اسپایدرمن و فراتر از آن: همه چیز درباره فیلم Spider-Man 3 در دنیای سینمایی مارول

اسپایدرمن و فراتر از آن: همه چیز درباره فیلم Spider-Man 3 در دنیای سینمایی مارول

اگر از طرفداران شخصیت مرد عنکبوتی (Spider-Man) باشید، مقاله اسپایدرمن و فراتر از آن: همه چیز درباره فیلم 3 Spider-Man برای شما نوشته شده است. با کافه کمیک همراه باشید تا به خبر و احتمال حضور سه مرد عنکبوتی و شروع جهان عنکبوتی در جهان سینمایی مارول بپردازیم.

اسپایدرمن و فراتر از آن: همه چیز درباره فیلم Spider-Man 3 در دنیای سینمایی مارول

اندرو گارفیلد، مرد عنکبوتی که بیش از حد مورد بی‌مهری منتقدین و طرفدارها قرار گرفت.

 

 

حدوداً چند ماه پیش بود که طراح معروف فضای مجازی، باسلاجیک (Bosslogic)، طرحی از ۳ مرد عنکبوتی که شامل «توبی مگوآیر»، «اندرو گارفیلد» و «تام هالند» بود، منتشر کرد. این تصویر ایده‌ی حضور ۳ مرد عنبکوتی را در ذهن مخاطبان ایجاد کرد، تا اینکه مدتی بعد انتشار آن تصویر، بازیگر شخصیت «الکترو» (Electro) یعنی جیمی فاکس در فیلم مرد عنبکوتی شگفت‌انگیز ۲ (The amazing Spider-Man)، برای ایفای نقش خود بازگشت. دقیقاً در همین‌جا بود که اخبار ایجاد دنیای عنکبوتی (Spider Verse) باز هم قوت گرفتند، اما بیشتر از قبل. این سروصدای خبری تا اعلام ناگهانی بازگشت «آلفرد مولینا» برای ایفای دوباره نقش دکتر اختاپوس (Doc Ock) در تاریخ 18 آبان 99 ادامه پیدا کرد و سپس تبدیل به یکی از ترندهای اصلی فضای مجازی شد. این اعلان ناگهانی، فضای مورد نیاز برای بازگشت 2 مرد عنکبوتی قبلی را داغ‌تر کرد تا اینکه به گفته سایت Collider، قرار است برای باری دیگر، مگوآیر و گارفیلد لباس قرمز عنکبوت دوست‌داشتنی را بر تن کرده، و این بار با همکاری یکدیگر، در برابر تهدیدی به تبع بزرگ‌تر، بایستند.

من در «همه چیز درباره فیلم Spider-Man 3» مقاله قصد دارم به چند موضوع بپردازم؛ «چگونگی حضور 3 مرعنکبوتی باهم در یک جهان»، «چیستی جهان عنکبوتی یا همان Spider Verse»، «آینده جهان سینمایی مارول با باز شدن پرونده جهان عنکبوتی» و «امکان تشکیل گروه 6 خبیث در ادامه فیلم های مردعنکبوتی».

 

اسپایدرمن و فراتر از آن: همه چیز درباره فیلم Spider-Man 3 در دنیای سینمایی مارول

3 پیتر پارکر. 3 شخصیت متفاوت.

 

«قدرت‌های بزرگ، مسئولیت‌های بزرگ را به همراه دارد». این جمله معروف را همه‌مان می‌شناسیم. جمله‌ای که از زبان عمو بن، عمومی پیتر پارکر، نقل شد و آغازگر داستان مرد عنکبوتی بود. شاید هیچ کدام‌مان، زمانی که داشتیم فیلم Spider-Man برای سال 2002 را تماشا می‌کردیم، فکرش را نمی‌کردیم که یک روزی خبر حضور 3 مرد عنکبوتی در فیلم را بشنویم. ممکن است که فقط اسم مرد عنکبوتی و بازیگران‌اش -که متفاوت هستند- را شنیده باشید و زمانی که متوجه می‌شوید قرار است 3 تای آنها باهم در یک فیلم باشند، یک سؤال از خود بپرسید: «چطوری ممکنه؟». اینجاست که من شما را در ابتدا به یک صحنه از فیلم Spider-Man 2004 ارجاع می‌دهم؛ صحنه غرق شدن و مرگ دکتر اختاپوس. چطور امکان دارد یک شخصیت مرده، باز هم برای همان نقشی که 17 سال پیش آن را ایفا کرده بود، برگردد، جز به‌واسطه جهان‌های موازی؟

 

اسپایدرمن و فراتر از آن: همه چیز درباره فیلم Spider-Man 3 در دنیای سینمایی مارول

شخصیت دکتر اختاپوس با هنرنمایی آلفرد مولینا، شاید درست‌ترین و کامل‌ترین ویلن تمام فیلم های مردعنکبوتی بوده و است.

