10 تا از بهترین داستان‌های زامبی ابرقهرمانی در کمیک‌ها

زامبی ابرقهرمانی

داستان‌ هایی که زامبی‌ها و ابرقهرمان‌ها را در هم می‌تند، با به تصویر کشیدن قدرت ابرقهرمان‌ها و سیری‌ناپذیری مردگان، به جذابیت هر کدام به تنهایی می‌افزاید. با کافه کمیک همراه باشید تا به معرفی ۱۰ مورد از بهترین داستان‌های زامبی ابرقهرمانی بپردازیم.

بنظر نمی‌آید روزی برسد که دیگر خبری از داستان‌های زامبی نباشد. راستش من خودم که اصلا طرفدار این داستان‌ها نیستم، تا کمی خیالم آسوده می‌شود كه دیگر خبری ازشان نیست، سیلشان سرازیر می‌شود و دوباره سر و کلشان در فرهنگ عمومی و هنر پاپ پیدا می‌شود. در حال حاضر ابرقهرمان‌ها در عرصه حضورند و مثل بمب در سراسر دنیا ترکیده و صدا کرده‌اند.

ادغام این دو داستان، یعنی ابرقهرمانان و مردگان متحرک، اتفاق تازه‌ای نیست و قبلا هم اتفاق افتاده‌ است. برای من شاید تنها زمانی که داستان‌های زامبی را بشود دوست داشت در همین مواقع است. وقتی قدرت ابرقهرمان‌ها و ولع سیری‌ناپذیر مردگان با هم دست و پنجه نرم می‌کنند. این کشمکش‌ها و ترس و وحشت داستان‌های زامبی، شاید روزی دنیای ابرقهرمان‌ها را به تحول اساسی بکشاند. پس خودتان را آماده کنید که آدرنالینتان قرار است با مرور داستان‌های زامبی ابرقهرمانی حسابی بالا بزند.

10- نامردگان ویکتوریایی (Victorian Undead)

نامردگان ویکتوریایی

نامردگان ویکتوریایی

داستان زامبی ابرقهرمانی که راجع به تقابل بین زامبی‌ها و باهوش‌ترین شخصیت کل ادبیات جهان است. وقتی اسکاتلندیارد (مرکز پلیس لندن) دست به دامن شرلوک هولمز می‌شود، با هم می‌فهمند که تعدادی کارگر، یک زامبی پیدا کرده‌اند و این زامبی هم یکی از این کارگران را گاز گرفته و به یک نامرده تبدیلش کرده است.

آخر سر هم معلوم می‌شود کل این زامبی بازی‌ها و ایجاد ارتشی از نامردگان، زیر سر یکی از بزرگ‌ترین دشمنان هلمز بوده که قصد داشته لندن را تحت سلطه خود درآورد. حالا جان تمام مردم در خطر است و از آن هم مهم‌تر جان ملکه! هلمز و واتسون در کنار هم می‌جنگند تا بر جمعیت زامبی پایان دهد.

برای من که بزرگترین طرفدار شرلوک هستم، حل کردن این مسئله به نظر چالش برانگیز و جذاب می‌رسد. شما را نمی‌دانم!

9- نکروشا (Necrosha)

سلین (Selene)، ملکه سیاه کلوپ هل‌فایر (Hellfire Club)، به ویروس تغییر شکل تکنارک (Technarch) دست پیدا می‌کند و به کمک آن ارتشی از جهش یافتگان مرده دست و پا می‌کند که وقتی او به دنبال قدرت است تا به یک الهه تبدیل شود، جنگ‌ها و درگیری‌هایش را برایش به انجام برسانند. هم تیمی‌های اسبق مردان ایکس (X-Men) مثل بنشی (Banshee) یا تاندر برد (Thunderbird) هم جزو برخاستگان از گورند که برای جنگیدن علیه ایکس من فراخوانده شده اند.

