جذاب‌ترین جاسیتس لیگ زمین‌های دیگر در کمیک‌های دی‌سی

جذاب ترین جاسیتس لیگ زمین‌های دیگر در کمیک‌های دی‌سی

در مولتیورس دی سی، هر زمین یک نسخه‌ی منحصر به فرد از جاسیتس لیگ دارد. با کافه کمیک همراه باشید تا ده مورد از باحال‌ترین و جذاب‌ترین‌ نسخه‌های لیگ عدالت را معرفی کنیم.

از زمانی که دی سی مولتیورس را معرفی کرد، این داستان‌ها تحت تغییرات بسیار بوده‌اند. حتی در بحران نهایی زمین‌ها، یک بار کل مولتیورس از بین رفته است اما به نحوی هر بار راهی برای بازگشت به این ایده‌ی هیجان انگیز پیدا می‌شود. فکر این‌که قهرمان‌های مشابه قهرمانان خودمان اما کمی متفاوت در جاهای دیگر باشد، سالیان دراز است که به چاپ رسیده و این تفاوت‌های اندک به داستان‌ها جذابیت و خلاقیت می‌بخشد.

طی سالیان، ایده‌ی مولتیورس در هاله‌ای از ابهام قرار داشت اما با انتشار کمیک مولتیورسیتی (Multiversity) توسط دی سی، طرفداران بالاخره به شناخت درستی از این جهان‌های متفاوت دست پیدا کردند. از آن زمان دی سی روی بعضی از این دنیاها بیشتر از بقیه تمرکز کرده است. جاهایی که بعضی از قهرمانان ما در تیم‌های بسیار جذاب‌تر و باحال‌تری از دنیای ما دورهم جمع شده‌اند.

10.جاسیتس لیگ : از سیاره‌ای با قهرمان‌هایی که جنسیت‌شان مخالف ماست

جاسیتس لیگ

جاسیتس لیگ

در زمین شماره یازده (Earth-11)، جنسیت همه شخصیت‌ها برعکس شده است. یعنی به جای داشتن بتمن، ما با بتوومن (Batwoman) مواجه می‌شویم و به جای واندر وومن (Wonder Woman) با واندروس من (Wonderous Man) و استار سفایر (Star Sapphire) برعكس نقش شرارت باری که در دنیای ما داشته است، در این دنیا جای گرین لنترن (Green Lantern) را به عنوان یک قهرمان می‌گیرد.

البته این شخصیت‌ها هنوز خیلی به عرصه‌ی حضور نرسیده‌اند. تنها در کمیک اخیر دی سی، مولتیورس خیلی مبارک (Very Merry Multiverse) این شخصیت‌ها خودی نشان می‌دهند. این تغییر تیم مردسالار اصلی را به تیمی که بیشتر بر قدرت زنانه تکیه کرده، تبدیل می‌کند. می‌توان این تغییر را خوش آیند دانست چون شخصیت‌هایی مثل کرول فریس (Carol Ferris) یا همان استار سفایر که پیش‌تر حضور پررنگی نداشته‌اند حالا در انجمن عدالت (Justice Guild) بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند.

9. لیگ عدالت والاتر: لیگ عدالت از سری بتمن فراتر

لیگ عدالت والاتر

لیگ عدالت والاتر

جاسیتس لیگ والاتر (Justice League Beyond) احتمالا مشهورترین لیگ عدالتی است که خارج از سری اصلی با آن مواجه می‌شویم و این بخاطر حضورشان در سریال انیمیشنی بتمن فراتر (Batman Beyond) است. این تیم ادغام خوبی از قهرمانان امروزی همچون بتمن و گرین لنترن و قهرمانان کلاسیکی چون سوپرمن و بیگ باردا است. این زمین همچنین نمایانگر این است که دنیای انیمیشینی دی سی کانون اصلی در مولتیورس دی سی خواهد بود که همین موضوع به تنهایی می‌تواند بچه‌های دهه نود میلادی را حسابی از خود بی‌خود کند.

8. عادل: وقتی قهرمانان دهه های 1990 و 2000 میلادی زمین را بخاطر والدین‌شان تصاحب کرده‌اند

تیم عادل

تیم عادل

تیم عادل (The Just) در زمین شماره شانزده مولتیورسیتی نوشته گرنت موریسون (Grant Morrison) معرفی شده است. در این زمین جون (Jon) و دیمین کنت (Damian Kent) بزرگ شده و تبدیل به سوپرمن و بتمن شده‌اند و با عنوان ابر پسران (Super-Sons) شناخته می‌شوند.

