با شخصیت های فیلم Eternals به کارگردانی کلوئی ژائو بیشتر آشنا شوید

با شخصیت‌های فیلم Eternals به کارگردانی کلوئی ژائو بیشتر آشنا شوید

پس از مدت‌ها اولین اخبار مربوط به فیلم Eternals، با بازیگران به‌نام خود منتشر شد. با کافه کمیک همراه باشید تا با شخصیت های فیلم Eternals آشنا شویم.

یکی از مهم‌ترین فیلم‌های مارول (Marvel) به کارگردانی کلوئی زائو (Chloé Zhao) که قرار است تا چندین ماه دیگر اکران شود و احتمالا، جهان مارول را با دومین شخصیت منفی بزرگ خود و همچنین چند تن از بزرگ‌ترین موجودات جهان کمیک‌های مارول آشنا کند، فیلم «جاودان‌ها» (Eternals) هست. انتخاب کردن بازیگرانی به‌نام و مشهور در دنیای سینما، در کنار دیگر بازیگران کمتر شناخته شده، استراتژی خوبی بود که کارگردان و مارول برای فیلم خود برگزیدند.

آن‌ها تعادل را با این کار ایجاد کردند چراکه از طرفی افراد برای تماشای بازیگران محبوب و معروف خود به سینما خواهند رفت و از طرفی دیگر با چهره‌های کمتر شناخته شده و جدید در فیلم آشنا خواهند شد. ممکن است از طرفداران مارول و کمیک‌هایش و همچنین Eternals باشید و این متن صرفا اطلاعات شما را تکمیل کند؛ اما در آن روی سکه ممکن است به هیچ عنوان شخصیت‌های این چنین مهم مارول و سرگذشت آن‌ها را نشناسید و ندانید، پس بهتر است با این مقاله همراه باشید تا به مهم‌ترین اطلاعات هر کدام از شخصیت‌ها و تاریخچه‌ی آن‌ها، به‌صورت خلاصه‌ و مفید بپردازیم.

ایکاریس (Ikaris)

ایکاریس که هنرنمایی در نقش آن را ریچارد مدن (Richard Madden) برعهده دارد، اولین حضور خود را در شماره یک کمیک‌های Eternals در سال ۱۹۷۶ تجربه کرد. خالق او کسی جک کربی (Jack Kirby) فقید، یکی از اثرگذارترین افراد جهان کمیک بوکی بوده. تولد ایکاریس به بیش از ۲۰ هزار سال پیش در منطقه‌ای به نام سایبریا (Siberia) بر می‌گردد. نام واقعی او هیچ‌گاه مشخص نشده، اما جالب است که بدانید او فرزند دو تن دیگر از اعضای Eternals یعنی ویراکو (Virako) و تولاین (Tulayn) هست و لقب خود، ایکاریس، را به‌خاطر حادثه‌ای تلخ که در یونان باستان برای او رخ داد (از دست دادن فرزند خود) برای خویش برگزید.

او برای فرزند خود که به‌شدت علاقه‌مند به پرواز بود، بال‌های مکانیکی درست می‌کند، اما فرزندش، ایکاروس (Icarus)، به‌دلیل بیش از حد بالا رفتن بیهوش می‌شود و سقوط مرگ‌باری را تجربه می‌کند. قبل از اینکه به قدرت‌های فرا-انسانی او بپردازیم جالب است بدانید که ایکاریس، در افسانه‌های انسان‌های عادی به‌عنوان شخصی شناخته می‌شود که نوح نبی را به کوه‌های آرارات راهنمایی کرد و مسیر را به او نشان داد. از قدرت‌های ایکاریس می‌شود به توانایی او در پرواز کردن با سرعت ۸۵۰ مایل بر ساعت اشاره کرد؛ سرعتی که هیچ‌کدام از اعضای Eternals به گردش هم نمی‌رسند. از دیگر توانایی‌های مهم او می‌توان به توانایی ذهنی‌اش در خواندن ذهن و افکار موجودات دیگر و همچنین ساختن انواع توهم‌های دیداری برای مخفی کردن خود اشاره کرد.