بعد از درگیری که در یوتوپیا (Utopia) انجام شد، مردان ایکس و ایکس فورس تا سر حد فروپاشی جلو رفت. در رویارویی نامردگان، وارپت (Warpath) به پشت سرش نگاهی انداخت و راهی که آمده بود و میراث به جا مانده از خودش را از نظر گذراند تا بتواند برای این درگیری روحیه‌ای تازه کسب کند. در این مسیر سلین قدرتی که می‌جست را بدست آورد و تقریبا به تمام جهش یافتگان پایان داد اما در نهایت توسط وارپت متوقف شد.

8. شکست ناپذیر: مردان بازگردانده شده (Invincible: The Reanimen)

شکست ناپذیر: مردان بازگردانده شده

شکست ناپذیر: مردان بازگردانده شده

شکست ناپذیر (Invincible) یک سری کمیک فوق‌العاده بود که نوجوان ابرقهرمانی را به تصویر می‌کشید که پس از کشف قدرت‌های ابرانسانیش، به تنهایی و با تکیه بر توانایی‌های خودش رشد کرده است. پس از اینکه او با سازمان دفاع جهانی (Global Defense Agency) همکاریش را شروع کرد، یکی از تهدیدهایی که با آن مواجه شد، مردگان بازگردانده شده بود.

دانشمندی به اسم د.آ. سینکلر (D. A. Sinclair) با استفاده از تکنولوژی، اجسادی را به زندگی بازگرداند. پس از این که او توسط شکست ناپذیر، شکست خوردند، او در GDA مشغول به کار شد. در طی این جنگ، سینکلر اجساد شکست ناپذیر را از جهان‌های موازی آورد و آن‌ها را به ارتشی از شکست ناپذیرهای بازگردانده شده تبدیل کرد که از نسخه قبلی مردگان بازگردانده شده قوی‌تر و خطرناک‌تر بودند.

7- نفرین اسپاون (Curse Of The Spawn)

نفرین اسپاون زامبی ابرقهرمانی

نفرین اسپاون زامبی ابرقهرمانی

داستان زامبی ابرقهرمانی نفرین اسپاون که یک اسپین آف از سری اصلی است، داستان دنیل لیانسو (Daniel Llanso) را در آینده دنبال می‌کند. در این داستان دنیل می‌میرد و به عنوان اسپاون جهنمی (Hellspawn) باز می‌گردد. در این نسخه از آینده، جهان تبدیل به یک برهوت آخرالزمانی شده است که شیاطین انسان‌ها را شکار می‌کنند. در این داستان دنیل خواهر و خواهرزاده‌اش را پیدا می‌کند و سعی در نجات دادنشان دارد تا توسط این شیاطین کشته نشوند.

شیطان که از این بابت عصبانی می‌شود، ارتشی از ناوکی‌ها (Navkies) را که کودکان بازگردانده از مرگ هستند، به دنبال خواهر و خواهرزاده دنیل می‌فرستد. در این نسخه شهر واتیکان توسط آنتی پاپ (Anti-Pope) تصاحب شده و به زمین حکومت می‌کند. او از شیاطین و ارتشی از بازگشتگان برای به انجام رسیدن هدف‌هایش بهره می‌گیرد. درگیری بین اسپاون و آنتی پاپ، در سری کوتاه اسپاون: خون و رستگاری (Spawn: Blood & Salvation) به پایان رسیده است.

6- بتمن: بازی نهایی (Batman: Endgame)

بتمن: بازی نهایی

بتمن: بازی نهایی

جوکر بازگشته است! پس از این‌که در پایان داستان «مرگ خانواده» (Death Of The Family)، جوکر ناپدید شد، حالا دوباره با نقشه‌ای برای مسموم کردن مردم گاتهام از طریق یک گاز مخصوص بازگشته است. این گاز باعث می‌شود مردم به مشتی دیوانه‌ی خشمگین تبدیل شوند، چیزی مشابه آن‌چه در ارتش مسموم شده فیلم «۲۸ روز بعد» دیدیم. این ویروس از طریق خنده بین مردم پخش می‌شود و همه را به نیشخند معروف جوکر مبتلا می‌کند.

