معرفی اعضای شش خبیث | معرفی کامل ۶ خبیث اسپایدرمن

اعضای شش خبیث

گروه شش خبیث (Sinister Six)، جمعی از دشمنان مختلف مرد عنکبوتی هستند که هدفشان از بین بردن این قهرمان بوده است. با کافه کمیک همراه باشید تا به معرفی همه اعضای شش خبیث از ابتدای شکل‌گیری تا الان بپردازیم.

مرد عنکبوتی یک ابرقهرمان فوق‌العاده توانا است و طی این سال‌ها با شرورهای زیادی جنگیده که مشتاق از بین بردن او هستند. گروه شش خبیث با داشتن تاریخچه‌ای طولانی، به اندازه دشمن اسطوره‌ای خود بارها و بارها منحل و دوباره درکنار هم جمع شده‌اند.

تعداد کمی از اعضای شش خبیث می‌توانند عضویتشان را در طول شکل‌گیری‌های مختلف این گروه رصد کنند در حالی که برخی دیگر تنها یک بار فرصت داشتند تا با دیگران کار کنند. مرد عنکبوتی با تهدیدی حل نشدنی روبه‌رو می‌شود که در واقع این تهدید اتحاد دشمنانش با یکدیگر است. از اولین رهبر گروه یعنی دکتر اختاپوس (Doctor Octopus) گرفته تا افراد شرور رده پایین‌تری مانند شاکر (Shocker)، شش خبیث فهرست عظیمی از اعضا مختلف از گذشته، حال و آینده دارد.

29- دکتر اختاپوس رهبر گروه است

Doctor Octopus

Doctor Octopus

دکتر اختاپوس شغل دومش به عنوان بنیان‌گذار گروه شش خبیث شروع را اولین بار در شماره اول کمیک سالیانه مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز (Amazing Spider-Man Annual #1)، آغاز کرد. این شماره توسط استن لی (Stan Lee) و استیو دیتکو (Steve Ditko) نوشته و طراحی شده بود. دکتر اختاپوس پس از متحمل شدن چندین شکست از مرد عنکبوتی، تصمیم می‌گیرد تا شرورهای دیگری را وارد مجموعه کند تا دشمن مشترک‌شان یعنی مرد عنکبوتی را از بین ببرند. با بهره‌گیری از قدرت تک تک دشمنان، تیم موفق می‌شود مرد عنکبوتی را یکی یکی از پا درآورند.

در نهایت دکتر اختاپوس رو در روی مرد عنکبوتی قرار می‌گیرد. این دو در یک تنگ ماهی بسیار عظیم با تقلای دکتر برای افزایش شانس برنده‌شدنش می‌جنگند. اما درنهایت همه چیز برعلیه او تمام می‌شود، زیرا مرد عنکبوتی ظرف را با تار پر کرد و دکتر را به دام انداخت. در نهایت دکتر اختاپوس و هم‌دستانش محکوم به گذراندن زمان در زندان و در یک سلول مشترک شدند.

28- والچر (کرکس) یکی از اعضای بنیان‌گذار است

والچر (کرکس)

والچر (کرکس)

درست زمانی که شش خبیث قصد آغاز اولین حمله خود به مرد عنکبوتی را داشتند، دکتر اختاپوس سه شکست را از این ابرقهرمان متحمل شده بود. والچر (Vulture) هم دست کمی از دکتر اختاپوس نداشت و قبل از پیوستن به شش خبیث دو بار در برخورد با مرد عنکبوتی طعم شکست را چشیده بود.

والچر که در شماره اول کمیک سالیانه مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز عضو اصلی گروه است، خواسته‌های شش خبیث را به جی. جونا جیمسون (J. Jonah Jameson) انتقال می‌دهد. او پس از این، با مرد عنکبوتی بر فراز آسمان شهر جنگید و شکست خورد. کرکس مکان دکتر اختاپوس را لو می‌دهد و مرد عنکبوتی با فهمیدن این موضوع به سمت مابقی اعضا راهی می‌شود. در پایان، بعد از سومین شکستی که تجربه می‌کند، کرکس به همراه پنج هم‌دست دیگرش در یک سلول اشتراکی رها می‌شوند.

27- الکترو و صنایع استارک

الکترو

الکترو

هنگامی که مکس دیلون (Max Dillon) در فیلم Spider-Man: No Way Home معرفی می‌شود، فوراً در انرژی منحصربه‌فرد دنیای سینمایی مارول ارتباطی پیدا می‌کند و بعداً یک راکتور تکنولوژی استارک (Stark Tech) را در نقطه اوج فیلم بکار می‌گیرد.