ثینا (Thena)

آنجلینا جولی (Angelina Joile) نه تنها به دفعات متعدد در فیلم‌های اکشن، بلکه حتی در نقش یکی از شخصیت‌های بازی‌های ویدیویی، لارا کرافت (Lara Croft)، دیده شده. اما انتخاب او به‌عنوان دختر عموی ثانوس (Thanos) و یکی از اعضای Eternals نه تنها تجربه‌ی کاری جدیدی برای خود او، بلکه تجربه‌ای جالب‌تر برای ما به‌عنوان طرفداران هست. ثینا برای اولین بار در همان سال ۱۹۷۶ در پنجمین شماره از کمیک‌های Eternals حضور یافت و مسئولیت خلق او را نیز، جک کربی عهده‌دار بود. البته قابل توجه است که بدانید او قبل‌تر یعنی در سال ۱۹۴۰ در سری کمیک‌های دوره‌ای «زاغ سرخ» (Red Raven) به‌عنوان یک خدای اسرارآمیز به نام مینروا (Minerva) حضور یافته ولی بعد از به اتمام رسیدن این کمیک‌ بوک‌ها، با شکل و شمایل و ویژگی‌هایی که کربی به آن اضافه کرد، در سال ۱۹۷۶ دوباره حضور یافت.

تولد ثینا برمی‌گردد به یونان باستان، در شهر المپیا. نام اصلی او آزورا (Azura) بوده اما پدرش برای شبیه کردن او و نامش به دختر زئوس، آتنا (Athena)، نامش را به ثینا تغییر می‌دهد. با گذر زمان ثینا نه تنها به یک محقق، بلکه به یک جنگجوی بزرگ نیز تبدیل می‌شود. نهایتا پس از اینکه کرو (Kro)، همسر ثینا، به نیویورک حمله می‌کند، ثینا و باقی اعضای Eternals مجبور می‌شوند تا خود را به دنیای واقعی نشان دهند. از توانایی‌های ثینا می‌شود به سرعت و قدرت فرا-انسانی، توانایی تلکینسیس (کنترل اشیا با ذهن)، کنترل ذهن و تلپورت کردن اشاره کرد.

شوالیه سیاه (Black Knight)

شخصیت های فیلم Eternals

ریچارد مدن در نقش ایکاریس تنها کسی نیست که از سریال Game Of Thrones به Eternals کوچ کرده. یکی دیگر از بازیگران به‌نامی که قرار است یکی از شخصیت های فیلم Eternals (که البته خود واقعا یک Eternal نیست) را عهده‌دار شود، کسی نیست جز کیت هرینگتون (Kit Harington). همانطور که گفتم، شخصیت شوالیه سیاه، خود Eternal نیست، بلکه قهرمانی‌ست که به عضویت آن‌ها در می‌آید. نام واقعی او دین وایتمن (Dane Whiteman) است و برخلاف شخصیت‌هایی که تا اینجای کار معرفی شده‌اند، او اولین حضور خود را در شماره ۴۷ کمیک‌های انتقام جویان (Avengers) در سال ۱۹۶۷ تجربه کرد. دین سومین شخصی‌ست که نام شوالیه سیاه را برمی‌گزیند و افسانه‌ی شوالیه را زنده نگه می‌دارد، اما برخلاف عموی خود، دومین شخصی که این لقب را به خود گرفت، تبدیل به یک ابرقهرمان می‌شود.

