• صفحه خانگی
  • >
  • مقالات
  • >
  • 10 مورد از بهترین شخصیت های ضد بتمن : از سوپرمن تا بتمنی که می‌خندد

10 مورد از بهترین شخصیت های ضد بتمن : از سوپرمن تا بتمنی که می‌خندد

بهترین شخصیت های ضد بتمن

بتمن یکی از شخصیت‌های محبوب دنیای کمیک است که اولین بار در شماره 27 کمیک‌های کارآگاهی در می ۱۹۳۹ معرفی شد. بتمن توسط باب کین (طراح) و بیل فینگر (نویسنده) خلق شده و چالش‌های زیادی را پشت سر گذاشته است. این شخصیت با قهرمانان و ضد قهرمانان‌های مختلفی مبارزه کرده و هر کدام از آن‌ها داستان‌های زیادی برای گفتن دارند. برخی از این شخصیت‌ها شرور و برخی از آن‌ها قهرمان هستند، اما همه آن‌ها به نوعی ضد بتمن به شمار می‌روند. در این مقاله از کافه کمیک قصد داریم به معرفی بهترین شخصیت های ضد بتمن بپردازیم.

سوپرمن از بهترین شخصیت های ضد بتمن

سوپرمن از بهترین شخصیت های ضد بتمن

  1. سوپرمن از بهترین شخصیت های ضد بتمن

سوپرمن (Superman) یکی از شناخته شده‌ترین شخصیت‌های دنیای کمیک است که نخستین بار در سال 1938 معرفی شد. سوپرمن نقطه اشتراک‌های زیادی با بتمن دارد؛ هر دو پدر و مادر خود را از دست داده و تبدیل به مبارزانی شده‌اند که بدون اینکه چیزی متوقفشان کند، به مبارزه با جرم و جنایت می‌پردازند. با وجود تمام این شباهت‌ها بین بتمن و سوپرمن یک تفاوت بزرگ وجود دارد، سوپرمن هیچگاه مانند دوست خوبش در تاریکی غوطه ور نشد.

بتمن شخصیت غمگین داشته و در تنهایی روزگار می‌گذارند. اعتماد به بقیه برای بتمن دشوار است و امید چیزی نیست که علاقه زیادی به آن داشته باشد. سوپرمن دقیقا برعکس بتمن بوده و هر چیزی جز غمگین است. سوپرمن به همه اعتماد می‌کند، حتی دشمنانش؛ البته تا زمانی که ثابت کنند اعتماد به آن‌ها کار اشتباهی است. امید چیزی است که سوپرمن در آن راه خود را پیدا می‌کند. بتمن و سوپرمن خیلی خوب با هم کار می‌کنند زیرا متضاد یکدیگرند. در واقع آن‌ها مکمل یکدیگر محسوب می‌شوند.

 <yoastmark class=

  1. مرد عنکبوتی

مرد عنکبوتی (Spider-Man) شخصیتی نیست که در دنیای دی‌سی خلق شده باشد اما عوامل زیادی وجود دارد که نشان می‌دهند استن لی و استیو دیتکو از بتمن به عنوان الگو استفاده کرده‌اند. مرد عنکبوتی دارای قدرت ویژه‌ای است که بتمن آن را ندارد اما هر دوی آن‌ها، قهرمانان باهوشی هستند که می‌توانند آنچه که نیاز دارند را ساخته و نحوه شکست دشمنان را بیابند اما مرد عنکبوتی یکی از شخصیت های ضد بتمن است.

مرد عنکبوتی فقیر است. او می‌تواند برای نجات بقیه رفاه خود را به خطر انداخته و چیزهای زیادی را از دست بدهد، چیزی که بتمن آشنایی زیادی با آن ندارد. او قهرمانی است که به دیگران اعتماد دارد، دوستان واقعی زیادی در جامعه ابرقهرمانی داشته و در واقع یک شخصیت بامزه است. مرد عنکبوتی و بتمن شاید در برخی موارد مشابه یکدیگر باشند اما روشی که کارها را انجام می‌دهند، تفاوت زیادی با یکدیگر دارد.