این به طور بالقوه‌ای اشاره‌ به نقش الکترو (Electro) در اولین حضور شش خبیث شماره اول کمیک سالیانه مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز است، جایی که او با پیتر پارکر (Peter Parker) در نیروگاه صنایع استارک رو در رو می‌شود، اما به دلیل قطع شدن منبع برقش شکست می‌خورد. الکتروی شکست‌خورده پس از پایان داستان به همان سلول زندان دکتر و کرکس فرستاده می‌شود، اما او از این نظر که تنها نسخه‌ی الکترو نیست که در طول سال‌ها به شش خبیث ملحق شده است، متمایز باقی می‌ماند.

26- کریون شکارچی و حیوانات خانگی او

معرفی اعضای شش خبیث

معرفی اعضای شش خبیث

کریون شکارچی (Kraven the Hunter) هنگام مواجهه با مرد عنکبوتی در شماره اول کمیک سالیانه مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز، با استفاده از خصوصیت مارپیچ سنترال پارک (Central Park) (پارک مرکزی نیویورک) برای به دام انداختن مرد عنکبوتی، نشان می‌دهد شوخی ندارد. در سنترال پارک، کریون سه ببر را در مبارزه خود با مرد عنکبوتی مستقر می‌کند، به این امید که قهرمان را به روش خشنی از بین ببرد. مرد عنکبوتی بر شکارچی غلبه می‌کند و سپس او را همراه با بقیه در سلول جا می‌دهد.

آرون تیلور جانسون (Aaron Taylor-Johnson) در آینده‌ای نزدیک نقش کریون را در یک فیلم انفرادی در دنیای مرد عنکبوتی سونی به تصویر می‌کشد. با ورود او به صحنه سینما، امکان اقتباس از این قسمت خاص از اسطوره‌شناسی مرد عنکبوتی به صورت فزاینده‌ای افزایش می‌یابد.

25- میستریو از روبات‌هایی به شکل مردان ایکس استفاده می‌کند

معرفی اعضای شش خبیث

وقتی که میستریو (Mysterio) با حقه و نیرنگ راه خودش را به پرده‌های فیلم  Spider-Man: No Way Home باز کرد جنجال زیادی به پا شد. جیک جیلنهال (Jake Gyllenhaal) در یک نقش‌آفرینی جذاب دیگر، یکی از حیله‌گرترین شرورهای اسپایدی را به تصویر می‌کشد. با این حال، میستریو یکی از قدیمی‌ترین دشمنان مرد عنکبوتی است که برای اولین بار در سال ۱۹۶۳ در مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز شماره ۲ ظاهر شد و سپس با لباس کامل در شماره ۱۳ بازگشت.

سرانجام، میستریو در اولین حضور شش خبیث در شماره اول کمیک سالیانه مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز، به دیگر مزدوران می‌پیوندد و با استفاده از مردان ایکس روباتیک با مرد عنکبوتی مبارزه می‌کند. اسپایدی موفق می‌شود این روبات‌ها را غیرفعال کند و میستریو را به سلول شش خبیث بفرستد.

24- سندمن سعی می‌کند اسپایدی را خفه کند

Spider-Man: 10 Things Fans Should Know About Sandman

آخرین عضو اصلی شش خبیث فلینت مارکو (Flint Marko) است که بیشتر با نام سندمن یا مرد شنی (Sandman)  شناخته می‌شود و اولین بار در مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز شماره ۴ ظاهر شد. به نوبه خود، سندمن سعی می‌کند اسپایدی را با به دام انداختن او در یک فضای بسته‌‌ی هواناپذیر و با به چالش کشیدن توانایی‌اش برای نگه داشتن نفس، خفه کند.

سندمن از هوش می‌رود و در نهایت به خاطر اقداماتش توسط مرد عنکبوتی زندانی می‌شود. مارکو معمولاً در وجهه‌ای ضدقهرمانی‌تر نمایش داده می‌شود، درست مثل تصویر سینمایی او در Spider-Man 3 و No Way Home. در حالی که او در این سناریو بیشتر خوی شرورانه‌ای دارد، اما هم‌چنان همدل‌ترین دشمن اسپایدی باقی می‌ماند.

23- هاب گابلین‌های متعددی به شش خبیث خدمت کرده‌اند

معرفی اعضای شش خبیث

هاب گابلین (Hobgoblin)

 

هاب گابلین (Hobgoblin) به لطف نقش برجسته‌ی ند لیدز (Ned Leeds) در MCU توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. در حالی که ند برای مدت کوتاهی در کمیک‌ها نقش این شرور را می‌گیرد، اما بیشتر هویت هاب گابلین توسط جیسون مکندیل (Jason Macendale) و رادریک کینگزلی (Roderick Kingsley) یدک کشیده شده است.

مکندیل زمانی که دکتر اختاپوس شش خبیث را در طی مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز شماره‌های ۳۳۹-۳۳۴ دوباره برپا کرد، به او پیوست. در حالی که کینگزلی (Kingsley) تا قبل از شماره ۲۳۴ کمیک مرد عنکبوتی (Spider-Man) برای پیوستن به شش خبیث امتناع می‌کرد. دو نسخه‌ی هاب گابلین به اندازه تجسم‌های مختلف شش خبیث متفاوت است و از همه مهم‌تر این‌که، بهترین دوست پیتر پارکر در MCU، یعنی ند را شامل نمی‌شود.

