30 کمیک برتر مارول | معرفی بهترین کمیک های مارول

بهترین کمیک های مارول

کمیک‌های مارول هزاران قهرمان و شرور داشته و از زمان ظهور این شرکت تا حال حاضر داستان‌های ارائه شده توسط آن مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. با کافه کمیک همراه باشید تا به معرفی بهترین کمیک های مارول بپردازیم.

کمیک‌های مارول به عقیده بسیاری شاید آن حس و حال بزرگسالانه و عمیق رقیب خود یعنی دی سی را ندارند اما چنین حرفی صرفا یک باور عامیانه است. داستان‌هایی که در دنیای مارول رخ می‌دهند ممکن است حتی از دی سی پیشی گرفته و نیازمند یک خواننده بسیار بالغ باشد. به هر حال فارغ از همه این گفته‌ها می‌خواهیم ۳۰ کمیک برتر از مارول را به شما معرفی کنیم تا با خواندن آن لذت ببرید.

1- بهترین کمیک های مارول : نگهبانان کاملاً جدید کهکشان (2017) شماره 1 

نگهبانان کاملاً جدید کهکشان از بهترین کمیک های مارول

نگهبانان کاملاً جدید کهکشان از بهترین کمیک های مارول

 

ما به بقیه نگهبانان کهکشان در آخرین ماجراجویی‌هایشان در فضا می‌پیوندیم، از انجام بزرگ‌ترین دزدی‌هایشان تا گرفتار شدن در دعوای کلکسیونر (Collector) و استاد بزرگ (The Grandmaster). همچنین داستان‌های خنده‌دارتری در این کمیک وجود دارد، مانند این‌که چرا درکس (Drax) برای همیشه از خشونت دست کشیده است و چرا گروت (Groot) نمی‌تواند بزرگ‌تر شود.

دنیای نگهبانان کهکشان آن‌قدر جذاب و خواندنی است که مارول و دنیای سینمایی‌اش دو فیلم بسیار موفق از آن ساخته‌اند و بزودی قرار است قسمت سوم آن هم منتشر شود.

2- فانتزی شگفت انگیز (1962) شماره 15 (AMAZING FANTASY)

فانتزی شگفت انگیز

فانتزی شگفت انگیز

 

زمانی که مرد عنکبوتی برای اولین بار به دنیای مارول معرفی شد، در کمیک فانتزی شگفت انگیز در سال ۱۹۶۲ بود. پیتر قبل از قرار گرفتن در معرض شهرتی که نتیجه‌اش همکاری با انتقام‌جویان عایدش بود، یک پسر دبیرستانی معمولی بود که توسط یک عنکبوت رادیواکتیوی نیش خورد. او مغرورانه به یک دزد اجازه فرار می‌دهد و می‌گوید: «دیگر از کسی دستور نمی‌گیرد» و بعداً همان دزد عمویش بن (Ben) را می‌کشد.

او به عظمت قدرت خود پی می‌برد و همچنان به این درس می‌رسد که چرا «قدرت بزرگ مسئولیت بزرگی به همراه دارد.»

3- مرد عنکبوتی شگفت انگیز: شب درگذشت گوئن استیسی (AMAZING SPIDER-MAN: THE NIGHT GWEN STACY DIED)

مرد عنکبوتی شگفت انگیز شب درگذشت گوئن استیسی

مرد عنکبوتی شگفت انگیز شب درگذشت گوئن استیسی

 

در کتاب مصور اشک آور مارول یعنی مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز: شب درگذشت گوئن استیسی، گرین گابلین گوئن استیسی را می‌دزدد و از او برای جلب توجه اسپایدی به پل بروکلین استفاده می‌کند. وقتی گابلین و اسپایدی با هم درگیر می‌شوند، گوئن از کنار پل به بیرون پرتاب می‌شود. اسپایدی تار خود را به بیرون شلیک می‌کند و او را می‌گیرد اما متوجه می‌شود که مرده است. او خودش را به خاطر مرگ گوئن سرزنش می‌کند و به دنبال انتقام از گرین گابلین است اما متوجه می‌شود که نمی‌تواند او را بکشد.

