حیوانات خانگی ابر قهرمانان | هر ابرقهرمان چه حیوان خانگی دارد؟

حیوانات خانگی ابرقهرمانان | هر ابرقهرمان چه حیوان خانگی دارد؟

در تاریخ کتاب‌های کمیک حیوانات خانگی زیادی را دیده‌ایم. با کافه کمیک همراه باشید تا لیست کاملی از حیوانات خانگی ابر قهرمانان را معرفی کنیم.

ابرقهرمانان با قدرت‌های باورنکردنی و اعمال قهرمانانه‌ خود برای دهه‌ها تصورات ما را تسخیر کرده‌اند اما در دنیای ابرقهرمانان چیزهای بیشتری به جز خود شخصیت‌ها وجود دارد. یکی از این موارد حیوانات خانگی محبوب آن‌ها است.

برخی از این حیوانات همراه به اندازه صاحبان ابرقهرمان خود مشهور هستند، در حالی که برخی دیگر کمتر شناخته شده اما به همان اندازه جذاب هستند. در این مقاله، ما به دنیای حیوانات خانگی ابر قهرمانان نگاهی خواهیم داشت و تعدادی از نمادین‌ترین و جالب‌ترین حیوانات خانگی ابر قهرمانان در تاریخ کتاب‌های مصور را بررسی می‌کنیم.

از سگ‌های وفادار گرفته تا گربه‌های بامزه و فراتر از آن، حیوانات خانگی ابر قهرمانان در اشکال و اندازه‌های مختلف وجود دارند. برخی از این حیوانات از همان روزهای اولیه کتاب‌های کمیک وجود داشته‌اند، در حالی که برخی دیگر اخیراً معرفی شده‌اند. علیرغم تفاوت‌هایشان، همه حیوانات خانگی ابر قهرمانان پیوند مشترکی با صاحبان‌شان دارند. آن‌ها وفادار، شجاع و همیشه آماده هستند تا هر زمان که مشکلی پیش بیاید، دست (یا پنجه) دراز کنند.

حیوانات خانگی ابر قهرمانان علاوه بر این‌که از نظر طرفداران جالب و محبوب هستند، می‌توانند یک هدف روایی مهم نیز داشته باشند. آن‌ها می‌توانند در داستان‌های جدی دیگر کمدی ارائه دهند یا می‌توانند با نشان دادن جنبه نرم‌تر خود به انسانی کردن صاحبان ابرقهرمان خود کمک کنند. در برخی موارد، حیوانات خانگی ابر قهرمانان حتی در نقاطی از داستان به بازیگران کلیدی تبدیل می‌شوند و خود را به اندازه هر شخصیت انسانی توانا و قهرمان می‌کنند.

چه از طرفداران قدیمی کمیک‌های ابرقهرمانی باشید و چه تازه شروع به کاوش در این دنیای شگفت‌انگیز کرده‌اید، چیزی غیرقابل انکار در مورد ایده حامیان حیوانی جذاب است. از سگ و گربه گرفته تا اژدها و سنجاب، این موجودات وفادار به داستان‌هایی که در آن زندگی می‌کنند عمق و هیجان می‌بخشند.

کریپتو سوپرداگ

کریپتو سوپرداگ

کریپتو سوپرداگ

 

کریپتو سوپرداگ (Krypto the Superdog) یکی از محبوب‌ترین حیوانات خانگی ابر قهرمانان در تاریخ کتاب‌های کمیک است. به عنوان همراه وفادار سوپرمن، کریپتو بیش از شش دهه مورد علاقه طرفداران بوده است.

او اولین ماجراجویی خود را در کمیک شماره ۲۱۰ Adventure Comics انجام داد که از او به عنوان سوژه آزمایشی برای موشکی استفاده شد که در نهایت کال-ال یا همان سوپرمن را به زمین منتقل می‌کرد. در زیر خورشید زرد زمین، کریپتو همان ابرقدرت‌های استاد خود از جمله پرواز، قدرت فوق‌العاده، آسیب‌ناپذیری و دید گرمایی را توسعه داد.

در طول سال‌ها، داستان کریپتو در نسخه‌های مختلف جدول زمانی دنیای DC تغییر کرده است. با این حال وفاداری تزلزل ناپذیر او به سوپرمن ثابت مانده. در برخی نسخه‌ها، کریپتو به عنوان فرستاده شده به زمین توسط جور-ال، پدر سوپرمن، برای محافظت از او به تصویر کشیده شده است. در برخی دیگر، او سگی از زادگاه سوپرمن در اسمالویل (Smallville) است که پس از قرار گرفتن در معرض یک شهاب سنگ عجیب قدرت پیدا می‌کند.

کریپتو در برنامه‌های انیمیشنی مختلف و همچنین سریال‌های لایو اکشن حضور داشته است. او در Batman: The Animated Series و Superman: The Animated Series حضور داشته. صداپیشگی او را فرانک ولکر بر عهده داشت. در سریال تلویزیونی موفق اسمال ویل، او توسط یک چوپان سوئیسی سفیدپوست به نام دانسن به تصویر کشیده شد که توسط استیو مارتین آموزش دیده بود. در حال حاضر، کریپتو در Titans دیده می‌شود. او به عنوان یک محافظ قهرمان و قدرتمند به تصویر کشیده شده.

در انیمیشن DC League Of Super-Pets، صدای کریپتو توسط دواین جانسون (Dwayne Johnson) انجام شد. این فیلم کریپتو و گروهی از حیوانات خانگی ابر قهرمانان دیگر را دنبال می‌کند که ماموریتی را برای نجات صاحبان خود و جهان آغاز می‌کنند. طرفداران از دیدن دوباره کریپتو در پرده نقره‌ای هیجان زده هستند و بسیاری مشتاقانه منتظر اکران این فیلم بودند.

آس، سگ خفاشی

آس، سگ خفاشی

آس، سگ خفاشی

 

آس (یا اِیس) ، سگ خفاشی (Ace the Bat Hound) یک حیوان خانگی ابرقهرمانی کمتر شناخته شده است که برای چندین دهه بخشی جدایی ناپذیر از افسانه بتمن بوده. آس اولین بار در سال ۱۹۵۵ به عنوان یک همراه وفادار نسخه کمیک بتمن معرفی شد و به سرعت مورد علاقه طرفداران قرار گرفت. برخلاف دیگر حیوانات خانگی ابر قهرمانان، آس هیچ قدرت فوق‌العاده‌ای ندارد، اما همچنان با طبیعت محافظ و وفاداری شدید خود می‌تواند تأثیر خود را بگذارد.

حضور آس در زندگی بتمن جنبه نرم شوالیه تاریکی را برجسته می‌کند و نشان می‌دهد که حتی بزرگ‌ترین کارآگاه جهان نیز هر از گاهی به یک دوست نیاز دارد. به عنوان یک سگ از نژاد ژرمن شپرد، آس برای همراهی بتمن و رابین در سفرهایشان بسیار مناسب است و در صورت نیاز محافظت و کمک بیشتری ارائه می‌کند. با این‌که او هرگز در کنار نسخه‌های خشن بتمن ظاهر نشده است، ایده داشتن یک سگ ابرقهرمان در حال مبارزه با جنایات در شهر گاتهام غیرقابل انکار است.