  1. اولمن

اولمن (Owlman) از Earth-3 آمده، دنیایی که شرور همیشه در آن برنده است. به جای لیگ عدالت، گروه دیگری به نام Crime Syndicate در آن فعالیت دارند. توماس وین جونیور، برادر بزرگ‌تر بروس، پدر، مادر و برادر خود را کشته و تبدیل به اولمن می‌شود. او نابغه شرور گروه Crime Syndicate است که از هوش و امکانات خود برای انجام وحشتناک‌ترین کارها استفاده می‌کند. چندین نسخه از اولمن در کمیک‌ها معرفی شده است اما اولمن زمین 3، شناخته شده‌ترین آن‌ها است. او نقطه مقابل بروس است، از هر چیزی که در اختیار دارد برای ارتکاب جنایت استفاده کرده و کارهای وحشتناکی انجام می‌دهد.

نایت‌وینگ (Nightwing)

نایت‌وینگ (Nightwing)

  1. نایت‌وینگ

نایت‌وینگ (Nightwing) یکی دیگر از شخصیت های ضد بتمن است که دورانی همکار و دست راست او بود. در واقع او اولین رابین و همکار بتمن است که در نقطه مقابل‌اش قرار می‌گیرد. آشنایی بتمن و دیک گریسون زمانی شروع شد که بروس برای دیدن نمایشی رفته و شاهد قتل والدین دیک گریسون بود. پس از آن اتفاق بتمن سرپرستی دیک گریسون را بر عهده گرفته و او را آموزش داد تا تبدیل به رابین شود.

با بزرگ شدن دیک او احساس کرد وقت آن رسیده که از بتمن جدا شده و به تنهایی با جنایات مبارزه کند. داستان زندگی آن‌ها مشابه به‌نظر می‌رسد اما روشی که علیه جنایات به کار می‌برند نشان می‌دهد نایت‌وینگ تا چه حد با بتمن تفاوت دارد. نایت‌وینگ مشکلی برای اعتماد کردن و نشان دادن علاقه‌اش ندارد. او مورد علاقه همه بوده و می‌توان او را نسخه کامل‌تر بتمن دانست. دیک به گونه ای عمل می‌کند که اغلب مخالف مربی محبوب‌اش است، به همین دلیل در این لیست جای گرفته است.

بین از بهترین شخصیت های ضد بتمن

بین از بهترین شخصیت های ضد بتمن

  1. بین

بِین (Bane) یکی از شخصیت‌های شناخته شده کمیک‌های دی‌سی است که معمولا به دلیل دشمنی دیرینه خود با بتمن شناخته می‌شود. بین مانند بتمن پدر و مادر خود را از دست داده اما دلیل آن جرم و جنایات والدینش است. او مانند بتمن با تمرینات مختلف خود را تبدیل به فردی کرد که بتواند از هر اتفاقی جان سالم به در ببرد. او هوش زیادی داشته و استراتژی‌های جنگی مختلفی را در مبارزات خود به کار می‌گیرد.

بین خود را به بهترین سلاح در جنگ علیه شخصیت‌های مثبت تبدیل کرده است. او از بسیاری از روش‌های مشابه بتمن استفاده می‌کند اما سعی ندارد از کسی محافظت کند. او در تلاش است تا زنده مانده و برای بقای خود بجنگد. بتمن به گاتهام اهمیت داده و برای افراد بی گناه می‌جنگد اما اولویت بین، خودش است نه بقیه.

  1. گرین ارو

گرین اَرو (Green Arrow) با نام اصلی الیور جوناس کوئین نخستین بار در شماره 73 کمیک مور فان کامیکس معرفی شد. او مشابه بتمن است، می‌توان گفت گرین ارو در دوران طلایی، بتمنی در لباس رابین هود بود. با گذشت زمان شخصیت او تغییرات زیادی پیدا کرد و تبدیل به یک شخصیت شورشی شد. این نسخه مدرن گرین ارو است که در لیست ضد بتمن‌ها جای گرفته است.