اتفاقی که برای گوئن استیسی افتاد در تاریخ مارول و دیگر کتاب‌های مصور انقلابی بود، زیرا شخصیت‌های مهم به ندرت کشته می‌شدند و دوست دختر قهرمان داستان خیلی کمتر! این مورد جای خود را به تولد سندرم گوئن استیسی داد، که در آن همسران یا دوست دختران قهرمانان دچار سرنوشت شومی شدند.

4- نابودی (Annihilation)

نابودی (Annihilation)

نابودی (Annihilation)

نابودی یک مجموعه کوچک است که بهترین داستان‌های زندگی شخصیت‌های فضایی در دنیای مارول را به نمایش می‌گذارد. تانوس، نگهبانان کهکشان، آنیهیلوس (Annihilus)، گالاکتوس (Galactus) و دیگران برخی از شخصیت‌هایی هستند که این مجموعه دنبال می‌کند.

5- مردان ایکس شگفت انگیز (2017) شماره 1 (ASTONISHING X-MEN)

مردان ایکس شگفت انگیز (2017)

مردان ایکس شگفت انگیز (2017)

مردان ایکس در مقابل ابرشرور شدوکینگ (Shadow King) قرار می‌گیرند که می‌تواند ذهن‌ها را کنترل کند و اعصاب بسیاری از قهرمانان ما را خرد کند. او می‌خواهد از مردان ایکس برای بازگشت به دنیای فیزیکی (Physical Realm) استفاده کند. او قدرت ذهنی خود را در سراسر لندن گسترش می‌دهد تا شهروندانش را نیز تصاحب کند.

6- انتقام جویان (2012) شماره 1 (AVENGERS)

چندین کمیک انتقام‌جویان از مارول قبلاً وجود داشته است، اما تعدادی از آن‌ها، از جمله Mighty، New، Dark، و The Initiative، لغو شده‌اند تا راه را برای سری مدرن انتقام‌جویان منتشر شده در سال ۲۰۱۰ باز کنند. تیم مورد علاقه ما یعنی انتقام‌جویان وارد یک نبرد حماسی از قهرمانان و تبهکاران می‌شود تا زمین را از تهدیدات فاجعه بار نجات دهند.

7- پلنگ سیاه (2016) شماره 1 (BLACK PANTHER)

پلنگ سیاه (2016) از بهترین کمیک های مارول

پلنگ سیاه (2016) از بهترین کمیک های مارول

 

کمیک‌های پلنگ سیاه مارول توسط تا-نهیسی کوتس (Ta-Nehisi Coates) برنده جایزه کتاب ملی نوشته شده است. تچالا توسط The People، یک گروه تروریستی مافوق بشری، به چالش کشیده می‌شود که هدف آن برانگیختن انقلابی در بین مردم در واکاندا و برانگیختن آن‌ها علیه پادشاه خود است. تچالا باید انتخاب کند که بر سنت‌هایشان تکیه کند یا آن‌چه را که برای مردمش به عنوان حاکم درست است انجام دهد.

8- کاپیتان آمریکا: استیو راجرز (2016) شماره 16 (CAPTAIN AMERICA: STEVE ROGERS)

کاپیتان آمریکا: استیو راجرز

کاپیتان آمریکا: استیو راجرز

 

استیو راجرز با یک سپر جدید، هم تیمی‌های جدید و یک ماموریت جدید در کمیک‌های مارول بازگشته است. اما او به عنوان یک مامور برای هایدرا کار می‌کند. در این خط زمانی موازی می‌بینیم که کاپیتان آمریکا در طول جنگ داخلی چگونه عمل کرد، ماهیت رابطه او با سرباز زمستانی بررسی می‌شود و این‌که چگونه هایدرا به او علاقه نشان داده و از کودکی او را پرورش داده تا از او قوی‌ترین سرباز مخفی را برای خود بسازد مرور می‌کند.