دین در یک خانواده‌ی ثروتمند در ماساچوست به دنیا آمد و رشته‌ی تحصیلی خود را فیزیک انتخاب کرد. زمانی که عموی دین در مبارزه‌ای با مردآهنی (Iron Man) زخمی می‌شود و روبه مرگ هست، به مخفیگاه خود فرار کرده و برادرزاده‌اش را فرامی‌خواند تا به گناهانش اعتراف کند. او از دین می‌خواهد که افتخار شوالیه سیاه را بازگرداند تا شاید با این کار، گناهان عموی خود را جبران کند و این لحظه به‌عنوان شروع کار یکی دیگر از قهرمانان جهان مارول شناخته می‌شود. شاید او مانند باقی اعضای Eternals دارای قدرت‌ها و عمر فرا-انسانی نباشد، اما نمی‌شود مهارت بسیاری بالایش در کار کردن با شمشیر و همچنین مبارزه‌های تن به تن را نادیده گرفت. البته باید به این موضوع اشاره کرد که شمشیر او صرفا یک شمشیر عادی نیست، بلکه آمیخته به قدرت‌های جادویی‌ست.

سرسی (Sersi)

شخصیت های فیلم Eternals

چهارمین شخصیتی که جا دارد راجع به او صحبت کنیم، کسی نیست جز سرسی با بازی گما چان (Gemma Chan). سرسی نیز مانند باقی اعضای Eternals اولین حضور خود را در همان سال ۱۹۶۷ و در سومین شماره از کمیک‌های Eternals تجربه کرد. علاوه بر جک کربی، استن لی (Stan Lee) و رابرت برنستین (Robert Bernstein) از خالقان او شناخته می‌شوند. سرسی عضوی از چهارمین نسل Eternals و دختر هلیئوس (Helios) و پرسی (Perse) است که در یونان باستان متولد شده.

او برخلاف باقی اعضای Eternals که از اجتماع انسان‌ها دوری می‌کردند، علاقه‌ی بیشتری به بودن در کنار انسان‌ها داشت و همین به‌عنوان عامل تفاوت او شناخته می‌شود. سرسی غیر از The Forgotten One، تنها عضو از Eternals است که قبل از روبه رویی جهان با آن‌ها، با یکی از اعضای انتقام جویان، کاپیتان آمریکا (Captain America)، زمانی که به گذشته سفر کرده بود، ملاقات کرده. یکی از جالب‌ترین مسائلی که درباره‌ سرسی وجود دارد، ملاقات او با هومر (Homer) است که بعدها ماجرای اودیسه (The Odyssey) را به شعر در می‌آورد و یکی از دو شعر حماسی تاریخی مهم یونان باستان را می‌نویسد. سرسی به‌خاطر قدرت تغییر ذات ماده، به‌عنوان یکی از قدرتمندترین شخصیت‌های Eternals شناخته می‌شود و این توانایی، جدای از باقی توانایی‌های اوست.

فراموش شده (The Forgotten One)

شخصیت های فیلم Eternals

The Forgotten One که او را با نام «گیلگمش» نیز می‌شناسند، اولین بار در سال ۱۹۷۷ در شماره ۱۳ از کمیک‌های Eternals حضور پیدا کرده و خلقت او را جک کربی به عهده داشته. باید به این موضوع اشاره داشت که او طی ماجراجویی‌های خود از نام‌‌های زیادی یا استفاده کرده یا به‌صورت اشتباه با آن اسامی شناخته شده. گیلگمش برخلاف باقی اعضای Eternals از حضور در میان انسان‌های فانی، دوری نمی‌کرده و رابطه‌ی خوبی با آن‌ها داشته و به همین خاطر، رهبر گروه Eternals، زوراس (Zuras)، او را به زندگی در قسمتی از کوه المپ اجبار کرد؛ اما نهایتا یکی دیگر از اعضای Eternals، اسپیرت (Spirite)، توانست او را متقاعد کند تا از تبعید خود خارج شود و در مبارزه‌ی Eternals با دشمن قدیمی‌شان، Deviants، به آن‌ها یاری رساند.

لازم به ذکر است که نقش گیلگمش را دان لی (Don Lee) در جهان مارول عهده‌دار هست. یکی از نکات جالب توجه درباره‌ی او، همکاری دوره‌ای‌اش با انتقام جویان است که مسئولیت کشتن‌ هیولاها را در آن زمان از فعالیت خود برعهده داشت. او نیز تمام توانایی‌هایی که Eternals دارند را داراست، اما بعضی از آن‌ها را مانند قدرت و زور فرا-انسانی‌اش را به میزانی تقویت کرده که او را تبدیل به رقیبی سرسخت برای ثور (Thor) می‌کند. از دیگر توانایی‌هاش، به عدم بالا رفتن سن و داشتن مصونیت در برابر انواع بیماری‌ها می‌توان اشاره کرد.