22- گاگ نفر ششم خاصی است

معرفی اعضای شش خبیث

گاگ (Gog) تصادفاً روی زمین فرود می‌آید و توسط کریون شکارچی کشف می‌شود. او این موجود فضایی را بزرگ می‌کند و در مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز شماره ۱۰۳ ساخته‌ی روی توماس (Roy Thomas) و گیل کین(Gil Kane) او را برعلیه مرد عنکبوتی قرار می‌دهد.

دکتر اختاپوس شش خبیث را در کمیک مرد عنکبوتی شماره ۱۸ دوباره بازسازی کرد و گاگ به آن‌ها پیوست. اما آن‌ها حریف ترکیب برنده مرد عنکبوتی و گوست رایدر (Ghost Rider) نشدند و به راحتی شکست خوردند. پس از شکست شش خبیث، گاگ توسط آقای شگفت‌انگیز (Mr. Fantastic)، کوچک می‌شود و به بُعد خانه‌اش باز می‌گردد. این تنها زمانی است که این شخصیت با این گروه همکاری کرد.

21- ونوم در کارگروهی زیاد هم خوب نیست

معرفی اعضای شش خبیث

ورود ونوم (Venom) به فضای سینما قطعا‌ بینندگان را برای ورود قریب الوقوع شش خبیث به روی پرده سینما تحریک کرد. با این حال، ادی براک (Eddie Brock) بیشتر به عنوان یک ضدقهرمان به تصویر کشیده شده. هرچند که در کمیک‌ها او چند حضور در گروه شش خبیث را دارد.

با این وجود، ونوم به شش خبیث در کمیک مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز شماره ۱۲ می‌پیوندد و به لطف حساسیت سیمبیوت‌ها (Symbiote) به صدا، از تمسخرهای زیادی رنج می‌برد. او در نهایت به لطف قلدری بی‌وقفه، به گروه پشت می‌کند و برای مدتی آخرین اقدام شرورانه‌ی خود را در کمیک‌ها نشان می‌دهد.

20- مارمولک عضو ششم و افتخاری گروه است

معرفی اعضای شش خبیث

لیزارد یا مارمولک (Lizard) در سال‌های اخیر ثابت کرده که در لیست بلند بالای دشمنان مرد عنکبوتی یک شرور بسیار مهم است. حضور او در فیلم مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز در سال ۲۰۱۲ به اندازه‌ای قانع‌کننده بود که بازگشت او به No Way Home را تضمین کرد. جدا از نمایش همراهی خود با همنوعان بدجنسش، او تا حد زیادی از مزخرفات دیگر شروران دور مانده است.

مارمولک به عنوان عضوی از شش خبیث در طول جنگ داخلی ابرقهرمانان برای مدت کوتاهی ظاهر می‌شود، که در سری کوتاه کمیک جنگ داخلی، نوشته شده توسط مارک میلار (Mark Millar) و با طراحی استیو مک نیون (Steve McNiven) به تصویر کشیده شده است. شرایط پیرامون ایفای نقش او هم‌چنان مانند یک راز باقی مانده است، اما شروران توسط انتقام‌جویان مخفی کاپیتان آمریکا متوقف شدند. تنها نشانه این اتفاق در یک کلیپ خبری است که به طور خلاصه در بین پنل‌های کمیک نشان داده شده است.

19- حضور افتخاری شوکر از طریق یک بریده روزنامه

شوکر

شوکر

شش خبیث فقط برای مدت کوتاهی در طول جنگ داخلی ابرقهرمانان ظاهر می‌شوند، اما دو عضوی که نشان داده شده بخشی از گروه‌اند، منحصر به فرد هستند زیرا آن‌ها در هیچ تجسم دیگری به عنوان بخشی از تیم ظاهر نمی‌شوند. شش خبیث از نظر تعداد متفاوت بوده‌اند، از جمله هفت خبیث (Sinister Seven) و دوازده (Twelve)، و در همین گروه‌ها هرنان شولتز (Hernan Schultz)، با نام مستعار شوکر (Shocker) نیز حضور داشته است.

با این حال، سهم شوکر در شش خبیث تنها توسط پنلی نشان داده می‌شود که به طور مشابه ایفای نقش مارمولک را تایید می‌کند. جدای از آن، شوکر یکی از اعضای ثابت شش خبیث در کمیک نبوده است.