9- بهترین کمیک های مارول : جنگ داخلی (2006) شماره 1 (CIVIL WAR)

جنگ داخلی (2006)

جنگ داخلی (2006)

 

در مجموعه کمیک جنگ داخلی مارول، ابرقهرمانان مورد علاقه ما پس از این‌که یک خرابکار بمب‌گذاری می‌کند و بیش از ۶۰۰ نفر از جمله دانش‌آموزان جوان را می‌کشد مجبور می‌شوند ماموریت‌هایی را با نظارت قانون انجام دهند. عموم مردم علیه ابرانسان‌ها می‌شوند و آن‌ها را شرور و دیوانه می‌نامند. بزرگ‌ترین قهرمانان یعنی کاپیتان آمریکا و مرد آهنی در دو طرف مقابل هم قرار می‌گیرند و اعضای تیم خود را از جمله سرباز زمستانی، مرد مورچه‌ای و بقیه انتقام‌جویان به خدمت می‌گیرند.

این داستان صاحب یک اقتباس سینمایی با بازی رابرت داونی جونیور در نقش مرد آهنی و کریس اوانز در نقش کاپیتان آمریکا روی پرده نقره‌ای شد.

10- دردویل: تولد دوباره (DAREDEVIL: BORN AGAIN)

دردویل تولد دوباره

دردویل تولد دوباره

 

دردویل: تولد دوباره مارول از تم‌های کاتولیک زیادی در طول داستان استفاده می‌کند. فرانک میلر (Frank Miller) نویسنده و دیوید مازوچلی (David Mazzucchelli) طراح برای کار خود مورد تحسین قرار گرفته‌اند، و این یکی از بهترین، اگر نگوییم بهترین، داستان‌های دردویل است.

زمانی که دوست دختر سابق دردویل یعنی کارن پیج (Karen Page) هویت او را به کینگ پین می‌فروشد، مت مرداک (Matt Murdock) پس از بمباران خانه‌اش بی خانمان می‌ماند و پس از این‌که سازمان مالیات تمام حساب‌هایش را مسدود کرد، ورشکست می‌شود.

او با کینگ پین مقابله می‌کند اما به شدت مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد. بدن بیهوش او به پشت یک تاکسی که به رودخانه شرقی هل داده شده بود بسته می‌شود، اما او درست به موقع از خواب بیدار می‌شود تا به سمت امن شنا کند و راهی هلزکیچن (Hell’s Kitchen) می‌شود. در آن‌جا، او توسط مادر گمشده‌اش مگی، که به عنوان یک راهبه در یک کلیسای کاتولیک خدمت می‌کند، پیدا می‌شود.

11- دارث ویدر (2017) شماره 1 (DARTH VADER)

دارث ویدر (2017) شماره 1

دارث ویدر (2017) شماره 1

 

کمیک‌های دارث ویدر با سقوط کامل آناکین اسکای واکر (Anakin Skywalker) به سمت تاریک نیرو و تبدیل شدن به دارث ویدر برای جلوگیری از مرگ همسرش همان‌طور که پالپاتین (Palpatine) وعده داده بود آغاز می‌شود. اوبی وان کنوبی (Obi-Wan Kenobi) او را می‌کشد، اما پالپاتین جسد او را می‌گیرد و آن را در یک زره سایبرنتیک قرار می‌دهد تا او احیا شود. او سرانجام با درد و خشم خالص از خواب بیدار می‌شود و لرزه به اندام کل جهان می‌اندازد.

12- ددپول (2015) شماره 1 (DEADPOOL)

ددپول (2015) شماره 1

ددپول (2015) شماره 1

 

ددپول شوخ طبع در آخرین سری کتاب‌های کمیک خود بازگشته است که طرفداران قدیمی و جدید به یک اندازه عاشق آن خواهند شد. این داستان به ما نگاهی تازه به شخصیت و آن‌چه که او را بسیار محبوب می‌کند، می‌دهد حتی بیشتر از اسپایدی (هرچند که ددپول این‌طور فکر می‌کند).