هر دو شخصیت، پولدارهای توانایی هستند که از امکانات خود برای مبارزه با جرم و جنایت استفاده می‌کنند. گرین ارو پرهیاهو بوده و سر و صدای زیادی دارد اما بتمن در سکوت کارها را انجام می‌دهد. کنار آمدن با هر دوی آن‌ها سخت است زیرا گرین ارو همیشه برای بحث آماده بوده و بتمن با بقیه مانند زیردستانش رفتار می‌کند. تفاوت خلق و خوی آن‌ها باعث شده شخصیتی مخالف یکدیگر باشند.

لکس لوتر

لکس لوتر

  1. لکس لوتر

لکس لوتر (Lex Luthor) توسط نویسنده جری سیگل و طراح جو شوستر در سال 1940 معرفی شد. لکس از بزرگترین دشمنان سوپرمن است که هوش زیادی داشته و از او به عنوان مهندسی نابغه و بسیار ثروتمند یاد می‌شود. لکس لوتر از برخی جهات شباهت‌هایی با بتمن دارد، هر دو آن‌ها از خانواده ثروتمندی بوده که از هوش خوبی برخودار هستند. هر دو آن‌ها رکن بنیادی شهر خود بوده و می‌توانند هر چیزی بسازند.

با وجود این شباهات، همه چیز لکس در حرص و طمع خلاصه می‌شود. برای لکس بشر دوستی هیچ معنایی ندارد، حتی زمانی که به‌نظر می‌رسد به بقیه اهمیت می‌دهد. هر کاری که او انجام می‌دهد برای خودش است! لکس دروغ می‌گوید که به انسانیت اعتقاد دارد؛ منظور او این است که خودش را باور دارد. لوتر برای جهانی می‌جنگد که در آن بتواند هر کاری که می‌خواهد را انجام دهد اما بتمن می‌جنگد تا مطمئن شود همه در امنیت بوده و می‌توانند هر کاری که می‌خواهند را انجام دهند.

  1. جوکر از بهترین شخصیت های ضد بتمن

جوکر (Joker) جر محبوب‌ترین ابرشروهای دنیای کمیک است که بزرگترین دشمن بتمن و بدون شک یک از شخصیت های ضد بتمن است. بتمن فرزند ثروتمند یک خانواده مهم بوده و جوکر هیچکس نیست. بتمن بیش از هر چیز به نظم اعتقاد دارد، در حالی که جوکر برای دامن زدن به هرج و مرج خلق شده است.

بتمن محافظت کرده و جوکر نابود می‌کند. بتمن مشکی و سایر رنگ‌های تیره را می‌پوشد اما جوکر بیشتر به دلیل پوشیدن رنگ‌های روشن مانند بنفش، سفید، سبز و قرمز شناخته می‌شود. بتمن و جوکر دو روی یک سکه هستند. جوکر وجود دارد تا تمام کارهای بتمن را به وحشتناک‌ترین راه‌های قابل تصور خنثی کند. او هر کاری که بتمن نمی‌کند را انجام داده و هیچ ترسی ندارد.

بتمنی که می‌خندد

بتمنی که می‌خندد

  1. بتمنی که می‌خندد

بتمنی که می‌خندد (The Batman Who Laughs) یکی از ترسناک‌ترین ویلن‌های دنیای دی‌سی است. این نسخه از بتمن مانند بتمنی که می‌شناسیم، شاهد به قتل رسیدن والدین خود بوده و تمام تلاش خود را می‌کند تا با جرم و جنایت بجنگد. زمانی که او جوکر را کشت، سمی او را آلوده کرد که باعث خلق شخصیت بتمنی که می‌خندد شد. او خانواده بتمن، دوستانش در لیگ عدالت، شروران و در نهایت همه افراد روی زمین را کشت. بارباتوس او را پیدا کرده و تشویق کرد در جنگ علیه مولتی‌ورس به او بپیوندد.

پس از آن او به دست راست Perpetua تبدیل شد، تبدیل به یک خدا شد، Perpetua را کشت و کنترل مولتی ورس را به دست گرفت. بتمنی که می‌خندد هر آنچه قبلا بود را پشت سر گذاشته و مانند بدترین دشمن خود شد. بتمن تمام تلاش خود را می‌کند تا افراد بیشتری بتوانند خانواده خود را ببیند اما بتمنی که می‌خندد، همه را به طور همزمان به سردخانه می‌فرستد زیرا برای او تجمع اجساد خنده‌دار است.