18- آفتاب‌پرست، ال گور… چه کسی می‌تواند تفاوت را تشخیص دهد؟

معرفی اعضای شش خبیث

آفتاب‌پرست (Chameleon)

در کمیک مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز شماره ۶۸۴-۶۸۲ دکتر اختاپوس با هرچیزی که دارد و ندارد برای تشکیل مجدد شش خبیث تلاش می‌کند. او می‌خواهد به‌عنوان ناجی زمین از او یاد شود و فناوری‌ای را به ظاهر برای مهار اثر گاز‌های گلخانه‌ای می‌سازد که در واقع با هدف تشدید اثرات آن توسعه داده شده. او حاضر است جلوی این فناوری را با بهای قابل قبولی بگیرد. آفتاب‌پرست به دیگر تبهکاران در این گروه می‌پیوندد تا جهان را با هم سرکیسه کنند.

آفتاب‌پرست (Chameleon) در سازمان ملل متحد با تغییر قیافه دادن به شکل ال گور (Al Gore) به سرعت بخشیدن به نقشه دکتر اختاپوس کمک می‌کند، اما مرد عنکبوتی و انتقام‌جویان هویت او را افشا می‌کنند. این شخصیت قرار است در فیلم انفرادی کریون شکارچی توسط فرد هچینگر (Fred Hechinger) به تصویر کشیده شود.

17- کرگدن (یه جورایی) مرد عنکبوتی را شکست می‌‌دهد

کرگدن از اعضای شش خبیث

کرگدن از اعضای شش خبیث

راینو یا کرگدن (Rhino) در نقشه دکتر اختاپوس در شماره ۶۸۴-۶۸۲ کمیک مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز شرکت و به هم‌رزمان شرورش کمک می‌کند تا یک فناوری را از ساختمان باکستر (Baxter) را بدزدند تا به کاهش و سرعت بخشیدن به اثر گاز گلخانه‌ای کمک کنند. بعدتر، در پایگاهی که به سرعت در زیر آب فرو می‌رود او با مرد عنکبوتی رو به رو می‌شود.

کرگدن با به دام انداختن سیلور سیبل (Silver Sable)، مرد عنکبوتی را مجبور می‌کند که بین مبارزه کردن با خود برای نجات سیبل یا رها کردن هردو آن‌ها و غرق شدنشان برای جلوگیری از تحقق نقشه‌ی دکتر اختاپوس، یکی را انتخاب کند. مرد عنکبوتی، به اصرار سیبل، برای مقابله با اختاپوس و راینو، که ظاهراً فکر می‌کند بر مرد عنکبوتی غلبه کرده است، حرکت می‌کند و کرگدن لبخندزنان در زیر آب فرو می‌رود.

16- بیتل کنترل را به دست می‌گیرد

معرفی اعضای شش خبیث

زمانی که اتو اکتیویس (Otto Octavius) همیشه کاردان، بدن خود را با پیتر پارکر (Peter Parker) عوض می‌کند و تبدیل به مرد عنکبوتی برتر می‌شود، سعی می‌کند در این مدت کارهای قهرمانانه‌ای انجام دهد. با این حال او با یک شش خبیث تازه تشکیل شده در شماره ۱ کمیک مرد عنکبوتی برتر (Superior Spider-Man)، روبرو می‌شود.

در کنار چندین عضو دیگر، به ویژه رهبر گروه یعنی بومرنگ (Boomerang)، جنیس لینکلن (Janice Lincoln) به عنوان بیتل به تیم ملحق می‌شود و در چندین موضوع به تیم خدمات شایانی می‌کند، حتی با شرور دیگری، به نام جغد (Owl) نیز روبرو می‌شود. او پس از این‌که بومرنگ به دلیل رای گیری از پست خود کناره گیری کرد، برای مدت کوتاهی رهبر تیم جدید می‌شود.

15- بومرنگ تلاش می‌کند کارهای متفاوتی بکند

معرفی اعضای شش خبیث

رهبر گروه جدید شش خبیث، بومرنگ، تیم را در Superior Spider-Man شماره ۱ جمع می‌کند و باعث ایجاد سردردهای عظیم برای مرد عنکبوتی برتر می‌شود. بومرنگ قبلاً در تیم تاندربولتس (Thunderbolts) خدمت کرده بنابراین طبیعی به نظر می‌رسد که به خوبی رهبری یک تیم ناراضی از ابرشرورها را بر عهده بگیرد.

بومرنگ که با دقت کمان‌دارانی مانند هاکای (Hawkeye) رقابت می‌کند، به عنوان یک دشمن مرگبار برای مرد عنکبوتی عمل می‌کند و یکی از اولین دشمنانی است که با مرد عنکبوتی برتر روبرو می‌شود. این وجه تمایز او را محبوب خوانندگان کرد و او به خوبی راه خود را از میان تارهای اسطوره مرد عنکبوتی پیدا می‌کند.