در طول سال‌ها، آس در کمیک‌های مختلف بتمن ظاهر شده و شخصیت او به عنوان نژادهای مختلف مانند بول ماستیف (Bullmastiff) و گریت دین (Great Dane) دوباره تصور شده است. در برخی نسخه‌ها، آس نقش فعال‌تری در ماجراهای بتمن به عهده گرفته و به او کمک می‌کند تا جنایات را حل کند و افراد شرور را از بین ببرد. او همچنین شجاعت و وفاداری خود را در مواجهه با خطر نشان داده و ثابت کرده که در نوع خود یک ابرقهرمان واقعی است.

با انتشار فیلم DC League Of Super-Pets با صداپیشگی کوین هارت، ممکن است محبوبیت آس افزایش یابد. طرفداران از این‌که ببینند چگونه این شخصیت نمادین در پرده نقره‌ای به تصویر کشیده می‌شود هیجان زده هستند و بسیاری مشتاق بودند که او را با سایر حیوانات خانگی ابر قهرمانان بپیوندند تا دنیا را از دردسر نجات دهند.

لاکجا

لاکجا

لاکجا

 

لاکجا (Lockjaw) یکی از منحصربه‌فردترین و جذاب‌ترین حیوانات خانگی ابرقهرمانی در تاریخ کمیک است. لاکجا به عنوان حیوان خانگی ناانسان‌ها (Inhumans)، قلب طرفداران را با ظاهر شلوغ و قدرت‌های باورنکردنی خود تسخیر کرده است. او دارای توانایی تله پورت است که از آن برای کمک به بهترین دوستش بلک بولت در فضا و زمان استفاده می‌کند. لاکجا با چنگال قابل اعتماد خود که پیشانی او را تزئین می‌کند یک متحد قدرتمند است که می‌توانید در کنار خود داشته باشید.

داستان منشأ لاکجا کمی غیرعادی است زیرا او تنها نتیجه زنده آزمایش Surgeon Supreme بر روی حیوانات بود. اگرچه این ممکن است از منظر اخلاقی مشکل‌ساز باشد، اما مطمئناً یک پس‌زمینه جذاب ایجاد می‌کند. با وجود شروع عجیب خود، لاکجا به سرعت تبدیل به یک شخصیت محبوب در دنیای مارول شد که به وفاداری و شجاعتش معروف بود.

توانایی‌های لاکجا او را به یک دارایی ارزشمند برای Inhumans و چهار شگفت انگیز تبدیل می‌کند. قدرت انتقال از راه دور به او این امکان را داده است که به دوستانش کمک کند تا از خطر فرار کنند و در ابعاد مختلف سفر کنند. با این حال، مانند هر سگ دیگری، لاکجا از حواس پرتی مصون نیست. او به جویدن چیزها و تعقیب حیوانات کوچکی که از مسیرش می‌گذرد مشهور است و به شخصیت او طنز اضافه می‌کند.

کازمو

کازمو

کازمو

 

کازمو سگ فضایی (Cosmo the Spacedog) یکی از ناشناخته‌ترین حیوانات خانگی ابر قهرمانان است، اما در سال‌های اخیر مورد علاقه طرفداران قرار گرفته است. کازمو که در ابتدا در شماره ۸ کمیک Nova در سال ۲۰۰۷ ظاهر شد، یک سگ فضایی شوروی است که در طول جنگ سرد به فضا فرستاده شد. پس از قرار گرفتن در معرض تشعشعات کیهانی، او قدرت‌های فوق العاده‌ای به دست آورد و رئیس امنیت Knowhere، ایستگاه فضایی واقع در مرکز کیهان شد.

کازمو به عنوان یکی از اعضای نگهبانان کهکشان ثابت کرده که یک متحد ارزشمند است. قدرت تله پاتی کازمو به او اجازه می‌دهد با موجودات دیگر ارتباط برقرار کند و قدرت فوق العاده‌اش او را به یک حریف قدرتمند تبدیل می‌کند. شاید او به اندازه راکت یا گروت شناخته شده نباشد، اما کازمو مطمئناً جایگاه خود را در بین حیوانات خانگی ابر قهرمانان به دست آورده است.

ظاهر کازمو او را از دیگر حیوانات خانگی ابر قهرمانان متمایز می‌کند. با کلاه فضایی و یونیفرم اتحاد جماهیر شوروی، به نظر می‌رسد که او از یک فیلم علمی تخیلی بیرون افتاده است. با این حال، این شخصیت اوست که واقعا او را متمایز می‌کند. کازمو علیرغم ظاهر سختش، قلبی طلایی دارد و به شدت به دوستانش وفادار است.

کازمو علاوه بر حضور در کتاب‌های کمیک، در مجموعه‌های مختلف انیمیشن مارول و بازی‌های ویدیویی نیز حضور داشته است. طرفداران برای حضور او در دنیای سینمایی مارول توقعات بالایی دارند و شایعاتی مبنی بر حضور او در فیلم بعدی قسمت سوم نگهبانان کهکشان (Guardians of the Galaxy Vol. 3) وجود دارد.

ردوینگ

ردوینگ

ردوینگ

 

ردوینگ (Redwing) یک حیوان خانگی ابرقهرمانی منحصر به فرد و جذاب است که از صفحه‌ای به صفحه دیگر دستخوش تغییر و تحولات زیادی شده است. ردوینگ در دنیای سینمایی مارول پهباد سام ویلسون است، یک فن‌آوری که به او کمک می‌کند تا به‌عنوان فالکون در آسمان حرکت کند. با این حال در کمیک‌ها، ردوینگ یک شاهین واقعی است که ویلسون با او ارتباط تله پاتیکی دارد.

در نتیجه دستکاری جمجمه سرخ (Redskull) در مکعب کیهانی، ویلسون توانایی برقراری ارتباط با پرندگان را به دست آورد و پیوند خاصی با ردوینگ ایجاد کرد. آن‌ها با هم یک زوج جنگی قدرتمند را می‌سازند و ویلسون می‌تواند از چشمان ردوینگ ببیند و به میل خود با او ارتباط برقرار کند. این ارتباط به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به طور یک‌پارچه با هم کار کنند و آن‌ها را به یک نیروی قدرتمند تبدیل می‌کند.

علیرغم اینک‌ه ردوینگ هیچ قدرت فوق العاده‌ای ندارد، مهارت‌های ردوینگ به عنوان یک مبارز و ارتباط او با ویلسون، او را به یک دارایی ارزشمند برای انتقام‌جویان تبدیل می‌کند. او به عنوان یک حیوان خانگی ابرقهرمان، روح وفاداری و شجاعت را بازتاب می‌دهد.