اسپریت (Spirite)

شخصیت های فیلم Eternals

یکی از شخصیت های فیلم Eternals که مارول در جنسیت آن تغییر ایجاد کرده، شخصیت اسپریت با بازی لیا مک‌هیو (Lia McHugh)ست. اسپریت در اصل در کمیک‌های مارول پسر بوده، اما قرار است تا نسخه‌ی دختر او را در فیلم مشاهده کنیم. اولین حضور او در سال ۱۹۷۷ و در نهمین شماره از کمیک‌های Eternals بوده. مانند دیگر اعضا جک کربی خلق این شخصیت بامزه را برعهده داشته. اسپریت دقیقا همانطور که احتمالا از ظاهرش حدس زدید، استاد انواع حقه‌هاست (یه به عبارتی یک Trickmaster هست).

جالب است بدانید که او شخصیتی بوده که خالق پیترپن، برای خلق شخصیت خود، از آن تاثیر گرفته. اسپریت رفتارها و عواقب مرگ‌بار شوخی‌هایش را (به‌خصوص در رابطه با انسان‌ها) صرفا بازی‌گوشی تلقی می‌کند و با اینکه برای دفعات متعدد توسط اعضای Eternals مورد تنبیه واقع شده، اما بازهم به سراغ سبک زندگی‌ و شوخی‌های همیشگی‌اش بازگشته که سالیان متمادی مشغول به آن‌ها بوده. علاوه بر جاودان بودن و مقاوم بودن در برابر انواع بیماری‌ها، سم‌ها و دمای هوای بالا، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایش را می‌توان تسلط کامل او به ساختار مولکولی بدن‌اش دانست که اجازه‌ی هرگونه تغییری را به او می‌دهد. او با اینکه در ظاهر یک بچه‌ی چندساله‌ست، اما در واقع عمر او به بالای صدها سال می‌رسد.

اجاک (Ajak)

شخصیت های فیلم Eternals

اجاک یکی دیگر از شخصیت های فیلم Eternals است که مارول در جنسیت آن دست برده و او را در قالب یک زن نمایان کرده. شخصیت اجاک را در فیلم قرار است تا سلما هایک (Salma Hayel) برای‌مان به نمایش بگذارد. دیگر فکر نکنم نیازی باشد تا خالق را او را معرفی کنم، اما اولین حضورش برمی‌گردد به دومین شماره از کمیک‌های Eternals که در سال ۱۹۷۶ عرضه شد. اجاک یکی از اعضای ساکن قطب و به‌طور دقیق‌تر ساکن روسیه‌ی Eternals است و اولین برخورد او با انسان‌ها بازمی‌گردد به ۲۵۰۰ قبل از میلاد مسیح، به‌واسطه‌ی رودرویی Eternals با Deviants.

اگر اهل خواندن کمیک‌های مارول باشید و سری داستانی Secret Invasion که از قضا سریال آن نیز قرار است ساخته شود، را خوانده باشید، پس می‌دانید که اجاک نیز در ماجرای داستانی حضور داشته و به مبارزه‌ی با خدایان اسکرول‌ها (Skrulls) رفته. این عمل او نه تنها برای دفاع از زمین، بلکه به جهت بالا بردن آگاهی و علم خود از اسکرول‌ها نیز بوده. اجاک غیر از توانایی‌های استانداردی که تمامی Eternals از آن‌ها بهره‌مند هستند، توانایی کنترل کامل سلول‌های موجود زنده را نیز دارد. این توانایی کنترل سلولی و کنترل فیزیکی Eternals نه تنها به‌عنوان یک قدرت فراطبیعی برای‌شان کاربرد دارد، همچنین عامل بالا بردن طول عمر آن‌ها نیز شناخته می‌شود.

