• صفحه خانگی
  • >
  • مارول
  • >
  • ده بازیگری که نزدیک به بازی در فیلم‌های دنیای سینمایی مارول بوده‌اند

ده بازیگری که نزدیک به بازی در فیلم‌های دنیای سینمایی مارول بوده‌اند

یکی از نکات قوت دنیای سینمایی مارول یا همان MCU انتخاب بازیگران آن است. مارول همواره تلاش کرده با آوردن بازیگران محبوب و کاربلد هواداران خود را شاد کند. اما خیلی از بازیگر‌ها صرفا به دنیای حیرت‌آور مارول نزدیک شده‌ و بنا به دلایل مختلف پیشنهاد حضور خود را در این دنیا قبول نکرده‌اند. با کافه کمیک در ادامه این مقاله همراه باشید.

یکی از عواملی که باعث ستایش دنیای سینمایی مارول می‌شود همین انتخاب بازیگران خوب برای نقش‌های برجسته است؛ از نظر همه ما هیچکس نمی‌توانست تونی استارک را بهتر از رابرت داونی جونیور (Robert Downey Jr) و استیو راجرز (Steve Rogers) را بهتر از کریس ایوانز (Chris Evans) بازی کند. البته تمام این دستاورد‌ها بخاطر سارا فین (Sarah Halley Finn)  مسئول انتخاب بازیگران در دنیای سینمایی مارول بوده.


اما تیم انتخاب بازیگران هیچوقت موفق نشد در وهله اول بهترین بازیگران را برای ایفای این نقش‌های برجسته پیدا کند. در این مقاله به ۱۰ بازیگری می‌پردازیم که نزدیک بود در نقش‌های برجسته دنیای سینمایی مارول حضور پیدا کنند.

۱۰- دنی دِویتو (Danny DeVito) در نقش راکت (Rocket)


بنظر می‌رسید در مراحل اولیه‌ی ساخت نگهبانان کهکشان (Guardians Of The Galaxy)  کارگردان این فیلم جیمز گان (James Gunn) با دنی دویتو ملاقاتی داشته و برای صداپیشه بودن نقش راکت با او صحبت کرده (همچنین گفته میشد که گان همبازی همیشگی دویتو یعنی گلن هاورتون (Glenn Howerton) را برای نقش پیتر کویل (Peter Quill) در نظر گرفته بوده).
اما در آخر بردلی کوپر (Bradley Cooper) نقش راکت را با آن لهجه‌ی غلیظ نیویورکی‌اش بازی کرد. این کار به شخصیت پردازی راکت کمک می‌کرد. لهجه و لحن کوپر مخاطب را از این‌که صدای بازیگر است منحرف می‌کند و این باعث می‌شد که راکت، به‌عنوان کاراکتری مجزا و مستقل به چشم بیاید.
اما اگر دویتو صداپیشگی را برعهده داشت چه میشد؟ طبیعتا دویتو با لهجه‌ی خاص خود ایفای نقش می‌کرد و این مورد موجب شناختن سریع او توسط مخاطب می‌شد و نمی‌گذاشت تا به راکت به عنوان شخصیتی مستقل نگاه شود.

۹- تیموتی شالامه (Timothée Chalamet) در نقش اسپایدرمن


وقتی نوبت به بازسازی نقش پیتر پارکر (Peter Parker) و معرفی بازیگر سومین اسپایدرمن در یک دهه رسید، مارول برای این نقش به بررسی بسیاری از بازیگران پرداخت. البته در اخر هم آن‌ها با انتخاب تام هالند(Tom Holland) برای این نقش به انتخاب کاملشان دست یافتند؛ درواقع تام هالند به عنوان بهترین شخص برای ایفای لایواکشن اسپایدرمن مورد ستایش قرار گرفت.
اما این نکته جالب است، فکر کنید چقدر داستان‌های اسپایدرمن می‌توانست با بازیگر دیگری متفاوت باشد.
گفته میشد که مارول لیست بازیگران خود را برای این نقش کوتاه کرده بوده اما برخی از اسامی که به چشم می‌خورد کسانی نبودند جز لوگان لرمن (Logan Lerman)، چندلر ریگز (Chandler Riggs) بازیگر سریال مردگان متحرک ، اِیسا باترفیلد (Asa Butterfield) و در آخر تیموتی شالامه.

