• صفحه خانگی
  • >
  • مقالات
  • >
  • 10 مورد از ابرقدرت های بتمن | اگر بتمن صرفا یک انسان نبود چه ابرقدرت‌هایی داشت؟

10 مورد از ابرقدرت های بتمن | اگر بتمن صرفا یک انسان نبود چه ابرقدرت‌هایی داشت؟

10 قدرتی که یک بتمن متاانسان باید داشته باشد

ابرقدرت های بتمن طبیعتا دنیای دی سی را تغییر خواهد داد. با کافه کمیک همراه باشید تا ۱۰ قدرتی که یک بتمن با توانایی فوق‌بشری باید داشته باشد را معرفی کنیم.

چه می‌شد اگر شوالیه سیاه فراتر از یک میلیاردر با یک لباس شیک و ابزارهای پیشرفته بود. چه می‌شد اگر بروس وین فراتر از یک انسان بود؟ چه می‌شد اگر بتمن فرابشری بود مثل بقیه موجودات دنیای دی سی که به قدرت‌های کیهانی و بنیادی خود متکی هست؟ چنین موجودی قطعا از عنوان شوالیه تاریکی فراتر می‌رفت.

دی سی قطعا با افزایش توانایی‌های یکی از توانمدترین ابرقهرمانان، دنیای کمیک را عوض خواهد کرد و او را هم رده سوپرمن خواهد کرد.

10- هر موجود خفاشی باید بتواند پرواز کند

ابرقدرت های بتمن

ابرقدرت های بتمن

 

طبیعتاً یک مبارز علیه مجرمان که ویژگی‌های نمادین خفاش را به خود می‌گیرد، باید بتواند پرواز کند. این فقط از منظر فیزیکی واضح نیست بلکه از منظر ابرقهرمانی نیز بدیهی است. محدود بودن روی زمین هرگز راه حل خوبی برای هیچ ابرقهرمانی نیست، اما بتمن به لطف ترکیبی از ابزارها موفق به دور زدن این امر می‌شود.

توانایی پرواز نیاز بتمن به استفاده از قلاب‌های گیره‌دار و وسیله‌ای برای جابجایی را از بین می‌برد. این امر با وادار کردن مجرمان به بالا نگاه کردن، ترس بسیار بیشتری را در آن‌ها ایجاد می‌کند. حمله‌های بتمن ساکت‌تر و وحشتناک‌تر خواهند شد.

9- داشتن قدرت شنوایی فوق بشری ضرری ندارد

ابرقدرت های بتمن : قدرت شنوایی

ابرقدرت های بتمن : قدرت شنوایی

 

خفاش‌ها از پژواک برای پرواز، حرکت و ردیابی طعمه استفاده می‌کنند. در واقع این شکلی از ابرشنوایی است اما با آن‌چه ابرقهرمانی مانند سوپرمن استفاده می‌کند، متفاوت است. ابرشنوایی بتمن احتمالاً ویژگی‌های یک خفاش را به خود می‌گیرد و از همان عملکرد پژواک ردیابی خفاش استفاده می‌کند.

در واقع، بتمن در گذشته چندین بار از مشابه این توانایی استفاده کرده است. او تعدادی ابزار ساخت که به او کمک می‌کند محیط اطراف خود را برای ردیابی سوژه‌ها و نقشه‌برداری از محیط اطراف خود تجسم کند. بدون داشتن محدودیت توسط تکنولوژی، بتمن می‌تواند هر وقت خواست از این ابرقدرت مانند دردویل (Daredevil) استفاده کند.

8- قدرت شفابخش به بتمن کمک می‌کند تا در مبارزه دوام بیشتری داشته باشد

قدرت شفابخش

قدرت شفابخش

 

بتمن قطعا یکی از معدود افراد روی زمین است که هیچ‌کس دوست ندارد با آن مبارزه کند، اما او یک انسان بیشتر نیست. اگرچه او آن‌قدر تمرین کرده است که به اوج شرایط بدنی رسیده اما مجبور است به طور مداوم به ارتقاهای تکنولوژی و لباس‌های خاص تکیه کند تا با برخی از شخصیت‌های شرور و خشن‌تر دنیای DC مقابله کند.