کینگو (Kingo)

شخصیت های فیلم Eternals

تا الان دیگر به‌طور قطع از چند ملیتی بودن شخصیت های فیلم Eternals آگاه شده‌اید. کنیگو یکی از اعضای ژاپنی Eternals است که زندگی‌اش برمی‌گردد به ژاپن باستان. اولین حضور او نیز در شماره ۱۱ام از سری کمیک‌های Eternals در سال ۱۹۷۷بوده. اولین برخورد کینگو با Eternals، به‌واسطه سوتفاهمی بود که منجر به رویایی‌اش با دروگ (Druig) شد.

کینگو در ابتدای کار گمان می‌کرد که دروگ با کنترل کردن ذهن‌های افراد مغول، آن‌ها را وادار به حمله به اروپا کرده، اما پس از اینکه حقیقت را متوجه می‌شود از مبارزه‌ دست می‌کشد و متوجه می‌شود که دروگ فقط قصد مطالعه‌ی گونه‌ی مغول‌ها را داشته. کینگو نه تنها یک سامورایی از ژاپن است، بلکه در کنار شوالیه سیاه، یکی از اساتید کار با شمشیر، به‌ویژه کاتاناهای ژاپنی‌ست. طول عمر کنیگو چیزی حدود یک میلیون سال است و از زمان خلقت خود مامور حفاظت از انسان‌ها شده‌ست. کینگو مانند باقی افراد Eternals دارای قدرت‌های فرا-انسانی‌ست، اما به‌دلیل راه و روش سامورایی‌ها از استفاده‌ی از آن‌ها خودداری می‌کند.

فیستو (Phasto)

شخصیت های فیلم Eternals

فیستو که نقش او را برایان تی‌ره (Brian Tyree) بر عهده دارد، یکی دیگر از شخصیت های فیلم Eternals هست که هزاران سال پیش به دنیا آمد. حضور او در کمیک‌های Eternals بازمی‌گردد به سال ۱۹۸۵. فیستو نسبت به باقی اعضای گروه خود، شخصیتی آرام‌تر و خونسردتر را از خویش به نمایش گذاشته و به‌عنوان کسی شناخته می‌شود که بیشتر ابزار آلات Eternals را برای‌شان طراحی کرده، از جمله شمشیر کینگو.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب که بعد روحی-روانی فیستو را نشان می‌‌دهد، ابتلای او به بیماری مالیخولیاست. عارضه‌ی روانی‌ای که حالتی از افسردگی، حس گناه و بی‌انگیزگی را همراه دارد. او برای مدت زیادی به‌دلیل همین مشکل روانی، دنبال کسی یا چیزی بوده که بتواند به او کمک کند و زندگی‌ را برایش معنا بخشد و همین منجر به جذابیت شخصیتی او می‌شود. نمی‌دانم که مارول قرار است در فیلم خود به این جزئیات توجه کند یا خیر، اما انتظارات از آن بالاست چراکه فیلم زمینه‌ساز اتفاقات بزرگی در آینده خواهد بود. فیستو علاوه بر علمی که نسبت به تکنولوژی دارد، توانایی‌هایی مانند پرواز، آسیب ناپذیری و دستکاری انرژی کیهانی را دارد. انرژی‌ای که می‌تواند از چشمان و دست‌هایش برای دفاع از خود خارج کند.

دروگ (Druig)

خلقت و حضور دروگ به‌واسطه جک کربی بازمی‌گردد به سال ۱۹۷۷ در شماره ۱۱ از کمیک‌های Eternals. دروگ که به‌عنوان ارباب شعله‌ها و کابوس‌ها شناخته می‌شود، فرزند والکین (Valkin) و پسر عموی ایکاریس هست. دروگ، به‌عنوان یک کاراکتر تشنه‌ی قدرت، همیشه موجب ناامیدی پدر خود شده و همین تشنگی‌اش برای رسیدن به قدرت سبب داستان‌ها و مشکلات زیادی برای Eternals شده‌ست.

