سوپرمن و 10 ابهام درمورد او که ممکن است به آن‌ها پی نبرده باشید!

سوپر‌من و 10 ابهام درمورد او که شاید ندانید

به‌عنوان مرد فولادی دی سی ، حقایقی جالب درمورد سوپرمن وجود دارد که ممکن است بخشی از آن را ندانید. با ترها و ترین‌ها کافه کمیک همراه باشید تا آن‌ها را با هم بررسی کنیم.

بعد از 80 سال که سوپرمن (Superman) در کمیک‌ها، انیمشن‌ها، لایو اکشن‌ها و فیلم‌های متعدد دی‌سی (DC) می‌درخشد؛ هیچ کاراکتری، گذشته‌ و تاریخی به پیچیدگی سوپرمن ندارد. تعریف و توضیح درباره قدرت‌ها و قابلیت‌های سوپرمن، امر بزرگ و دشواری‌ست؛ به همین دلیل است که یک تازه‌وارد در کمیک‌های دی‌سی حیرت‌زده است که با چه‌قدر فهم و دانایی، می‌تواند سوپرمن را درک کند. حال بیایید ببینیم نکات جالب و گیج‌کننده درمورد این قهرمان کریپتونی چیست!

10/10 قدرت‌ها

قدرت سوپرمن

قدرت سوپرمن

بیایید با اصلی‌‌ترین مورد شروع کنیم؛ به نظر می‌رسد که هیچ کاری نیست که سوپرمن نتواند انجام دهد! هرچند سوپرمن تعداد کمی قدرت اصلی و کارآمد دارد؛ البته این قدرت‌ها را از سیاره‌اش یعنی کریپتون به ارث برده که به نور خورشید واکنش نشان می‌دهد. قابلیت پرواز ساده‌ترین آن‌هاست و یک پیشرفت طبیعی که در نتیجه آن، به‌راحتی می‌تواند با یک پرش از ساختمان‌های بلند بگذرد. قدرت فوق‌العاده او حالا کمی پیچیده می‌شود، اما در کل توجه روی قابلیت ‌های فیزیکی اوست. قابلیت بلند کردن سنگین ‌ترین اجسام، قابلیت حبس کردن نفس خود برای مدتی نامعلوم، سرعت ماورایی، مقاومت بسیار خوب در مقابل ضربه و استقامت بسیار زیاد مهم‌ترین قابلیت‌های این قهرمان بزرگ است.

و بالاخره حواس قوی و تقویت شده سوپرمن که سخت‌ترین و پیچیده‌ترین قدرت او برای تفسیر و درک است. حواس بسیار کار‌آمد مثل شنوایی و بینایی که به او این اجازه را می‌دهد که تا کیلومتر‌ها فاصله را به‌خوبی ببیند و بشنود! می‌توان گفت این قابلیت بیشتر از دیگر مهارت‌های این ابر مرد، در موفق بودن او در نجات مردم دخیل بوده است.

سوپرمن توانایی‌های دیگری مثل دید حرارتی، دید ایکس‌ ری و چشم میکروسکوپی را هم داراست که همه از قدرت‌های اضافه بر قدرت پرواز، قدرت فیزیکی و حواس بسیار قوی می‌باشند.

9/10 آسیب پذیری

سوپرمن و 10 ابهام درمورد او که ممکن است به آن‌ها پی نبرده باشید!

آسیب پذیری سوپرمن

همیشه بحث بین طرفداران درمورد قدرت‌ها و نقاط ضعف سوپرمن داغ بوده؛ ممکن است بگویند یا بگویید که سوپرمن با قدرت زیادی که دارد محال است که نقطه ضعفی داشته باشد اما طرفداران واقعی و علاقمندان به کمیک، می‌دانند که این باوری اشتباه است. در واقع همه قهرمانان و ویلن‌های دنیای دی‌سی نقطه ضعفی دارند که فقط باهوش‌ترین آن‌ها یعنی بتمن از همه آن‌ها خبر دارد.

می‌توان گفت که معروف‌ترین نقطه ضعف سوپرمن کریپتونایت (Kryptonite) است؛ تکه‌های رادیو‌اکتیوی سیاره کریپتون (Krypton) که نابود شد. هم‌چنین سوپرمن همیشه در مقابل جادو ضعیف بوده است. او با جادو‌هایی که تحت تاثیر قرارش می‌دهند، با دشمنانی مثل (Mr.Mxyzptlk) و بلک ادم (Black Adam) برابر می‌شود؛ حتی با این‌که سوپرمن قدرتمندتر است. اشعه خورشید قرمز (Red sun radiation) از قدرت سوپر‌من می‌کاهد و بتمن در بازی اینجاستیس 2 (Injustice) از آن برای نگه‌داشتن او در سلول استفاده کرده است. همین‌طور خورشید سیاره زمین، قدرت او را باز می‌گرداند.