13- ددپول دوباره جهان مارول را می‌کشد (2017) شماره 1 (DEADPOOL KILLS THE MARVEL UNIVERSE AGAIN)

ددپول دوباره جهان مارول را می‌کشد

ددپول دوباره جهان مارول را می‌کشد

 

در کمیک‌ ددپول دوباره جهان مارول را می‌کشد، موداک (MODOK) از برنامه‌نویسی ویژه‌ای برای کنترل ددپول استفاده می‌کند تا فکر کند که انتقام‌جویان دشمنان او هستند. این شخصیت بدون تردید همه آن‌ها را می‌کشد، که گروهی از قهرمانان از جمله جسیکا جونز (Jessica Jones)، هاکای (Hawkeye) و پانیشر (The Punisher) را وادار می‌کند تا در مورد آن‌چه اتفاق می‌افتد تحقیق کنند. ما متوجه شدیم که رد اسکال (Red Skull)، ابامینیشن (Abomination)، دکتر دووم (Doctor Doom) و مگنیتو (Magneto) پشت برنامه‌نویسی موداک هستند.

14- چهار شگفت انگیز: آمدن گالاکتوس (FANTASTIC FOUR: THE COMING OF GALACTUS)

چهار شگفت انگیز: آمدن گالاکتوس

چهار شگفت انگیز: آمدن گالاکتوس

 

آمدن گالاکتوس که توسط استن لی (Stan lee) و جک کربی (Jack Kirby) نابغه‌های مارول نوشته شده است، داستان موج سوار نقره‌ای را روایت می‌کند که برای گالاکتوس کار می‌کرد، گالاکتوس موجودی کیهانی بود که برای حفظ منبع حیات خود از سیارات تغذیه می‌کرد. چهار شگفت‌انگیز متوجه می‌شوند که به نظر می‌رسد خط افق در حال سوختن است و ردی از آوار باقی می‌گذارد. آن‌ها در نهایت مجبور می‌شوند که این اتفاق را از نزدیک بررسی کنند.

ناگهان موجود قدرتمندی به نام ناظر (The Watcher) ظاهر می‌شود و به آن‌ها می‌گوید که تلاش کرده است حضور زمین را از موج سوار نقره‌ای پنهان کند. موج سوار نقره‌ای به هر ترتیب متوجه پنهان شدن زمین می‌شود و به گالاکتوس هشدار می‌دهد. پایان این کمیک این موجود کیهانی را به ما نشان می‌دهد که قصد خود را برای بلعیدن زمین اعلام کرده و چهار شگفت‌انگیز آماده دفاع از جهان می‌شوند.

15- دستکش بی نهایت (1991) شماره 1 (INFINITY GAUNTLET)

دستکش بی نهایت (1991) شماره 1

دستکش بی نهایت (1991) شماره 1

 

داستان دستکش بی نهایت که توسط بازیگران اصلی دنیای کمیک یعنی جیم استارلین (Jim Starlin)، جورج پرز (George Perez) و ران لیم (Ron Lim) نوشته شده، با احیای ثانوس توسط معشوقه‌اش یعنی مرگ (Mistress Death) شروع می‌شود تا عدم تعادل نیروهای زندگی را اصلاح کند. از آن‌جایی که ثانوس می‌خواست موهبت‌های خوب او را به دست آورد، تمام شش سنگ بی‌نهایت را جمع کرده و آن‌ها را به دستکش خود وصل می‌کند تا دستورات او را انجام دهد، اما با این حال، مرگ او را باز هم رد می‌کند. ثانوس دیوانه با عصبانیت نیمی از تمام موجودات زنده را از بین برد.

دکتر استرنج همه قهرمانان بازمانده را احضار می‌کند تا ثانوس را شکست دهند اما از او شکست می‌خورند. از آن‌جایی که تانوس این تصور را داشت که دشمنانش را شکست داده، بدن خود را رها کرد و شکل اختری به خود گرفت، که در نهایت به دخترش نبیولا (Nebula) فرصت داد تا دستکش را بدزدد و جهان را به وضعیت قبلی خود بازگرداند.

