10 شخصیت دی سی که Batman نمی‌تواند از سد آن‌ ها عبور کند

ده شخصیت دی سی (DC)، که بتمن نمی‌تواند از سدّ آن‌ها عبور کند!

بتمن جنگنده‌ای قوی بوده و در چارچوب دنیای DC، تعداد کمی از مبارزان می‌توانند پابه‌پای او ایستادگی کنند. با کافه کمیک همراه باشید تا به معرفی ۱۰ شخصیت که بتمن نمی‌تواند آن‌ها را شکست دهد بپردازیم.

برای بیش از ۸۰ سال، شوالیه تاریکی با توانایی‌های کارآگاهیش، مهارت‌های رزمی بی‌نظیر و دانش جنگاوری بی‌بدلش، مخاطبان را مجذوب خود کرده است.

با این تفاسیر، در تاریخی چنین طولانی و داستان‌محور در کمیک‌های دی سی، موارد معدودی نیز وجود داشته است که شخصیت‌ها از بتمن پیشی گرفته‌اند. درحالی‌که هویت قهرمانی بروس وین بارها و بارها ثابت کرده است که شکست‌ناپذیر و حذف‌ناشدنی است، اما وقایعی پیش آمده که به نظر می‌رسد همه امیدها از دست رفته و او تا مرز نقطه‌ی شکست خود رانده شده است.

10- نایت وینگ (Nightwing) و پیروزی او در برابر استادش

نایت وینگ

نایت وینگ

دیک گریسون (Dick Grayson)، رابین اصلی، بارها در طول تاریخ جنگ‌های خود نشان داده است که نه‌تنها از نظر هوش ذهنی، بلکه از نظر توانایی‌های رزمی نیز با بتمن برابری می‌کند. چابکی طبیعی او نیز بسیار بیشتر از بروس وین است و وقتی صحبت از شخصیت به میان می‌آید، رقابتی وجود ندارد.

با این حال پس از این‌که گریسون از هویت رابین به سمت خودِ دیگرش، یعنی نایت‌وینگ حرکت کرد، او اثبات کرد که از استادش پیشی گرفته است. این دو بارها در طول سال‌ها با هم برخورد کرده‌اند اما هیچ‌یک از پیروزی‌ها به اندازه‌ شکستی که دیک در سری کمیک نایت‌ وینگ شماره ۳۰ به بتمن تحمیل کرد، نشان دهنده توانایی او نبود.

9- ببر برنزی به بتمن نشان می‌دهد که استاد راستین هنرهای رزمی کیست

در کمیک‌های کارآگاهی (Detective Comics) شماره ۴۸۵ ببر برنزی توانست تنها با یک ضربه بتمن را از پای بیندازد. او با همین ضربه، سرنوشت بت‌وومن اصلی، کتی کین (Kathy Kane) را رقم زد. بتمن درمانده شد و فقط صدای جیغ کتی را از اتاق مجاور شنید.

بتمن بعد از این‌که به خود می‌آید و می‌تواند خود را جمع‌وجور کند، متوجه می‌شود که خیلی دیر شده است و کتی درحالی‌که نمی‌دانست چه اتفاقی در حالِ رخ دادن بود، توسط لیگ قاتلان به قتل رسیده است. ببر برنزی نه‌ تنها بتمن را از نظر فیزیکی شکست داد، بلکه یک زخم دیگر نیز به روان آسیب‌دیده‌ی شوالیه تاریکی اضافه کرد.

8- زن گربه‌ای و رویارویی سخت او با بتمن

هر رابطه‌ای (خواه طولانی‌مدت و مداوم، خواه سست و جدایی‌پذیر)، قطعاً مسیری خواهد بود با دست‌اندازهای بسیار؛ به‌‌ویژه با توجه به هوشیاری پرمخاطره. با وجود این شخصیت‌ها که اغلب در جوانب گوناگون قانون قرار دارند، تعجبی ندارد که زمان به‌هم برخوردن آن‌ها اغلب انفجاری مهیبی باشد!

درحالی‌که این دو بارها در طول تاریخ خود با هم دعوا داشته‌اند، هیچ نمونه‌ای به اندازه‌ی شکست بروس در بتمن شماره ۳۵۵ تکان‌دهنده نبود. بعد از اینکه زن گربه‌ای از رابطه‌ی بروس با ویکی ویل (Vicki Vale) مطلع شد، عصبانی شد و به او حمله کرد و با غافلگیر ساختن وی، به‌راحتی بر بهترین خفاش غلبه کرد.