در عین حال زمین شاهد نسل جدیدی از قهرمانان است. این قهرمانان جدید شامل سیستر میراکل (Sister Miracle)، اروئت (Arrowette)، مگامورفو (Megamorpho)، و آف اسپرینگ (Offspring) می‌شود. این دنیا هم دنیایی است که قهرمانان در آن همیشه برنده‌اند و نسل جدید را با دنیای پر از شادی و لذت از زندگی تنها می‌گذارند. اگر هیچ اعتباری برای این دنیا قائل نباشیم، می‌توان گفت که در این زمین تمام قهرمانان دهه نود میلادی به خوبی مورد تقدیر و ستایش قرار گرفته‌اند.

7. لیگ سایه‌ها: لیگ عدالت شخصیت‌های جادویی

لیگ سایه‌ها

لیگ سایه‌ها

اگر جاسیتس لیگ تاریک تنها قهرمانانی بود که وجود داشت، آن وقت چه می‌شد؟ اگر یک لیگ عدالت آمریکای عادی وجود نداشت و تمام شرورین از قدرت‌های جادویی برخوردار بودند، آن وقت چه می‌شد؟ اگر سوپرمن نسبت به جادو ضعف نداشت و خودش هم از جادو بود چی؟

لیگ سایه‌ها (League of Shadows) مجموعه‌ای از شخصیت‌های جادویی است که اتریگان شیطان (Etrigan the Demon) را به عنوان یک ابرشیطان شامل می‌شود، در کنارش راگ من (Ragman)، انچنترس (Enchantress)، سوامپ من (Swamp-Man)، و… کنار هم برای محافظت از سیاره همکاری می‌کنند. اخیرا آن‌ها سیاره و خودشان را از دست خدایانی نجات دادند که مجبورشان کرد با او بجنگند چرا که می‌خواستند همه‌شان را قربانی قدرت خود کنند.

6. سواران عدالت: از دنیایی که در دوران وسترن گیر کرده است

سواران عدالت

سواران عدالت

چیزی باحال‌تر از یک جاسیتس لیگ در زمین وسترنی هم وجود دارد؟ قضیه از این قرار است که در این دنیا زمان توسط تله‌گذاران زمان (Time trapper)، از نظر تکنولوژی و فرهنگی متوقف شده است. با این وجود آن‌ها برای خود نسخه‌ی خاصی از سفر هوایی و اینترنت تولید می‌کنند.

این تیم بر اساس کمیک دنیاهای دیگر (Elseworlds) طراحی شده‌است که با عنوان سواران عدالت (The Justice Riders) شناخته می‌شوند. این تیم نسخه‌ای از لیگ عدالت هستند که به معنای واقعی کلمه در گذشته گیر کرده‌اند! سواران عدالت شخصیت‌های خاص خود را داراست. شخصیت‌هایی مثل دوقلو‌های تریگر (Trigger Twins)، فایرهر (Firehair) و توماهاکمن (Tomahawkman) در این تیم حضور دارند و هویتی مجزا از قهرمانان شناخته شده‌ی همیشگی برای خود دست و پا کرده‌اند.

5. مجمع ابرقهرمانان: زمین شماره بیست که ایده‌های عامه پسند را با اکشن ابرقهرمانی ادغام کرده است

مجمع ابرقهرمانان

مجمع ابرقهرمانان

در زمین شماره بیست و مجمع ابرقهرمانان، دکتر فیت (Doc Fate) با ابین سور (Abin Sur) یا همان گرین لنترن، مایتی اتم (Mighty Atom)، مرد جاودانه (Immortal Man)، لیدی بلک هاک (Lady Blackhawk) و بلک هاک (Blackhawks) همه با هم کار می‌کنند.

این جهان فرصتی ناب برای خودنمایی قهرمانان عامه پسند است و درست قبل از وجود ابرقهرمانان ظاهر شدند. در این دنیا دکتر فیت اشاره و الهام مستقیم و واضحی از دکتر سویج (Doc Savage) است و زمین شماره بیست ترکیب فوق‌العاده‌ای از سنت‌های قدیمی و جدید ارائه داده است. حتی بنظر می‌آید مجمع ابرقهرمانان باید یک مینی سریال از آن خود می‌کرد تا به این دنیا فرصت توسعه بیشتر بدهد.