8/10 هویت مخفی

سوپرمن و 10 ابهام درمورد او که ممکن است به آن‌ها پی نبرده باشید!

هویت مخفی سوپر من

این سوال بار‌ها و بار‌ها در دهه‌های مختلف پرسیده شد ولی جواب درست و کاملی بدان داده نشد. این واضح است که فقط عینک سوپر‌من نیست که هویت او را مخفی نگه می‌دارد؛ بلکه نوع رفتار و شیوه بیان کلارک کنت (Clark Kent) است که او را از دردسر دور نگه می‌دارد. در فیلم اورجیینال سوپر‌من که کریستوفر ریو (Christopher Reeve) آن‌ را ساخته است، سکانسی وجود دارد که نشان می‌دهد کلارک عینکش را برمی‌دارد، سینه ستبر می‌کند، چانه‌اش را صاف می‌کند و صدایش را پایین می‌آورد تا به سوپر‌من مورد‌علاقه ما تبدیل شود؛ تمام این حرکات در چند ثانیه!

7/10 امواج حسی بیش از حد

سوپرمن و 10 ابهام درمورد او که ممکن است به آن‌ها پی نبرده باشید!

اگر سوپر‌من می‌تواند صدای همه را در این سیاره بشنود، چگونه تا حالا دیوانه نشده است؟ وقتی کلارک توسط مارتا (Martha) و جاناتان کنت (Jonathan) آموخت که چگونه به صداها گوش دهد؛ توانست جلوی شنیدن صداهای اضافه را بگیرد تا متوجه شود دقیقا کجا و چه موقع کسی به کمک او نیاز دارد. این قابلیت منجر شده که او همیشه هم در قالب سوپر‌من نباشد و به زندگی شخصی خود ادامه دهد.

6/10 انواع کریپتونایت و تاثیر آن‌ها

انواع کریپتونایت

انواع کریپتونایت

بیش از 80 سال از عمر سوپر‌من می‌گذرد و نویسندگان مدل‌های مختلفی از کریپتونایت را ساخته‌اند. کریپتونایت سبز، مدل کلاسیک آن است که قدرت او را بسیار کم می‌کند. کریپتونایت قرمز نوعی از کریپتونایت است که هر دفعه تاثیر متفاوتی روی سوپرمن داشته است؛ از تبدیل کردن او به یک اژدها، تا رشد سریع ریش‌های او!

کریپتونایت طلایی تمام قابلیت‌های یک کریپتونی را زیر نور خورشید از او می‌گیرد. کریپتونایت آبی فقط روی بیزارو (Bizzaro) و خویشاوندانش اثر دارد. کریپتونایت سفید، گیاهان را از بین می‌برد و مدل پلاتینیومی به انسان‌ها قدرت سوپر‌من را می‌دهد. رنگ صورتی او را تبدیل به یک هم‌جنس‌گرا می‌کند و کریپتونایت نقره‌ای، حس مسٔولیت‌پذیری را از او خواهد گرفت!

5/10 آیا او می‌تواند فرزند داشته باشد؟

سوپرمن و 10 ابهام درمورد او که ممکن است به آن‌ها پی نبرده باشید!

آیا سوپرمن می‌تواند فرزند داشته باشد؟

با کاری که پیتر توماسی (Peter J.Tomasi) با سوپر‌من انجام داد، جهان بالاخره جواب این سوال را گرفت. بله! لویز (Lois) و کلارک می‌توانند فرزند داشته باشند. آن‌ها فرزند پسری داشتند که نام او را جان کنت (Jon Kent) گذاشتند؛ یک صورت جدید از سوپربوی (Superboy). این چگونه رخ داد؟

هنگام واقعه همگرایی یا کانورجنس در سال 2015، کلارک و لویز توسط برینیاک (Brainiac) در گاتهام، داخل یک ساختمان گنبد شکل زندانی شدند. سوپر‌من قدرت خود را از دست داده و حالا مشخص می‌شود که برای افتادن این اتفاق، سوپر‌من باید قدرت خودش را برای مدتی از دست بدهد. چه کسی فکرش را می‌کرد؟ آن‌ها پدر و مادر خوبی می‌شوند!

4/10 چگونه تعداد زیادی ابر انسان وجود دارند؟

سوپرمن و 10 ابهام درمورد او که ممکن است به آن‌ها پی نبرده باشید!

