۱۰ باری که سوپرگرل ثابت کرد از سوپرمن قوی‌تر است

۱۰ باری که سوپرگرل ثابت کرد از سوپرمن قوی تر است

دراین مقاله به ۱۰ باری می‌پردازیم که سوپرگرل، دختر فولادین، ثابت کرده است که از پسر عمویش سوپرمن، قوی‌تر است، با کافه کمیک همراه باشید.

در حالی که مرد فولادی فوق‌العاده قدرتمند است، بارها و بارها شاهد بودیم که دی سی، سوپرگرل را حتی قوی‌تر از پسر عمویش نشان داده است. اگرچه پیش از این، این دو ابرقهرمان کمیک بارها گذرشان به یکدیگر خورده است اما سوپرگرل قوی‌تر بودن خود را ثابت کرده است.

اگرچه کلارک کنت (Clark Kent) خودش را آخرین پسر کریپتون (Krypton) می‌دانسته اما در واقع بازمانده دیگری هم از سیاره‌ی مادری او وجود داشته است. از آن‌جایی که این دو از نسل خونی یکسانی برخوردارند، کارا زور-ال (Kara Zor-El) اتفاقا پسر عموی بیولوژیکی کال-ال (Kal-El) است. وقتی که سوپرگرل نیز خانه‌اش را از دست داد، سوپرمن دیگر احساس تنهایی نمی‌کرد زیرا فردی شبیه به خودش را پیدا کرده بود و یاد می‌گرفت تا با بقیه نوع بشر سازگار شود.

سوپرگرل از کریپتون که توسط نویسنده اتو بایندر (Otto Binder) خلق و توسط طراح آل پلاستینو (Al Plastino) طراحی شده است، اولین حضور خود را در اکشن کمیک (Action Comics) شماره ۲۵۲ داشت. حتی اگر سوپرمن دخترعمویش را در حادثه‌ی بحران در زمین‌های بی‌مرز (Crisis on Infinite Earths) از دست داد، محبوبیت او را در بین خوانندگان نمی‌توان از بین برد. اگرچه سوپرگرل تقریباً مانند خویشاوندش توانایی‌های فوق بشری دارد، اما در برخی موارد خودش را قوی‌تر از او نشان داده است. از این گذشته، قبل از اینکه کریپتون برای همیشه از دست برود، سوپرگرل قرار بود از پسر عموی کوچکش مراقبت و در برابر خطرات زمین محافظت کند.

شماره ۱۰: با این وجود او ادامه داد (Nevertheless, She Persisted)

در پایان فصل دوم سریال CW، سوپرگرل (با بازی ملیسا بنویست – Melissa Benoist) خود را در جنگی با پسر عموی کریپتونی خود یعنی سوپرمن (با بازی تایلر هوچلین – Tyler Hoechlin) یافت. در آن زمان سوپرمن، تحت کنترل ذهنی ملکه رئا داکسام (با بازی تری هچر- Teri Hatcher) بود.

با تخریب اموال و ایجاد انفجار در طول این مدت، مبارزه‌ی افسانه‌ای بین این دو در سراسر خیابان‌های شهر ملی به وقوع پیوست. سوپرگرل مجبور شد به سوپرمن صدمه بزند تا او را از حالت خلسه بیدار کند. سوپرگرل از آنجایی که عقب نشینی نمی‌کرد، تمام قدرت‌اش را به کار برد و سوپرمن را تا شدت بیهوش شدن کتک زد.

شماره ۹: آخرالزمان (Apocalypse)

آخرالزمان(Apocalypse)

آخرالزمان (Apocalypse)

در انیمیشن (سوپرمن/بتمن: آخرالزمان)، مرد فولادین قرار است بفهمد که دختران بد تمایل بیشتری به خوشگذرانی ​​دارند. از آنجایی که کارا(Kara) به تازگی به اجبار روی زمین فرود آمده بود، واقعاً نمی‌دانست چگونه ابرقدرت‌های خود را کنترل کند، و همین موضوع باعث شد زن شگفت انگیز (Wonder Woman) اجبارا مبارزه کردن را به او آموزش دهد.

متأسفانه دارکساید می‌خواهد با روح سرکش سوپرگرل کل کل کند و احساس وحشت و نگرانی نوجوانی او را کنترل کند. در طول نبرد شدید آن‌ها، سوپرمن در برابر سوپرگرل که با لباسی فریبنده و مدل مویی شیک که با شخصیت سرکش او مطابقت دارد، به سختی می‌توانست مقاومت کند.

شماره ۸: دختر سرخ کریپتون (Red Daughter of Krypton)

دختر سرخ کریپتون

دختر سرخ کریپتون

 

در سری داستان‌های New 52، سوپرگرل متوجه شد که می‌تواند از حلقه قرمز قدرت استفاده کند. حلقه‌های قدرت قرمز نیرویی از نفرت هستند که از خشم افسارگسیخته‌ی حمل‌کننده حلقه تغذیه می‌کنند. سوپرگرل، یتیمی که خانه‌ای برای زندگی ندارد، پس از گیر افتادن روی زمین، احساس می‌کرد که توسط دوستان و خانواده‌اش رها شده است.