16- جنگ بی نهایت (1992) شماره 1 (INFINITY WAR) از بهترین کمیک های مارول

جنگ بی نهایت (1992) شماره 1 از بهترین کمیک های مارول

جنگ بی نهایت (1992) شماره 1 از بهترین کمیک های مارول

 

جنگ بی‌نهایت در مجموع دارای شش شماره است و دنباله‌ای برای دستکش بی‌نهایت اثر جیم استارلین است. آدام وارلاک (Adam Warlock) دستکش را در اختیار می‌گیرد و از آن برای بیرون راندن نیمه شیطانی از وجود خود استفاده می‌کند و شخصیتی کاملاً متفاوت به نام مگوس (Magus) که همان نیمه شیطانی او بود به طور مستقل به دنیا می‌‌آید. مگوس غیرقابل کنترل بود و نیمه‌های شیطانی از قدرتمندترین قهرمانان زمین را خلق کرد.

17- لوگان پیرمرد (2016) شماره 25 (OLD MAN LOGAN)

لوگان پیرمرد (2016) شماره 25

لوگان پیرمرد (2016) شماره 25

داستان لوگان پیرمرد در یک جهان موازی می‌گذرد که در آن شروران بر ابرقهرمانان پیروز می‌شوند. ابرقهرمانان تقریباً منقرض شده‌اند و تعداد کمی مخفی شده‌اند. لوگان با خانواده‌اش در هالکلند (Hulkland)، بخشی از کالیفرنیا زندگی می‌کند، اما روزگار سخت می‌شود و او برای پرداخت اجاره به صاحب‌خانه‌اش به پول نیاز دارد. او کاری را از کلینت بارتون (هاکای) نابینا می‌پذیرد تا به او در سفر به شرق و تحویل بسته کمک کند.

وقتی لوگان به خانه باز می‌گردد، متوجه می‌شود که گروه هالک خانواده او را به دلیل پرداخت اجاره بهای عقب افتاده کشته‌اند. ولورین چنگال‌های خفته‌اش را رها می‌کند و تمام اعضای خانواده هالک را می‌کشد، بدون این‌که متوجه باقی‌ماندن یکی از اعضای خانواده آن‌ها شود. ولورین می‌گوید به همراه بچه هالک قصد دارد تمام شروران دنیای جدید را شکست دهد تا صلح را به جهان بیاورد و ابرقهرمانان مدرن مارول را با دو جنگجوی جدید شروع کند.

18- پیتر پارکر: مرد عنکبوتی تماشایی (2017) شماره 1 (PETER PARKER: THE SPECTACULAR SPIDER-MAN)

پیتر پارکر مرد عنکبوتی تماشایی (2017) شماره 1

پیتر پارکر مرد عنکبوتی تماشایی (2017) شماره 1

پیتر پارکر در مرد عنکبوتی تماشایی به نیویورک بازگشته است. این داستان برداشتی از داستان کلاسیک دهه ۶۰ میلادی است، با دیالوگ‌های طنز و دعواهای هیجان انگیز با شرورها. او با شخصیت‌های محبوب‌ و کلاسیک مانند آیرون هارت (Iron Heart) و مشعل انسانی (Human Torch) همکاری می‌کند تا کرکس (Vulture)، کینگ پین (Kingpin) و دیگر شرورهای نوستالژیک را از بین ببرد.

19- امپراطوری مخفی (2017) شماره 1 (SECRET EMPIRE)

امپراطوری مخفی (2017) شماره 1

امپراطوری مخفی (2017) شماره 1

 

امپراطوری مخفی یک خط داستانی مدرن مارول با ده شماره است که حول محور کنترل هایدرا بر کاپیتان آمریکا می‌گذرد. آن‌ها او را به این باور رسانده‌اند که او به عنوان یک مامور دوجانبه عمل می‌کند و زمینه را برای تسلط هایدرا در جهان فراهم می‌کند.

