لوکی برای تازه کارها | کمیک های لوکی را از کجا شروع کنیم؟

به مناسبت انتشار فصل دوم سریال Loki، به سراغ معرفی کمیک‌های این شخصیت می‌رویم. با کافه کمیک همراه باشید تا به معرفی بهترین کمیک های لوکی بپردازیم.

لوکی یکی از شخصیت‌های جذاب مارول بوده و ایفای نقش‌های تام هیدلستون (Tom Hiddleston) در دنیای سینمایی مارول نیز محبوبیت این شخصیت را بسیار بالا برد. شروع فصل دوم سریال محبوب و اختصاصی این شخصیت هم باعث شده تا بحث در فضای مجازی زیاد شود. ما در کافه کمیک فرصت را غنیمت شمرده‌ایم تا در قسمت دیگری از سری مقالات کمیک‌ برای تازه کارها به سراغ لوکی برویم.

کمیک های لوکی : محاکمه لوکی (The Trials of Loki)

کمیک های لوکی : محاکمه لوکی

کمیک های لوکی : محاکمه لوکی

قطعا یکی از بهترین کمیک های لوکی که از دیدگاه خود شخصیت روایت می‌شود، جایگاه ویژه‌ای در این لیست دارد. روبرتو آگیر ساکاسا (Roberto Aguirre-Sacasa) در این داستان ایده جالبی را مطرح و داستان اثر را از دید شخصیتی شرور روایت می‌کند. این کمیک به‌همین دلیل یکی از بهترین گزینه‌ها برای شروع است. داستان به بررسی دوران کودکی و جوانی لوکی، محبوبیتش میان اهالی آزگارد، اولین جرم و سرانجام تبدیل شدنش به یک شرور می‌پردازد.

کمیک های لوکی : حماسه سورتور (Surtur Saga)

حماسه سورتور نقطه اوج کمیک‌هایی بود که والت سایمنسن (Walt Simonson) افسانه‌ای در رانش برای ثور نوشت. لوکی هم نقطه کلیدی این داستان بود و اثر نگاه خاصی نسبت به شخصیت‌پردازی او داشت. این داستان بر خلاف دیگر کمیک‌ها لوکی در این داستان شرور نیست بلکه به‌عنوان یک ضدقهرمان به تصویر کشیده می‌شود تا ثور (Thor)، اودین (Odin) و لوکی را در برابر تهدیدی مشترک برای زمین و آزگارد متحد کند.

ثور و لوکی: برادران هم خون (Thor Loki: Blood Brothers)

ثور و لوکی: برادران هم خون

ثور و لوکی: برادران هم خون

همان‌طور که از اسم این کمیک مشخص است، کمیک برادران هم خون به مهم‌ترین بخش داستان‌های لوکی یعنی رابطه او با ثور می‌پردازد. مهم‌ترین هدف لوکی به‌دست آوردن تاج و تخت آزگارد است و اثر هم همین موضوع را بررسی می‌کند تا ببینیم که خدای شرارت چگونه به هدف خود خواهد رسید. رابرت رودی (Robert Rodi) علاوه بر پرداختن به این موضوعات و وارد کردن هلا (Hela) به داستان نگاهی شخصیت‌پردازانه به لوکی دارد تا در نهایت یکی از بهترین کمیک‌های حول محور شخصیت‌های آزگاردی را ارائه دهد.

به لوکی رأی دهید (Vote Loki)

بدون شک Vote Loki یکی از پرطرفدارترین کمیک های لوکی مارول است. این کمیک یکی از جذاب‌ترین نسخه‌های لوکی یعنی رییس جمهور لوکی را معرفی می‌کند و همان‌طور که احتمالا متوجه شده‌اید داستانش در رابطه با نسخه‌ای از خدای شرارت است که سعی می‌کند به رییس جمهور ایالات متحده تبدیل شود. کریستوفر هیستینگز (Christopher Hastings) یک سری کمیک کوتاه اما جذاب خلق کرده که جای خود را در دل هواداران به دست میاورد و تبدیل به داستانی ماندگار می‌شود. رییس جمهور لوکی در سریال لوکی هم حضور داشت. به لوکی رأی دهید به شما ثابت می‌کند که خدای شرارت می‌تواند از لحاظ شخصیت‌پردازی انعطاف‌پذیر باشد.