به دلیل از بین نرفتن خشم‌اش، سوپرگرل بلافاصله احساس کرد که به نیروی غیرطبیعی حلقه‌ قدرت خشم متصل است. اداره‌ قدرت‌های فوق‌العاده‌ی سوپرگرل همراه با انرژی خام حلقه که به مانند یک فانوس قرمز خشمگین عمل می‌کرد، برای سوپرمن خیلی کار سختی بود.

شماره ۷: ماتریکس (Matrix)

شماره ۷: ماتریکس (Matrix)

شماره ۷: ماتریکس (Matrix)

 

سوپرمن به سختی آموخت که خشم جهنم از زنی که مورد تحقیر قرار می‌گیرد بیشتر است. ماتریکس که از یک واقعیت جایگزین سرچشمه می‌گرفت، شنل زنانه‌ی سوپرگرل در Earth-Zero را به دست گرفت و عاشق پسر لکس لوثور (Lex Luthor) شد. سوپرگرل بعد از این‌که متوجه شد لکس لوثور مرگ او را جعل کرده و مغزش را در یک کلون کار گذاشته بود، قلبش شکست.

لکس حتی سعی کرد معشوقه خود را شبیه‌سازی کند تا بتواند ارتشی از سوپرگرل را در اختیار بگیرد. سوپرمن نمی‌خواست درگیر این نزاع عاشقان شود و از آنجا که سوپرگرل کل آزمایشگاه لوثور را به زباله‌دانی تبدیل کرده و لکس را به کما برده بود، از آن‌جا دور شد.

شماره ۶: مساوی خلق شده (Created Equal)

۱۰ باری که سوپرگرل ثابت کرد از سوپرمن قوی تر است

سوپرگرل یکی از معدود بازماندگان زن در کمیک JLA: Created Equal اثر فابیان نیکیزا (Fabian Nicieza) و کوین مگوایر (Kevin Maguire) است. در این چشم انداز دنیاهای دیگر از آینده‌ای دیستوپیایی، یک طوفان کیهانی طاعون مرموزی را به همراه آورد که کل جمعیت مذکر را از بین برد.

از آنجایی که او یک مرد کریپتونی است، کلارک کنت (Clark Kent) معتقد است که در واقع او ناقل این بیماری است و باید خودش را از زمین تبعید کند. در دنیای بدون سوپرمن، لیندا دانورز (Linda Danvers)باید از سوپرگرل قوی‌تر باشد و رسما تبدیل به واندر ومن شود.

شماره ۵: عمل خوب(Act Of Good)

۱۰ باری که سوپرگرل ثابت کرد از سوپرمن قوی تر است

سوپرگرل باید با از دست دادن ابرقدرت هایش در کمیک JLA: Act of God ساخته داگ مونچ (Doug Moench) و دیو راس (Dave Ross) دست و پنجه نرم کند. در این داستان دنیاهای دیگر (Elseworlds)، هر ابرقهرمان به طور ناگهانی تمام قدرت‌های خود را از دست داده است. سوپرگرل که مانند سوپرمن از احساس بی‌ارزشی سرباز می‌زند، به نیروی پلیس می‌پیوندد و تبدیل به پلیس می‌شود.

سوپرگرل با درک وجود قهرمانان سقوط کرده‌ای که قادر به تطبیق نیستند، انجمن بازیابی‌ای را به نام انجمن ققنوس (The Phoenix Group) راه‌اندازی می‌کند. پس از تمرین کردن با بتمن برای مبارزه‌ی بهتر، سوپرگرل تصمیم می‌گیرد خودش را عدالت بنامد و به مانند گذشته به مبارزه با جرم و جنایت باز گردد.

شماره ۴: بهترین‌های جهان دیگر(Elseworld’s Finest)

۱۰ باری که سوپرگرل ثابت کرد از سوپرمن قوی تر است

در دنیای بدون سوپرمن، لکس لوثور در کمیک Elseworld’s Finest: Supergirl & Batgirl حکمرانی می‌کند. در این واقعیت جایگزین، لکس با خونسردی سوپرمن را در کودکی به قتل رساند و بقایای او را در یک ظرف شیشه‌ای نگه می‌دارد. لوثور در آزمایشگاه مخفیانه خود، روی جسد آزمایش می‌کند.

سوپرگرل پس از اینکه متوجه شد لوثور یک شخص واقعاً شیطانی است، با بت گرل (Batgirl) متحد می‌شود تا او را از پای درآورند. از آن‌جایی که مردم سزاوار دانستن حقیقت هستند، سوپرگرل لکس را فریب می‌‌دهد تا جلوی یک پخش زنده به جرم خود اعتراف کند. سوپرگرل نه تنها لوثور را شکست داد، بلکه با یک مشت جوکر را نیز از بین برد.