اگرچه ردوینگ ممکن است به اندازه سایر حیوانات خانگی ابرقهرمان مانند کریپتو یا لاکجا شناخته شده نباشد، او همچنان بخش مهمی از دنیای مارول است. چه در کتاب‌های مصور و چه در پرده بزرگ، حضور او به هر داستانی که در آن ظاهر می‌شود، هیجان و جذابیت می‌افزاید. طرفداران مشتاق دیدن بیشتر این شاهین دوست‌داشتنی در اقتباس‌های بعدی مارول هستند، و اهمیت او به عنوان یک حیوان خانگی برای ادامه رشد یک ابرقهرمان انکارناپذیر است.

استریکی

استریکی

استریکی

 

ممکن است استریکی (Streaky the Supercat) به اندازه سایر حیوانات خانگی ابر قهرمانان شناخته شده نباشد، اما او به بخشی ضروری از دنیای سوپرگرل تبدیل شده است. استریکی که در سال ۱۹۶۰ ایجاد شد، در اصل یک گربه خانگی معمولی به نام استریکی جونز بود که پس از قرار گرفتن در معرض X-Kryptonite قدرت‌های فوق العاده‌ای به دست آورد. استریکی با توانایی‌های جدید خود به همراه و متحد مورد اعتماد سوپرگرل تبدیل شد.

استریکی به عنوان یک حیوان خانگی ابرقهرمانی، روح وفاداری و شجاعت را در خود دارد. او در مواقع خطر به کمک سوپرگرل می‌آید و از قدرت خود برای کمک به او برای شکست دادن شرورها و نجات جان‌ها استفاده می‌کند. با وجود گربه بودن، او بارها و بارها شجاعت خود را نشان داده و ثابت کرده که حتی کوچک‌ترین موجودات نیز می‌توانند قهرمان باشند.

ظاهر استریکی او را از دیگر حیوانات خانگی ابرقهرمان متمایز می‌کند. او با خز متمایز نارنجی و سفید خود بلافاصله به عنوان دوست گربه وفادار سوپرگرل شناخته می‌شود. با این حال این شخصیت اوست که واقعا استریکی را متمایز می‌کند. او به شدت به سوپرگرل وفادار است و برای محافظت از او دست به هر کاری می‌زند، حتی اگر به این معنی باشد که خودش را در معرض خطر قرار دهد.

لاکهید

lockheed

در قلمرو حیوانات خانگی ابر قهرمانان، لاکهید (Lockheed) به عنوان یک همراه به یاد ماندنی برجسته است. این اژدهای بیگانه بنفش برای چندین دهه دوست وفادار کیتی پراید (Kitty Pryde) بوده و در ماموریت‌های مختلف مردان ایکس و اکسکالیبور (Excalibur) در کنار او ظاهر شده است. پیوند آن‌ها در شماره ۱۶۶ کمیک The Uncanny X-Men آغاز شد که لاکهید کیتی را از دست The Brood، گروهی از موجودات انگلی نجات داد. از همان لحظه دوستی آن‌ها مستحکم شد.

لاکهید با وجود جثه کوچکش، یک جنگجوی سرسخت با انبوهی از توانایی‌های منحصر به فرد است. او می‌تواند از دهانش آتش بیرون بدهد و حتی لانه‌ای از جوجه‌های سیدریایی درنده را خورده است. نژاد او از موجودات بسیار پیشرفته اژدها مانند تشکیل شده که توانایی سفر در سراسر جهان از طریق فضاپیمای ویژه را دارد که به لاکهید اجازه می‌دهد در طول ماجراجویی‌هایش با سایر اعضای همنوع خود و نسخه‌های دیگری از خود روبرو شود.

حضور لاکهید در مجموعه کتاب‌های مصور مردان ایکس و اکسکالیبور او را به شخصیتی دوست داشتنی در میان طرفداران تبدیل کرده است. با این‌که او اغلب در طول نبردها نقش پشتیبان را دارد، او همچنین به شرارت‌هایی مانند دزدیدن چیزبرگر از ولورین معروف است. با این وجود، شجاعت و وفاداری او به کیتی همیشه ثابت مانده است.

در سال‌های اخیر، لاکهید به حضور در عناوین مختلف کمیک مارول، از جمله سری X-Men: Gold و انتشار مجدد Dawn of X ادامه داده است. علیرغم اینکه او شخصیتی غیرانسانی است، احساسات و اعمال او اغلب منعکس کننده احساسات و اعمال همتایان انسانی‌اش است و او را بیشتر قابل ارتباط می‌کند.

خانم شیر

خانم شیر

خانم شیر

 

خانم شیر (Ms. Lion) ممکن است برای بسیاری از مردم شخصیت شناخته شده‌ای نباشد، اما برای کسانی که زندگی و ماجراهای فایر استار (Firestar) را دنبال کرده‌اند، او بخشی جدایی ناپذیر از داستان او است. خانم شیر در سال ۱۹۷۹ در شماره ۸۱ کمیک Marvel Team-Up معرفی شد و از آن زمان تاکنون در شماره‌های مختلف کتاب‌های مصور حضور داشته است. او با وجود این‌که حیوان خانگی است، شخصیت و ویژگی‌های خاص خود را دارد که او را برای خوانندگان دوست داشتنی می‌کند.

اگرچه خانم شیر هیچ قدرت فوق العاده‌ای ندارد، اما شایان ذکر است که او عضوی از حیوانات خانگی انتقام‌جو (Pet Avengers) است، تیمی از حیوانات خانگی ابرقهرمان متشکل از ثوراگ (قورباغه‌ای با قدرت‌های ثور)، لاکهید (اژدهای متعلق به کیتی پراید)، زابو (ببر متعلق به کا-زار)، ردوینگ (شاهین متعلق به فالکون) و هیربال (گربه اسپیدبال). حیوانات خانگی انتقام‌جو اولین ماجراجویی خود را در سال ۲۰۰۹ انجام داد و چندین سری از جمله یک سری کوتاه و حضور متعدد به عنوان مهمان به آن‌ها اختصاص داده شد.

خانم شیر همچنین ثابت کرده است که یک همراه وفادار برای فایراستار است و اغلب او را در وظایف ابرقهرمانی خود همراهی می‌کند. دیده شده است که او در نبرد با پرت کردن حواس تبهکاران یا خدمت به عنوان دیده بان در حالی که او افراد بد را از پا در می‌آورد، کمک می‌کند. علاوه بر این، او در مواقع سخت از فایراستار حمایت عاطفی می‌کند و اهمیت داشتن یک همراه حیوان خانگی به عنوان یک ابرقهرمان را برجسته می‌کند.