بتمن حداقل می‌تواند از نوعی قدرت شفابخشی استفاده کند. اگرچه احتمالاً این قدرت به شکل ولورین نخواهد بود، اما به بتمن کمک می‌کند تا با زخم‌های حین نبرد مقابله کند و برای مبارزه بعدی خود سریع‌تر بهبود یابد. این توانایی می‌توانست پس از شکستن کمرش در خط داستانی Knightfall (داستانی که در آن Bane کمر بتمن را می‌شکند) کمک کند.

7- بتمن باید سریع باشد تا از یک خفاش واقعی تقلید کند

سرعت بالا می‌تواند جز ابرقدرت های بتمن باشد

سرعت بالا می‌تواند جز ابرقدرت های بتمن باشد

 

نیازی نیست بتمن به اندازه فلش سریع باشد یا سوپرمن را در مسابقه دو شکست بدهد، اما کمی سرعت بیشتر به افزایش توانایی‌های او کمک زیادی می‌کند. در طبیعت خفاش‌ها بسیار سریع هستند، ردیابی آن‌ها دشوار و حتی صید آن‌ها سخت است. از آن‌جایی که آن‌ها خیلی سریع حرکت می‌کنند، خفاش‌ها شکارچیان عالی‌ هستند که می‌توانند با سرعت حمله کنند.

قدرت مشابهی با برخی واکنش‌های تقویت شده در نبرد به بتمن کمک می‌کند. حتی اگر ۵۰ درصد سریعتر از یک انسان معمولی باشد، بتمن می‌تواند با برخی از شخصیت‌های شرور و بلندمرتبه دنیای دی‌سی مقابله کند و در واقع از پس خود بربیاید.

6- استقامت فوق بشری می‌تواند به بتمن کمک کند مقاومت بیشتری داشته باشد

استقامت فوق بشری

استقامت فوق بشری

 

با توجه به اوج آمادگی جسمانی بتمن، او می‌تواند بیشتر از آن‌چه که بیشتر انسان‌ها تصور می‌کنند دوام بیاورد، اما هم‌چنان نیاز به استقامت فوق‌انسانی در او احساس می‌شود. این قدرت می‌تواند یک انشعاب بیولوژیکی طبیعی از سلامت فیزیکی درونی او باشد یا چیزی باشد که او در طول زمان به دست آورده است.

در هر صورت بتمن با سطح استقامت بالاتر دیرتر از سایرین تسلیم خستگی می‌شود و این امر در طول نبردهای رو در رو با برخی از ابرشرورهای سرسخت‌تر DC به شدت نتیجه خواهد داد.

5- پوستی سخت‌تر به بتمن اجازه می‌دهد بدون لباس مخصوص با سوپرمن مبارزه کند

A Tougher Skin Would Let Batman Fight Superman Without A Suit

اگر بتمن ابرقدرتی داشت که پوست او را چگال‌تر و سخت‌تر از یک انسان معمولی می‌کرد، قطعاً در این رقابت از حریفش پیشی می‌گرفت. بتمن در طول مبارزه خود با سوپرمن باید به لباس خاصی تکیه می‌کرد که می‌توانست در برابر رگبار حملاتی که یک کریپتونی می‌توانست انجام بدهد مقاومت کند.

بتمن به چنین لباسی نیاز نداشت، چون او پوست سخت‌تری داشت که می‌توانست در برابر زخم‌های گلوله و سایر حملات بدون صدمه دیدن مقاومت کند. بعید است که او بدون کمک چند ترفند و ابزار اضافی، بتواند سوپرمن (یا موجودات دارای قدرت مشابه) را شکست دهد، اما حداقل یک نگرانی کمتر داشت.

4- بتمن برای محافظت از خود باید حس ششم داشته باشد

Batman Should Have A Sixth Sense To Protect Himself

ایده داشتن قدرت معادل حس عنکبوتی مرد عنکبوتی برای بتمن کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد اما نوعی توانایی ادراکی مافوق بشری امتیاز مثبتی برای او خواهد بود. این قدرت در مواقع خطر که آموزش و هوش خیابانی او صرفا کافی نیست، مفید خواهد بود.

حس ششم بتمن در نبرد به او اجازه می‌دهد تا با دریافت قدرت‌های جزئی پیش‌شناختی رفلکس‌های بهتری داشته باشد و حملات حریف را به طور موثرتری دور بزند. چنین توانایی‌ای احتمالاً هنگام صحبت با مردم و تشخیص انگیزه‌های آن‌ها مفید خواهد بود.