14- مغز زنده توسط اتو رام شده است

معرفی اعضای شش خبیث

مغز زنده (Living Brain) دشمنی تندخوییست که از نحوه‌ی ارتباط انسان‌ها با تکنولوژی ناراضیست. مانند دیگر شرورهای تکنولوژیکی قبل از او، مغز زنده نقش مهمی در برانگیختن حواشی مدرن داستان‌های ابرقهرمانی ایفا می‌کند.

او با پیوستن به شش خبیث بومرنگ میراثش به عنوان یک شرور مخالف اسپایدرمن را استحکام می‌بخشد و با تمرکز کامل، از قدرت و مقاومت بی‌نهایتش برای ایجاد خرابی در شهر نیویورک استفاده می‌کند. پس از این‌که مرد عنکبوتی برتر، گروه را تحت سلطه خود درآورد، مغز زنده برای خدمت کردن به عنوان دستیار آزمایشگاه اتو مجددا برنامه‌ریزی شد.

13- نانوماشین‌های اٌور دِرایو کافی نیست

اٌور دِرایو (Overdrive)

اٌور دِرایو (Overdrive)

اٌور دِرایو (Overdrive) دشمن کمتر شناخته شده‌ای است که از نانوماشین‌ها برای دستکاری فناوری و ایجاد مشکل برای مرد عنکبوتی استفاده می‌کند. او اولین بار در روز کمیک رایگان سال ۲۰۰۷ (مرد عنکبوتی) شماره ۱ (Free Comic Book Day 2007 (Spider-Man) #1) ظاهر شد و در ادامه به تکمیل ترکیب شش خبیث مردعنکبوتی برتر پرداخت.

Overdrive یکی از تنها اعضای شش خبیث است که علاوه بر خود بومرنگ، به طور ملموس به هدفی فراتر از هرج و مرج تحقق می‌بخشد. زمانی که اُتو یک میدان تعدیل‌کننده را برای تضعیف نانوماشین‌ها به کار می‌گیرد، در نهایت Overdrive شکست می‌خورد. با این وجود، او قبل از این‌که با آقای نگاتیو (Mister Negative) به آن‌ها خیانت کند، تا پایان حیات شش خبیث به عنوان عضوی از تیم باقی ماند.

12- اسپید دیمن واقعا خطرناک است

معرفی اعضای شش خبیث

در کنار شوکر عضو شش خبیث که بازگشته است، اسپید دیمن (Speed ​​Demon) آخرین قطعه از پازل تیم شرور بومرنگ است. جیمز سندرز (James Sanders) که یک شیمیدان ماهر و بادپا است، توسط استاد بزرگ (The Grandmaster) به توانایی‌های فوق بشری رسیده و به گروه بومرنگ می‌پیوندد. او موفق می‌شود در کسری از ثانیه هزاران مشت به مرد عنکبوتی وارد کرده و مرد عنکبوتی را قبل از مُردن وادار به فرار کند.

همان طور که در فیلم‌هایی مانند سری فیلم‌های مردان ایکس و لیگ عدالت زک اسنایدر (Zack Snyder) نشان داده می‌شود، یک شخصیت خوره‌ی سرعت، به طور منحصربه‌فردی برای پویایی تیم‌های ابرقهرمانی (یا ابرشرور) مناسب است. اگر گروه در وضعیت بدی قرار داشته باشد، یک بادپا می‌تواند به سرعت جریان نبرد را تغییر دهد.

11- میستریو چشم انتظار روز پرداخت حقوق‌اش است

معرفی اعضای شش خبیث

کوئنتین بِک (Quentin Beck) (اولین میستریو) ناپدید می‌شود و هویت میستریو به مرد جوانی فروخته می‌شود که به دنبال آن به شش برتر، نسخه‌ی تیم شیطانی که تحت فرمان مرد عنکبوتی برتر اتو اکتیویوس (Otto Octavius) است، وارد می‌شود.

با این‌که هدف او فقط دریافت پول از این کار است اما در نهایت میستریو فریبکار با نام میستریون (Mysterion) تراشه‌ای در مغزش کاشته می‌شود که باعث شده کنترل کردن او بسیار راحت باشد. با این حال، شش برتر زمانی از هم می‌پاشند که کنترل ذهنی اتو در طول نبرد با گروه استادان شیطان (Masters of Evil) از بین می‌رود. کریستوفر یوست (Christopher Yost) و دیوید لوپز (David Lopez) این شخصیت را در مرد عنکبوتی انتقام‌جو (Avenging Spider-Man) شماره ۲۲ معرفی می‌کنند و او در گذر زمان نشان می‌دهد که چرا جانشین شایسته‌ای برای توهمات بِک است.