آخرین کریپتونی کیست؟

سوپر‌من قرار بود آخرین کریپتونی باشد که نجات پیدا می‌کند پس چرا تعداد زیادی از آن‌ها در دنیای دی‌سی وجود دارد؟ سوپرگرل ( Supergirl) توسط پدرش زوراِل (Zor-El) قبل از انفجار و تخریب کریپتون به بیرون از سیاره پرتاب شد. سوپر‌من هم به همراه او خارج شد اما مشکلات داخل فضا، ورود او به زمین را عقب انداخت. پاورگرل (Powergirl) یک بازتاب از سوپرگرل بوده که از یونیورس Earth-2 است. ژنرال زاد ( Zod)، جکس یو آر (Jax-Ur) و اِرسا (Ursa) همه قبل از نابودی سیاره در فانتوم یا Phantom zone گیر افتادند. سوپربوی یک مدل کلون شده از دی ان ای سوپر‌من و لکس لوتر (Lex Luthor) است و جان کنت، پسر واقعی کلارک می‌باشد. به تازگی کشف شد که جوراِل (Jor-El) زنده است و او کریپتو (Krypto) یا سوپرداگ (Superdog) را برای جستجو و پیدا کردن سوپر‌من به زمین فرستاد.

3/10 پیش از بحران؟ پس از بحران؟ ?تولد دوباره New 52؟

سوپرمن و 10 ابهام درمورد او که ممکن است به آن‌ها پی نبرده باشید!

تولد دوباره New 52

پس از کش‌مکش‌های زیاد، از دست دادن و پس گرفتن قدرت و تلاش‌های بی‌شمار برای رسیدن به زمان مدرن، شناختن آخرین سوپر‌من را برای طرفداران جدید سخت‌تر می‌کند. قبل از وقوع بحران در زمین‌های بی‌نهایت، دوام سوپرمن بسیار بد بود. بحران یا کرایسیس یک تلاش برای ساده‌سازی مطالب برای خوانندگان جدید بود و سوپرمن جدیدی را معرفی کرد.

این اتفاق دوباره بعد از رویداد فلش‌پوینت (Flashpoint) که New52 را ایجاد کرد رخ داد. این هم تلاشی دیگر برای جذب خوانندگان و حفظ آن‌ها بود. سوپرمنی که حالا در کمیک‌ها دیده می‌شود، نتیجه ادغام New52 Superman و نسخه بعد از بحران او است. امروزه کال ال به‌خوبی از ویژگی‌های هردو بهره‌مند است و به بهترین شکل، تاریخچه هردو را حفظ می‌کند.

2/10 سوپربوی

سوپرمن و 10 ابهام درمورد او که ممکن است به آن‌ها پی نبرده باشید!

سوپربوی

درواقع سوپربوی مانیکر در طول تاریخ دی‌سی به چندین کاراکتر مختلف تبدیل شده است و اندازه سوپر‌من و سوپرگرل طنین‌انداز بوده است. در اصل داستان‌های سوپربوی همان داستان‌های نوجوانی کلارک کنت است و قصه او و دوستان بسیار قدرتمند‌ اش را شرح می‌دهد.

بعد‌ها یک سوپربوی جدید با نام کانر کنت (Conner Kent) که نسخه‌ای شبیه‌سازی شده از دی‌ان‌ای سوپر‌من و لکس لوتر بوده معرفی می‌شود. این کار هنگام اجرای پروژه مرموز کادموس (Cadmus) و مرگ سوپر‌من انجام می‌شود. سومین سوپربوی یعنی جان لین کنت (Jon Lane Kent) در New52 معرفی خواهد شد. او هم شبیه‌سازی از دی‌ان‌ای یک انسان و یک کریپتونی بوده و هیچ ارتباطی با سوپرمن ندارد.  آخرین و جدید‌ترین سوپربوی جاناتان کنت، (Jonathan Kent) پسر بیولوژیکی کلارک و لویس لین (Lois Lane) است.

1/10 سوپر‌من آبی الکتریکی (Electric Blue Superman)

سوپرمن و 10 ابهام درمورد او که ممکن است به آن‌ها پی نبرده باشید!

سوپر‌من آبی الکتریکی

کمیک‌های دهه 90 عجیب بود! مگر نه؟ در یکی از بد‌ترین آزمایش‌هایی که در این قرن انجام شد، تبدیل کردن سوپر‌من به یک مدل آبی و یک مدل قرمز بود. طی این آزمایش سوپرمن قدرت‌هایش را از دست داد و به یک انرژی خالص و مطلق تبدیل شد؛ حالا قدرت‌های عجیبی به‌دست آورده بود و می‌توانست حتی به یک کامپیوتر تبدیل شود!

بعد از جنگیدن با سایبورگ (Cyborg) و توی‌من (Toyman) انرژی سوپرمن در مدل قرمز و آبی تقسیم می‌شود. آن‌ها جنبه‌های مختلفی از قدرت‌ها و ویژگی‌های سوپرمن را نشان می‌دهند و همیشه بر سر موقعیت‌های متنوع، جنگ و دعوا داشت‌اند؛ چرا‌که هیچ‌کدام قصد عقب‌نشینی نداشتند. خوشبختانه این فقط موقتی بود و هردو آن‌ها دوباره صاحب یک جسم شدند.

 

منبع : CBR.com

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

A person who's been born to die with Video Games! Gonna write the bests Gonna make the bests

  • instagram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.