 

 

بعد از دیدن این صحنه باز هم سؤال خود را تکرار می‌کنید و من برای مورد دوم، شما را ارجاع می‌دهم به لیست بازیگران قسمت سوم مرد عنکبوتی. اسم استاد هنرهای باستانی، دکتر استرینج، با هنرنمایی بندیک کامبرباچ را مشاهده می‌کنید. همان‌طور که می‌دانید (یا شاید هم نمی‌دانید) دکتر استرینج دارای قدرت‌های باستانی است و در جایگاه یکی از قوی‌ترین جادوگرهای زمان خود قرار دارد. چنین شخصی با چنین توانایی‌هایی و طبق منابعی از جمله کمیک، می‌تواند وارد جهان‌های موازی شود و میان آنها رفت‌وآمد داشته باشد؛ همچنین قرار است تا ما شاهد باز شدن رسمی پرونده جهان‌های موازی در MCU باشیم. از چیزهایی که تا الان در همه چیز درباره فیلم Spider-Man 3 گفتم، نتیجه می‌گیریم که ما قطعاً -اگر به‌صورت 100 درصد حضور 2 مرد عنکبوتی دیگر تأیید شود- شاهد باز شدن جهان‌های موازی به دنیای مرد عنکبوتی مگوآیر و گارفیلد خواهیم بود.

Marvel Universe Dr Strange by bennyfuentes on DeviantArt | Doctor strange marvel, Doctor strange, Dr strange

طراحی شخصیت دکتر استرین توسط Benny Fuentes

 

حالا که می‌دانیم چطور می‌توان 3 مرد عنکبوتی را با یکدیگر در یک فیلم قرار داد، بیایید به سراغ جهانی برویم که از قضا سال 2018 یک انیمیشن به‌شدت خوش‌ساخت و زیبا از آن ساخته و پخش شد؛ جهان عنکبوتی یا Spider-Verse. جهان عنکبوتی در ابتدا نام کمیکی بود که برای اولین بار در سال 2014 توسط دن اسلات (Dan Slott) نوشته و توسط انتشارات مارول پخش شد. جهان عنکبوتی، برخلاص نام مصطلح آن، تنها یک جهان نیست و بلکه به دنیاهایی در ابعاد دیگر فضا و زمان گفته می‌شود، که در هرکدام از آنها، شخصیت مرد عنکبوتی به‌صورت ریشه‌ای با پیتر پارکری که ما می‌شناسیم، متفاوت است. احتمالاً برای شما جالب باشد که هرکدام از این “مرد عنکبوتیها یا حتی “زن عنکبوتی”ها چه کسانی هستند.

اول از همه می‌خواهم با مایلز مورالز (Miles Morales) که اخیراً بازی آن توسط استودیوی Insomniac ساخته شده شروع کنم. در زمین شماره 1610 پیتر پارکر به‌عنوان یک قهرمان کشته می‌شود و مایلز با نیش عنکبوت- اما قوی‌تر و با توانایی‌های بیشتر- تبدیل به اولین مرعنکبوتی سیاه‌پوست جهان مارول می‌شود.

 

اسپایدرمن و فراتر از آن: همه چیز درباره فیلم Spider-Man 3 در دنیای سینمایی مارول

مایلز مورالز در لباس کلاسیک خود در انیمشن Into the Spider-Verse

 

شنیدید که می‌گویند دخترهایی که به پدرشان خیلی علاقه دارند شبیه آنها می‌شوند؟ در جهان عنکبوتی نیز همین‌طور است. نفر دوم از قضا دختر پیتر پارکر یعنی می دی پارکر (Mayday Parker) است که به‌عنوان دختر عنکبوتی (Spider-Girl) شناخته می‌شود. نفر سوم از این لیست، مرد عنکبوتی برتر (Superior Spider-Man) است. جالب است بدانید که این شخصیت پبتر پارکر نیست بلکه دکتر آتو آکتویس یا همان دکتر اختاپوس است. در زمین 12131 دکتر اختاپوس بدن پیتر پارکر را تحت کنترل می‌گیرد و قصد دارد تا از آن برای اهداف شیطانی‌اش استفاده کند، اما با ورود به ذهن پیتر و دیدن خاطرات او منصرف شده. در زمین اصلی مارول یعنی 616، همان عنکبوتی که پیتر را نیش زده بود، دست دختری نوجوان به نام سیندی موون (Cindy Moon)، که بعدها به Silk معروف می‌شود را نیش می‌زند و قهرمانی جدید متولد می‌شود.