پرومتئوس از بهترین شخصیت های ضد بتمن

پرومتئوس از بهترین شخصیت های ضد بتمن

  1. پرومتئوس از بهترین شخصیت های ضد بتمن

پرومتئوس (Prometheus) مانند بتمن هیچ قدرت ابرقهرمانی ندارد اما درست مانند او، فردی قدرتمند است! او والدین خود را از دست داده و از ثروتی که به ارث برده است برای تأمین هزینه زندگی خود استفاده می‌کند. او دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌های فیزیک، زیست‌شناسی، جبر، فناوری، انگلیسی، تاریخ و دین بوده و جز باهوش‌ترین شخصیت‌های دنیای کمیک است. والدین پرومتئوس جنایتکارانی بودند که توسط پلیس کشته شدند. پولی که پرومتئوس به ارث برده بود، به خون قربانیان پدر و مادرش آغشته شد. بتمن برای از بین بردن جنایت مبارزه کرده، در حالی که پرومتئوس برای از بین بردن قهرمانان مبارزه می‌کند.

پرومتئوس ساخته شد تا یک ضد بتمن باشد. از چگونگی به وجود آمدن این شخصیت تا روش‌هایی که به کار می‌گرد، او هر کاری که بتمن انجام می‌دهد را انجام می‌دهد اما به دلایلی کاملا مخالف او! این دو مشابه شب و روز هستند. پرومتئوس نشان می‌دهد که بتمن با تغییر سرنوشت چه می‌توانست باشد؛ هیولایی که همه چیز خوب دنیا را نابود می‌کند.

