بهترین و بدترین نسخه های سوپرمن

سوپرمن مانند هرشخصیت دیگری در دنیای کمیک، نسخه‌های مختلفی داشته اما بهترین‌ و بدترین آن‌ها کدام هستند؟ با کافه کمیک همراه باشید تا با بدترین و بهترین نسخه های سوپرمن آشنا شویم.

در این مقاله می‌خواهیم به بهترین و بدترین نسخه‌ های سوپرمن بپردازیم. نسخه‌هایی که احتمالا طی این سال‌ها به چشم‌تان خورده است اما قبل ازهرچیزی باید کمی درباره‌ی این ابرقهرمان دوست داشتنی صحبت کنیم. سوپرمن، مهم‌ترین ابرقهرمان، برای اولین بار در سال ۱۹۳۸ ظاهر شد. او یک قهرمان ستم دیده، یک پدیده علمی-تخیلی و اکنون یک پدر ابرقهرمان است. با این حال در درون، او همچنان ابرقهرمانی است که سراسر جهان با افتخار و احترام به او نگاه می‌کنند.

حتی اگر او اولین ابرقهرمان در کمیک‌ها نباشد، به تعریف یک نسل کمک می‌کند. در طول زندگی او، تغییرات و بازتعریف‌های زیادی در مورد توانایی‌ها، پیشینه او و همچنین ده‌ها ویرایش و برداشت از سوپرمن وجود داشته است. برخی بهترین نسخه او هستند، اما برخی از آن‌ها بدترین او.

شماره ۱۰ – بدترین نسخه های سوپرمن : INJUSTICE SUPERMAN

شماره ۱۰ - بدترین نسخه های سوپرمن INJUSTICE SUPERMAN

شماره ۱۰ – بدترین نسخه های سوپرمن INJUSTICE SUPERMAN

این فهرست را با یکی از برداشت‌های اخیر سوپرمن شروع می‌کنیم. مردی که به علت وجود جوکر همه چیزش را از دست داده ، سوپرمن دنیای اینجاستیس فوق‌العاده شیطانی و تشنه قدرت است.

اگرچه او سعی می‌کند این کار را برای منفعت بزرگ‌تری که در نظرگرفته انجام دهد، اما به چیزی بسیار فاسدتری تبدیل و باعث شده است که جهان با نظام دیکتاتوری او اداره شود. این موضوع آن‌قدر بد بود که لیگ عدالت در نهایت مجبور شد برای متوقف کردن او وارد عمل شود و با نسخه خوب‌ او، شکستش دهند.

شماره ۹ – بهترین: FLEISCHER SUPERMAN

این نسخه از سوپرمن یکی از دقیق‌ترین نسخه‌ های سوپرمن این شخصیت در عصر طلایی است که در روزهای اولیه زندگی کمیک سوپرمن منتشر شد. این انیمیشن که اولین برداشت کارتونی از این شخصیت است، پر از رنگ‌های تیره و یک داستان کلاسیک است. کار انیمیشن سوپرمن فلیشر هنوز هم پس از ۷۰ سال قابل تحسین است.

علاوه بر آن، این سوپرمن قابل اطمینان، صریح و مشخص بود و جلوی همه نوع ربات، مجرم و غیره را می‌گرفت. اگرچه او به اندازه چند دهه بعدترش قوی نیست، اما با این وجود هنوز هم بسیار فوق‌العاده است.

شماره ۸ – بدترین: FRANK MILLER’S SUPERMAN

شماره ۸ - بدترین FRANK MILLER'S SUPERMAN

شماره ۸ – بدترین FRANK MILLER’S SUPERMAN

این نسخه از سوپرمن که توسط فرانک میلر (Frank Miller) خلق شده، یکی از چیزهای موجود در جهان اوست که توسط طرفدارانش مورد انتقاد قرار گرفته شده است. سوپرمن که اساساً در اواخر زندگی خود یک سگ دست‌آموز حکومتی است، فوق‌العاده ضعیف و به طور معمول در حال بازی نقش دوم در برابر شخصیت اصلی هر رمان گرافیکی یعنی، بتمن است.