۸-امیلی بلانت (Emily Blunt) در نقش بیوه سیاه (Black Widow)


در واقع به امیلی بلانت دو مورد از نقش‌های برجسته MCU پیشنهاد شد، یکی ناتاشا رومانوف (Natasha Romanoff) و دیگری پگی کارتر (Peggy Carter) اما او هر دو نقش را در همان فاز اول رد کرد؛ یکی بدلیل ناسازگاری با برنامه‌هایش و دیگری ترس از تعهد دادن به پروژه‌ای طولانی مدت که نیازمند تعهدی تقریبا 10 ساله داشت.
البته بلانت اصلا از این‌که در MCU ایفای نقش نکرد پشیمان نیست، از نظر خودش در پروژه‌های جالبی در یک دهه گذشته ایفای نقش داشته، مثل لبه فردا (Edge Of Tomorrow) ، بازگشت مری پاپینز (Mary Poppins Returns) و غیره، طبیعتا اگر بلانت مشغول پروژه‌های دنیای سینمایی مارول می‌بود نمی‌توانست در این همه پروژه شرکت کند؛ اگرچه اسکارلت جوهانسون هم وقت آزاد برای ایفای نقش در دیگر پروژه‌ها بین ظهور بیوه سیاه را پیدا کرد.

۷- آماندلا استنبرگ (Amandla Stenberg) در نقش شوری (Shuri)


ستاره فیلم The Hate U Give که از زمان ایفای نقش Rue در سری The Hunger Games مورد توجه هالیوود بوده و برای بازی در نقش شوری، خواهر نابغه شخصیت پلنگ سیاه (Black Panther) تقریبا انتخاب شده بود اما در آخر تصمیم گرفت از این نقش کناره گیری کند؛ از نظر خودش یک فرد دو رگه آمریکایی-آفریقایی برای ایفای نقش شخصیتی کاملا آفریقایی مناسب نبوده. نقش شوری در آخر به لتیتیا رایت (Letitia Wright) رسید و او واقعا به‌ خوبی این نقش را بازی کرد. شکی در این نیست که استنبرگ کار بزرگی برای این شخصیت انجام داده.

۶- واکین فینکس (Joaquin Phoenix) در نقش دکتر استرنج ( Dr. Strange)


اولین انتخاب مارول برای نقش دکتر استرنج کسی نبود جز واکین فینکس، اما واکین تمایلی به متعهد شدن برای این فرانچایز چند قسمته نداشت. درواقع همین باعث شد که بعدا در نقش جوکر ظاهر شود. او خیلی راحت توانست در یک فیلم اقتباس شده از کمیک بوک به بازی بپردازد بدون آن‌که سال‌های زیادی از زندگی‌اش را وقف بازی در دنباله‌ها و کراس‌ اور‌های یک فرانچایز کند.
اگرچه بندیکت کامبربچ(Benedict Cumberbatch) در نقش استفان استرنج خوب عمل کرده، اما بیشتر ما را یاد تونی استارک دوم می‌اندازد. اگر فینکس این نقش را بازی می‌کرد ممکن بود نسخه‌ای خاص‌تر و اصیل‌تر از دکتر استرنج را به‌نمایش بگذارد.

۵- مل گیبسون (Mel Gibson) در نقش اودین (Odin)


قبل از انتخاب بازیگر نقش اودین یعنی آنتونی هاپکینز (Anthony Hopkins)، کنت برانا (Kenneth Branagh) – کارگردان فیلم ثور ۲۰۱۱ (Thor 2011) – در نظر داشت تا مل گیبسون را برای این نقش انتخاب کند. آنتونی هاپکینز به‌خوبی آن ظرافت شاهانه‌ای که اودین لیاقتش را داشت به مخاطب نشان داد، احتمالا بازیگران زیادی از جمله مل گیبسون نمی‌توانستند چنین تصویری را برای مخاطب بسازند. زمانی که اودین ثور (Thor) را تحقیر می‌کرد، پتکش را جادو کرد و قدرت‌هایش را از او گرفت، به‌راحتی می‌توانستیم جدیت او را درک کنیم. یا زمانی که با حالتی طعنه‌آمیز با ثور صحبت می‌کند (آیا تو ثور هستی؟ خدای پتک‌ها؟) صحنه‌ای خنده‌دار را برایمان رقم می‌زند. هرچقدر هم گیبسون بازیگر کارکشته‌ای باشد، تصور این‌که قرار بود این حجم از احساسات و عواطفی را که هاپکینز به نمایش گذاشت نشان دهد، کمی دشوار است.