در جریان درگیری‌ها، آلفرد یکی از دست‌هایش را از دست می‌دهد و بنظر می‌آید که بتمن می‌میرد، چرا که بخشی از غار خفاشی مخصوصش بر سر خودش و جوکر خراب می‌شود. در این اثنا گروهی از زامبیان مبتلا دور شهر می‌چرخیدند و همه چیز را می‌دریدند و ساکنان را می‌کشتند.

5- مبتلایان (DCeased) از سری زامبی ابرقهرمانی

مبتلایان

مبتلایان

بعد از شکست نیروهای آلپوکولیپس (Apokolips)، سایبورگ (Cyborg) اسیر می‌شود. در حالی که تحت شکنجه قرار می‌گیرد، مشخص می‌شود که بدن سایبرنتیک او حاوی معادله ضدحیاتی (Anti Life Equation) است که در آن زندگی می‌کند. معادله فاسد شده و آپوکولیپس را آلوده می‌کند. سایبورگ به زمین بازگردانده می‌شود، جایی که اين ویروس به عنوان یک ویروس تکنو ارگانیک شروع به انتشار می‌کند.

کاشف به عمل می‌آید که وقتی کسی به صفحات الکترونیکی مثل تلویزیون یا تلفن همراه و… نگاه می‌کند، اگر در همان حین ویروس بر صفحه نمایان شود، شخص تبدیل به زامبی می‌شود.

انگار همیشه قرار است ما را از صفحات گوشی و تلویزیون بترسانند! اول که فیلم حلقه و دختر مو سیاهی که از تلویزیون بیرون می‌آمد حالا هم این! به هر حال لیگ عدالت آمریکا (Justice league America) با این معضل می‌جنگد تا جلوی پخش و انتشار این ویروس را قبل از این که کل جهان را آلوده کند، بگیرند.

پس از امتحان کردن راه‌های مختلف به این نتیجه می‌رسند که بازماندگان و نجات یافتگان را به زمینی جدید بفرستند تا از شر این ویروس در امان بمانند. با این حال در مولتیورس می‌شود انتظار این تهدید را داشت.

4- زامبی مارول علیه ارتش تاریکی (Marvel Zombie vs. Army Of Darkness)

زامبی مارول علیه ارتش تاریکی

زامبی مارول علیه ارتش تاریکی

پس از پرسه‌های طولانی، اش ویلیامز (Ash Williams) در دنیای پس از مرگ، در نهایت سر از دنیای مارول در می‌آورد. او با خیال این‌که بالاخره از شر مردگان خلاص شده است، نفس راحتی می‌کشد، اما نمی‌داند در واقع به دنیای زامبی‌های مارول درست قبل از انتشار ویروس، وارد شده است. او سعی می‌کند انتقام‌جویان را نسبت به طاعون زامبی‌ها آگاه کند و بهشان هشدار دهد اما آن‌ها حرفش را باور نمی‌کنند.

وقتی زامبی‌ها شروع به پرسه زدن در خیابان‌ها می‌کنند، اش باید کتاب مردگان این دنیا یعنی نکرونامیکون (Necronomicon) را برای یافتن راهی برای رویارویی با آن‌ها پیدا کند.

در این کتاب نوشته شده که نمی‌توان موج زامبی‌ها را پایان داد زیرا آن‌ها مرده‌های همیشگی که اش با آن‌ها روبرو می‌شده نیستند. با این حال به مبارزه در کنار نجات یافتگان دیگری چون دکتر دوم (Doctor Doom)ادامه می‌دهد. در نهایت، دکتر دوم، اش را به حقیقتی دیگر تلپرت می‌کند و اجازه می‌دهد که زامبی‌ها انسان‌ها را از بین ببرند.

3- هجوم (Infestation)

هجوم از سری داستان های زامبی ابرقهرمانی

هجوم از سری داستان های زامبی ابرقهرمانی

کمپانی IDW تصمیم گرفت تا با برخی از دارایی‌های دارای مجوز خود، یک کراس اور سراسری انجام دهد. با داستان‌های زامبی‌ها علیه روبات‌ها (Zombies vs. Robots) این موج شروع شد و تا جی.آی. جو (G.I. Joe)، پیشتازان فضا (Star Trek)، تبدیل‌شوندگان (Transformers) و گوست باسترز (Ghostbusters) هم پیش رفت. با آن که این داستان‌ها با هم جایی تداخل نمی‌کنند و ادغام نمی‌شوند، اما طاعون زامبی‌ها در تمام این کتاب‌ها انتشار پیدا کرد.