10- اِیت بال به نزول‌گیران بدهکار است

معرفی اعضای شش خبیث

تجسم دیگری از تیم، خود را در کمیک مرد عنکبوتی و مردان ایکس (Spider-Man and the X-Men) شماره ۴ الیوت کالان (Elliot Kalan) و آر.بی سیلوا (R.B. Silva)، مقابل قهرمانان نامدار حین یک سرقت بانک نشان می‌دهد. اِیت بال (Eight-ball)، دشمن کمتر شناخته شده‌ی دنیای مارول، در واقع جف هگیز (Jeff Hagees)، یک بازیکن فوق‌العاده ماهر بیلیارد است که پس از انباشته شدن بدهی‌اش به نزول‌گیران ، روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد.

اِیت بال از استعداد طبیعی‌اش در بازی‌ استفاده می‌کند تا پول کافی برای پرداخت بدهی‌های خود را به دست آورد و قبل از پیوستن به سایر شرورهای تیم که خود را شش خبیث کاملاً جدید می‌نامند، سر و صدای بسیاری از طریق جنایات تکان دهنده‌ی خود ایجاد می‌کند.

9- دِلیله فوق‌العاده قدرتمند است

دِلیله (Delilah)

دِلیله (Delilah)

دِلیله (Delilah) که یکی از اعضای گروه شش خبیث کاملاً جدید است، آدم کشی بود که به این گروه می‌پیوندد و در کنار همتایانش با مرد عنکبوتی و مردان ایکس مبارزه می‌کند. دِلیله دارای قدرت و پایداری مافوق بشری و هم‌چنین یک قدرت شفابخشی است که او را به عضو خواستنی گروه تبدیل می‌کند.

دِلیله که به عنوان عضله گروه مورد استفاده قرار می‌گیرد، قادر است در‌های بزرگ گاوصندوق را برای اهداف مشهودی حذف کند. او پس از شکست توسط قهرمانان دستگیر می‌شود. دِلیله تا حد زیادی درگیر جنگ باندهای سطح خیابان در دنیای مارول بوده و حضور او در این گروه این شخصیت را بیش از پیش جالب‌تر کرده است.

8- کیلر شرایک ممکن است سلاح مخفی تیم باشد

معرفی اعضای شش خبیث

کیلر شرایک (Killer Shrike) یا جیغ کشنده، شش خبیث کاملا جدید را با مجموعه‌ای از توانایی های شگفت انگیز پر می‌کند. او قادر است به لطف یک ژنراتور ضد جاذبه که در پایه ستون فقراتش قرار دارد پرواز کند. او همچنین تمرینات فیزیکی زیادی را انجام داده که او را قادر می‌سازد تا به راحتی در نبرد تن به تن وضعیت‌اش را حفظ کند.

با این وجود، زمانی که شش نفر در به انجام رساندن سرقت از بانک شکست می‌خورند، شرایک توسط مرد عنکبوتی و مردان ایکس دستگیر می‌شود. یک مرد نظامی که مایل به تجربه کردن انواع آزمایش‌های فیزیکی و آماده‌سازی باورنکردنی برای رسیدن به اهدافش است، کیلر شرایک مظهر دقیق این توصیف است.

7- مِلتِر رقیب سرسخت تونی استارک است

برونو هورگان

برونو هورگان

برونو هورگان (Bruno Horgan) تونی استارک را یک رقیب شایسته، همکار کارآفرین با استعداد و خوره‌ی تکنولوژی می‌داند. هورگان پس از ورشکستگی، قراردادهای نظامی‌اش با استارک را از دست می‌دهد و با سرخوردگی به دنبال اختراع یک سلاح وحشتناک است: پرتو ذوب کننده.

همان‌طور که از نامش پیداست، پرتو ذوب کننده می‌تواند هر ماده‌ای را تا زمانی که تبدیل به مایع شود، بشدت گرم کند و در سال‌های آینده به سلاح اختصاصی ملتر تبدیل می‌شود. او سرانجام استادان شیطان (Masters of Evil) گروه دیگری از شروران مارول که به دنبال تسلط بر جهان هستند را پیدا کرد. با وجود این‌که او مطمئناً خطرناک است، زمانی که اسپایدی و مردان ایکس به شش خبیث کاملاً جدید هجوم می‌آورند، ملتر تسلیم می‌شود.

6- اسکوئید یک دزد ماهر است

اسکوئید (Squid)

اسکوئید (Squid)

عضو دیگر شش خبیث کاملا جدید اسکوئید (Squid) یا ماهی مرکب است که در واقع از لحاظ کلی معادل مرد پلاستیکی دنیای DC است. او می‌تواند شکل بدنش را طوری دستکاری کند تا وارد فضاهای تنگ شود و البته توانایی‌های مناسب‌تری نسبت به اسم خودش دارد. او می‌تواند مایع سیاه رنگی به سمت دشمنانش شلیک کند و اغلب از اندام‌هایی که دارد برای تأثیر زیاد در میدان نبرد استفاده می‌کند.  او مسئول اصلی جمع‌آوری پول در طول سرقت است که تا حد زیادی به لطف دست‌های او انجام شده است.