4. جاسیتس لیگ زمین شماره بیست و سه، که حول قهرمانان سیاه‌پوست دنیای دی سی می‌چرخد

جاسیتس لیگ زمین شماره بیست و سه

جاسیتس لیگ زمین شماره بیست و سه

در زمین شماره بیست و سه (Earth-23)، کالوین الیس (Calvin Ellis) نسلی از ابرقهرمانان سیاه‌پوست را به تصویر می‌کشد که دورهم جمع می‌شوند و جاسیتس لیگ را تشکیل می‌دهند. در طی سالیان، دی سی تلاش‌های بسیاری کرده تا دنیای دی‌سی را متنوع‌تر کند و زمین شماره بیست و سه یک بخش جذاب از این تفاوت‌هاست. نمی‌توان گفت که این جذابیت تنها بخاطر این است که قهرمانان اصلی داستان همان لیگ عدالت هستند با این تفاوت که سیاه پوست‌اند؛ بلکه داستان فراتر از آن می‌رود.

با وجود شخصیت‌هایی مثل نیوبیا (Nubia) (خواهر واندر وومن در داستان اصلی)، استیل (Steel) همکار سوپرمن، قهرمان قدیمی مستر میراکل (Mister Miracle)، مدل و فعال حقوق حیوانات ویکسن (Vixen)، قهرمان المپیک و معلم بلک لایتنینگ (Black Lightning)، قهرمانانی که همیشه و در داستان اصلی هم سیاه پوست بوده‌اند، بجای اینکه شخص ثالث و چهره‌ای حاشیه‌ای باشند، این بار در خط مقدم جبهه قرار گرفته و مورد توجه واقع شده‌اند.

3. متال لیگ: جاسیتس لیگ که با مردان آهنین دکتر ویل مگنوس ترکیب شده‌اند 

«هیچ ابرقهرمانی نبود، هیچ کس که دنیا را نجات دهد. پس من به وجودشان آوردم.» این چیزی بود که دکتر ویل تورنیدو (Doctor Will Tornado) را قانع کرد تا متال لیگ را به‌وجود آورد. مجموعه‌ای از قهرمانانی که ادغام خوبی از لیگ عدالت و مردان آهنین بودند. در این دنیا سوپرمن از طلا و واندر وومن از پلاتینیوم ساخته شده‌اند اما هیچ‌کدام از نظر قهرمانی چیزی از قهرمانان زمین اصلی کم ندارند.

2. گروه باغ وحش: قهرمانان کارتونی زمین شماره بیست و شش

قبول دارم، اصلا منطقی نیست. ولی مگر اصلا قرار است منطقی باشد؟ کاپیتان کروت (Captain Carrot) و گروه باغ وحش (Zoo Crew) بخشی از مولتیورس اصلی هستند و روی زمین سی (Earth C) فوق‌العاده بانمک زندگی می‌کردند، در حالی که نقطه عکسشان، گروه حیوانات جاستا لاتا (Justa Lotta) در زمین منفی سی (Earth C Minus) وجود داشتند.

تمام دنیای این تیم از بین رفت اما طبق منطق مولتیورسی چون آن‌ها از فیزیک کارتونی برخوردار بودند، عملا کل سیاره‌شان نجات پیدا کرد. پس با این حساب طرفداران همچنان از وجود کاپیتان کروت (یک سوپرمن خرگوشی) لذت می‌برند و دنیا به همین دلیل جای بهتری است.

1. عدالت مجسم: ادغامی از پرقدرت‌ترین قهرمانان سرتاسر مولتیورس

قدرتمندترین جاسیتس لیگ

قدرتمندترین جاسیتس لیگ

عدالت مجسم (Justice Incarnate) با اختلاف باحال‌ترین و جذاب‌ترین نسخه‌ی جاسیتس لیگ است. قهرمانان سرتاسر مولتیورس دورهم جمع شده‌اند تا نشان دهند هر تهدیدی را هر چقدر بزرگ، می‌توانند از میان بردارند، حتی اگر این تهدید به قدری بزرگ باشد که بتواند کل مولتیورس را در هم بشکند.

چیزی که این گروه را خاص و قابل توجه می‌کند، این است که تا همین اواخر هیچ کسی از زمین شماره صفر (همین زمینی که می‌شناسیم، متشکل از گاتهام و متروپولیس و سوپرمن خودمان) به کمکشان نرفته بود. این گروه به تنهایی از پس تهدیدهایی برآمدند که معمولا کمک «سلاح‌های اصلی» یعنی ابرقهرمانانمان را می‌طلبید. بخاطر همین است که عدالت مجسم هم‌سطح با هر گروه قهرمانی بزرگی که می‌شناسیم قرار می‌گیرد.

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع:‌CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

جذاب‌ترین جاسیتس لیگ زمین‌های دیگر در کمیک‌های دی‌سی