شماره ۳: سوپرمن شماره ۳۷۶(Superman #376)

Superman #376

Superman #376

 

تعداد بسیار کمی از قهرمانان می‌توانند به سوپرمن نه بگویند، مخصوصاً زمانی که او دستور می‌دهد. نویسنده الیوت اس. مگین(Elliot S. Maggin) و طراح کرت سوان(Curt Swan)، در کمیک سوپرمن شماره ۳۷۶، داستان به سن قانونی رسیدن لیندا دانورز با فکر او در مورد ترک کانزاس آغاز می‌شود.

لیندا واقعاً معتقد است که می‌تواند زندگی دوگانه یک بازیگر زن را مدیریت کند و از عهده مسئولیت‌های سوپرگرل برآید. سوپرمن نمی‌خواهد او به شیکاگو برود و از او می‌خواهد که در آنجا بماند. سوپرگرل از آنجایی که زنی مستقل است، خواسته‌های سوپرمن را قبول نمی‌کند، روی پای خودش ایستادگی می‌کند و استقلال واقعی خودش را نشان می‌دهد.

شماره ۲: شکستن زنجیر (Breaking The Chain)

۱۰ باری که سوپرگرل ثابت کرد از سوپرمن قوی تر است

از لکس لوثور تا دومزدی (Doomsday)، سوپرمن فهرست بلندبالایی از دشمنانی را جمع‌آوری کرده است که خواهان مرگ او هستند. با این وجود، او انتظار نداشت که یکی از نزدیکان کسی باشد که او را به قتل برساند.

در داستان Supergirl: Breaking The Chain، کل تاریخ کارا به شدت بدتر شده است. به دلیل مسمومیت با کریپتونیت، سوپرگرل شروع به داشتن توهمات شدیدی می‌کند. سوپرگرل با خاطرات ساختگی القا شده در سرش بر این باور است که از زمان زایمان برای کشتن سوپرمن بزرگ شده است. سوپرگرل در توهمات بیمارگونه‌اش، در حالی که سوپرمن مرده روی زمین دراز کشیده، پیروزمندانه غرق در خون سرخ او ایستاده است.

شماره ۱: بحران در زمین‌های بی‌نهایت (Crisis On Infinite Earths)

۱۰ باری که سوپرگرل ثابت کرد از سوپرمن قوی تر است

همه از سوپرمن انتظار دارند که جلوی مشکلات را بگیرد، مخصوصا زمانی که یک ابرشرور کیهانی دخیل است. همه انتظار دارند که سوپرمن در مقابل آنتی مانیتور (Anti-Monitor) پیروز شود اما او در طول نزاع‌شان به راحتی شکست می‌خورد. اگرچه سوپرگرل می‌توانست امیدش را از دست بدهد، اما برعکس آن عمل کرد و وارد مبارزه با آنتی مانیتور شد.

سوپرگرل به عنوان قهرمانی واقعی و قوی‌تر در حادثه‌ی گذرگاه ظاهر می‌شود و در عمل آنتی مانیتور را شکست می‌دهد. مرگ او حتی دلخراش‌تر است زیرا در حالی که او منتظر فرار بقیه‌ی ‌قهرمانان بود آنتی مانیتور با اسلحه‌ی ضد‌ماده‌ی خود به او شلیک می‌کند.

امیدواریم از مطالعه‌ی این مقاله لذت برده باشید. فراموش نکنید که نظرات‌تان را با ما به اشتراک بگذارید.

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

2 دیدگاه در حال حاضر

  1. سلام ببخشید شماره یک که فلش و بقیه بودن مال چه سریالیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

۱۰ باری که سوپرگرل ثابت کرد از سوپرمن قوی‌تر است
  • نام : کارا زور ال
  • خالق : اتو بایندر (نویسنده) آلفرد پلاستینو (هنرمند)
  • اولین اثر : کمیک‌های اکشن شمارهٔ ۲۵۲ (مه ۱۹۵۹)
  • متعلق به کمپانی : دی سی
  • لقب ها : دختر پولادین
  • محل تولد : سیاره کریپتون
  • معروفترین آثار : The Last Daughter Of Krypton The Hunt For Reactron Reign Of The Cyborg Supermen The Girl Of No Tomorrow Escape From The Phantom Zone Bizarrogirl Day Of The Dollmaker
  • قابلیت ها : قدرت دید ماوراء طبیعی توانایی‌های ابرانسانی قابلیت پرواز کردن جنجگوی ماهر ایجاد پرتوی گرمایی از چشم
  • شغل : بازیگر، اپراتور تلویزیون، مشاور مدرسه
  • حالت های دیگر : Red Daughter Overgirl Bizarrogirl
  • همکاران: سوپرمن سوپربوی واندر گرل باربارا گوردون
  • دشمنان: Cyborg Superman Darkseid Doomsday Dr. Psycho Harley Quinn Lex Luthor Reverse Flash The Batman Who Laughs The Joker