یک مامور خون آشام از دفتر (ماموریت‌های مخفی خون آشامی) Covert Vampiric Operations به نام بریت (Britt) توسط یک زامبی گاز گرفته می‌شود و بیش از حد قدرتمند می‌شود. او پورتال‌هایی را به هر یک از دنیاهای جدید باز می‌كند و امواج زامبی‌ها را برای تسخیر هر یک می‌فرستد.

این مجموعه شامل تبدیل شوندگان زامبی است! طرفداران همچنین می‌توانند شاهد مبارزه گوست باسترز با حمله زامبی‌ها در حالی که در مقر خود به دام افتادهاند، باشند.

2- سیاه‌ترین شب (The Blackest Night)

سیاه‌ترین شب

سیاه‌ترین شب

در این رویداد که با محوریت گرین لنترن (Green Lantern) پیش می‌رود، شاهد ظهور بلک لنترن‌ها (Black Lanterns) هستیم. حلقه‌های سیاه به دنبال قهرمانان مرده و اجساد تبهکاران هستند تا آن‌ها را از مردگان زنده کنند و تمام زندگی در جهان را از بین ببرند.

در طی این مجموعه شاهد صحنه‌های بسیار تاثر برانگیز بازگشت قهرمانان مرده هستیم و ترسناک‌ترین این قهرمانان الانگیتد من (Elongated Man) بود که قهرمانان را در گوشه‌ای گیر می‌انداخت و جمله‌ی معروف خودش یعنی «بوی راز می‌آید» را تکرار می‌کرد.

بلک هند (Black Hand) زمانی که سعی داشت به نکرون (Nekron) کمک کند تا کنترل بلک لنترن‌ها (Black Lanterns) را به عهده بگیرد، در این سری در مرکز توجه داستان قرار گرفت. بلک هند جمجمه‌ی بروس وین را در طول داستان با خود به این طرف و آن طرف می‌کشاند چرا که فکر می‌کرد برگ برنده آن‌ها بود. مکسول لرد (Maxwell Lord)، فایر استور م(Firestorm)، آکوامن (Aquaman) برخی از شخصیت‌هایی بودند که در این مجموعه شاهد بازگشتشان از مرگ بودیم.

 

1- زامبی‌های مارول (Marvel Zombies)

زامبی ابرقهرمانی

زامبی ابرقهرمانی

موج زامبی ابرقهرمانی مارول با یک اشاره کوچک در Ultimate Fantastic Four شروع شد و بعد در دهه اول هزاره ۲۱ به یکی از سری‌های بزرگ مارول تبدیل شد. به عنوان یک حقیقت موازی در این داستان، زامبی‌ها تمام قهرمانان معروف را مبتلا کرده‌اند. پلنگ سیاه اما در این دنیا هنوز مبتلا نشده و سعی می‌کند با جمعیت زامبی‌ها مبارزه کند و در نهایت جمعیت نجات یافتگان را جمع کرده و زمین را ترک می‌کنند.

منبع غذایی زامبی‌ها تمام می‌شود، اما وقتی موج‌سوار نقره‌ای (Silver Surfer) برای اعلام آمدن گالاکتوس (Galactus) از راه می‌رسد، قهرمانان او را می‌بلعند و این باعث می‌شود زامبی‌ها قدرت کیهانی موج‌سوار نقره‌ای را از آن خود کنند. زمانی که گالاکتوس وارد می‌شود، آن‌ها بر وی هجوم می‌برند و قدرت خالصش را به چنگ می‌آوردند. این به آن‌ها قدرت کافی می‌دهد تا زمین را ترک کنند و این گرسنگی سیری‌ناپذیر را به دیگر نقاط جهان بکشانند.

منبع:‌ CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.