب برای Batman را ساخته است. این بازی در نقدهای متاکریتیک میانگین نمره ۸۰ از ۱۰۰ را کسب کرده. پیشنهاد می‌شود این بازی جذاب را تجربه کنید.

6- Suicide Squad: Special OPS

Suicide Squad: Special OPS

Suicide Squad: Special OPS

این بازی یک بازی اول شخص شوتری است که بر اساس فیلم نه‌چندان موفق Suicide Squad 2016 ساخته شده است. البته داستان بازی چندان هم به فیلم سینمایی جوخه انتحار مربوط نیست. شما در بازی باید نقش یکی از شخصیت‌های عضو گروه جوخه انتحار را بر عهده بگیرید و در ماموریت‌ها شرکت کنید تا در مقابل ابرشروران دی‌سی بجنگید. این بازی جوخه انتحار از بهترین بازی های دی سی است.

5- DC Universe Online

DC Universe Online بهترین بازی های دی سی

DC Universe Online بهترین بازی های دی سی

تردید نکنید! اگر به دنبال یک بازی آنلاین هستید و بازی‌های DC از گزینه‌های شما هستند، بدون حتی یک لحظه تردید، DC Universe Online را انتخاب کنید. قطعا نمی‌توانیم لقب بهترین بازی‌ DC یا شاهکار را به آن بدهیم، اما شک نکنید که این بازی ارزش وقت شما را دارد.

در هنگام ساخت، بازی فراز و نشیب‌های خود را گذراند اما در حال حاضر یک بازی موفق محسوب می‌شود. اگر به دنبال ترکیب مبارزه قهرمانان و شروران با فرمول کلاسیک MMO هستید، این بازی می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. جهان وسیع این بازی، بهترین مکان‌های دنیای DC را در بر می‌گیرد. نکته‌ی جذاب بازی این است که شما می‌توانید شخصیت شرور یا قهرمانی که در ذهن خود دارید را در این بازی بسازید.

4- Injustice: Gods Among Us

Injustice: Gods Among Us

Injustice: Gods Among Us

معمولا کیفیت بازی‌های ویدیویی بهتر از داستان هستند. حتی در بازی‌های شاهکار و تاریخی، داستان بازی چیزی نیست که نقطه‌ی قوت باشد و بازیکنان صرفا آن را تحمل می‌کنند. اما داستان بازی «بی عدالتی» یا Injustice حتی فراتر از یک داستان فقط «خوب» است. داستان اینجاستیس آن‌قدر خوب است که توانسته با شخصیت‌های کمیک‌های دی‌سی یک دنیا خلق کند و دنیاسازی فوق‌العاده‌ای هم داشته باشد.

یک بازی ویدیویی که بتواند بر منبعی که بر اساس آن ساخته شده تاثیر بگذارد، ناشناخته است. مبارزه‌های این بازی یکی از بهترین کار‌های مبارزه‌ای استودیو NetherRealm است. اینجاستیس در سطح بالایی است که MK vs. DCU می‌خواست به آن برسد. حالا طرفداران بازی‌های مبارزه‌ای بر سر این بحث می‌کنند که کدام یک مبارزات بهتری دارند؟

3- The Wolf Among Us

The Wolf Among Us

The Wolf Among Us

اگرچه «گرگی میان ما» را نمی‌توان اقتباسی از دنیای اصلی دی‌سی دانست، اما به هر حال ورتیگو (Vertigo) هم یکی از زیرمجموعه‌های DC است. کمیک‌های شاهکار Fables که توسط بیل ویلینگهام (Bill Willingham) خلق شده‌اند، یکی از بهترین کتاب‌های مصور تاریخ محسوب می‌شوند. وقایع بازی پرطرفدار The Wolf Among Us، در واقع قبل از کمیک اتفاق می‌کند.

«گرگی میان ما» نه تنها از ارزش‌های دنیای فیبلز کم نکرده، بلکه خود اثری قابل ستایش است و حتی باعث بیشتر شدن شهرت و محبوبیت کمیک‌های فیبلز شده.