5- سُوارم شش فرد ناهمگون را رهبری می‌کند

سُوارم (Swarm)

سُوارم (Swarm)

سُوارم (Swarm) به عنوان رهبر شش خبیث کاملاً جدید قلمداد می‌شود و در حقیقت اعضای گروه را از طریق دزدی که توضیح داده شده بود، هدایت و به مخاطبین می‌شناساند. سُوارم که با نام فریتز وون مایر (Fritz von Meyer) متولد شد، یک دانشمند نازی بود که به صورت کاملا تصادفی بخاطر تاثیر شهاب سنگ به کندوی غیرعادی زنبورها برخورد کرد.

این حشرات اقدام به کشتن وون مایر می‌کنند، اما هوشیاری او در بخش‌های مختلف انبوه زنبورها پخش و اساساً تبدیل به گروهی از زنبوران می‌شود. این شرور می‌تواند اعمال زنبورهای دیگر را دستکاری کند و گاهی نشان داده شده که با انواع دیگر حشرات نیز ارتباط برقرار می‌کند. سُوارم در حالی که توانایی کافی برای گرد آوری نسخه‌ی جدید از شش خبیث را دارد، در طول سرقت به دست هلیون (Hellion) می‌افتد.

4- بامب‌شِل با عنکبوت آهنی هم‌دست می‌شود

معرفی اعضای شش خبیث

با این حال نسخه‌ی دیگری از شش خبیث در شماره ۲۳۴ کمیک مرد عنکبوتی به قلم بندیس (Bendis) و طراحی بازالدوا (Bazaldua) به رهبری عموی مایلز مورالس (Miles Morales)، آرون دیویس (Aaron Davis)، خلق شد.

دیویس اسم هویت اولش یعنی پراولر (Prowler) را به‌خاطر آیرون عنکبوت آهنی کنار می‌گذارد و گروهی از شروران را جمع می‌کند تا یک هلیکریر شیلد را بدزدند. به لطف تبحر بامب‌شل در انرژی، او می‌تواند دشمنانش را با انفجارهای قدرتی نابود و با استفاده از نیروی محرکه جت بدن‌اش پرواز کند.

3- فرانسین فرای میراث الکترو را ادامه می‌دهد

فرانسین فرای

فرانسین فرای

مکس دیلون (Max Dillon) زمان و خودش را صرف شش خبیث کرد. با اقتباس برایان بندیس و اسکار بازالدوا در دنیای نهایی (Ultimate Universe)، الکترو (Electro) بخش جدایی ناپذیر این تیم باقی ماند. با این حال، دیلون کارش با این هویت شرورانه به پایان رسیده بود. بنابراین فرانسین فرای (Francine Frye) با پیوستن به به تیم شش نفره عنکبوتی آهنی، جانشین او می‌شود.

فرانسین فرای از این نظر منحصر به فرد است که او یک الکترو جدید برای مرد عنکبوتی جدید، یعنی مایلز مورالس (Miles Morales) است و زمان حضور این دو در کانون توجه، در طول مدت حضورشان در صفحه با یکدیگر مطابقت داشته است. پیوستن او به شش، تنها گام بعدی در تکامل او به عنوان یک شرور اسپایدی است.

2- عنکبوت آهنی خودش را از لباس پراولر خلاص می‌کند

معرفی اعضای شش خبیث

آرون دیویس بیشتر به عنوان پراولر شناخته می‌شود، اما در نهایت او این هویت ترسناک را بخاطر عنکبوت آهنی کنار می‌گذارد. اتحادی که دیویس بوجود می‌اورد، آسیب پذیر است زیرا چندین عضو شش خبیث آشکارا پس از انجام یک دزدی به او خیانت می‌کنند.

عنکبوت آهنی با برادرزاده‌اش یعنی مایلز (Miles) نیز رو در رو می‌شود و به او هشدار می‌دهد که از اقدامات شش نفر دور بماند. سرانجام، دیویس پس از یک تجربه نزدیک به مرگ، زندگی مجرمانه را رها می‌کند. این شخصیت قبلاً در MCU با اقتباس از Spider-Man: Homecoming ظاهر شده است، بنابراین رونمایی نهایی از لباس عنکبوت آهنی مطمئناً معقول است.

1- اسپات جاهای مختلفی می‌رود

اسپات از اعضای شش خبیث

اسپات از اعضای شش خبیث

آخرین عضو فهرست تاریخی شش خبیث کمیک‌های مارول که خدمه عنکبوت آهنی را تکمیل می‌کند کسی نیست جز اسپات (Spot) یا نقطه، فارغ التحصیل مؤسسه فناوری ماساچوست یا همان M.I.T. او هم‌اتاقی سابق کوئنتین بک با نام مستعار میستریو نیز بوده است.