20- جنگ‌های مخفی (2015) شماره 1 (SECRET WARS)

جنگ‌های مخفی (2015) شماره 1

جنگ‌های مخفی (2015) شماره 1

 

۹ شماره در مجموعه جنگ‌های مخفی مارول وجود دارد که داستان آن حول محور نابودی دنیای مارول و بسیاری از جهان‌های موازی مختلف است. هر کدام نسخه خود را از زمین دارند که در سیاره‌ای به نام جهان نبرد (Battleworld) ترکیب شده. از آن‌جایی که زمین‌های مختلف زیادی از جهان‌های مختلف وجود دارد، نسخه‌های مختلفی از ابرقهرمانان مورد علاقه ما هم هستند. جالب است که ببینید آن‌ها چقدر از نظر قدرت‌ها، شخصیت‌ها و تاریخچه‌هایشان با آن‌هایی که در دنیای مارول با آن‌ها آشنا هستیم متفاوت هستند.

21- مرد عنکبوتی (2016) شماره 1 (SPIDER-MAN)

مرد عنکبوتی (2016) شماره 1

مرد عنکبوتی (2016) شماره 1

 

نسخه مدرن مارول ۲۰۱۶ داستان مایلز مورالس، یک نوجوان دو نژادی سیاه‌پوست آمریکایی و پورتو ریکویی تبار را به ما می‌گوید. او پس از گزش توسط عنکبوتی که حاوی فرمولی از خون پارکر است، قدرتی شبیه به او پیدا می‌کند. او از داشتن این قدرت ناراضی است. در همین حین پدرش نیز به ابرقهرمانان بی‌اعتماد است، بنابراین مایلز به او چیزی نمی‌گوید.

او با دوستان و نزدیکان پارکر مانند گوئن استیسی، مری جین واتسون (Mary Jane Watson) و حتی می‌ پارکر (May Parker) ارتباط برقرار می‌کند که به او الهام می‌بخشند و به او می‌گویند چرا پیتر این مسیر را برای زندگی انتخاب کرد و در نهایت نقش ابرقهرمان نقاب‌دار را بر عهده می‌گیرد.

22- تانوس (2016) شماره 1 (THANOS)

تانوس (2016) شماره 1

تانوس (2016) شماره 1

 

شرورترین شرور دنیای مارول به سری با نام خودش بازگشته است. او به دنبال انتقام از همه کسانی است که با او مخالف بودند، به خصوص انتقام‌جویان. این سری کمیک هوشمندانه و جالب است زیرا ما نابودی را از چشم ثانوس می‌بینیم و از استدلال او در مورد این‌که چرا او کاری را انجام می‌دهد با خبر می‌شویم و با یک نمایش عالی از قهرمانان و تبهکاران در اوج خود می‌آموزیم.

23- مرد عنکبوتی شگفت انگیز (1963) شماره 1 (THE AMAZING SPIDER-MAN)

مرد عنکبوتی شگفت انگیز (1963) شماره 1

مرد عنکبوتی شگفت انگیز (1963) شماره 1

 

اولین شماره مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز اثر استیو دیتکو (Steve Ditko)، جان رومیتا (John Romita) و استن لی بیش از ۵۰ سال پیش در سال ۱۹۶۳ منتشر شد. این داستان نشان می‌دهد که چگونه پیتر پارکر زندگی را به عنوان یک دانش‌آموز دبیرستانی، فرزند و عکاس مدیریت می‌کند. او در همین حین مردم نیویورک را به عنوان یک ابرقهرمان از چنگال شروران نجات می‌داد.

24- مرد عنکبوتی نهایی (2000) شماره 1 (ULTIMATE SPIDER-MAN)

مرد عنکبوتی نهایی (2000) شماره 1

مرد عنکبوتی نهایی (2000) شماره 1

 

مرد عنکبوتی نهایی روایتی از داستان اصلی است که طرفداران مارول دوست دارند. پیتر جوان در شش سالگی یتیم می‌شود و توسط یک عنکبوت رادیواکتیو نیش زده می‌شود که به او قدرت‌های مافوق بشری و «حس عنکبوتی» داده. پیتر از طریق این حس هر خطر قریب الوقوعی را احساس می‌کند. او اهمیت این جمله را می‌آموزد که «قدرت بزرگ، مسئولیت بزرگی به همراه دارد» و تمام تلاش خود را می‌کند تا کار درست را انجام دهد.