2- Injustice 2

بدون شک یکی از محبوب‌ترین، مشهور‌ترین و بهترین بازی‌های کمیک بوکی تاریخ و بهترین بازی‌های DC، «اینجاستیس ۲» است. بازی فهرست بلند و بالایی از شخصیت‌ها را شامل می‌شود که قطعا شما را به وجد خواهد آورد.

بازی به شما قابلیت این را می‌دهد که شخصیت‌های مورد نظر خود را ارتقا دهید و از آن‌ها در نبرد استفاده کنید. نسخه موبایل این بازی هم بازی خوب و قابل قبولی است اما اگر به دنبال یک تجربه‌ی جذاب و منحصر به فرد هستید و می‌خواهید نهایت لذت را ببرید، باید به دنبال تجربه‌ی نسخه‌ی کنسولی باشید.

نحوه‌ی انجام مبارزات و استفاده از قدرت‌ها بسیار ساده است و برای یادگیری آن با مشکلی مواجه نخواهید شد. پیشنهاد می‌شود «اینجاستیس ۲» را که یکی از بهترین بازی‌های DC است تجربه کنید.

1- Batman Arkham Series

بازی های دی سی

بازی های دی سی

احتمالا تعجب کرده بودید که چرا تا حالا به هیچ‌یک از بازی‌های سری ۴ قسمتی Arkham اشاره نکردیم. ما کل سری آرکهام یعنی Arkham Asylum، Arkham City، Arkham Origins و Arkham Knight را یکجا و با هم در رتبه اول قرار دادیم و مطمئنا این سری لیاقت این جایگاه را دارد.

هر چهار بازی این سری را می‌توان از بهترین بازی‌های کمیک بوکی دانست. اوج این بازی‌ها، Batman: Arkham City است که در متاکریتیک نمره ۹۶ را توسط منتقدین کسب کرده که از دیگر بازی‌های DC که در این لیست به آن اشاره کردیم، بسیار بالاتر است.

یک اثر عالی و در حد شاهکار مثل «بتمن: تیمارستان آرکهام» را تصور کنید. حالا سازنده برای ادامه‌ی بازی یک اثر فوق‌العاده‌تر خلق می‌کند. در بازی دوم، Arkham Ashylum را گسترش می‌دهد و اثری کامل‌تر خلق می‌کند. همین دو بازی فوق‌العاده کافی است تا این سری در حد و اندازه‌ی شاهکار باشد، اما قسمت‌های بعدی هم بسیار خوب هستند.

شخصیت‌های بسیاری از دنیای بتمن و شهر گاتهام در این بازی حضور دارند و شوالیه تاریکی با دشمنان بسیاری می‌جنگد. جوکر (Joker)، ریدلر (Riddler) و چندین شخصیت شرور دیگر از شهر گاتهام و حتی خارج شهر گاتهام مثل دث استروک (Deathstroke) در این سری حضور دارند.

بازی‌های DC تعداد زیادی دارند و نمی‌توان در یک مقاله به تمام آن‌ها اشاره کرد. اما این ۱۵ بازی برتری بودند که ما لازم دانستیم آن‌ها را معرفی کنیم. امیدواریم که مطلب را دوست داشته، از محتوای آن استفاده کرده باشید و توانسته باشید که بازی مورد نظر خود را انتخاب کنید و درباره‌ی بازی‌های DC اطلاعاتی بدست آورده باشید.

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

1 دیدگاه در حال حاضر

  1. سوپر ویلنز ها خیلی خوب بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

۱۵ بازی ویدئویی برتر دی سی | بهترین بازی های دی سی
  • نام: دی سی یا .Detective Comics, Inc
  • سال تاسیس: 1934
  • موسس: مالکوم ویلر-نیکلسون
  • کشور: ایالات متحده آمریکا
  • حوزه فعالیت: نشر و تولید کتاب‌های مصور
  • درآمد: طبق گزارشات در سال ۲۰۲۰، ۱/۲۸ میلیارد دلار