جومپا

جومپا

جومپا

 

جومپا (Jumpa) اولین بار در سال ۱۹۴۲ در کمیک شماره ۱ Sensations حضور پیدا کرد و او را به یکی از اولین حیوانات خانگی ابر قهرمانان تبدیل کرد که صفحات کتاب‌های مصور را زیبا کرده. او یک کانگورو قرمز از دنیای بیگانه است که توسط الهه آرتمیس به دایانای جوان هدیه داده شد. از آن زمان، جومپا همراه همیشگی واندروومن بوده و او را در بسیاری از ماجراجویی هایش همراهی می‌کند.

یکی از جذاب‌ترین جنبه‌های جومپا، وفاداری او به واندروومن است. علیرغم این‌که او یک حیوان است، به شدت از صاحبش محافظت می‌کند و هر کاری که لازم باشد برای حفظ امنیت او انجام می‌دهد. این شامل ورود به جنگ در کنار واندروومن و حتی مقابله با دشمنان بسیار بزرگ‌تر از خودش است.

با این حال جومپا فقط یک عضو زیبا از همراهان واندروومن نیست. او هم‌چنین نقش مهمی در برخی از مهم‌ترین خطوط داستانی شاهزاده آمازونی را ایفا کرده است. به عنوان مثال در یک شماره، او به واندروومن کمک می‌کند تا با گروهی از حیوانات غول پیکر که برای حمله به او فرستاده شده‌اند، مبارزه کند. در یک مورد دیگر پس از این‌که هر دو در زیر زمین گیر افتاده‌اند، صاحبش را به مکانی امن می‌برد.

بپو

Beppo the Super-Monkey

بپو ابر میمون (Beppo the Super-Monkey) یک حیوان خانگی ابرقهرمانی است که قلب بسیاری از علاقه‌مندان به کتاب‌های مصور را تسخیر کرد. این میمون کاپوچین که متعلق به کسی نیست جز خود سوپرمن، چندین دهه همراه وفادار مرد فولادی بود. بپو اولین بار در سال ۱۹۵۹ در شماره ۲۸۹ کمیک Adventure Comics معرفی و از آن زمان، او در کمیک‌های مختلف سوپرمن ظاهر شد.

چیزی که بپو را منحصر به فرد می‌کند این است که علیرغم اینکه یک حیوان است، دارای ابرقدرت‌هایی شبیه به سوپرمن است. او قدرت، چابکی و استقامت باورنکردنی دارد که در مواقعی که سوپرمن در موقعیت‌های خاص به کمک نیاز داشت، مفید واقع شد. بپو همچنین توانایی پرواز را دارد و او را به یک دارایی ارزشمند برای تیم تبدیل می‌کند.

بپو شخصیتی دوست داشتنی دارد و اغلب در موقعیت‌های جدی شوخ‌طبعی را به داستان تزریق می‌کند. او به شوخی‌های عملی علاقه دارد و از حقه بازی با ابرقهرمانان همکار خود لذت می‌برد. با وجود این جنبه شیطنت‌آمیز، بپو نقش خود را به عنوان یک حیوان خانگی ابرقهرمان جدی می‌گیرد و همیشه هر زمان که صاحبش نیاز داشته باشد به کمک او می‌آید.

یکی از خاطره انگیزترین لحظات بپو زمانی بود که به سوپرمن کمک کرد تا شهر متروپلیس را از نابودی نجات دهد. در شماره ۲۶۶ کمیک Action Comics، بپو از ابرقدرت‌های خود برای نگه‌داشتن پلی که در شرف فروریختن بود استفاده کرد و به سوپرمن اجازه داد تا افرادی را که روی آن گیر افتاده بودند نجات دهد. این اقدام قهرمانانه بپو جایگاه ویژه‌ای را در قلب طرفداران سوپرمن به ارمغان آورد.

توپو

Topo

توپو (Topo) یکی از حیوانات خانگی ابر قهرمانان است که به کسی جز پادشاه آتلانتیس یعنی آکوامن تعلق ندارد. توپو یک اختاپوس بسیار باهوش است که سال‌ها در کنار آکوامن بوده. او قادر است از شاخک‌های خود برای دستکاری اشیا و حتی برقراری ارتباط با انسان‌ها استفاده کند.

توپو اولین بار در سال ۱۹۶۶ در کمیک‌های آکوامن معرفی شد و از آن زمان تاکنون، او بخشی جدایی ناپذیر از تیم آکوامن بوده است. توانایی‌های توپو در چندین نبرد بسیار مهم بوده و او به آکوامن کمک کرده تا در محیط‌های زیر آب حرکت و با دشمنان نبرد کند.

با این‌که برخی از ابرقهرمانان حیوانات خانگی سنتی‌تری مانند سگ یا گربه را ترجیح می‌دهند، انتخاب توپو توسط آکوامن نشان دهنده ارتباط عمیق او با اقیانوس و ساکنان آن است. با توپو در کنار خود، آکوامن می‌تواند از تمام پتانسیل خود استفاده و از دریاها در برابر هر خطری که ممکن است رخ دهد محافظت کند.

زابو

Zobo

حیوانات خانگی ابرقهر مانان فقط همراهان دوست داشتنی و دلنشین نیستند. برخی از آن‌ها مانند زابو (Zabu)، ببر چاقودندان، ثابت کرده‌اند که متحدان قدرتمندی هستند. داستان زابو از زمانی شروع شد که او فقط یک توله بود. مادر و خواهر و برادرش توسط شکارچیان کشته شدند و او را تنها گذاشتند. برای زنده ماندن، زابو باید به سرعت یاد می‌گرفت که چگونه به تنهایی در جنگل خائن حرکت کند.

وقتی زابو بزرگ شد، تبدیل به یک شکارچی خشن شد که هم انسان و هم حیوان از آن می‌ترسیدند. در همین دوران بود که با پسر جوانی به نام کوین پلاندر آشنا شد. زابو نمی‌دانست این برخورد شانسی زندگی او را برای همیشه تغییر می‌دهد. او کوین را از یک قبیله بومی نجات داد و این دو به سرعت با هم پیوند خوردند و دوستی مادام العمری را تشکیل دادند.

زابو همچنان از کوین محافظت می‌کرد که در سرزمین‌های وحشی سفر می‌کردند. زابو به لطف هوش تقریباً انسانی و چنگال‌ها و دندان‌های کشنده‌اش، متحدی قدرتمند بود. با گذشت زمان، کوین به قهرمانی به اسم کازار (Ka-Zar) تبدیل شد، اما زابو در کنار او باقی ماند و همیشه آماده کمک در جنگ بود.

کار تیمی آن‌ها زمانی نتیجه داد که با انتقام‌جویان متحد شدند تا اسکرال‌ها (Skrulls) را در طول تهاجم مخفی (Secret Invasion) شکست دهند. وحشی‌گری و حیله‌گری زابو در شکست دادن بیگانگان تغییر شکل دهنده بسیار ارزشمند بود. پس از آن، زابو به یکی از بنیان‌گذاران حیوانات خانگی انتقام‌جو تبدیل شد.