25- سلاح X شماره 1 (2017) (WEAPON X)

سلاح X یک برنامه مخفی است که توسط دپارتمان K در کانادا انجام شده و هم بر روی جهش یافته‌ها و هم بر روی انسان‌ها آزمایش می‌کنند. در این داستان، جهش‌یافته‌ها با تقویت بیشتر قدرت‌های خود به سلاح تبدیل می‌شوند، در حالی که انسان‌ها برای دادن قدرت به آن‌ها جهش می‌یابند. بودجه و تحقیقات زیادی به این برنامه داده شده است تا هدف پرمخاطره آن‌ها یعنی وولورین را بکشند.

26- مردان ایکس: عصر آخرالزمان (X-MEN: AGE OF APOCALYPSE)

مردان ایکس عصر آخرالزمان

مردان ایکس عصر آخرالزمان

 

لژیون، پسر پروفسور ایکس، تصمیم می‌گیرد به گذشته سفر کند تا قبل از این‌که مگنیتو بتواند جرائم فجیعی مرتکب شود او را بکشد. او نمی‌دانست که به زمانی سفر می‌کند که مگنیتو و پروفسور ایکس هنوز با هم دوست بودند و پروفسور ایکس برای نجات دوستش مرد.

این فداکاری باعث می‌شود که مگنیتو تغییر کند و دیدگاه پروفسور ایکس را دنبال کند، یعنی انسان‌ها و جهش‌یافته‌ها در کنار هم بتوانند زندگی کنند. آخرالزمان (Apocalypse)، یک جهش یافته جاودانه که در زمان سفر می‌کند بر جهان حکومت می‌کند و می‌بیند که همه انسان‌ها به عنوان انتقام از گذشته کشته می‌شوند.

27- مردان ایکس: آبی (2017) شماره 1 (X-MEN: BLUE)

مردان ایکس: آبی (2017) شماره 1

مردان ایکس: آبی (2017) شماره 1

 

مردان ایکس: آبی یک کمیک با شیوه انتشار دو هفته یک‌بار با ۳۶ شماره از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ است. این کمیک مجموعه پیامدهای جنگ اخیر مقابل مردان ایکس را دنبال می‌کند که در آن پنج مرد ایکس اصلی شامل دختر مارولی (Marvel Girl)، سایکلاپس (Cyclops)، هیولا (Beast)، مرد یخی (Iceman) و فرشته (Angel) به دنبال این هستند که جنایتکاران جهش‌یافته را به زیر بکشند تا عدالت را به تیم خود برسانند.

28- مردان ایکس: روزهای گذشته آینده (X-MEN: DAYS OF FUTURE PAST)

در داستان روزهای گذشته آینده، ایالات متحده امروزی را ویران‌شهر می‌بینیم که توسط ربات‌های سنتینل‌ (Sentinel) اداره می‌شود و جهش یافته‌ها را در سراسر جهان شکار و ردیابی می‌کنند تا آن‌ها را در اردوگاه‌های توقیف قرار دهند و آن ها را از طریق هولوکاست هسته‌ای بکشند. تعداد محدودی از اعضای باقی‌مانده مردان ایکس، کیتی پراید (Kitty Pryde) را به گذشته می‌فرستند تا یک رویداد تعیین‌کننده را که به اتفاقات کنونی کمک زیادی کرده است متوقف کند.