او قبل از کشتن بتمن یک بار برای همیشه، توانست حواس خود را به‌دست آورد اما مخاطبان با نگاهی کوتاه و اجمالی دیدند که زن گربه‌ای در حقیقت تا چه اندازه خطرناک است و در آینده هم به همین روش رو به جلو حرکت خواهد کرد.

7- دث استروک (Deathstroke)، یک ماشین کشتار غیرقابل توقف

دث استروک

دث استروک

دث استروک از همان اولین حضور انفجاری خود در کمیک‌های تایتان‌های نوجوان جدید (The New Teen Titans)، دائماً به عنوان مرگبارترین قاتل در دنیای دی سی به تصویر کشیده شده است. دیری نپایید که او با بتمن درگیر شد و نتایج فاجعه‌بار بود، البته با توجه به سابقه‌ی کیفری وحشتناک او، این اتفاق چندان دور از ذهن هم نبوده است!

اسلید ویلسون (Slade Wilson) چندین بار در طول سال‌ها موفق شده است شوالیه تاریکی را شکست دهد. او توانایی‌های رزمی باورنکردنی، قدرت فیزیکی فرابشری و فاکتور شفابخش فوق‌العاده‌ای دارد. همین‌ها نشان می‌دهد او نیرویی است که باید یکی از سرسخت‌ترین مخالفان شوالیه تاریکی به حساب آید.

6- سوامپ تینگ (Swamp Thing) ثابت کرد که مام طبیعت همیشه در اوج است

سوامپ تینگ

سوامپ تینگ

در طول نویسندگی آلن مور (Alan Moore) در کمیک سوامپ تینگ، مخاطبان با نبردی حماسی مواجه شدند. تنها یک داستان‌ نویس چیره‌دست می‌توانست آن را این‌گونه به پایان برساند. سوامپ تینگ شهر گاتهام را در اقدامی تلافی‌جویانه نسبت به زندانی شدن همسرش، به تسخیر در آورد. او شهر را به یک سرزمین باتلاقی تبدیل می‌کند تا بتمن را مجبور سازد در تلاش برای نجات خانه‌اش مقابله‌ به‌ مثل کند.

در یک نمونه رفتاری نادر از بتمن، او به‌سرعت ثابت کرد که با سوامپ تینگ و نیروهای طبیعی تحت کنترل او، همتا نیست؛ البته این رفتار خارج از ماهیت همیشگی بتمن بود! تمثیلی درخشان از مشکلات اقلیمی که جهان حتی در سال ۱۹۸۶ هم با آن روبه‌رو بود. این خط داستانی بسیار مشهور هنوز هم صادق است و امروزه ارتباط آن بیشتر احساس می‌شود.

5- پرومته (Prometheus) به بتمن نشان داد باختن به شخصی مثل خودش چه حسی دارد

پرومته

پرومته

پرومته یا پرومتئوس به‌عنوان یک نیمه تاریک برای بتمن ساخته شد. او یک فرد شرور است که می‌تواند فنون رزمی حریف خود را حین مبارزه با آن‌ها دانلود کند. در کنار هم قرار گرفتن توانایی پرومتئوس در تقلب و فرار از سختی‌های کار، و تلاش مادام‌ العمر بتمن برای دانش و آموزش، کشنده و خشم‌بر‌انگیز است.

پرومتئوس نه‌ تنها به مبارزه پرداخت و در برابر چند تن از اعضای لیگ عدالت پیروز شد، بلکه در موارد متعددی توانست بر بتمن غلبه کند. قدرت‌های پرومتئوس، وی را به یک حریف قدرتمند تبدیل می‌کند که بتمن هر بار از ملاقاتش می‌هراسد.

4- رأس الغول (Ra’s Al Ghul)، خار ابدی در پهلوی شوالیه تاریکی

رأس الغول

رأس الغول

یکی از همیشگی‌ترین دشمنان در مجموعۀ دشمنان سرکش بتمن، راس الغول است. راس الغول نه‌ تنها یک ماشین کشتار جاودانه است، بلکه پیوندخورده ابدی بروس وین نیز محسوب می‌شود زیرا او پدر تالیا الغول (Talia al Ghul) معشوقه بتمن است. اگر این موضوع (که یکی از دشمنان قسم‌خورده بتمن، پدربزرگ فرزندش نیز باشد) به اندازه کافی دردناک نیست، باید این را بگویم که او دشمنی شایسته و فراتر از شکست دادن بتمن است.

راس و لیگ قاتلان او در طول سال‌ها بارها به بتمن و متحدانش حمله کرده‌اند. با این حال، خط داستانی برج بابل (Tower of Babel) نشان‌دهنده بزرگترین موفقیت او بود. او نه‌تنها در شکست دادن بتمن برای مدتی موفق بود، بلکه در تضعیف وجهه او دربرابر کل لیگ عدالت و ایجاد مشکلات اعتماد ابدی و جبران‌ناپذیر در تیم نیز موفق بود.