 

به ترتیب سمت چپ بالا، دختر عنکبوتی. در سمت راست بالا، مردعنکبوتی برتر و در پایین تصویر، سیلک را مشاهده می‌کنید.

 

 

صحبت از تمام شخصیت‌های مرد عنکبوتی یا زن عنکبوتی مفصل و از حوصله این مقاله خارج است؛ به همین دلیل بیش از این معرفی آنها را ادامه نمی‌دهم و برای جایگزین‌اش، می‌خواهم به سراغ یکی از بدنام‌ترین، خطرناک‌ترین و درعین‌حال محبوب‌ترین گروه‌های ویلن در کمیک‌های مرد عنکبوتی بپردازم به نام 6 خبیث یا Sinister Six.

6 خبیث برای اولین در سال 1964 در کمیک مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز سالانه (The Amazing Spider-man Annual) حضور پیدا کردند. اولین بار این گروه توسط دکتر اختاپوس، جهت نابودی کامل مرد عنکبوتی ساخته شد. اعضای این گروه طی سالیان سال بارها در کمیک‌ها و انیمیشنها عوض شده است و فقط دکتر اختاپوس عضو همیشگی و رهبر دائمی آنها بوده؛ اما اگر بخواهم از اولین اعضای آن نام ببرم، باید به کرکس (Vulture)، مرد شنی (Sandman)، کریون شکارچی (Kraven the Hunter)، الکترو (Electro) و میستریو (Mysterio) اشاره کنم (بدون احتساب دکتر اختاپوس). این گروه دردسرساز می‌تواند در 10 سال آینده تبدیل به یکی از اصلی‌ترین گروه‌های تبهکار جهان سینمایی مارول بشود، زیرا ما درحال حاضر دکتر اختاپوس، میستریو، کرکس، الکترو، ونوم و در آینده موربیوس خون‌آشام را خواهیم داشت و همان‌طور که گفتم این شخصیت‌ها قابل تعویض بوده و هستند. اگر از طرفداران سرسخت اعضای اوریجینال هستید، قطعاً برای مارول مشکلی نخواهد بود تا بازیگرانی متناسب با ویلن‌های مذکور را شناسایی و انتخاب کند.

 

Sinister Six by Steve Ditko | Comic book villains, Spiderman, Best comic books

یکی از جذاب نکات 6 خبیث، دعواها و بحث‌هایی است که بین آنها اتفاق می‌افتد.

 

برای پایان‌بندی همه چیز درباره فیلم اسپایدرمن ۳ می‌خواهم تأثیر ساخت این فیلم و باز شدن داستان جهان‌های موازی، در دنیای سینمایی مارول را به‌صورت مختصر بررسی کنم. در صورت باز شدن پرونده جهان‌های موازی در فیلم مورد انتظار دکتر استرینج با نام Doctor Strange in the Multiverse of Madness و شروع داستان جهان عنکبوتی با قسمت سوم فیلم مرد عنکبوتی، نه تنها برای مارول ارزش اقتصادی به همراه دارد، بلکه می‌تواند به بسط و توسعه جهان‌هایش نیز کمک شایانی کند.

این کمک در 3 فاز آینده مارول می‌تواند در کالبد ویلن‌های مهمی از جمله گالاکتوس، مانگوگ، تارینت و … ظاهر شود و موجب معرفی ابرقهرمانانی جدید به سینما شود. از نظر من ساخت قسمت سوم مرد عنکبوتی، سخت و دشوار خواهد بود و با کمترین لغزشی، رو به انحطاط می‌رود و در نتیجه باعث تخریب چهره مرد عنکبوتی در سینما می‌شود. اما اگر فرآیند تولید و نوشتن فیلم نامه‌اش به‌درستی انجام شود، می‌توانم به‌جرات بگویم، با فیلمی بسیار هیجان‌انگیز و خاص‌ روبه‌رو خواهیم بود.

نظر شما درباره فیلم اسپایدرمن ۳ در دنیای سینمایی مارول چیست؟ آیا شروع یونیورس اسپایدی را در دل این دنیای سینمایی بزرگ را می‌بینیم یا در جا و فرصت دیگری؟ نظرات‌تان را با ما در میان بگذارید.

آخرین مقالات کمیک را در کافه کمیک بخوانید.

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

Bring it on!

5 دیدگاه در حال حاضر

  1. دقیق.کامل،و دلچسب.

  2. خیلی زیبا و خوب بود .سپاس

  3. پینگ بک: ظاهر لباس جدید اسپایدرمن در سومین فیلم Spider-Man در MCU لو رفت - کافه کمیک
  4. پینگ بک: شرورهایی که فرجام آنها نیک شد | ویلن‌هایی که درنهایت تبدیل به قهرمان شدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.