برای مثال زمانی که دروگ تلاش می‌کند تا قدرت‌ یکی از Deviantهای جهش یافته به‌ نام درومدان (Dromedan) که در خاک دفن شده را به‌دست آورد، موجب زنده شدن و بازگشت او می‌شود. دروگ و Eternals با کمک ثور موفق به شکست او می‌شوند اما عموی دروگ در طی این ماجرا کشته می‌شود و او این‌گونه‌ هزینه‌ی قدرت طلبی‌های خود را می‌دهد. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید دروگ مدتی برای سیستم امنیتی شوروی، کا گ ب (KGB)، فعالیت می‌کرده و مسئول شکنجه‌ بوده. از ویژگی‌ها و توانایی‌هایش می‌توان به قدرت ارتباط ذهنی یا همان تلپاتی، سرعت و هوش بالا و همچنین ماندگاری بالا یا به بیانی دیگر، جاودانگی او اشاره کرد. لازم به ذکر هست بدانید که شخصیت دروگ را بری کیوگان (Barry Keoghan) قرار است تا به نمایش گذارد.

ماکاری (Makkari)

شخصیت های فیلم Eternals

ماکاری آخرین شخصیت تغییر جنسیت یافته‌ی از شخصیت های فیلم Eternals هست که می‌خواهیم راجع به او صحبت کنیم. او برای اولین بار به‌عنوان ماکاری در سال ۱۹۷۶ در کمیک‌های Eternals حضور پیدا کرده بود، اما این حضور، سومین حضور او بوده چراکه او برای اولین بار در کمیک‌های Red Raven حضور پیدا کرده و دومین حضور او در کمیک‌های کاپیتان آمریکا در سال ۱۹۴۰ با نام مرکوری (Mercury) بوده. پدر و مادر ماکاری، هر دو نفر، از اعضای Eternals بوده‌اند و تولد او به یک میلیون سال قبل بازمی‌گردد و از همان سال مراقبت از انسان‌ها را به دوش می‌کشیده.

ماکارای به‌خاطر خانواده‌اش توانست تمرین‌های لازم را بیاموزد و به‌دلیل علاقه‌ی زیادش به سرعت، انواع مختلفی از وسایل را که به او سرعت می‌بخشند را اختراع کرد. در اصل دو مورد از مهم‌ترین توانایی‌های او به ترتیب سرعت و سپس ماندگاری‌ست. یکی از جذاب‌ترین نکات درباره‌ی او این است که به هنگام سفرها و ماجراجویی‌هایش، او بوده که به مصری‌ها نوشتن را آموخته و به همین دلیل نامش در تاریخ بشریت ثبت شده. برای ختم کلام نیز باید بگویم که نقش او را لورن ریدلاف (Lauren Ridloff) بر عهده دارد.

امیدوارم که از معرفی تمام و کمال شخصیت‌های Eternals لذت برده باشید، اما در پایان باید به موضوعی اشاره کنم. همه‌مان می‌دانیم که استودیو مارول، داستانش از کمیک‌هایش جداست و این تنها یک معنا دارد؛ کارگردان و نویسنده، اگر که لازم باشد در شخصیت‌ها و سرگذشت آن‌ها و همانطور که مشاهده کردید، در جنسیت آن‌ها تفاوت‌هایی ایجاد می‌کنند تا بتوانند شخصیت‌ها را متناسب با فیلم و برنامه‌های آینده‌ی جهان مارول تنظیم کنند. پس قطعا احتمال این مسئله وجود دارد که اطلاعات موجود در این متن (که استخراج شده از کمیک‌هاست) توسط عوامل فیلم دستکاری شوند. فیلم Eternals قرار است تا در تاریخ چهارم نوامبر ۲۰۲۱ (۱۳ آبان ۱۴۰۰) اکران شود.

لطفا نظر خود را در مورد این مقاله با ما در میان بگذارید.

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

Bring it on!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.