حیوانات خانگی انتقام‌جو تیمی از حامیان حیوانات بود که برای مقابله با تهدیداتی تشکیل شده بود که حتی قدرتمندترین ابرقهرمانان به تنهایی قادر به مقابله با آن‌ها نبودند. به زابو حیوانات خانگی معروف دیگری نیز پیوستند. آن‌ها با هم با شرورانی مانند تانوس و حتی انبوهی از زامبی‌ها روبرو شدند.

فلکسی

فلکسی

فلکسی

 

فلکسی (Flexi) یک حیوان خانگی منحصر به فرد در دنیای ابرقهرمانان است زیرا تماماً از پلاستیک ساخته شده. فلکسی به عنوان شاخه‌ای از قدرت صاحبش مرد پلاستیکی (Plastic Man)، توانایی کشش و تبدیل به اشکال مختلف را دارد. این امر او را نه تنها به یک شریک ارزشمند در مبارزه با جرم و جنایت تبدیل می‌کند.

با وجود این‌که فلکسی از پلاستیک ساخته شده است، مانند هر پرنده دیگری رفتار می‌کند. او برای پرواز بال‌هایش را تکان می‌دهد، با خوشحالی جیک جیک میکند و از نشستن روی شانه مرد پلاستیکی لذت می‌برد. بدن پلاستیکی این پرنده او را در برابر حملاتی که به سایر پرندگان آسیب می‌رساند مصونیت می‌بخشد و او را به یک دارایی مفید در موقعیت‌های خطرناک تبدیل می‌کند.

منشا فلکسی تا حدودی مرموز است اما حدس زده می‌شود که او توسط خود مرد پلاستیکی با استفاده از توانایی‌های تغییر شکلش خلق شده است. فلکسی صرف نظر از منشأ خود، به بخشی ضروری از داستان مرد پلاستیکی و شخصیتی محبوب در میان طرفداران این سری تبدیل شده است.

مرد پلاستیکی سابقه طولانی در دنیای کمیک دارد که به دهه ۱۹۴۰ باز می‌گردد. در طول سال‌ها، او طرفداران و متحدان مختلفی داشته است، اما فلکسی در کنار او حضور ثابتی دارد. آن‌ها با هم با برخی از بدنام‌ترین شرورهای دنیای دی سی از جمله جوکر و لکس لوثور، مقابله کرده‌اند.

خانم کیتی فانتاستیکو

Miss Kitty Fantastico

خانم کیتی فانتاستیکو (Miss Kitty Fantastico) یکی از محبوب‌ترین حیوانات خانگی ابرقهرمان در دنیای کمیک است. این بچه گربه شایان ستایش متعلق به ویلو روزنبرگ، شخصیتی از بافی شکارچی خون‌آشام (Buffy the Vampire Slayer) است و قلب طرفداران در سراسر جهان را تسخیر کرده.

با وجود جثه کوچکش، خانم کیتی فانتاستیکو ثابت کرده که یکی از اعضای باارزش گروه است و در موارد متعدد به صاحبانش کمک کرده تا با شر مبارزه کنند.

خانم کیتی فانتاستیکو گربه خانگی معمولی شما نیست. او چندین توانایی منحصر به فرد دارد که او را به یک حیوان خانگی ابرقهرمانی استثنایی تبدیل می‌کند. یکی از برجسته‌ترین قدرت‌های او توانایی این گربه در برقراری ارتباط از راه دور با صاحبش ویلو است. این قدرت به او اجازه می‌دهد تا اطلاعات مهم را در طول نبردها به تیم منتقل کند و به آن‌ها یک مزیت تاکتیکی می‌دهد.

خانم کیتی فانتاستیکو علاوه بر تله پاتی، چابکی و قدرت باورنکردنی نیز دارد. او می‌تواند مسافت‌های زیادی را بپرد و به سرعت حرکت کند تا از خطر فرار کند. چنگال‌ها و دندان‌های تیزش او را به یک حریف قدرتمند در نبرد تبدیل کرده است و او به گروه بافی کمک کرده تا برخی از سرسخت‌ترین دشمنان خود را شکست دهد.

این گربه علیرغم موقعیت ابرقهرمانی خود، همچنان یک گربه سان دوست داشتنی و بازیگوش است. او از بازی با اسباب‌بازی‌ها و در آغوش گرفتن صاحبش زمانی که با جرم و جنایت مبارزه نمی‌کند لذت می‌برد. شیطنت‌های او اغلب یک استراحت بسیار ضروری را از استرس و خطر مبارزه با شیاطین و خون‌آشام‌ها فراهم می‌کند.

آراگورن

aragorn

دین ویتمن (Dane Whitman) که با نام شوالیه سیاه (The Black Knight) نیز شناخته می‌شود، یک شمشیرزن ماهر و انتقام‌جو در دنیای مارول است. او به خاطر شجاعت و وفاداری تزلزل ناپذیر به متحدانش مشهور است. اسب مورد اعتماد او، آراگورن (Aragorn) از این قاعده مستثنی نیست. در واقع، آراگورن فقط یک اسب معمولی نیست. دن او را مهندسی ژنتیکی کرد تا بال‌های بزرگ و کاملاً پر داشته باشد و او را به متحدی قدرتمندتر تبدیل کند.

آراگورن شوالیه سیاه را در نبردهای بی‌شماری علیه برخی از ترسناک‌ترین دشمنان دنیای مارول همراهی کرده است. آن‌ها با هم علیه اربابان شیطانی مانند سابر (Le Sabre)، سورتور (Surtur) و آرس (Ares) مبارزه کرده‌اند. توانایی آراگورن در پرواز یک مزیت قابل توجه در نبرد است. او می‌تواند از بالا به دشمنان حمله کند و یک استراتژی حمله هوایی عالی برای دین و تیمش فراهم کند.

در طول جنگ قلمروها که دن تصمیم گرفت به قرن دوازدهم پس از میلاد سفر کند، آراگورن را به والکری برونهیلد سپرد. والکری‌ها جنگجویان زن بودند که در اساطیر نورس به خدایان آزگارد خدمت می‌کردند. آن‌ها سوار بر اسب‌های بالدار شدند و کسانی را که در جنگ با شکوه جان باختند را انتخاب کردند تا به والهالا بیاورند. برونهیلد یکی از قوی‌ترین والکری‌ها بود، و زمانی که دین در آن‌جا نبود از آراگورن مراقبت می‌کرد.

متأسفانه، در طول جنگ قلمروها، همه والکری‌ها و اسب‌های آن‌ها از جمله آراگورن با مرگ مواجه شدند. با این حال میراث آراگورن نه تنها در کمیک‌های مارول، بلکه در دنیای سینمایی مارول همچنان زنده است. اخیراً، آراگورن در فیلم پایان بازی (Avengers: Endgame) ظاهر شد، که در آن والکری علیه تانوس و عواملش مورد حمله قرار گرفت. گنجاندن آراگورن نشان می‌دهد که حتی حیوانات خانگی ابر قهرمانان نیز می‌توانند نقش مهمی در نبردهای بزرگ ایفا کنند.