علاوه براین، هر زمان که این شخصیت در داستان ظاهر می‌شود به جای اینکه ابرمردی باشد که می‌خواهید از او الهام بگیرید، اغلب به عنوان مانعی در نظر گرفته می‌شود که باید جلوی آن را بگیرید. سوپرمن نباید مستبد باشد، او فراتر از این‌ تعاریف است.

شماره ۷ – بهترین: All-Star Superman

شماره ۷ بهترین All-Star Superman

شماره ۷ بهترین All-Star Superman

این شخصیت که توسط گرنت موریسون (Grant Morrison) و فرانک کوایتلی (Frank Quitely) تماما برای کمیک‌های All-Star دی سی خلق شده، تا به امروز اغلب به عنوان یکی از بهترین تجسم‌های سوپرمن در نظر گرفته می‌شود.

سوپرمن با الهام از داستان‌های کمیک عصر نقره‌ای، بخاطر جذب بیش از حد انرژی خورشیدی، در حال مرگ است. در نتیجه، برای باقیمانده عمرش او به نوعی یک دوازده‌خوان هرکول را قبل از فداکاری نهایی خود برای توقف کامپیوتر خورشیدی سولاریس ‌انجام می‌دهد. این نسخه از سوپرمن او را در بهترین حالت خود نشان می دهد؛ حتی موقعی که زمان‌ زندگی‌ کوتاهی دارد.

شماره ۶ – بدترین: Superman At World’s End

شماره ۶ - بدترین Superman At World's End

شماره ۶ – بدترین Superman At World’s End

این یکی از مضحک‌ترین نسخه‌ های سوپرمن است. داستان در سناریویی اتفاق می‌افتد که در آن، در طول آخرالزمان زمین توسط سایبورگ‌های بی‌احساس کنترل می‌شود. این سوپرمن خیلی شبیه بابانوئلی است که تفنگ غول پیکری را در دست دارد، که واقعاً ویژگی‌های شخصیتی یک سوپرمن خوب را ندارد.

جالب این است که با توجه به سناریوی دنیایی که در آن زندگی می‌کند، او بیشتر قدرت‌های خود را از دست داده است و با دو هیتلر می‌جنگد. اگرچه قطعاً او یکی از بدترین سوپرمن‌ها است، اما همچنین به دلیل سخنرانی «من یک مرد هستم» تبدیل به یک جوک بزرگ در جوامع Meme شده است.

شماره ۵ – بهترین: KINGDOM COME SUPERMAN

شماره ۵ - بهترین KINGDOM COME SUPERMAN

شماره ۵ – بهترین KINGDOM COME SUPERMAN

سوپرمن بخاطر زندگی در جهانی که در آن جامعه دیگر ابرقهرمانان را نمی‌خواهد و آن‌ها را با جانشین‌های خشن‌تری جایگزین می‌کند، از شهرنشینی و تمدن دور شده و در قلعه تنهایی خود مانده است.

سوپرمن پس از فراخوانده شدن‌اش توسط واندر وومن، نه تنها قوی‌تر از همیشه، بلکه با پوشیدن لباس جدیدی با نشانی به رنگ قرمز و مشکی، به‌عنوان یادبودی برای زندگی‌های از دست رفته و نگرش منفی اخیر مردم جامعه، بازمی‌گردد. باید توجه داشته باشیم که این سوپرمن همه چیزش را به جوکر باخت، اما هرگز ذره‌ای از انسانیتی که درون او بود را از دست نداد.

شماره ۴ – بدترین: Act Of God Superman

شماره ۴ - بدترین Act Of God Superman

شماره ۴ – بدترین Act Of God Superman

یکی از توهین آمیزترین نسخه‌ های سوپرمن ، این تجسم مملو از باخت و فقدان از سوپرمن است. نه بخاطر از دست دادن خانواده یا چیزی شبیه به آن، بلکه بخاطر از دست دادن قدرت‌های او.

جدا از این واقعیت، چون قدرت‌های او از کریپتونی بودن‌اش به جای چیزی خارجی مانند یک عنکبوت نشات گرفته، این ابرمرد را بسیار پریشان و افسرده می‌کند. او همسرش را در نتیجه طلاق و اعتیاد به الکل از دست داد. خنده‌دار است که فکر کنیم سوپرمن می‌خواهد درست مانند بقیه انسان باشد.