3- شکست بتمن بارها و بارها، و با روش‌های متعدد

هنگامی که بین (Bane) در طول داستان سقوط شوالیه (Knightfall) کمر بتمن را شکست، نه‌ تنها جایگاه خود را به‌ عنوان یکی از خطرناک‌ترین دشمنان تاریخ بتمن محکم کرد، بلکه یکی از طولانی‌ترین تغییرات وضعیت موجود را در طول عمر این شخصیت آغاز کرد. به طرز شگفت‌انگیزی، حکومت وحشت بین تازه آغاز گردیده بود.

در طول رویدادهای اخیر، Bane همچنین مسئول قتل خدمتکار و دوست دیرینه بتمن، مربی و معتمد، آلفرد پنی‌ورث (Alfred Pennyworth) بود. بین مسئول نه یک، بلکه دو لحظه تکان‌دهنده در تاریخ دی سی است. این شخصیت هر زمان که ظاهر می‌شود، همچنان تهدیدی عظیم به شمار می‌رود.

2- سوپرمن، قدرتمندترین شخصیت در دی سی

سوپرمن، قدرتمندترین شخصیت در دی سی

سوپرمن، قدرتمندترین شخصیت در دی سی

درحالی‌که سوپرمن و بتمن گاهی اوقات بسیار به‌هم نزدیک بوده و احترام زیادی برای یکدیگر قائل هستند، اما شخصیت‌های متضاد آن‌ها بیش از یک بار آن‌ها را وارد نبرد کرده است و سوپرمن اغلب در صدر قرار می‌گیرد.

نابودی مطلق بتمن، فلش و گرین لنترن توسط سوپرمن در کمیک لیگ عدالت شماره ۲ در سال ۲۰۱۵، نشان می‌دهد که او چقدر راحت می‌تواند هم‌تیمی‌های خود را شکست دهد. درحالی‌که بتمن ممکن است راز واقعی شکست دادن سوپرمن را بداند، بروس به خوبی می‌داند که دنیای بدون سوپرمن واقعاً فاجعه‌بار خواهد بود.

1- جوکر تا زمانی که هنوز زنده است، همیشه برنده خواهد بود

جوکر و بتمن

جوکر و بتمن

تا زمانی که او در اطراف بوده، هرج و مرج و مرگ همیشه جوکر را دنبال می‌کند. درحالی‌که او مطمئناً هرازگاهی در درگیری‌های فیزیکی توانسته بر بهترین‌های بتمن غالب شود، این ادامه حیات و حملات مغزی بیشتر اوست که بتمن را مجبور کرده است دائماً شکست را بپذیرد.

از مرگ رابین دوم یعنی جیسون تاد (Jason Todd) در داستان «مرگی در خانواده» (A Death in the Family)، تا رنج بی‌اندازه گوردون‌ها در «شوخی مرگبار» (Killing Joke)، تا جنگی همه‌جانبه که در خیابان‌های گاتهام در «جنگ جوکر» (Joker War) درگرفت، جوکر بتمن را به محدودیت‌های اخلاقی خود رسانده است.

کنایه بزرگ پشت جوکر این است که یک روز او بتمن را به اندازه کافی هل می‌دهد که قهرمان در نهایت او را می‌کشد. اگر و زمانی که این اتفاق بیفتد، آخرین و کامل‌ترین پیروزی جوکر خواهد بود.

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

10 شخصیت دی سی که Batman نمی‌تواند از سد آن‌ ها عبور کند
  • نام : بتمن
  • خالق : بیل فینگر و باب کین
  • اولین اثر : شماره ۲۷ Detective Comics سال ۱۹۳۹
  • متعلق به کمپانی : دی سی
  • لقب ها : بروس وین، Caped Crusader، The Dark Knight
  • محل تولد : گاتهام
  • معروفترین آثار : The Killing Joke - The Dark Knight Returns - Year One - The Long Halloween - Death of Family
  • قابلیت ها : بزرگ‌ترین کارآگاه دنیا! - هوش بالا - مسلط به تقریبا تمامی هنرهای رزمی - در اختیار داشتن به‌روزترین فناوری‌ها
  • شغل : وارث و رییس کمپانی وین
  • حالت های دیگر : توماس وین (فلش‌پوینت) - تری مکگینیز (بتمن بیاند) - DAWNBREAKER
  • همکاران: رابین آلفرد جیمز گوردون زن گربه‌ای بت گرل
  • دشمنان: جوکر پنگوئن مستر فریز ریدلر دو چهره Bane