گربه جنگی

Battle Cat

گربه جنگی (Battle Cat) یک شخصیت نمادین و دوست داشتنی در سری اربابان جهان (Masters of the Universe) است. او به‌عنوان ببر اسباب‌بازی رنگ‌آمیزی سبز از خط تولید بیگ جیم ماتل شروع کرد، اما از آن زمان به یک ببر جنگ‌جوی غول‌پیکر تبدیل شد که مردی را بر پشت خود حمل می‌کند. گربه جنگی در طول سال‌ها در نسخه‌های اربابان جهان ظاهر شده است و هر نسخه جزئیات جدیدی به داستان او اضافه می‌کند.

یکی از مهم‌ترین حضورهای گربه جنگی در کارتون هی من و اربابان جهان (He-Man and the Masters of the Universe) بود. در این سریال، گربه جنگی نه تنها یک همراه وفادار برای هی من بلکه یک ابرقهرمان با هویت مخفی بود. شخصیت دیگر او، کرینگر، گربه ترسناکی بود که از همه چیز شکایت و ناله می‌کرد و تبدیل او به گربه جنگی را بیش از پیش چشمگیر می‌کرد.

با این حال همه اقتباس‌های گربه جنگی به او چنین شخصیت متمایزی نداده است. در کارتون Mike Young Productions در سال 2002، گربه جنگی اصلاً صحبت نکرد و باعث شد طرفداران شکاف‌های مربوط به افکار و احساسات او را پر کنند. علیرغم سکوتش، گربه جنگی در برنامه حضور قدرتمندی داشت و همچنان مورد علاقه طرفداران بود.

نسخه‌های اخیر فرنچایز اربابان جهان به تکامل شخصیت گربه جنگی ادامه داده است. در مجموعه نتفلیکس Masters of the Universe: Revelation، کرینگر به یک شخصیت مربی تبدیل شد که توصیه‌های ارزشمندی به هی من ارائه کرد. این نسخه از کرینگر/گربه جنگی هوش این شخصیت را به نمایش گذاشت و او را برای طرفداران دوست‌داشتنی‌تر کرد.

در ریبوت سال ۲۰۲۱ هی من و اربابان جهان (He-Man and the Masters of the Universe) گربه جنگی بار دیگر نقش برجسته‌ای داشت. این نسخه از این گربه، صلابت و شجاعت او را با حس شوخ طبعی متعادل می‌کند و او را میان بسیاری از ابرقهرمان‌های خانگی که در جهان اربابان جهان پراکنده هستند برجسته می‌کند.

بروس

bruce

ابرقهرمانان تنها کسانی نیستند که داستان‌های جالب و الهام بخش برای گفتن دارند. حیوانات خانگی ابرشرورها هم به همان اندازه جذاب هستند. در میان بسیاری از حیوانات خانگی ابرشرورها، بروس به خاطر نقش و شخصیت منحصر به فردش متمایز است. بروس به عنوان حیوان خانگی محبوب هارلی کوئین، یک کفتار اهلی است که به شخصیت از قبل عجیب و غریب خود، خنده و شیطنت می‌بخشد.

چیزی که بروس را خاص می‌کند فقط ظاهر عجیب و غریب یا ارتباط او با هارلی کوئین نیست، بلکه توانایی این حیوان در محافظت از او در برابر آسیب است. بروس که یک کفتار خندان است، آرواره‌های قوی و دندان‌های تیزی دارد که از آن‌ها برای دفاع از صاحبش در برابر هر کسی که جرات عبور از راه او را دارد، استفاده می‌کند.

او ممکن است قدرت مافوق بشری یا سرعت رعد و برق نداشته باشد اما وفاداری شدید و طبیعت محافظ بروس بیش از جبران آن است. او واقعاً در نوع خود یک ابرقهرمان محسوب می‌شود.

با وجود این‌که بروس یک حیوان وحشی است، به طرز شگفت انگیزی نسبت به هارلی محبت می‌کند. او فقط دوست دارد در وان حمام در کنار او بغل شود یا یک تکه شیرین بیان با او به اشتراک بگذارد. دیدن این‌که بروس و هارلی چقدر به همدیگر اهمیت می‌دهند، حتی در میان هرج و مرج و خطر، دلگرم کننده است.

یکی از دلایل محبوبیت بروس در بین طرفداران ابرقهرمان این است که او کلیشه معمولی حیوانات خانگی را به چالش می‌کشد. در حالی که اکثر حیوانات خانگی ابر قهرمانان نقش کمدی هستند، بروس نقش مهم‌تری در زندگی هارلی کوئین دارد. بروس معتمد، محافظ و بهترین دوست اوست. آن‌ها با هم یک زوج نامعمول را تشکیل می‌دهند که هرگز در سرگرمی و غافلگیری مخاطبان خود کوتاهی نمی‌کنند.

بوباستیس

بوباستیس

بوباستیس

 

ابرقهرمانان همیشه تخیل مردم را به خود اختصاص داده‌اند و حیوانات خانگی آن‌ها در ایجاد این جذابیت نقش داشته‌اند. یکی از این حیوانات ابرقهرمانی قابل توجه، بوباستیس (Bubastis) همراه محبوب آدریان وید، که با نام اوزیماندیاس (Ozymandias) نیز شناخته می‌شود، از رمان گرافیکی نمادین «نگهبانان» (Watchmen) نوشته آلن مور و دیو گیبونز است. بوباستیس یک سیاه‌گوش جهش یافته ژنتیکی با پوشش قرمز روشن است که به ظاهر وحشی او معنای بیشتری می‌بخشد.

اولین نسخه بوباستیس توسط اوزیماندیاس با استفاده از تکنیک‌های مهندسی ژنتیک ایجاد شد، اما او در حالی که یک سوء قصد به جان وید را خنثی می‌کرد به پایان غم انگیزی رسید. بعداً در این سری، وید او را بازسازی کرد تا دکتر منهتن را پیدا کند و به او توانایی جذب قدرت‌های دیگران را داد. این نسخه از بوباستیس همچنین نقش حیاتی در رویداد مشترک DC  «ساعت روز قیامت» (Doomsday Clock) ایفا کرد و به شخصیت‌های نگهبانان هنگام حرکت در مولتیورس کمک کرد.

کامت

comet

حیوانات خانگی ابر قهرمانان بیشماری وجود دارند که قلب طرفداران را در سراسر جهان تسخیر کرده‌اند. یکی از این حیوانات خانگی کامت (Comet The Super-Horse) از DC Comics است. کامت که در یک داستان Superboy در سال ۱۹۶۲ معرفی شد، در طول زندگی خود در دنیای DC نسخه‌های متعددی داشته است.