لوکی: مامور آزگارد (Loki: Agent of Asgard)

کمیک های لوکی : مامور آزگارد

کمیک های لوکی : مامور آزگارد

وقتی اسم ال اوینگ (Al Ewing) بر روی جلد کمیکی می‌آید، مطمئن باشید که خواندن آن خالی از لطف نیست. او نویسنده‌ای تواناست که در ژانرهای مختلف کمیک نویسندگی و آثار جذابی برای مارول خلق کرده. ایده او در این اثر، معرفی نسخه‌ای جوان از لوکی بود که تلاش می‌کند کارهای بد گذشته‌اش را جبران کند. این کمیک تلفیقی از ژانر اساطیری و جاسوسی را معرفی کرد تا شباهت‌هایی هم با سریال داشته باشد.

انتقام جویان ۱ (Avengers #1)

کمیک های لوکی : انتقام جویان

کمیک های لوکی : انتقام جویان

سری کمیک انتقام‌جویان ۱۹۶۳ یک نمونه بارز از کمیک‌های کلاسیک و سبک نویسندگی «روش مارول» است. این کمیک هم اولین شماره سری و طبیعتا اولین کمیک انتقام‌جویان بود که داستان پیدایش این گروه را روایت می‌کرد و لوکی نیز به‌عنوان یک شرور حقه باز نشان داده شد. لوکی، برادر ناتنی ثور و دشمن او نقشه‌ای می‌کشد تا هالک با برادرش وارد نبرد شود اما همه‌چیز به نفع او پیش نمی‌رود و با جلوتر رفتن داستان سر و کله دیگر قهرمانان هم پیدا شده تا گروهی به نام انتقام‌جویان پدید آید. انتقام‌جویان اصلی شامل قهرمانانی مثل هالک، ثور، مرد آهنی و مرد مورچه‌ای بود.


این‌ها آثاری بود که در ابتدا برای شروع کمیک‌های لوکی باید مطالعه کنید تا با فضای داستان‌ها و شخصیت‌پردازی او آشنا شوید. لوکی بدون شک از جذاب‌ترین شرورها و ضدقهرمان‌های تاریخ کمیک‌ است و در آینده و با بیشتر شدن طرفدارانش آثار مهم‌تری را نیز خواهد داشت.

نظراتتان را با ما در میان بگذارید. منتظر پیشنهادات و انتقادات شما هستیم. دوست دارید چه مقالات دیگری با این موضوع در آینده منتشر کنیم؟

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

1 دیدگاه در حال حاضر

  1. پینگ بک: معرفی کامل شخصیت لوکی | لوکی در دنیای مارول کیست؟ - کافه کمیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

لوکی برای تازه کارها | کمیک های لوکی را از کجا شروع کنیم؟
  • نام : لوکی پسر لافی
  • خالق : استن لی، لری لیبر، جک کربی
  • اولین اثر : تاریخی ونوس جلد ۶ام (اوت ۱۹۴۹)
  • متعلق به کمپانی : مارول
  • لقب ها : لوکی اودین سان، خدای شرارت، نگه دارنده سنگ‌های نورون، قدرتمندترین قدرتمندان
  • محل تولد : یوتون‌هایم
  • معروفترین آثار : AVENGERS #1 (1963) FROG THOR: THOR #364-#366 (1986) THOR & LOKI: BLOOD BROTHERS (2011) JOURNEY INTO MYSTERY: FEAR ITSELF (2012) YOUNG AVENGERS: STYLE > SUBSTANCE (2013) LOKI: AGENT OF ASGARD (2014) VOTE LOKI (2016)
  • قابلیت ها : قدرت ابرانسانی در مبارزات، عمر طولانی، جادوگری، ایجاد توهم، نامرئی، پرواز، هیپنوتیزم
  • شغل :
  • حالت های دیگر : Alligator Loki (MCU) President Loki (Comics) King Loki (Comics) Earth-TRN707 Loki (Comics) Lady Loki (Comics) Boastful Loki (MCU) Comic Loki (MCU) Variant Loki (MCU) Sylvie (MCU) Kid Loki (Comics)
  • همکاران: Valkyrie Heimdall Skurge/Executioner Haldier The Other
  • دشمنان: Brunok Thanos Surtur Malekith Kurse HYDRA Avengers