شماره ۳ – بهترین نسخه های سوپرمن : George Reeves Superman

شماره ۳ - بهترین نسخه های سوپرمن George Reeves Superman

شماره ۳ – بهترین نسخه های سوپرمن George Reeves Superman

بسته به نسخه لایو اکشن سوپرمن، خیلی‌ها سوپرمن نهایی را تصویری از تام ولینگ (Tom Welling) در سریال اسمال ویل (Smallville) می‌دانند. با این حال، برای یک نسل در طول دهه ۵۰، سوپرمن، جورج ریوز (George Reeves) بود.

نسخه‌ای بزرگ از شخصیتی که می‌تواند هم کلارک کنت (Clark Kent) و هم شخصیت ثانوی ابرقهرمان خود را به بهترین نحو ممکن بازی کند. او سوپرمنی بود که برای اولین بار در تلویزیون شهرت بسیار زیادی را به دست آورد. جورج ریوز که به مدت ۶ سال چشمگیر برای تلویزیون ادامه داد، به طرز غم انگیزی در سال ۱۹۵۹ درگذشت. با این حال، میراث او هنوز هم تا به امروز حس می‌شود.

شماره ۲ – بدترین: Superboy-Prime

شماره ۲ - بدترین Superboy-Prime

شماره ۲ – بدترین Superboy-Prime

هنگامی که Superboy-Prime معرفی شد، در طول اولین بحران (First Crisis) نقش حمایت کننده‌ای ایفا می‌کرد. با این حال، از آن زمان تا به امروز او را به عنوان نسخه‌ای دیوانه و فوق العاده قدرتمند از مرد فولادین به تصویر می‌کشند.

به دلیل دیوانگی و اینکه از عصر نقره‌ای بود، قدرت او به اندازه کافی قدرتمند بود تا قهرمانان زیادی را از دوران پس از بحران بکشد. اگرچه بیشتر طرفداران به این نسخه از سوپرمن عادت کرده‌‌اند، برخی ممکن است استدلال کنند که شخصیت پردازی او در مقایسه با آن‌چه که در ابتدای بحران نشان داده شده بود از بین رفته است. درهرصورت جنون او تا به امروز ادامه داشته است.

شماره ۱ – بهترین نسخه‌ های سوپرمن : Christopher Reeve Superman

شماره ۱ - بهترین نسخه‌ های سوپرمن Christopher Reeve Superman

شماره ۱ – بهترین نسخه‌ های سوپرمن

می‌توان گفت سوپرمن کریستوفر ریو (Christopher Reeve) چیزی کمتر از افسانه نیست. این بازیگر به لطف رفتار، زیر و بم صدا و شخصیت ‌پردازی‌اش توانسته جنبه‌های متعدد و پیچیدگی‌های شخصیت او را به خوبی تصویر بکشد.

کلارک کنت (Clark Kent) او به‌شدت بی‌عرضه و دست و پا چلفتی بود در حالی که سوپرمن او قدرتمند، فروتن و پر از امید بود. وقتی خیلی‌ها به سوپرمن فکر می‌کنند، یاد کریستوفر ریو می‌افتند. با دلیلی خوب، امروزه هنوز هم حضور او مانند Crisis On Infinite Earths شبکه CW که توسط جانشین او، برندون روث (Brandon Routh)، اجرا شده، احساس می‌شود.

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

بهترین و بدترین نسخه های سوپرمن
  • نام : کال ال - کلارک کنت
  • خالق : Jerry Siegel و Joe Shuster
  • اولین اثر : اکشن کمیکس ۱ سال ۱۹۳۸
  • متعلق به کمپانی : دی سی
  • لقب ها : مرد پولادین
  • محل تولد : کریپتون
  • معروفترین آثار : Man and Superman - Superman Red Son - Death of Superman - All-star Superman
  • قابلیت ها : قدرت بدنی بالا، اشعه لیزر، فوت یخی، پرواز
  • شغل : خبرنگار
  • حالت های دیگر : بیزارومن، سوپرمن اینجاستیس، رد سان سوپرمن، سوپرمن بیاند
  • همکاران: سوپربوی واندروومن بتمن سوپرگرل
  • دشمنان: دارک‌سید لکس لوتر لوبو