نسخه اول کامت اساساً یک اسب با قدرتی مشابه همتایان انسانی خود بود. او می‌توانست با سرعت‌های مافوق صوت پرواز کند و قدرتی باورنکردنی داشت که او را به یک متحد بزرگ برای هر ابرقهرمانی تبدیل می‌کرد. با این حال درک این‌که چرا ابرقهرمانان با قدرت‌های خاص خود به یک اسب پرنده با توانایی‌های مشابه نیاز دارند دشوار است. در نتیجه، کامت تأثیر چندانی بر دنیای DC نگذاشت و به سرعت محو شد.

با این حال، نسخه دوم کامت برداشت جالب‌تری از این شخصیت بود. این نسخه از کامت بیشتر شبیه یک سنتور (یا قنطورس) بود که هم ویژگی‌های انسانی و هم اسب را داشت. او علاوه بر توانایی در پرواز، می‌توانست سرما نیز ایجاد کند. این باعث شد او به دنیای ابرقهرمانان خانگی اضافه شود و او را از سایر همراهان حیوانات متمایز کند.

آخرین نسخه کامت شاید جذاب‌ترین آن‌ها باشد. این نسخه این شخصیت، موجودی با جنسیت سیال و تناسخ است که ترکیبی از یک کمدین زن و یک ورزشکار مرد است. در حالی که این مفهوم ممکن است عجیب به نظر برسد اما از تنوعی که بسیاری از نویسندگان کتاب‌های کمیک مدرن برای آن تلاش می‌کنند ناشی می‌شود. با این وجود، کامت به طور کلی یک حیوان خانگی تا حدودی ناامیدکننده است.

دکس استار

dex-starr

ظاهر دکس استار (Dex-starr) مطمئناً ترسناک است. خز قرمز به رنگ خون او در پس زمینه سیاه خودنمایی می‌کند و چشمانش پیوسته با نور قرمز روشن می‌درخشد. او همچنین دارای چنگال‌ها و دندان‌های تیغی است که می‌تواند بدون دردسر بدن را پاره کند و او را به نیرویی تبدیل می‌کند که باید در نبرد روی او حساب کرد. با این حال با وجود همه این‌ها، او هنوز برخی از ویژگی‌های گربه مانند توانایی خرخر و میو میو کردن را حفظ کرده است.

دکس استار علیرغم گذشته خود توانسته است با آتروسیتوس (Atrocitus)، همان شخصیت شروری که او را به یک فانوس قرمز تبدیل کرد دوستی دور از ذهنی ایجاد کند. او هم‌چنین با سایر اعضای سپاه فانوس قرمز، از جمله Bleez و Rankorr پیوند مشترکی دارد. این شخصیت‌ها علیرغم ماهیت شریرانه خود نشان داده‌اند که حتی بی‌رحم‌ترین موجودات نیز می‌توانند همنشینی و وفاداری را تجربه کنند.

محبوبیت دکس استار در میان طرفداران زمانی نشان داد که او در بازی ویدیویی محبوب، Injustice 2، و بعداً در انیمیشن اقتباسی Justice League vs. The Fatal Five به نمایش درآمد. خوانندگان کتاب‌های کمیک نیز دکس استار را بیشتر در سری کمیک خودش دیدند، که او در کنار افرادی مانند سوپرمن و واندر وومن جنگید.

دایناسور شیطانی

devil dinasaur

ابرقهرمانان و حیوانات خانگی آن‌ها ترکیبی کلاسیک هستند که بارها و بارها در کمیک‌ها آن را دیده‌ایم. با این حال، همه حیوانات خانگی ابرقهرمان یک جور نیستند. برخی از آن‌ها صرفاً همراهانی هستند که به قهرمان در انجام وظایف روزمره خود کمک می‌کنند، در حالی که برخی دیگر دارای قدرت‌های خاص خود هستند و می‌توانند در مبارزه از پس حریفشان بربیایند. دایناسور شیطانی (Devil Dinosaur) بدون شک از دسته دوم است زیرا او در طول سال‌ها متحد قدرتمندی برای نه یکی بلکه دو قهرمان مختلف بوده است.

اولین صاحب دایناسور شیطانی پسر ماه (Moon-Boy)، یکی از اعضای قبیله Small-Folk بود که این جانور آتشین را پس از جهش‌یافتن در اثر آتش سوزی در سرزمین مادری خود یعنی دنیای دایناسورها پیدا کرد و نجات داد. آن‌ها با هم وارد ماجراجویی‌های زیادی شدند و با تهدیدات قبیله خود مبارزه کردند و دنیای عجیب و غریب اطراف خود را کاوش کردند. دایناسور شیطانی ثابت کرد که در نبرد فوق‌العاده وفادار و خشن است و از قدرت بیشتر خود برای محافظت از دوستش به هر قیمتی استفاده می‌کند.

پس از مدتی کاوش در واقعیت خود، دایناسور شیطانی به زمین ۶۱۶ (زمین اصلی مارول) منتقل شد که در آن با صاحب دوم خود آشنا شد: لونلا لافایت (Lunella Lafayette)، با نام مستعار دختر ماه (Moon-Girl). این جوان هوشیار قبلاً خود را به عنوان یک مخترع و ماجراجوی درخشان تثبیت کرده بود و به سرعت پتانسیل همکاری با این دایناسور قدرتمند را تشخیص داد. با فناوری و قدرت خام او، آن‌ها به نیرویی غیرقابل توقف در برابر تهدیدات مختلفی که آن‌ها را گرفتار می‌کردند تبدیل شدند.

دختر ماه و دایناسور شیطانی با هم در برابر بسیاری از دشمنان از جمله Killer-Folk قرار گرفتند که به دنبال به بردگی گرفتن یا کشتن تمام موجودات منطقه بودند. علیرغم این‌که تعداد آن‌ها بسیار بیشتر بود، به لطف کار گروهی و عزم خود موفق شدند پیروز میدان شوند. دایناسور شیطانی یک بار دیگر ثابت کرد که او فقط یک حیوان خانگی وفادار نیست، بلکه به خودی خود یک ابرقهرمان واقعی است.

شایان ذکر است که دایناسور شیطان فقط یک موجود معمولی ماقبل تاریخ نیست. جهش او چندین توانایی منحصر به فرد را به او داده است که او را به یک حریف سرسخت برای هر کسی که جرات تهدید همراهانش را دارد تبدیل می‌کند. او علاوه بر قدرت و دوام، آرواره‌های قدرتمندی نیز دارد که می‌تواند سخت‌ترین مواد را هم خرد کند و همچنین نفسی آتشین دارد که می‌تواند موانع را آب کند و دشمنان را بسوزاند.

ایگلی

ایگلی

ایگلی

 

نام ایگلی (Eagley) ممکن است ساده به نظر برسد، اما اهمیت آن را نمی‌توان نادیده گرفت. عقاب طاس نه تنها یکی از شناخته‌شده‌ترین نمادهای آمریکاست، بلکه نشان دهنده آزادی و قدرت است. ایگلی به‌عنوان یک عقاب طاس آموزش‌دیده، این ارزش‌ها را مجسم می‌کند و آن‌ها را در دنیای کتاب‌های کمیک زنده می‌کند. انتخاب یک عقاب طاس به عنوان حیوان خانگی پیس میکر (Peacemaker)، به درستی نشان‌دهنده آرمان‌ها و ارزش‌های میهن پرستانه اوست.