29- مردان ایکس: طلا (2017) شماره 1 (X-MEN: GOLD)

مردان ایکس: طلا (2017) شماره 1 از بهترین کمیک های مارول

مردان ایکس: طلا (2017) شماره 1 از بهترین کمیک های مارول

 

برخلاف مردان ایکس: آبی، تیم طلا دارای قهرمانان جدیدتری است که توسط شدو کت (Shadowcat) یا همان کیتی پراید رهبری می‌شوند. او به همراه کلوسوس (Colossus)، استورم (Storm)، نایت کرالر (Nightcrawler)، پرستیژ (Prestige) و لوگان پیرمرد (Old Man Logan)، در مأموریتی قرار دارند تا قهرمانان زمین شوند و از همان افرادی دفاع کنند که به دلیل حوادث دردناک نبرد اخیر مقابل مردان ایکس از آن‌ها متنفرند و از آن‌ها می‌ترسند.

30- مردان ایکس: حماسه ققنوس تاریک (X-MEN: THE DARK PHOENIX SAGA)

مردان ایکس: حماسه ققنوس تاریک

مردان ایکس: حماسه ققنوس تاریک

داستان حماسه ققنوس تاریک که توسط کریس کلرمونت (Chris Claremont) و جان برن (John Byrne) نوشته شده است، حول محور جین گری (Jean Grey) می‌چرخد ​​که در معرض تشعشعات مرگبار یک اشعه خورشیدی قرار می‌گیرد. او به بالاترین قدرت تله پاتی و تله حرکتی به نام نیروی ققنوس دست می‌یابد. سپس او هویت ققنوس، موجودی از اندیشه ناب را به دست می‌آورد و او را به هدفی برای مسترمایند (Mastermind) تبدیل می‌کند که با موفقیت او و نیروی ققنوس را برای انجام دستوراتش کنترل می‌کند.

تا به امروز، حماسه ققنوس سیاه یکی از بهترین داستان‌های مردان ایکس و یکی از بهترین کمیک های مارول است.

سوالات متداول درباره کمیک‌های مارول

  • بهترین کمیک های مارول برای شروع چیست؟

بهترین توصیه ما برای کسانی که قصد ورود به کمیک‌های مارول را دارند این است که یک ابرقهرمان و داستانی را که می‌شناسند انتخاب کرده و از آن‌جا شروع کنند. ما شخصاً عاشق خواندن کمیک‌های مرد آهنی صرفاً به دلیل آشنایی با داستان‌های آن بودیم.

مطمئناً برخی چیزها در کمیک‌های مارول در مجموعه‌های تلویزیونی و دنیای سینمایی مارول به‌طور متفاوتی گفته شده‌اند بنابراین ممکن است مجبور شوید برخی از داستان‌ها را در طول مسیر خود فراموش کنید.

  • در کل چند کمیک مارول وجود دارد؟

مارول کامیکس یک آمار رسمی از تمام عناوین کمیک خود منتشر نکرده است، بنابراین بهترین چیزی که می‌توانیم به آن برسیم یک تخمین است. در سال ۲۰۰۹، بیشتر از ده سال پیش مارول گزارش داد که ۳۲۰۰۰ کمیک در انبار خود دارد که از زمان انتشار اولین شماره خود در سال ۱۹۳۹ تقریبا حدود ۴۵۰ کمیک در سال است.

  • خواندن همه کمیک‌های مارول چقدر طول می‌کشد؟

فرض کنید تمام ۳۶۰۰۰ شماره مارول کامیکس را بخوانید. هر کمیک مارول حدود ۶۰ تا ۶۸ صفحه دارد که ما فرض می‌کنیم یک فرد متوسط ​​آن را در حدود ۱۵ دقیقه تمام می‌کند. اگر خوانندگان ۲۴ ساعت روز را صرف مطالعه کنند، یک سال (۳۶۵ روز) طول می‌کشد تا تمام کمیک‌های مارول را تمام کنند. البته باید بخوابید و بخورید، پس این را هم در نظر بگیرید!

منبع: Toynk

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

30 کمیک برتر مارول | معرفی بهترین کمیک های مارول
  • نام: مارول کامیکس
  • سال تاسیس: 1938
  • موسس: مارتین گودمن
  • کشور: آمریکا
  • حوزه فعالیت: کتاب کامیک
  • درآمد: ۱۲۵٫۷ میلیون دلار آمریکا ( 2007)