۴- جان کرازینسکی (John Krasinski) در نقش کاپیتان آمریکا (Captain America)


در مراحل اولیه‌ی پیش تولید فاز اول MCU، جان کرازینسکی (که در آن زمان شهرتش را مدیون بازی در نقش جیم برای سریال افیس (The Office) بوده) بطور جدی برای بازی در نقش کاپیتان آمریکا در نظر گرفته شده بود. البته کریس ایوانز (Chris Evans) در صحنه‌های متعددی که به زیبایی اجرا شدند ثابت کرد که گزینه‌ای عالی برای نقش استیو راجرز (Steve Rogers) بوده.
کرازینسکی در سال‌های اخیر گفته که احساسات متفاوتی نسبت به این‌که اجازه داد این نقش از دستش برود داشته، اما اگر این نقش را بازی می‌کرد نمی‌توانست کارگردانی و بازی در فیلم مکانی آرام ( a quiet place) را برعهده بگیرد، ولی نکته جالب اینجاست که او از بازی ایوانز در این نقش راضی است.

۳- سورشا رونان (Saoirse Ronan) در نقش اسکارلت ویچ (Scarlet Witch)


وقتی جاس ویدون (Joss Whedon) به دنبال بازیگر نقش اسکارلت ویچ برای فیلم انتقام جویان: عصر اولتران (Avengers: Age Of Ultron) بود، در ابتدا و قبل از انتخاب الیزابت اولسن (Elizabeth Olsen)، جاس ویدون به انتخاب سورشا رونان نزدیک شده بود. گزارش‌ها حاکی از آن است که این نقش به رونان پیشنهاد شد اما او آن را رد کرد. درواقع رونان تمرکزش را برای درخشیدنی که لیاقتش را داشت گذاشت، رونان در فیلم‌هایی مستقل مثل لیدی برد (Lady Bird)، بروکلین (Brooklyn) و حال چگونه زندگی میکنم (How I Live Now) بازی کرد و نامزد جایزه اسکار هم شد. اسکارلت ویچ بطور کلی کاراکتری جالب در MCU نبوده اما این تقصیر اولسن نبود، در واقع می‌توان گفت مشکل از تیم نویسندگی بوده. اگر امیدوارانه نگاه کنیم، ممکن است همکاری وی با دکتر استرنج بتواند این مساله را تغییر دهد.

۲- آماندا سیفرید (Amanda Seyfried) در نقش گامورا (Gamora)


در یکی از مصاحبه‌های نه‌چندان قدیمی با سیفرید، وقتی از او درمورد پیوستن به دنیای گسترده و عظیم فیلم‌های کمیک بوکی پرسیده شد، در پاسخ گفت که برای ایفای نقش در یکی از این فیلم‌ها با او تماس گرفته شد اما در آخر او این پیشنهاد را رد کرد.
سیفرید بطور واضح به این اشاره نکرد که نقش گامورا در نگهبانان کهکشان(Guardians Of Galaxy) در فرانچایز کهکشان(The Galaxy Franchise) به اون پیشنهاد شد اما به این موضوع اشاره کرد که نمیخواست ۶ ماه هر سال گریم و آرایش سبز رنگ داشته باشد، که البته تنها شخصیتی که نیاز به این گریم در MCU داشت گامورا بود. سیفراید بازیگر توانایی است، اما تصور کسی دیگر به جز زویی سالدانا (Zoe Saldana) در این نقش برایمان کار راحتی نیست، کسی که بتواند این شخصیت را به این خوبی نشان بدهد.

۱- تام کروز (Tom Cruise) در نقش مردآهنی (Iron Man)


شایعات زیادی از ابتدای شروع MCU وجود داشت که می‌گفتند مارول در ابتدا قصد انتخاب تام کروز را برای نقش تونی استارک در سر داشته. مدت‌ها قبل ویدیو‌هایی از بازی کروز در نقش مرد آهنی لو رفت که در آخر مشخص شد همه جعلی و با استفاده از Deep Fake و مونتاژ چهره تام کروز بر روی صورت رابرت داونی جونیور (Robert Downey Jr) بوده.
هنگامی که MCU در ابتدای راه بود، رابرت داونی جونیور یک انتخاب بسیار ریسکی و مخاطره آمیز بنظر می‌رسید که ممکن بود باعث شکست پروژه شود، اما حال او یکی از پردرآمدترین بازیگر هالیوود است و این دیوانه کننده و عجیب بنظر می‌آید. با توجه به این نکته کروز یک انتخاب مناسب‌تر و مطمئن‌تر بنظر می‌رسید. کروز یکی از جذاب‌ترین و جسورترین ستارگان سینمای اکشن به‌شمار می‌رود اما می‌توان گفت همه‌‌ی هم‌نظر هستیم که هیچکس بهتر از رابرت داونی جونیور برای ایفای نقش آیرون‌من وجود ندارد.

نظر شما چیست؟ دوست داشتید نقش‌های برجسته مارول توسط این بازیگران بازی شوند؟ آن را با ما در میان بگذارید.

منبع: Screenrant

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.