علیرغم این‌که ایگلی یک پرنده شکاری است، موفق می‌شود جنبه نرم‌تری را به نمایش بگذارد و شخصیت مهربان‌تر پیس میکر را نشان دهد. این پرنده وفادار همیشه در کنار صاحبش است و آماده مقابله با هر چالشی است که سر راه آن‌ها قرار می‌گیرد. خواه کمک به شناسایی یا حمله به دشمنان باشد، چنگال‌های مهیب و منقار تیز ایگلی آن را به نیرویی تبدیل می‌کند که می‌توان روی آن حساب باز کرد.

با این حال، ایگلی فقط یک ماشین کشتار بی‌فکر نیست. مانند هر حیوان خانگی ابرقهرمانی، او دارای شخصیت و ویژگی‌های منحصر به فردی است که او را برای طرفداران دوست داشتنی می‌کند. اگرچه ممکن است این عقاب تربیت شده نباشد، اما او روح دارد و او را چیزی فراتر از یک سلاح کشتار جمعی می‌کند. ایگلی به شخصیت پیس میکر عمق می‌بخشد و به خوانندگان این امکان را می‌دهد که جنبه دیگری از این قهرمان را ببینند.

گوس

goose

برای طرفداران حیوانات خانگی ابرقهرمانان، گوس (Goose the Flerken) یک شخصیت مهم است. او برای اولین بار در مارول کامیکس به عنوان Chewie ظاهر شد، نامی که از نام Chewbacca از جنگ ستارگان گرفته شد. اما گربه خانگی کاپیتان مارول یک گربه معمولی نیست. در واقع، گوس یک گونه بیگانه است که به نام فلرکن شناخته می‌شود و او قادر به تخم‌گذاری و داشتن شاخک‌هایی است که می‌تواند هم برای حمله و هم برای دفاع از آن استفاده کند.

در دنیای سینمایی مارول، گوس اولین حضور خود را در فیلم کاپیتان مارول در سال ۲۰۱۹ انجام داد و به سرعت به محبوب قلب‌های طرفداران تبدیل شد. این گربه دوست داشتنی با ظاهر کرکی و رفتار محبت‌آمیز خود قلب‌ها را به دست آورد و در عین حال ثابت کرد که دارایی ارزشمندی برای قهرمانان فیلم است. توانایی‌های فلرکن او زمانی که تسراکت (Tesseract) را بلعید نشان داده شد و او از افتادن تسراکت در دستان افراد پلید محافظت کرد.

با این حال به یاد ماندنی‌ترین لحظه گوس زمانی بود که او چشم نیک فیوری را خراشید و باعث شد تا او برای سال‌های آینده از چشم‌بندی که به امضای او تبدیل شد استفاده کند. این افشاگری طرفداران را در سراسر جهان شگفت زده کرد زیرا آن‌ها برای مدت طولانی در مورد منشا چشم‌بند فیوری گمانه زنی می‌کردند. این یک افشاگری هوشمندانه بود که ثابت کرد حتی یک حیوان خانگی به ظاهر بی‌ضرر مانند گوس می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر داستان MCU داشته باشد.

گوس علیرغم حضور تنها در یک فیلم، با کالاهایی مانند اسباب بازی‌های مخمل دار، تی شرت و جاکلیدی که شبیه او بود، به سرعت به شخصیتی محبوب در میان طرفداران تبدیل شد. پیشینه و توانایی‌های منحصر به فرد این شخصیت او را در میان دیگر حیوانات خانگی ابرقهرمانان متمایز می‌کند.

جاناتان ولورین

حیوانات خانگی ابر قهرمانان

حیوانات خانگی ابر قهرمانان

 

حیوانات خانگی ابرقهر مانان به طور فزاینده‌ای در دنیای کمیک محبوب هستند و جاناتان ولورین (Jonathan the Wolverine) یکی از محبوب‌ترین نمونه‌های این امر است. علیرغم این واقعیت که ولورین‌ها معمولاً با حیوانات اهلی مرتبط نیستند، لورا و گَبی جاناتان را پس از نجات از آزمایشگاهی که در آن تحت آزمایش‌های بی‌رحمانه ای قرار گرفته بود، زیر پر و بال خود گرفتند.

رفتار خشن و چنگال‌های تیز جاناتان او را به یک حیوان خانگی نامعمول تبدیل می‌کند اما او به سرعت بخشی جدایی ناپذیر از این خانواده شد. او پس از جان سالم به در بردن از زخم گلوله با نام مستعار جاناتان توقف ناپذیر، ارزش خود را به عنوان یک مدافع و محافظ با پوشیدن ماسک و ورود به جنگ در کنار خانواده جدید خود ثابت کرد.

جاناتان علیرغم جثه‌اش، حریف قدرتمندی است و شجاعت او در بیش از مورد جهان را نجات داده است. او حتی به نیروهای نگهبانان کهکشان پیوست تا به آن‌ها نیز در نجات کیهان کمک کند، اگرچه در این روند آسیب دید.

یکی از جذاب‌ترین جنبه‌های شخصیت جاناتان، توانایی او در برقراری ارتباط با خانواده جدیدش به لطف یک مترجم جهانی است. این مترجم به لورا و گَبی اجازه می‌دهد تا صحبت‌های دوست پشمالو خود را درک کنند و پیوند بین آن‌ها را بیشتر تقویت کند.

کلام آخر

دنیای ابرقهرمانان فقط به انسان‌هایی با توانایی‌های خارق‌العاده محدود نمی‌شود. حیوانات خانگی ابرقهرمانان به بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ عامه تبدیل شده‌اند و مورد علاقه طرفداران سراسر جهان هستند. از سگ گرفته تا گربه و حتی اژدها، این همراهان دوست‌داشتنی بارها و بارها ثابت کرده‌اند که آن‌ها فقط همراه قهرمانان داستان نیستند. آن‌ها می‌توانند در مواجهه با خطر از پس خودشان بربیایند و اغلب نقشی حیاتی در کمک به صاحبان ابرقهرمان خود دارند تا جهان را نجات دهند.

یکی از دلایل محبوبیت حیوانات خانگی ابرقهرمانی این است که میشود با آن‌ها ارتباط گرفت. تقریباً هرکسی در مقطعی از زندگی خود یک دوست پشمالو داشته و دیدن این حیوانات در کنار صاحبان ابرقهرمانان خود باعث می‌شود که احساس کنیم در سطح نزدیک‌تری با این شخصیت‌ها ارتباط داریم. بعلاوه، حیوانات خانگی ابرقهرمانان اغلب در لحظات سخت به کمدی کمیک اضافه می‌کنند و اهمیت طنز را حتی در تاریک‌ترین زمان‌ها به ما یادآوری می‌کنند.

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.