3- قدرت مخفی شدن در محیط به بتمن کمک می‌کند تا استتار کند

قدرت مخفی شدن در محیط

قدرت مخفی شدن در محیط

 

بتمن تمایل دارد در سایه‌ها مخفی شود و دلیل خوبی هم برای این‌کار دارد. این امر نه تنها او را از کشف شدن در امان نگه می‌دارد، بلکه ترس را در دل جنایتکارانی می‌اندازد که هرگز نمی‌توانند مطمئن باشند او از کدام سمت می‌آید. مواقعی وجود دارد که تاریکی یک ثابت محیطی نیست، اما بتمن برای حمله کاملاً آسیب پذیر می‌شود.

بدون هیچ سایه‌ای که در پشت آن پنهان شود، بتمن می‌تواند از نوعی قدرت پنهان‌سازی بهره مند شود. او با استتار در محیط اطرافش حداقل برای مدت کوتاهی بهتر می‌تواند از چشم دشمنانش فرار کند. در حالت ایده‌آل، این ابرقدرت نباید او را کاملاً نامرئی کند یا با توانایی محو شدن در پس‌زمینه باشد، بلکه نوعی شنل ناقص طراحی شود تا کفه ترازو را کمی به طرف او سنگین کند.

2- توانایی دیدن گذشته به کارآگاهی او کمک می‌کند

The Ability To See Into The Past Would Aid His Detective Work

بخشی از جذابیت بتمن توانایی او در کار کردن روی پرونده‌های جنایی است، درست مانند یک کارآگاه پلیس که به دنبال سرنخ است. در واقع، این توانایی‌های کارآگاهی است که بتمن را به چهره‌ای جذاب تبدیل کرده است.

با این حال داشتن توانایی برای دیدن گذشته می‌تواند برای بتمن مفید باشد، به خصوص در طول تحقیق او روی پرونده‌ها. بتمن با لمس اجساد، اقلام باقیمانده یا شواهد موجود در صحنه‌های جرم، می‌توانست وقایع را در ذهن خود «ببیند» و دقیقاً مشخص کند که چه اتفاقی افتاده است.

1- حافظه عضلانی تطبیقی

Adoptive Muscle Memory

این ابرقدرت اغلب فراموش شده به شخص اجازه می‌دهد تا مجموعه خاصی از حرکات شخص دیگری را تشخیص دهد، به خاطر بسپارد و آن را کپی کند. در چارچوب یک نبرد هنرهای رزمی بین دو حریف، این قدرت بسیار ارزشمند خواهد بود و به صاحب آن امتیاز می‌دهد.

بتمن می‌تواند از این توانایی سود زیادی ببرد، به خصوص در هنگام رویارویی با حریفانی که قدرت‌شان با هم برابری می‌کنند یا قدرت بدنی بسیار بیشتری دارند. توانایی تجزیه و تحلیل الگوهای حمله و ضربات از طریق حافظه ​​عضلانی تطبیقی می‌تواند به بتمن این توانایی را بدهد که کل ساختار جنگی حریف را الگوبرداری کند و اقدامات متقابل مناسبی را اتخاذ کند.

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

10 مورد از ابرقدرت های بتمن | اگر بتمن صرفا یک انسان نبود چه ابرقدرت‌هایی داشت؟
  • نام : بتمن
  • خالق : بیل فینگر و باب کین
  • اولین اثر : شماره ۲۷ Detective Comics سال ۱۹۳۹
  • متعلق به کمپانی : دی سی
  • لقب ها : بروس وین، Caped Crusader، The Dark Knight
  • محل تولد : گاتهام
  • معروفترین آثار : The Killing Joke - The Dark Knight Returns - Year One - The Long Halloween - Death of Family
  • قابلیت ها : بزرگ‌ترین کارآگاه دنیا! - هوش بالا - مسلط به تقریبا تمامی هنرهای رزمی - در اختیار داشتن به‌روزترین فناوری‌ها
  • شغل : وارث و رییس کمپانی وین
  • حالت های دیگر : توماس وین (فلش‌پوینت) - تری مکگینیز (بتمن بیاند) - DAWNBREAKER
  • همکاران: رابین آلفرد جیمز گوردون زن گربه‌ای بت گرل
  • دشمنان: جوکر پنگوئن مستر فریز ریدلر دو چهره Bane