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع: cbr

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

10 مورد از بهترین شخصیت های ضد بتمن : از سوپرمن تا بتمنی که می‌خندد
  • نام : بتمن
  • خالق : بیل فینگر و باب کین
  • اولین اثر : شماره ۲۷ Detective Comics سال ۱۹۳۹
  • متعلق به کمپانی : دی سی
  • لقب ها : بروس وین، Caped Crusader، The Dark Knight
  • محل تولد : گاتهام
  • معروفترین آثار : The Killing Joke - The Dark Knight Returns - Year One - The Long Halloween - Death of Family
  • قابلیت ها : بزرگ‌ترین کارآگاه دنیا! - هوش بالا - مسلط به تقریبا تمامی هنرهای رزمی - در اختیار داشتن به‌روزترین فناوری‌ها
  • شغل : وارث و رییس کمپانی وین
  • حالت های دیگر : توماس وین (فلش‌پوینت) - تری مکگینیز (بتمن بیاند) - DAWNBREAKER
  • همکاران: رابین آلفرد جیمز گوردون زن گربه‌ای بت گرل
  • دشمنان: جوکر پنگوئن مستر فریز ریدلر دو چهره Bane
10 مورد از بهترین شخصیت های ضد بتمن : از سوپرمن تا بتمنی که می‌خندد
  • نام : مرد عنکبوتی
  • خالق : استن لی - استیو دیتکو
  • اولین اثر : شماره ۱۵ Amazing Fantasy سال ۱۹۶۲
  • متعلق به کمپانی : مارول
  • لقب ها : پیتر بنجامین پارکر - Wall Crawler - Web-Head - Friendly Neighborhood Spider-Man
  • محل تولد : کویینز نیویورک
  • معروفترین آثار : Spider-Man: No More، The Death of Gwen Stacy، The Death of Jean DeWolff، Kraven's Last Hunt، Spider-Verse
  • قابلیت ها : حس عنکبوتی - هوش بالا - بالا رفتن از روی تقریبا هر سطحی - قدرت بدنی زیاد بخاطر نیش عنکبوت رادیو اکتیوی - سرعت و انعطاف بالا
  • شغل : صاحب شرکت Parker Industries - عکاس و خبرنگار روزنامه Daily Bugle - محقق در آزمایشگاه Horizon
  • حالت های دیگر : مرد عنکبوتی ۲۰۹۹ (میگل اوهارا) - مرد عنکبوتی (مایلز مورالس) - Ricochet
  • همکاران: چهار شگفت‌انگیز انتقام‌جویان جدید گربه سیاه سیلک مردان ایکس زن عنکبوتی مادام وب
  • دشمنان: گابلین سبز هاب گابلین دکتر اختاپوس مرد شنی کارنیج الکترو
10 مورد از بهترین شخصیت های ضد بتمن : از سوپرمن تا بتمنی که می‌خندد
  • نام : کال ال - کلارک کنت
  • خالق : Jerry Siegel و Joe Shuster
  • اولین اثر : اکشن کمیکس ۱ سال ۱۹۳۸
  • متعلق به کمپانی : دی سی
  • لقب ها : مرد پولادین
  • محل تولد : کریپتون
  • معروفترین آثار : Man and Superman - Superman Red Son - Death of Superman - All-star Superman
  • قابلیت ها : قدرت بدنی بالا، اشعه لیزر، فوت یخی، پرواز
  • شغل : خبرنگار
  • حالت های دیگر : بیزارومن، سوپرمن اینجاستیس، رد سان سوپرمن، سوپرمن بیاند
  • همکاران: سوپربوی واندروومن بتمن سوپرگرل
  • دشمنان: دارک‌سید لکس لوتر لوبو
10 مورد از بهترین شخصیت های ضد بتمن : از سوپرمن تا بتمنی که می‌خندد
  • نام : جوکر
  • خالق : بیل فینگر - باب کین - جری رابینسون
  • اولین اثر : شماره ۱ Batman سال ۱۹۴۰
  • متعلق به کمپانی : دی سی
  • لقب ها : Clown Prince of Crime - Red Hood - Mr.J
  • محل تولد : گاتهام
  • معروفترین آثار : Batman: The Killing Joke - Batman: The Man Who Laughs - Batman: A Death in The Family - Batman: Death of Family - Arkham Asylum: A Serious House on Serious Earth
  • قابلیت ها : نبوغ سرشار - تخصص ویژه در شیمی - تخصص در اختراع - مقاومت در برابر حجم زیاد درد - تخصص در فریب دادن
  • شغل : مجرم حرفه‌ای - تروریست - کمدین - مهندس شیمی - قاتل
  • حالت های دیگر : Jack Napier - دیک گریسون در داستان The Dark Knight Strikes Again - اریک بوردر در داستان Batman: Endgame
  • همکاران: هارلی کویین دختر جوکر لیگ بی‌عدالتی Legion of Doom پانچ لاین
  • دشمنان: بتمن رابین رد هود بت گرل بتمنی که می‌خندد سوپرمن ریدلر لیگ عدالت
10 مورد از بهترین شخصیت های ضد بتمن : از سوپرمن تا بتمنی که می‌خندد
  • نام : بروس وین (Bruce Wayne)
  • خالق : اسکات اسنایدر (Scott Snyder) و گرگ کاپولو (Greg Capullo)
  • اولین اثر : کمیک Dark Days: The Casting - انتشار سپتامبر ۲۰۱۷
  • متعلق به کمپانی : دی سی
  • لقب ها : Batman, The Darkest Knight, Joker, The One Who Laughs
  • محل تولد : Earth -22 (Dark Multiverse)
  • معروفترین آثار : Dark Nights: Metal، Dark Nights: The Batman Who Laughs، The Batman Who Laughs، Dark Nights: Death Metal، شماره ۱۲ کمیک Teen Titans
  • قابلیت ها : هوش فوق العاده، مهارت‌های رزمی قوی، سلاح‌های مرگبار و پیشرفته، آگاهی کیهانی، قدرت ، سرعت و حواس فوق بشری، سفر بین بعدی، جذب انرژی، جاودانگی
  • شغل : وارث کمپانی وین
  • حالت های دیگر : فلش‌پوینت - بتمن بیاند - بتمن - White Lantern - Dawnbreaker
  • همکاران: Barbatos Red Death Murder Machine The Grim Knight Robin King Perpetua
  • دشمنان: Joker Court of Owls Batman Superman Wonder Woman The Flash (Barry Allen) Nightwing Harley Quinn Doctor Fate