دکتر جاناتان اوهن (Dr. Johnathon Ohnn) پس از قرار گرفتن در معرض ابعاد نقطه نقطه، از سر تا پا با نقطه‌های سیاه پوشیده شده که به عنوان یک پورتال و دریچه برای انتقال از راه دور عمل می‌کنند. اسپات می‌تواند افراد و اشیاء را از طریق این نقاط منتقل کند. این توانایی یک امتیاز مثبت در تلاش برای سرقت از بانک و فعالیت‌های مجرمانه‌ی مختلف است.

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

معرفی اعضای شش خبیث | معرفی کامل ۶ خبیث اسپایدرمن
  • نام : ونوم
  • خالق : راجر استرن - تام دی فالکو - دیوید میشلین - تاد مک فارلین
  • اولین اثر : به عنوان لباس فضایی شماره ۲۵۲ Amazing Spider-Man در سال ۱۹۸۴ به عنوان شخصیت ونوم شماره ۳۰۰ Amazing Spider-Man در سال ۱۹۸۸
  • متعلق به کمپانی : مارول
  • لقب ها : لباس سیاه، مامور ونوم، لباس فضایی، ونوم باستانی، سیمبیوت اصلی
  • محل تولد : کلینتار
  • معروفترین آثار : King in Black - Amazing Spider-Man #300 - Venomverse - Separation Anxiety
  • قابلیت ها : تقریبا همه قدرت‌های مرد عنکبوتی - قابلیت استتار و تغییر شکل - گرفتن دانش از میزبان‌های خود - دندان‌ها و چنگال‌های تیز
  • شغل : پارتیزان - پادشاه سیمبیوت‌ها - محافظ مرگبار - خبرنگار
  • حالت های دیگر : هالک ونوم - مک گارگن ونوم - ونوم پول - ونوم ۲۰۹۹ - ونوم مونث
  • همکاران: نگهبانان کهکشان انتقام‌جویان ادی براک(میزبان) فلش تامپسون(میزبان)
  • دشمنان: نال پادشاه سابق سیمبیوت‌ها کارنیج مرد عنکبوتی(در گذشته) آنتی ونوم(در گذشته) جاگرنات
معرفی اعضای شش خبیث | معرفی کامل ۶ خبیث اسپایدرمن
  • نام : مرد عنکبوتی
  • خالق : استن لی - استیو دیتکو
  • اولین اثر : شماره ۱۵ Amazing Fantasy سال ۱۹۶۲
  • متعلق به کمپانی : مارول
  • لقب ها : پیتر بنجامین پارکر - Wall Crawler - Web-Head - Friendly Neighborhood Spider-Man
  • محل تولد : کویینز نیویورک
  • معروفترین آثار : Spider-Man: No More، The Death of Gwen Stacy، The Death of Jean DeWolff، Kraven's Last Hunt، Spider-Verse
  • قابلیت ها : حس عنکبوتی - هوش بالا - بالا رفتن از روی تقریبا هر سطحی - قدرت بدنی زیاد بخاطر نیش عنکبوت رادیو اکتیوی - سرعت و انعطاف بالا
  • شغل : صاحب شرکت Parker Industries - عکاس و خبرنگار روزنامه Daily Bugle - محقق در آزمایشگاه Horizon
  • حالت های دیگر : مرد عنکبوتی ۲۰۹۹ (میگل اوهارا) - مرد عنکبوتی (مایلز مورالس) - Ricochet
  • همکاران: چهار شگفت‌انگیز انتقام‌جویان جدید گربه سیاه سیلک مردان ایکس زن عنکبوتی مادام وب
  • دشمنان: گابلین سبز هاب گابلین دکتر اختاپوس مرد شنی کارنیج الکترو
معرفی اعضای شش خبیث | معرفی کامل ۶ خبیث اسپایدرمن
  • نام: شش خبیث (Sinister Six)
  • دنیا: Marvel
  • محل تولد تیم:

    شش خبیث اولین بار در شماره اول کمیک The Amazing Spider-Man Annual استن لی (Stan Lee) و استیو دیتکو (Steve Ditko) معرفی شد. این گروه توسط دکتر اختاپوس شکل گرفت و هدف آن‌ها این بود که بتوانند در مقابل مرد عنکبوتی مبارزه کنند. اعضای تیم اولیه شامل الکترو، سندمن، کریون، والچر و میستر یو بود.

  • سازنده: استن لی (Stan Lee) و استیو دیتکو (Steve Ditko)
  • شکل های دیگر: Six Most Sinister Gentleman's Sinister Six Marvel Universe: Millennial Visions Marvel Zombies Sinister Six Secret Invasion
  • همکاران دست اول : Maxwell Dillon Electro Quentin Beck Adrian Toomes Sandman
  • دشمنان دست اول: Avengers Academy Intelligencia Scarlet Spider Spider-Man (Morales) Iron Man
  • Ends Of The Earth The Return Of The Sinister Six The Sinister Six! Revenge Of The Sinister Six Steampunk Lady Spider Sinister Sixty-Six